Kokemukseni Finasteridi-hoidosta

_Assorted_

Kärsin miestyyppisestä kaljuuntumisesta ja aloitin finasteridi-hoidon kaksi päivää sitten. Käytän Gefinaa, koska Propecia on ryöstölääke. Aion tähän ketjuun päivittää fina-hoitoon liittyviä kokemuksiani noin kuukauden välein. Kysymyksiä saa esittää.

Olen parikymppinen mies ja olen noin vuoden ajan kärsinyt hiustenlähdöstä päälaen alueella. Tykkään pitää suht. pitkiä hiuksia ja siksi ajattelin, että ei tässä iässä vielä ole aika kaljuuntua. Siksi varasin ajan ihotautilääkärille, joka sitten kirjoitti vuodeksi Gefina-reseptin. Tabletti halkaistaan pillerinpuolittajalla neljään osaan ja yksi neljäsosa tabu vedetään päivässä. Katsotaan miten käy. Päivittelen tätä ketjua mikäli radikaaleja muutoksia ilmenee, mutta noin kuukauden välein käyn kertomassa hoitoon liittyvät kuulumiset. Mahdollisesti puolen vuoden/koko vuoden jälkeen on tulossa jonkinlaista kuvamateriaalia hiuksistosta, niin näkee sitten onko oikeasti jotain tapahtunut. Jäädään odottelemaan vaikutuksia.

95

27743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghjghhh

      2 kk menee Dht tasojen laskuun, ei ole muuta kuin lumevaikutus, puolenvuoden päästä voi jotain haituvia näkyä, ota siihen rinnalle Nisim tai Revivogen tuote, niin vaikutus tehostuu.

      • zorroz

        Finasteridi laskee DHT tasoa 24h kuluessa 60-80%.
        Ylempi kirjoittaja sanoi sekoitti nyt hormonaaliset vaikutukset hiusten kasvun nopeuteen.

        Vaikutuksen huomaa nopeasti jos on yhtään herkemmän puoleinen ihminen.
        Kaikilla meillä on omanlainen keho ja se toimii hieman erilailla pitkin elämää.

        Itse huomasin finasteridin vaikutuksen saman päivän iltana. Selkeä pumppaava tunne päänahassa.
        Seuraavana aamuna huomasin erittäin ERITTÄIN hirveän vaikutuksen. En tuntenut penistä olevankaan.
        Jostain ihmeen syystä olin päättäväinen ja ajattelin tämän menevän ohitse ja otin finasteridin myös toisena päivänä. Kolmannen päivän aamuna olin kuolla shokkiin katsoessani kehoani peilistä. En edelleenkään tuntenut penistä enkä kiveksiä - yhteys oli kuin katkennut aivojen ja genitaali alueen välillä.
        Mutta peilistä näin että alapää oli kutistunut ennen murrosikää olleeseen kokoon.
        Elämäni pelottavin tai pelottavimpia hetkiä.

        Lopetin kemikaalin ottamisen tietysti siihen paikkaan. Lääkäri ei tietenkään usko moista kun ei ole rahkeita auttaa tai ymmärtää tms.

        Alapää on palautunut osittain muttei vielä vuoden jälkeen kokonaan. Rentona penis on pieni ja erektiot heikkoja ja kestää max. minuutin.

        Olen menossa vihdoin toivottavasti hormoneista tietäbälle erikoislääkärille. Vuoden olen ollut vain apaattisen alakuloinen asian suhteen. Pakko vaan mennä lääkärille :(

        En ikimaailmassa toivoisi tätä kohtaloa kenellekkään ja siksi viitsin nyt keskellä yötä kirjoittaa varoituksen sanat. Aja letti ja vaali testosteroniasi. Hormoneilla ei ole leikkimistä! Ihmisen hormoni järjestelmä on uskomattoman monimutkainen eikä sitä ymmärretä täysin vieläkään.
        Dihydro-testosteroni vaikuttaa genitaalien kasvuun ja terveyteen, parran kasvuun, lihaksiin, mielialaan jne.

        Olin erityisen altis tälle jostain syystä - nyt kun oon lukenut netistä niin monet on käyttäneet kuukausia taui vuoden ja sitten on käynyt samalla lailla. Ilmeisesti hormonien nopea heittelehtimenenkin voi suistaa järjestelmän kumoon joten jos tahtoo lopettaa AR-estäjän niin kannattaa lopettaa annosta koko ajan vähentämällä eikä yht'äkkiä.

        Jos on vain päivän syönyt niin lopettaisin heti siihen.Huvikseni en täällä kirjoita tätä...


      • uskoa tuota
        zorroz kirjoitti:

        Finasteridi laskee DHT tasoa 24h kuluessa 60-80%.
        Ylempi kirjoittaja sanoi sekoitti nyt hormonaaliset vaikutukset hiusten kasvun nopeuteen.

        Vaikutuksen huomaa nopeasti jos on yhtään herkemmän puoleinen ihminen.
        Kaikilla meillä on omanlainen keho ja se toimii hieman erilailla pitkin elämää.

        Itse huomasin finasteridin vaikutuksen saman päivän iltana. Selkeä pumppaava tunne päänahassa.
        Seuraavana aamuna huomasin erittäin ERITTÄIN hirveän vaikutuksen. En tuntenut penistä olevankaan.
        Jostain ihmeen syystä olin päättäväinen ja ajattelin tämän menevän ohitse ja otin finasteridin myös toisena päivänä. Kolmannen päivän aamuna olin kuolla shokkiin katsoessani kehoani peilistä. En edelleenkään tuntenut penistä enkä kiveksiä - yhteys oli kuin katkennut aivojen ja genitaali alueen välillä.
        Mutta peilistä näin että alapää oli kutistunut ennen murrosikää olleeseen kokoon.
        Elämäni pelottavin tai pelottavimpia hetkiä.

        Lopetin kemikaalin ottamisen tietysti siihen paikkaan. Lääkäri ei tietenkään usko moista kun ei ole rahkeita auttaa tai ymmärtää tms.

        Alapää on palautunut osittain muttei vielä vuoden jälkeen kokonaan. Rentona penis on pieni ja erektiot heikkoja ja kestää max. minuutin.

        Olen menossa vihdoin toivottavasti hormoneista tietäbälle erikoislääkärille. Vuoden olen ollut vain apaattisen alakuloinen asian suhteen. Pakko vaan mennä lääkärille :(

        En ikimaailmassa toivoisi tätä kohtaloa kenellekkään ja siksi viitsin nyt keskellä yötä kirjoittaa varoituksen sanat. Aja letti ja vaali testosteroniasi. Hormoneilla ei ole leikkimistä! Ihmisen hormoni järjestelmä on uskomattoman monimutkainen eikä sitä ymmärretä täysin vieläkään.
        Dihydro-testosteroni vaikuttaa genitaalien kasvuun ja terveyteen, parran kasvuun, lihaksiin, mielialaan jne.

        Olin erityisen altis tälle jostain syystä - nyt kun oon lukenut netistä niin monet on käyttäneet kuukausia taui vuoden ja sitten on käynyt samalla lailla. Ilmeisesti hormonien nopea heittelehtimenenkin voi suistaa järjestelmän kumoon joten jos tahtoo lopettaa AR-estäjän niin kannattaa lopettaa annosta koko ajan vähentämällä eikä yht'äkkiä.

        Jos on vain päivän syönyt niin lopettaisin heti siihen.Huvikseni en täällä kirjoita tätä...

        Olet todella herkkä henkisiin vaikutuksiin jos sinulle on käynyt noin. Finasteridi ei tuollaiseen pysty eikä missään nimessä noin nopeasti. Kyllä nuo kertomasi vaikutukset ovat kohdallasi täysin psyykkisiä. Joitakin lieviä vaikutuksia esiintyy kun hoitoa on jatkettu viikkoja tai kuukausia ja niistäkin suurin osa häviää pidemmän ajan kuluessa. Noita varoituksia on laitettava lääkkeisiin vaikka esiintymistiheys ja voimakkuus olisi hyvinkin harvinainen. Suurin osa finasteridin haittavaikutuksista on pohjimmiltaan psyykkisiä, onhan miehen seksuaalisuus melko pitkälti siellä korvien välissä. Itse en ole havainnut tuollaisia sivuvaikutuksia, vaikka olen käyttänyt Gefinaa ja sen rinnakkaislääkkeitä kohta seitsemän vuotta.


      • zorroz
        uskoa tuota kirjoitti:

        Olet todella herkkä henkisiin vaikutuksiin jos sinulle on käynyt noin. Finasteridi ei tuollaiseen pysty eikä missään nimessä noin nopeasti. Kyllä nuo kertomasi vaikutukset ovat kohdallasi täysin psyykkisiä. Joitakin lieviä vaikutuksia esiintyy kun hoitoa on jatkettu viikkoja tai kuukausia ja niistäkin suurin osa häviää pidemmän ajan kuluessa. Noita varoituksia on laitettava lääkkeisiin vaikka esiintymistiheys ja voimakkuus olisi hyvinkin harvinainen. Suurin osa finasteridin haittavaikutuksista on pohjimmiltaan psyykkisiä, onhan miehen seksuaalisuus melko pitkälti siellä korvien välissä. Itse en ole havainnut tuollaisia sivuvaikutuksia, vaikka olen käyttänyt Gefinaa ja sen rinnakkaislääkkeitä kohta seitsemän vuotta.

        Miten voit mainostaa kemikaalia noin estoitta sanomalla ettei varoituksia kannata uskoa totena?
        Et siis usko että muilla yhdiste voi vaikuttaa erilailla. Se on sitten selvä.

        Jos muilla tulee pahoja hormoni häiriöitä niin he kuvittelevat kaiken. just joo.
        Et ole varmaan tutustunut ihmisen hormonijärjestelmään tarpeeksi ... sillä ei kannata leikkiä. VARSINKAAN kaksikymppisen. DHT on -yllätys yllätys- todella androgeeninen yhdiste. Sen kun tuosta vain poistaa ihmiskehosta niin kaiken pitäisi toimia ihan hyvin? ylimääräistä kamaa koko testosteroni...
        Tehkää mitä teette mutta ottakaa varoitukseni todesta ja LUKEKAA huolella mitä hormonia olette poistamassa kehostanne.

        Mies ei lettiä tartte mutta ilman hormoneja homma prakaa. Joidenkin keho jotenkin sopeutuu tilanteeseen ja joidenkin hormonijärjestelmä menee lukkoon.
        En suosittele kokeilemaan.


      • uskoa tuota
        zorroz kirjoitti:

        Miten voit mainostaa kemikaalia noin estoitta sanomalla ettei varoituksia kannata uskoa totena?
        Et siis usko että muilla yhdiste voi vaikuttaa erilailla. Se on sitten selvä.

        Jos muilla tulee pahoja hormoni häiriöitä niin he kuvittelevat kaiken. just joo.
        Et ole varmaan tutustunut ihmisen hormonijärjestelmään tarpeeksi ... sillä ei kannata leikkiä. VARSINKAAN kaksikymppisen. DHT on -yllätys yllätys- todella androgeeninen yhdiste. Sen kun tuosta vain poistaa ihmiskehosta niin kaiken pitäisi toimia ihan hyvin? ylimääräistä kamaa koko testosteroni...
        Tehkää mitä teette mutta ottakaa varoitukseni todesta ja LUKEKAA huolella mitä hormonia olette poistamassa kehostanne.

        Mies ei lettiä tartte mutta ilman hormoneja homma prakaa. Joidenkin keho jotenkin sopeutuu tilanteeseen ja joidenkin hormonijärjestelmä menee lukkoon.
        En suosittele kokeilemaan.

        Jos nyt puhutaan hormoneista. DHT ei ole varsinainen mieshormoni, vaan varsinainen testosteroni toimii miehellä "käyntiinpanevana voimana". Finasteridi on lievästi antiandrogeeninen lääke ja hiustenkasvatukseen käytettynä annostuksena (n. 1 mg/vrk) sen vaikutus ei ole kovin suuri testosteronin määrään jos sen tuotanto on normaalia. Normaalisti miehen testosteroniarvo veressä on 10-38 nmol/l joten yleensä pelivaraa on riittävästi. Mutta jos arvo on alarajalla jo luonnostaan, finasteridi voi pudottaa sen alle minimin ja vaikutukset voivat tulla esiin. Finasteridi tuolla 1 mg annostuksella ei pysty kumoamaan kokonaan testosteronia, siihen tarvitaan järämmät lääkkeet. Siihen tarkoitukseen on erikseen oma tehokkaampi lääkkeensä ja sen annostuskin on 50 kertainen ennen kuin testosteroni saadaan lähelle nollaa ja silläkin tarvitaan lähemmäs puolen vuoden säännöllinen lääkitys ennen kuin saadaan ratkaisevia tuloksia.

        Olen edelleen sitä mieltä että jos on saanut noin voimakkaita oireita yhden 1 mg pillerin jälkeen, ne eivät johdu lääkkeestä vaan psyykkisistä vaikutuksista. Vasta pidemmän käyttöajan jälkeen voi odottaa todellisia kliinisiä vaikutuksia. Mutta uskokoon ken haluaa.


      • zorroz
        uskoa tuota kirjoitti:

        Jos nyt puhutaan hormoneista. DHT ei ole varsinainen mieshormoni, vaan varsinainen testosteroni toimii miehellä "käyntiinpanevana voimana". Finasteridi on lievästi antiandrogeeninen lääke ja hiustenkasvatukseen käytettynä annostuksena (n. 1 mg/vrk) sen vaikutus ei ole kovin suuri testosteronin määrään jos sen tuotanto on normaalia. Normaalisti miehen testosteroniarvo veressä on 10-38 nmol/l joten yleensä pelivaraa on riittävästi. Mutta jos arvo on alarajalla jo luonnostaan, finasteridi voi pudottaa sen alle minimin ja vaikutukset voivat tulla esiin. Finasteridi tuolla 1 mg annostuksella ei pysty kumoamaan kokonaan testosteronia, siihen tarvitaan järämmät lääkkeet. Siihen tarkoitukseen on erikseen oma tehokkaampi lääkkeensä ja sen annostuskin on 50 kertainen ennen kuin testosteroni saadaan lähelle nollaa ja silläkin tarvitaan lähemmäs puolen vuoden säännöllinen lääkitys ennen kuin saadaan ratkaisevia tuloksia.

        Olen edelleen sitä mieltä että jos on saanut noin voimakkaita oireita yhden 1 mg pillerin jälkeen, ne eivät johdu lääkkeestä vaan psyykkisistä vaikutuksista. Vasta pidemmän käyttöajan jälkeen voi odottaa todellisia kliinisiä vaikutuksia. Mutta uskokoon ken haluaa.

        Keskityt vain testosteroniin..

        Dht on adrogeeni hormoni jolla on kolme kertaa voimakkaampi affiniteetti adgrogeeni reseptoreihin kuin testosteronilla. Hormonit toimivat yhdessä ja niiden pitoisuudet vaikuttavat toisiinsa koska pyrkivät tasapainoon.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Dihydrotestosterone


      • Varoituksen Sana
        zorroz kirjoitti:

        Miten voit mainostaa kemikaalia noin estoitta sanomalla ettei varoituksia kannata uskoa totena?
        Et siis usko että muilla yhdiste voi vaikuttaa erilailla. Se on sitten selvä.

        Jos muilla tulee pahoja hormoni häiriöitä niin he kuvittelevat kaiken. just joo.
        Et ole varmaan tutustunut ihmisen hormonijärjestelmään tarpeeksi ... sillä ei kannata leikkiä. VARSINKAAN kaksikymppisen. DHT on -yllätys yllätys- todella androgeeninen yhdiste. Sen kun tuosta vain poistaa ihmiskehosta niin kaiken pitäisi toimia ihan hyvin? ylimääräistä kamaa koko testosteroni...
        Tehkää mitä teette mutta ottakaa varoitukseni todesta ja LUKEKAA huolella mitä hormonia olette poistamassa kehostanne.

        Mies ei lettiä tartte mutta ilman hormoneja homma prakaa. Joidenkin keho jotenkin sopeutuu tilanteeseen ja joidenkin hormonijärjestelmä menee lukkoon.
        En suosittele kokeilemaan.

        "Miten voit mainostaa kemikaalia noin estoitta sanomalla ettei varoituksia kannata uskoa totena?"

        Mun kaveri joi kerran kemikaalia nimeltä H2O ja siltä tippui pallit aivan saman tien. Älä vaan sinä mene juomaan moista kemikaalia!


      • zorroz
        Varoituksen Sana kirjoitti:

        "Miten voit mainostaa kemikaalia noin estoitta sanomalla ettei varoituksia kannata uskoa totena?"

        Mun kaveri joi kerran kemikaalia nimeltä H2O ja siltä tippui pallit aivan saman tien. Älä vaan sinä mene juomaan moista kemikaalia!

        Ahaa...


      • No problems
        zorroz kirjoitti:

        Finasteridi laskee DHT tasoa 24h kuluessa 60-80%.
        Ylempi kirjoittaja sanoi sekoitti nyt hormonaaliset vaikutukset hiusten kasvun nopeuteen.

        Vaikutuksen huomaa nopeasti jos on yhtään herkemmän puoleinen ihminen.
        Kaikilla meillä on omanlainen keho ja se toimii hieman erilailla pitkin elämää.

        Itse huomasin finasteridin vaikutuksen saman päivän iltana. Selkeä pumppaava tunne päänahassa.
        Seuraavana aamuna huomasin erittäin ERITTÄIN hirveän vaikutuksen. En tuntenut penistä olevankaan.
        Jostain ihmeen syystä olin päättäväinen ja ajattelin tämän menevän ohitse ja otin finasteridin myös toisena päivänä. Kolmannen päivän aamuna olin kuolla shokkiin katsoessani kehoani peilistä. En edelleenkään tuntenut penistä enkä kiveksiä - yhteys oli kuin katkennut aivojen ja genitaali alueen välillä.
        Mutta peilistä näin että alapää oli kutistunut ennen murrosikää olleeseen kokoon.
        Elämäni pelottavin tai pelottavimpia hetkiä.

        Lopetin kemikaalin ottamisen tietysti siihen paikkaan. Lääkäri ei tietenkään usko moista kun ei ole rahkeita auttaa tai ymmärtää tms.

        Alapää on palautunut osittain muttei vielä vuoden jälkeen kokonaan. Rentona penis on pieni ja erektiot heikkoja ja kestää max. minuutin.

        Olen menossa vihdoin toivottavasti hormoneista tietäbälle erikoislääkärille. Vuoden olen ollut vain apaattisen alakuloinen asian suhteen. Pakko vaan mennä lääkärille :(

        En ikimaailmassa toivoisi tätä kohtaloa kenellekkään ja siksi viitsin nyt keskellä yötä kirjoittaa varoituksen sanat. Aja letti ja vaali testosteroniasi. Hormoneilla ei ole leikkimistä! Ihmisen hormoni järjestelmä on uskomattoman monimutkainen eikä sitä ymmärretä täysin vieläkään.
        Dihydro-testosteroni vaikuttaa genitaalien kasvuun ja terveyteen, parran kasvuun, lihaksiin, mielialaan jne.

        Olin erityisen altis tälle jostain syystä - nyt kun oon lukenut netistä niin monet on käyttäneet kuukausia taui vuoden ja sitten on käynyt samalla lailla. Ilmeisesti hormonien nopea heittelehtimenenkin voi suistaa järjestelmän kumoon joten jos tahtoo lopettaa AR-estäjän niin kannattaa lopettaa annosta koko ajan vähentämällä eikä yht'äkkiä.

        Jos on vain päivän syönyt niin lopettaisin heti siihen.Huvikseni en täällä kirjoita tätä...

        Että joku viitsiikin kirjoittaa puutaheinää noin pitkän värssyn...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finasteridi - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTcxMzExMCZhaWQ9MjQ1ODMyNTI Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.

        Taas tämä ulkolaisen nettiapteekin mainostaja liikkeellä. Mahtaakohan saada omat lääkkeensä ilmaiseksi tai prosentit tilauksista kun mainostaa täällä.

        Kannattaa mieluummin ostaa suomalaisesta apteekista reseptillä, koska fina on todella halpaa kun ostaa 100 kpl pakkauksen ja paloittelee pillerit neljään osaan.

        Ulkomailta ostettaessa lähetys voi jäädä tullipostiin ja ellei ole esittää reseptiä, menettää lääkkeet ja maksun (näistä ei ehkä saa sakkoja). Moni ulkomainen nettiapteekki on lopettanut toimitukset Suomeen kun menettävät lääkkeen ja maksun jos asiakas vaatii luottoyhtiöltä maksun palautusta.


      • Anonyymi
        zorroz kirjoitti:

        Finasteridi laskee DHT tasoa 24h kuluessa 60-80%.
        Ylempi kirjoittaja sanoi sekoitti nyt hormonaaliset vaikutukset hiusten kasvun nopeuteen.

        Vaikutuksen huomaa nopeasti jos on yhtään herkemmän puoleinen ihminen.
        Kaikilla meillä on omanlainen keho ja se toimii hieman erilailla pitkin elämää.

        Itse huomasin finasteridin vaikutuksen saman päivän iltana. Selkeä pumppaava tunne päänahassa.
        Seuraavana aamuna huomasin erittäin ERITTÄIN hirveän vaikutuksen. En tuntenut penistä olevankaan.
        Jostain ihmeen syystä olin päättäväinen ja ajattelin tämän menevän ohitse ja otin finasteridin myös toisena päivänä. Kolmannen päivän aamuna olin kuolla shokkiin katsoessani kehoani peilistä. En edelleenkään tuntenut penistä enkä kiveksiä - yhteys oli kuin katkennut aivojen ja genitaali alueen välillä.
        Mutta peilistä näin että alapää oli kutistunut ennen murrosikää olleeseen kokoon.
        Elämäni pelottavin tai pelottavimpia hetkiä.

        Lopetin kemikaalin ottamisen tietysti siihen paikkaan. Lääkäri ei tietenkään usko moista kun ei ole rahkeita auttaa tai ymmärtää tms.

        Alapää on palautunut osittain muttei vielä vuoden jälkeen kokonaan. Rentona penis on pieni ja erektiot heikkoja ja kestää max. minuutin.

        Olen menossa vihdoin toivottavasti hormoneista tietäbälle erikoislääkärille. Vuoden olen ollut vain apaattisen alakuloinen asian suhteen. Pakko vaan mennä lääkärille :(

        En ikimaailmassa toivoisi tätä kohtaloa kenellekkään ja siksi viitsin nyt keskellä yötä kirjoittaa varoituksen sanat. Aja letti ja vaali testosteroniasi. Hormoneilla ei ole leikkimistä! Ihmisen hormoni järjestelmä on uskomattoman monimutkainen eikä sitä ymmärretä täysin vieläkään.
        Dihydro-testosteroni vaikuttaa genitaalien kasvuun ja terveyteen, parran kasvuun, lihaksiin, mielialaan jne.

        Olin erityisen altis tälle jostain syystä - nyt kun oon lukenut netistä niin monet on käyttäneet kuukausia taui vuoden ja sitten on käynyt samalla lailla. Ilmeisesti hormonien nopea heittelehtimenenkin voi suistaa järjestelmän kumoon joten jos tahtoo lopettaa AR-estäjän niin kannattaa lopettaa annosta koko ajan vähentämällä eikä yht'äkkiä.

        Jos on vain päivän syönyt niin lopettaisin heti siihen.Huvikseni en täällä kirjoita tätä...

        toista kertaa koitan tätä lääkettä. olen ihan lammas. yhden pillerin jälkeen. vie täysin miehisen olon.


      • Anonyymi

        Revivogen sisältää silikonia, en käyttäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revivogen sisältää silikonia, en käyttäisi.

        Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kyllä
        Propeciasta oli apua. Käytin sitä n. 2v ja kyllä siinä
        vuoden käytön jälkeen huomasi että hiusten kunto oli parantunut.
        Hiusten lähteminen tietysti väheni jo paljon aikaisemmin - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTcxMzExMCZhaWQ9MjQ1ODMyNTI


      • Anonyymi
        uskoa tuota kirjoitti:

        Olet todella herkkä henkisiin vaikutuksiin jos sinulle on käynyt noin. Finasteridi ei tuollaiseen pysty eikä missään nimessä noin nopeasti. Kyllä nuo kertomasi vaikutukset ovat kohdallasi täysin psyykkisiä. Joitakin lieviä vaikutuksia esiintyy kun hoitoa on jatkettu viikkoja tai kuukausia ja niistäkin suurin osa häviää pidemmän ajan kuluessa. Noita varoituksia on laitettava lääkkeisiin vaikka esiintymistiheys ja voimakkuus olisi hyvinkin harvinainen. Suurin osa finasteridin haittavaikutuksista on pohjimmiltaan psyykkisiä, onhan miehen seksuaalisuus melko pitkälti siellä korvien välissä. Itse en ole havainnut tuollaisia sivuvaikutuksia, vaikka olen käyttänyt Gefinaa ja sen rinnakkaislääkkeitä kohta seitsemän vuotta.

        En ole tutustunut lääkkeen vaikuttaviin aineisiin,enkä lääkkeeseen muutenkaan.2v.käyttänyt,vaikuttanut positiivisesti halu7hin,muuhun ei vaikutusta.70+v.


    • zorroz

      jenkki lääkäri joka varoittaa finasteridista:

      http://www.youtube.com/watch?v=BEGCTMtlgoc&feature=player_embedded


      Tänä vuonna ainakin Briteissä, Ruotsissa , ja Italiassa Propecian lääkepakkauksen paperiin on tullut uusi kohta :

      "Persistence of erectile dysfunction after discontinuation of treatment with PROPECIA has been reported in post-marketing use."

      vapaa suomennos:
      Finasteridin on todettu aiheutavan joillekkin pysyviä erektio häiriöitä käytön lopettamisen jälkeen

      Linkki Britannian fiasteridi pakkauksen selosteeseen 2010:
      http://www.mhra.gov.uk/home/groups/par/documents/websiteresources/con054522.pdf

      Merck lääke tehtaan epärehellisyys finasteridin sivu-vaikutuksista on huomattu myös Ruotsissa:
      http://svt.se/2.22620/1.1649111

      Älkää koskaan luottako lääkepakkausen sivuvaikutus - kirjoitelmiin. Ne on muotoiltu ja muokattu ja valehdeltu. Ihmisiä kaatuu reseptilääkkeisiin kuin heinää.

    • _Assorted_

      Noniin nyt on ensimmäinen kuukausi finasteridi-hoitoa takana ja tässä mitä olen huomannut:

      Hiuksistossa ei ole vielä tapahtunut mitään, niin kuin ei tässä vaiheessa vielä kuulukkaan. En tiedä mistä johtuu, mutta kun pesen hiukset, niin hiuksia ei ainakaan irtoa enää niin paljon yhdellä pesukerralla. Liittyykö finaan, en tiedä. Hiuksistoon vaikuttamista pitää odotella muutama kuukausi että jotain tietää sanoa.

      Minkäänlaisia sivuvaikutuksia ei ole ollut. Ei fyysisiä eikä psyykkisiä. Olen napannut joka ilta tuon 1/4 tabletin ja olo on aina ollut täysin normaali. Jotkut väittävät DHT-tasojen laskemisen vaikuttavan lihaskuntoon ja maksimivoimantuottoon heikentävästi, mutta enpä tiedä. Vedin salilla juuri penkkiennätykseni, eli ei nyt ainakaan heti mitään negatiivista ole tullut. Mitään tietoa mällin vähenemisestä ei ole vaan sitä tulee edelleen yhtä paljon kuin ennenkin (liikaa :D). Seisokki on täysin normaali. Ei mitään ongelmia. Mitään rintojen aristelua tai kasvua ei ole ollut missään vaiheessa. Toki nämä sivarit ovatkin niitä harvinaisimpia.

      Eli siis en ole vielä havainnut mitään hyviä, enkä huonoja vaikutuksia. Odotellaan taas kuukausi ja päivitän lisää.

      • Juicyfruity

        voisit jakaa gefinan (5mg) kymmeneen osaan eikä teho tippuisi kuin joitain prosentteja.
        ehkä se on työlästä jakaa niin moneen osaan mutta aattelin vaan sanoa jos et tiennyt.
        Finasteridin annos-vaikutus käyrä on loiva. Eli 0,25, 0,5, 1 , ja 5 milligrammaa vaikuttaa melko samalla lailla.
        0,5 mg ja 1,25 mg välillä ei ole montaa prosenttia eroa tehossa.
        Suuremmat annokset laskevat enemmän koko kehon dihydro-testosteronia mutta eivät juuri enempää päänahan dht- tasoa kui pienemmät.

        En kuitenkaan suosittele käyttämään ainetta joka laskee miessukupuoli hormoneja.
        Karu on aineen toiminta tapa.


      • lerssinen
        Juicyfruity kirjoitti:

        voisit jakaa gefinan (5mg) kymmeneen osaan eikä teho tippuisi kuin joitain prosentteja.
        ehkä se on työlästä jakaa niin moneen osaan mutta aattelin vaan sanoa jos et tiennyt.
        Finasteridin annos-vaikutus käyrä on loiva. Eli 0,25, 0,5, 1 , ja 5 milligrammaa vaikuttaa melko samalla lailla.
        0,5 mg ja 1,25 mg välillä ei ole montaa prosenttia eroa tehossa.
        Suuremmat annokset laskevat enemmän koko kehon dihydro-testosteronia mutta eivät juuri enempää päänahan dht- tasoa kui pienemmät.

        En kuitenkaan suosittele käyttämään ainetta joka laskee miessukupuoli hormoneja.
        Karu on aineen toiminta tapa.

        miehet joilla on vähemmän dht:ta sukuelimissa ,kokevat pienemmät seksuaaliset sivuvaikutukset. eniten kärsii joidenka toiminnot ovat enemmn riippuvaisia tästä "teho androgeenista" . dht:lla on varmasti muitakin merkityksiä kuin pelkkä hiustenlähtö, sehän ois aivan älytöntä muuten. uskaltaisin väittää ,että sukukypsäksi mieheksi ei voi kehittyä ilman dht:ta. joillakin saattaa kerätä päänahka enemmän taikka vähemmän tuota hormonia ,mutta hiustuppien sietokyky dht:Ta vastaan parempi joillakin, niin hiustenlähtöä ei tapahdu. eli ei tässäkään kaikki ole ihan samalla viivalla. jotku saavat pieniä seksuaalisia haittoja ja toiset niitä isompia. jonku tutkimuksen mukaan pieni määrä estrogeenia herättää veijarin paremminki ,kun estrogeenia ei olisi ollenkaan. myös liika on toisaalta huonosta. joten finasteridin estrogeeni sysäys saattaa antaa tunteen että seksuaalinen toimintakyky ei ole vahingoittunut. käytön jälkeen tämä lume poistuu ja karu totuus voi tulla ilmi.


      • korjaus!
        lerssinen kirjoitti:

        miehet joilla on vähemmän dht:ta sukuelimissa ,kokevat pienemmät seksuaaliset sivuvaikutukset. eniten kärsii joidenka toiminnot ovat enemmn riippuvaisia tästä "teho androgeenista" . dht:lla on varmasti muitakin merkityksiä kuin pelkkä hiustenlähtö, sehän ois aivan älytöntä muuten. uskaltaisin väittää ,että sukukypsäksi mieheksi ei voi kehittyä ilman dht:ta. joillakin saattaa kerätä päänahka enemmän taikka vähemmän tuota hormonia ,mutta hiustuppien sietokyky dht:Ta vastaan parempi joillakin, niin hiustenlähtöä ei tapahdu. eli ei tässäkään kaikki ole ihan samalla viivalla. jotku saavat pieniä seksuaalisia haittoja ja toiset niitä isompia. jonku tutkimuksen mukaan pieni määrä estrogeenia herättää veijarin paremminki ,kun estrogeenia ei olisi ollenkaan. myös liika on toisaalta huonosta. joten finasteridin estrogeeni sysäys saattaa antaa tunteen että seksuaalinen toimintakyky ei ole vahingoittunut. käytön jälkeen tämä lume poistuu ja karu totuus voi tulla ilmi.

        Finasteridissa EI OLE estrogeenia, vaan se on lievästi antiandrogeeninen vähentäen testosteronia.


      • lerssinen
        korjaus! kirjoitti:

        Finasteridissa EI OLE estrogeenia, vaan se on lievästi antiandrogeeninen vähentäen testosteronia.

        joo anteeksi vaan kun en tarkentanut tuota. se estrogeenin nousuhan perustuu luontaisiin elintoimintoihin ,kun teston ja estrogeenin suhde muuttuu.. kyllähän anaboliset steroiditkin nostaa estrogeenia vaikkeivat sitä sisällä .. taasen estrogeenin blokkaus miehellä ,nostaa jonkinverran testosteronia.


      • zorroz
        lerssinen kirjoitti:

        joo anteeksi vaan kun en tarkentanut tuota. se estrogeenin nousuhan perustuu luontaisiin elintoimintoihin ,kun teston ja estrogeenin suhde muuttuu.. kyllähän anaboliset steroiditkin nostaa estrogeenia vaikkeivat sitä sisällä .. taasen estrogeenin blokkaus miehellä ,nostaa jonkinverran testosteronia.

        Hienoa että joku tietää jotain hormoneista ja viitsii vielä kirjoittaa.
        Kiitos.


      • zorroz

      • gbnejwbvhb
        zorroz kirjoitti:

        Hienoa ettei sulla aone niin ikäviä sivuvaikutuksia kuin joillain. ainakaan toistaiseksi.
        Varmasti vain pieni osa on niin alttiita kamalimmille vaikutuksille kuin minä. En kuitenkaan ole ainoa.
        Tässä esimerkiksi joku kysyy täsmälleen samaa asiaa kuin mitä olen kokenut.

        http://www.baldingblog.com/2007/07/27/is-dht-essential-for-genital-function/

        Jos sinulla tai muutamalla muulla on noin rajuja sivuvaikutuksia, sen perustella ei voi yleistää vaikutuksia ja sauhuta siitä noin paljon. Suurin osa saa kuitenkin haluamansa avun finasteridista ilman sivuaikutuksia tai ne ovat hyvin lieviä ja väistyviä.


    • Propecia ei mainitse

      10vuotta hoitoa takana ja fleda ok, mutta tämä iski pommina:

      GEFINA-lääkeohjeessa lukee:

      Finasteridi estää dihydrotestosteronia, joka vaikuttaa poikasikiöiden sukupuoliseen kehitykseen. Siksi finasteridihoitoa saavien miesten on käytettävä kondomia ollessaan yhdynnässä raskaana tai hedelmällisessä iässä olevan naisen kanssa, koska siemennesteessä on pieniä määriä finasteridia.
      www.laakeohje.fi/catalog/files/1196674294222_fisv.pdf

      Propecian lääkeohjeessa tuosta ei mainita mitään.

    • mies-34v

      Onnea matkaan! Itse olen syönyt finaa vuodesta 2006 ja hyvin menee. Hiustenlähtö on erittäin hidasta (verraten erittäin agressiivisesti edenneeseen hiusrajan karkaamiseen). Aloittaessani finan oli aluksi voimakkaammaan hiustenlähdön vaihe (nk. shed). Nuo tuolloin tippuneet hiukset kuitenkin palasivat kolmen-neljän kuukauden jälkeen takaisin. Tuo shed johtuu käsittääkseni siitä, että fina siirtää hiukset uuteen kasvusykliin samanaikaisesti.

    • _Assorted_

      Jepulis. Tänään päivälleen kaksi kuukautta takana finasteridihoitoa. Ei havaittavia muutoksia missään. Ei negatiivisia eikä positiivisia. Hiuksia ei lähde pesussa enää niin runsaasti kuin ennen, välillä ei ollenkaan. Tästä en tiedä onko finan aikaansannosta, mutta oli mitä oli niin tämä on hyvä juttu. Tuntuu, että hiukset ovat kasvaneet pituutta hieman tavallista nopeammin, tämä saattaa tosin olla ihan pelkkää kuvitelmaa. Uusia hiuksia ei ole ilmennyt, eikä vielä tässä vaiheessa kuulukkaan. Ei mitään havaittavia sivuvaikutuksia, ei henkisiä eikä fyysisiä.

      Jatketaan käyttöä ja katsotaan uudelleen taas kuukauden päästä.

    • _Assorted_

      Nyt on kolme kuukautta takana Gefinan syömistä ja mitään radikaalia ei ole tapahtunut. Samaa settiä kuin viimeiset pari kuukautta. Eli hiuksia ei enää lähde niin paljon kuin ennen. Minkäänlaisia sivareita ei ole vieläkään ilmennyt, mikä on ihan perkeleen hyvä juttu.

      Parturini sanoi pari viikkoa sitten että hiusteni kunto on selvästi parantunut. Itse en ole havainnut suurta muutosta, mutta kaipa se ammattilainen huomaa paremmin. Ei osannut vielä sanoa onko uusiokasvua, mutta tuskin vielä tässä vaiheessa. Värjäsin hiukseni viimeksi joskus fina-kuurin alussa ja nyt on juurikasvua monta senttiä havaittavissa, joten ainakin hiukset ovat kasvaneet suht kovaa vauhtia.

      Mielenkiinnolla odottelen seuraavia paria kuukautta.

    • _Assorted_

      Noniiiin täällä taas. Nyt on Gefinaa vedetty sitten 4 kuukautta ja vihdoin voi sanoa, että jotain on alkanut todella tapahtua. Hiusten lähteminen on käytännössä pysähtynyt tai siis periaatteessa palannut normaalille tasolle, eli hiuksia ei juurikaan enää putoile itekseen pois. Pesussa hiuksia ei jää käteen juuri yhtään. Toisin oli vielä syksyllä. Parturi sanoi hiusten laadun selvästi parantuneen kun kävin pari viikkoa sitten värjäyttämässä letin ja painotti juuri sitä, että hiuksia ei lähtenyt pesussa juuri nimeksikään.

      Sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt vieläkään. Seksuaaliset jutut täysin normaalilla tasolla. Voin hyvillä mielin sanoa, että olen näihin ensimmäisiin kuukausiin todella tyytyväinen. Ei sivareita ja tähänasti kaikki mennyt niin kuin pitää. Ei vain malta odotella sitä uusiokasvun alkamista. Tosin siitä ei kannata kehitellä mitään haaveita, about 60 %:lle finan käyttäjistä kasvaa lisää hiuksia lähteneiden tilalle, eli on noin 40% mahdollisuus ettei minulle tule uusiokasvua. Odotellaan kuitenkin mitä tämän suhteen tapahtuu, eikä odoteta liikoja, niin tulee sitten yllätyksenä jos jotain uusia hiuksia ilmeneekin. Ja uusiokasvun alkamisesta voi käytännössä vasta 12kk käytön jälkeen jotain sanoa, että onko alkanut. Eli vielä tässä vaiheessa ei mitään kuulukaan olla.

      Jatketaan käyttämistä nyt kun aina tuntuu toimivan moitteettomasti.

    • _Assorted_

      Joo elikkä nyt on takana 5 kuukautta finasteridia ja fiilikset ovat aika samat kuin kuukausi sitten. Ei merkittäviä muutoksia missään. Hiustenlähtö pysähtynyt lähes kokonaan, sivuvaikutuksia ei ole ollut minkäänlaisia. Uusiokasvua ei vielä ole ilmaantunut. Kaikki on toiminut normaalisti ja olen tyytyväinen tähän astiseen tulokseen. Käyttö jatkuu...

    • Finaa joskus syönyt

      Niinpä niin vai ei finasta muka voi tulla paskoja oireita. Ite herkuttelin niitä kanssa joskus muinoin mutta lopetin sivuoireiden takia. Kertokaapa ketkä sanotte että ei voi tulla oireita että onko ihmisen mielellä mahdollista kuvitellA sperma vesilitkuks?

      • eikä palaudu edes

        Tai kuvitella heppi,josta ei mälli enää jaksa lentää ulos...


    • asfjköj
    • mies23:

      itse olen käyttänyt finaa vähän yli 2 kk, eikä ole ollut havaittavissa mitään sivuvaikutuksia. myös samat sanat kuin ketjun aloittajalla 2 kk kohdalla, ei positiivisia eikä negatiivisa vaikutuksia vielä. rohkaisevaa kuulla että n.4 kuukauden jälkeen tapahtui ketjun aloittajalla positiivisia asioita. hienoa että jaksat päivitellä tänne.

    • Kaljukape

      Assorted, olet kaksikymppinen mies ja taatusti sulla heppi seisoo kun siitosoriilla. Syöpä vielä 30v jälkeen finaa niin mulkku on kuin keitetty makaroni. Erektio on surkea (jos sellaisen sattuu saamaan) ja sperma kirkasta nestettä.

    • Mies 35

      Olen 35-vuotias ja syönyt finasteridea useamman vuoden, enkä ole havainnut mitään negatiivisia sivuvaikutuksia. Ei ole seksihalut lähteneet, ei rinnat kasvaneet, ei kipuja kiveksissä, ei ongelmia erektiossa, enkä ole huomannut myöskään muutoksia siemennesteen koostumuudessa tms. Ilmeisesti joillekin tulee tuollaisia sivuvaikutuksia, mutta on älytöntä väittää että niitä tulisi edes useimmille.

    • disasteridi

      Ai senkö takia on älytöntä väittää sivuvaikutusten tulemista useimmille,koska sulle ei niitä ole tullut? Mikä logiikka tässä on,ei "useimmille" tarkoita,että ihan kaikille. Mistäs sinäkään tiedät mitä paskaa mällisi on,onko tutkittu?

      • Vanha-Apina

        Juu ja senkö takia on älytöntä väittää sivuvaikutusten tulemista useimmille, koska sulle niitä on tullut? Fakta on, että niitä ei todellakaan ole isolla osalla käyttäjistä. Suurin osa tännekin palstalle tulleista itkuviesteistä on tosiasiassa samalta henkilöltä, mutta eri nimimerkillä.


      • herkkänahkaisia

        "Mistäs sinäkään tiedät mitä paskaa mällisi on,onko tutkittu?"

        Tämä valitus toistuu jatkuvasti täällä. Kyllä miehen siemennesteessä on niin paljon siittiöitä että vaikka puolet vähenisi, se ei vaikuttaisi yhtään mitään siittämistehoon. Paljon suurempikin vähennys saisi olla. Sitten kuitenkin lähes aina vaaditaan että naisella pitää olla ehkäisy kunnossa kun ei haluta lapsia.

        Kliinisissä tutkimuksissa on todettu seuraavaa:
        Lääkkeen käyttöön liittyneet seksuaalitoimintoihin kohdistuvat haittavaikutukset olivat yleisempiä finasteridihoitoa saaneilla miehillä (esiintyvyys ensimmäisten 12 kuukauden aikana 3,8 %) kuin plaseboa saaneilla miehillä (esiintyvyys ensimmäisten 12 kuukauden aikana 2,1 %). Näiden haittavaikutusten esiintyvyys väheni 0,6 %:in finasteridihoitoa saaneilla miehillä seuraavien neljän vuoden aikana. Noin 1 % miehistä lopetti hoidon kummassakin ryhmässä ensimmäisten 12 kuukauden
        aikana, koska lääke aiheutti seksuaalitoimintoihin kohdistuvia haittavaikutuksia. Haittavaikutusten esiintyvyys väheni tämän jälkeen.

        Huomatkaa nuo prosenttiluvut. Sen perusteella voi sanoa että useimmilla sivuvaikutuksia ei ole. Kuten myös huomataan, placebovaikutuskin on lähes yhtä suuri. Suurin vaikutus lienee siis korvien välissä.


      • zorroz
        Vanha-Apina kirjoitti:

        Juu ja senkö takia on älytöntä väittää sivuvaikutusten tulemista useimmille, koska sulle niitä on tullut? Fakta on, että niitä ei todellakaan ole isolla osalla käyttäjistä. Suurin osa tännekin palstalle tulleista itkuviesteistä on tosiasiassa samalta henkilöltä, mutta eri nimimerkillä.

        Minä en ainakaan ole kirjottanut muulla nimimerkillä kuin zorroz, mutta kai sinulla on jokin erkois aisti kun voit moista väittää.


    • _Assorted_

      Jees. Täällä taas. Pääsi hieman unohtumaan. Eipä siinä mitään, samaa juttuahan tässä joutuu toistelemaan kuukaudesta toiseen. Mutta minkäs sille voi kun ei mitään radikaalio ole tapahtunut hyvään eikä huonoon suuntaan.

      Nyt on sitten puoli vuotta, eli 6 kuukautta oltu finasteridi-kuurilla ja hyvältä näyttää tällä hetkellä. Hiukset ovat selkeästi vahvistuneet eikä niitä yhä edelleenkään irtoile paljon yhtään. Ainakaan enemmän kuin keskivertoihmisellä. En ole havainnut uusiokasvua vielä. Hiustenlähtö siis käytännössä pysähtynyt.

      Sivuvaikutuksista on edelleen yhtä vähän kerrottavaa. Ei ole ollut mitään. Ainakaan mitään en ole itse huomannut. Seksuaaliset ominaisuudet täysin samalla tasolla kuin ennenkin. Halut kohdallaan (r*nkkaan about 3 kertaa päivässä ja mälliä tulee liikaa!!!!). Ihan kunnon seksissäkin vehje seisoo hyvin. Selkeästi kovempana kuin oman käden kanssa, mikä on tietysti hyvä juttu. Mitään rintojen aristelua ei ole ollut. Salilla olen käynyt edelleen aktiivisesti enkä ole huomannut mitään vaikutusta voimantuottoon. Kaikki siis kunnossa edelleen. Heti, jos sivareita alkaa jossain vaiheessa ilmetä, aion lopettaa finan vetämisen. Ei se letti nyt niin kuolemantärkeä kuitenkaan ole.

      Mutta kun kerran ei sivareita ole havaittavissa ja vaikutus on ollut toivotunlainen, niin käyttö jatkuu. Kuukauden päästä taas täällä, toivottavasti jotain uutta joristavaa aiheesta.

      • jemasu

        olen 27v ja olen nyt syönyt 1/4 tablettia gefinaa n.3kk.
        Heti aluksi tuntui,että hiustenlähtö olisi pysähtynyt,eli hiuksia pestäessä käsiin ei jäänyt yhtään hiuksia,mutta sitten ajan kuluessa hiuksia rupesi taas lähtemään..ehkä noin 1,5kk käytön jälkeen ja edelleen näyttää jatkuvan.
        Uudiskasvua en juurikaan ole huomannut.
        Sivuvaikutuksia ei aluksi tullut,mutta nyt vaikuttaisi siltä,että erektioon on jonkin verran vaikuttanut,eli ei seiso yhtä helposti ja kovana.Toivottavasi ohimenevää.
        Kirklandin minoksidiiliä olen käyttänyt ohimoille,hiusrajaan ja päälakeen n.2kk,enkä ole huomannut vielä mitään vaikutusta.
        Päänahka kutisee,hilseilee ja sen kanssa on ikävä lotrata aamuin illoin,mut ei auta valittaa.Näillä mennään.
        Hiukset ehkä on hieman paremmassa kunnossa,kuin ennen käyttöä.En tiedä sitten.Ehkä kuvittelen.
        Kummallista kyllä,mutta toinen puoli päästä voi paremmin ja on tuuheampikin hiuksiltaan,eli vasen ohimo ja hiusraja tuuheampaa ja enemmän hiuksia.Mistähän johtuu?Toivottavasti tasaantuu.


    • aion jatkaa...

      aika paljon on peloittelua tullut tästä finasta että ihan hirvittää,mutta omalla kohdalla homma on toiminut että hiukset on jota kuinkin pysyneet päässä ja alapääkin toimii kiitettävästi.käyttöä siis takana himpun yli 5 vuotta ja ikää 30. neljä vuotta käytin 1.25mg annosta päivässä ja nyt olen vuoden ajan käyttänyt 0.625-0.8 mg päivässä.

      alussa ainut sivuvaikutus oli että mälli saattoi olla ehkä hieman vetisempää,sekin ominaisuus hävisi käytön myötä.ja mällin määrään ei ole ollut vaikutuksia sitä nimittäin tuntuu riittävän sillä pari naistakin on sitä ihmetellyt miten paljon sitä irtoaa:D mitään muita haittavaikutuksia en osaa yhdistää.mällikin lentää nätissä kaaressa eikä tule valumalla.pääasiassahan harrastan seksiä yleensä aina humalassa baarista löytämien naisten kanssa.ja heppi on tähän mennessä seissyt lähes poikkeuksetta vaikka olen usein vetänyt pään täyteen kirjaimellisesti.joskus kertoja etten oikein muista edes harrastaneeni seksiä,ja silti vehje on toiminut naisen mukaan ihan normaalisti.
      välillä on ollut kausia ettei ole kännissä millään ottanut eteen,mutta luulen sen olevan psyykkistä sillä kun kerran epäonnistuu niin epäonnistumisen kierre on valmis,ja taas toistepäin kun kerran onnistuu niin sen jälkeen taas alkaa hommat onnistumaan.selvinpäin ottaa eteen normaalisti.
      luulen että suurin vaikuttaja on todellakin se korvien väli.tosin voihan se oikeasti joillain johtua finastakin,mutta omalla kohdalla voin sanoa ainakin TOISTAISEKSI että haittavaikutuksia en ole huomannut mitään mitä voisin varmuudella yhdistää finaan.
      mutta huolettaa kieltämättä ajatus että ne haittavaikutukset voivat tulla vasta ajan kanssa...mutta toistaiseksi aion jatkaa sillä ajatus kaljuuntumisesta kauhistuttaa.

    • mies23(sama)

      itsellä takana finan (gefinan 1mg) käyttöä reilu 2,5 kk ja muutoksia en ole havainnut. sama kuin jemasulla, silloin heti aluksi tuntui vähän paremmalta eikä tuntunut lähtevän niin paljon hiuksia, mutta se oli varmastikin jotain henkistä vaan. en tiedä että onko tällä hetkellä menossa joku shed vaihe vai mikä ihme, mutta tuntuu että hiuksia jää käteen pestäessä normaalia enemmän ja irtoilee muutenkin normaalia enemmän. toivottavasti ohimenevää ja parin kuukauden sisään rupeisi jotain tapahtumaan. semmoisen olen huomannut, että sivulta ja takaraivolta irtoaa ihmeen paljon hiuksia, esim pestäessä. sinänsä hyvä juttu, sillä siellä on kyllä paljon tukkaa. ehkä ohimoilta ja laelta hiustelähtö ei ihan niin dramaattisen kovaa ole kun tuntuu. mutta vaikea sanoa. itse en ole sivuvaikutuksia huomannut ollenkaan. toivottavasti _assorted_ kohta rupeisi vaikka pukkaamaan uutta hiusta. mistä alueelta itselläsi hiuksia lähtee, laelta vai ohimoilta vai molemmilta? oletko huomannut eroja että mistä hiuksia on ruvennut irtoamaan vähemmän? kiitos vastauksesta ja että jaksat päivitellä.

      • _Assorted_

        Minulla ei hiusraja juurikaan vetäydy ohimoilta ollenkaan, vaan enemmänkin hiukset ovat ohentuneet päälaelta. Ja juurikin tuolta alueelta niiden irtoaminen on vähentynyt. Sivuilta ja edestä kun ei missään vaiheessa ole normaalia enempää lähtenytkään.

        Finanhan sanotaan vaikuttavan tehokkaimmin juuri päälaella, ei niinkään ohimoilla. Siinä mielessä minun kannattaa odottaa positiivista tehoa, kun juuri päälaen alueella minun vaivani on.


    • _Assorted_

      7 kuukautta takana eikä juuri uutta raportoitavaa. Olen ollut käyttöön tyytyväinen, sillä hiustenlähtö selkeästi loppunut tai ainakin merkittävästi hidastunut. Uusiokasvusta ei tiedä sanoa, koska minulla on tällä hetkellä sen verran pitkä letti (yli korvien), että ei hiusten seasta oikein näe onko siellä uutta haiventa vai ei. Pitäisi ajaa puliksi niin jotain voisi nähdäkin.

      Ei sivuvaikutuksia. Käyttö jatkuu 1/4 osa Gefinalla --->

    • hormonalfreak

      Heitän tähän ketjun väliin omat kokemukseni finasteridista, koska tunnen lähteväni hyvin samoista lähtökohdista kuin ketjun aloittaja. Hyvältä näyttänyt prosessisi sai myös minua rohkaistumaan ja ottamaan yhteyttä lääkäriin.

      Elikkä aloitin kolmisen viikkoa sitten kokeilumielessä, sillä olen nuori 19-vuotias kaveri ja hiukset olisi mukava säilyttää päässä vielä ainaki sinne kolmeenkymppiin asti.

      Käyttö katkesi minun osaltani lyhyeen. Tein paljon taustatyötä ja selasin nettiä mahdollisista painajaismaisista sivuvaikutuksista. Ensimmäisen viikon aikana tuntui, että panetti vaan kovasti enemmän ja pidin tätä jo ensimmäisenä varoituksena siitä, miten kovasti hoito OSALLA ihmisistä saattaa vaikuttaa hormonitasoihin järkyttävästi. Toisen viikon loppupuolella huomasin, että koko seksuaalinen haluni oli poissa, ja tarkkailin tilannetta vielä popsimalla finaa muutaman päivän ajan. Yhtenä kirkkaana kesäpäivänä käyttö päättyi, koska tuntui että olen täysin impotentti.

      Kaksi päivää käytön jälkeen runkkasin kuitenkin ihan normaalisti, ja kyllä vain - se mälli oli aivan läpikuultavaa pelkkää limaa ja vedenkirkasta. Näin minulla. Kuitenkin huojentavaa, että hormonitasot ja sitä kautta seksuaaliset halut palautuivat nopeasti takaisin.

      Tarkoitus ei ollut mitään uutta kauhutarinaa tähän latoa. Varmasti suurimmalla osalla sivuvaikutukset jäävät kokonaan pois. Suosittelenkin jokaiselle nuorelle aikuiselle, joille hiustenlähtö tuottaa yhtä suuria paineita kun minulle - KOKEILKAA. Suurella todennäkösyydellä ette kuulu tähän vähemmistöön. En uskaltaisi jatkaa käyttöä enää pidempään, sillä tiedän ettei seksistä luopuminen olisi hiuskuontalon väistämättömän ohentumisen lykkäämisen arvoista.

      Oma kokemus sen nyt viimeinkin kertoo, finasteridi on syystäkin kiistelty vaikuttavalääkeainesosa, ja siihen tulee suhtautu varuillaan.

    • _Assorted_

      Nyt alkoi tapahtua!

      Tulee tämän kuun päivitys hieman etuajassa, mutta nyt on jo jotain kerrottavaakin. Kävin tänään parturissa ja värjäsin hiukset ja siinä ennen värjäystä parturi tarkasteli kuontaloani ja totesi, että uusiokasvu on alkanut. Kuulemma uutta hiusta pukkaa sieltä täältä ja uudet hiukset näkyvät jo selkeästi pari senttisinä. Hiukseni ovat nyt about 10-15cm pituiset ja siellä pitkien hiusten välissä oli kuulemma paljon noin 2cm pituisia uusia hiuksia. Tätä tietoa on odotettu. Itsekin olen hieman ennen parturissa käyntiä todennut että jotenkin hiukset ovat vahvistuneet ja nyt siihen tuli varmistus. Kohta on 8 kuukautta finaa takana ja toivottavasti sitten kun vuosi on mennyt, niin uusia hiuksia olisi vieläkin lisää.

      Kun parturi pesi hiukseni, niin totesi, ettei hiuksia irronnut juuri ollenkaan, aivan normaalimäärä pesun yhteydessä kuulemma.

      Sivuvaikutuksista ei ole mitään kerrottavaa. Ei merkkejä mistään epätavallisesta. Seksihommat toimii ja muutenkin kaikki kunnossa. Olen tyytyväinen ollut Gefinaan tähän asti ja odotukset ovat uusiokasvun myötä jopa hieman nousseet. Käyttö jatkuu ---->

    • Tämä toimii.

      Joka toinen päivä murunen finaa, joka toinen päivä sahapalmu-uutekapseli, piitä ja biotiinia, illalla Revivogenia ja aamulla nisimiä. Lopputulos: kalju seis, tuuheat paksut hiukset, ohimoidenkin lahdekkeet kutistuneet ja homma hanskassa. 4 vuotta tätä takana. Toimii loistavasti. Ei fina-sivuoireita, ei ongelmia.

    • mies-34v

      Mainio juttu että jaksat raportoida edistymisestä. Nämä saavutetut tulokset ovat hyvä esimerkki siitä että näitä hiuslääkkeitä pitää tunnollisesti jaksaa kokeilla ainakin puolen vuoden ajan ennen kuin voi sanoa toimivatko ne omalla kohdalla vaiko eivät.

    • _Assorted_

      Noniin 9 kuukautta takana ja eipä hirveästi uutta juttua sitten viime kuun ole kerrottavana. Leikkautin puolipitkän lettini pois ja jätin noin millin sängen. Hiuksisto on hyvinkin tasainen. Kaljuja kohtia ei ole missään, ei edes päälaella. Oli valaistus mikä tahansa, letti on joka puolelta todella tasainen, eikä mitenkään ole harvenemista havaittavissa. Tässä vaiheessa olen todella iloinen, että aloitin finan käytön mahdollisimman nopeasti, sillä nyt tuloksia on nähtävillä. Hiukset selkeästi vahvistuneet ja jonkin verran tuuhentuneet. Odotukset ovat kovat seuraaville parille kuulle. Parturi sanoi, että päänahalle tekee todella hyvää vetää pitkästä aikaa kaikki hiukset pois, siksi siis lyhensin. Tälläkin saattaa olla positiivista vaikutusta hiusten kuntoon.

      Tästä alkaa taas uusi pitemmän letin kasvatus. SIvareita ei ole ollut minkäänlaisia missään vaiheessa ja aine tuntuu toimivan juuri oikealla tavalla. Käyttö jatkuu --->

    • _Assorted_

      Viime kuun päivitys jäi tekemättä, mutta nyt ollaan siis 11 kuukautta vedetty gefinaa ja tuloksiin olen tyytyväinen. Ei sivuvaikutuksia ja hiukset tuuhentuneet silmin nähtävästi. Eipä tässä nyt taaskaan ole juuri mitään erikoista kerrottavaa kun homma kerran toimii, eikä mitään uutta erikoista ole ilmaantunut. Kyllä tätä voin suositella kokemuksen perusteella miestyyppisestä kaljuuntumisesta kärsiville. Itsellä tuntuu toimivan.

    • mies-34v

      Hyvä homma! Itsellä takana jo yli 5v finaa ja tulokset ovat yhä hyvät (ei sanottavaa kaljuuntumisen edistymistä). Ja noille palstalla roikkuville mällinkoosteentarkkailijoille todettakoon, että tuona aikana on tullut tehtyä myös kaksi lasta.

      • Ovatko lapsesi

        terveitä?


      • Turhaa höpinää
        Ovatko lapsesi kirjoitti:

        terveitä?

        Fina vaikuttaa yleensä alkuvaiheessa erektiokykyyn ja hieman siittiömäärään, mutta nekin korjaantuu kun finasteridia käytetään säännöllisesti. Tutkimuksissa ei ole todettu finasteridin aiheuttavan mitään perinnöllisiä sairauksia. Siittiöitäkin miehellä syntyy niin paljon että vaikka vähän vähenisikin, hedelmöittämiskyky ei laske.

        Vain synnytysikäisiltä naisilta on kielletty finasteridi-lääkkeiden käsittely koska jos nainen sattuisikin olemaan (tietämättään) raskaana, finasteridi voi aiheuttaa poikasikiölle sukuelimien kehityshäiriöitä (finasteridi on lievä antiandrogeeni).


      • mies-34v
        Ovatko lapsesi kirjoitti:

        terveitä?

        Ovat


    • Sivupasivuvaikutus

      Kävin juuri huippu-urologin luona tarkastuttamassa eturauhastani ja urologi sanoi, että 20 prosentilla finasteridin ja dutasteridin käyttäjistä ilmenee kieltaisiä sivuvaikutuksia.

      Annokset ilmeisesti eturauhasjutuissa ovat suurempia vai ovatko?
      Näin hän loihe lausuman ja varmasti tiesi mitä puhui.

      • Onhan niitä

        Eturauhasvaivoissa finasteridia otetaan täydellä annoksella, eli Gefinaa tai sen rinnakkaislääkkeitä otetaan kokonainen pilleri vuorokaudessa (5 mg). Hiusten kasvatukseen riittää 1 mg tai jopa alle sen.


    • Elimistö totutettava

      Sivuvaikutukset voi välttää sillä, että totuttaa elimistön pikku hiljaa finasteridiin. Lääke on aloitettava annoksella 1/8 tabletti joka kolmas päivä kahden kuukauden ajan. Sen jälkeen voi ottaa 1/8 tabletin joka toinen päivä.

      Tuon suurempaa annosta ei kannata koskaan ottaakaan, sillä hiukset pysyvät tuolla annostuksella päässä todennäköisesti jokaisella.

      Keskeistä on, että totuttaa elimistön finaan, sillä siinähän on hormooneista kysymys. Voit aloittaa vähemmälläkin ja pitempään jos halua varmisttaa, ettei sivuvaikutuksia tule.

      Kunpa lääkärit osaisivat ohjeistaa potilaitaan aloituksessa.

    • f_i_l_e

      Tämä ketju on ollut tosi hyvä ja _Assorted_ hyvien ja selkästi oikeiden kokemksien perusteella, hoito alkoi itsellä tänään.
      Kävin kahdella lääkärillä ja kummatkin olivat sitä mieltätä että kyseessä on lääke, jonka tehtävä on auttaa ja kaikissa lääkkeissä pienellä prosentilla voi tulla sivuvaikutuksia.
      Katsotaan miten itsellä käy.

    • nainen täällä

      "Vain synnytysikäisiltä naisilta on kielletty finasteridi-lääkkeiden käsittely koska jos nainen sattuisikin olemaan (tietämättään) raskaana, finasteridi voi aiheuttaa poikasikiölle sukuelimien kehityshäiriöitä (finasteridi on lievä antiandrogeeni)."

      Tämä minua suututtaa niin tavattomasti. Hyvänen aika, enkö minä ole muuta kuin mahdollinen miespuolisen sikiön elatusalusta! Että sitten kategorisesti kielletään kaikilta... Ja onhan Spiresiskin lievä antiandrogeeni!

      En ole aikeissa hankkiutua raskaaksi ja jos nyt kaikista varotoimenpiteistä huolimatta tulisin, niin lupaan teettää abortin. Riittäisiköhän lääkärille? Ja jos kaljuunnun, ei ole mitään vaaraa joutua sellaiseen tilanteeseen, jossa edes voisin tulla raskaaksi.

      Tietääkö joku, mistä nainen voi saada Propeciaa?

      • Naiselle Propeciaa.

        Etelän lomakohteista ilman mitään reseptejä. Tosin se on eri kauppanimellä ulkomailla.


      • ..........

        Finasteridi (Propecia tai Gefinan rinnakkaislääkkeet) eivät tehoa naistyyppiseen hiustenlähtöön joten tuloksia ei ole odotettavissa. Mutta jos naisella on todettu ohjearvot ylittävät testosteroniarvot, sen alentamiseen auttaa Spiresis tai finasteridi. Jos arvot ovat normaalit ja syö sokkona finasteridia, testosteronin laskettua liian alas, seksuaalinen halukkuus voi vähentyä.

        Spiresiksen ohjeissa käsketään keskustelemaan lääkärin kanssa jos on raskaana tai imettää. Tutkimustuloksia sikiöön vaikutuksista ei ole.
        Esimerkiksi Gefinan pakkausselosteessa todetaan yksiselitteisesti että naiset ja lapset eivät saa käyttää sitä. Jos mies käyttää Gefinaa niin jos sukupuolikumppani on tai saattaa olla raskaana, pitää käyttää kondomia ettei naista altistetaa siemennesteessä olevalle finasteridille.


    • nainen täällä

      Minulla on miestyyppstä hiustenlähtöä, ei naistyyppistä. Ja seksuaalisen halukkuuden vähentyminen ei haittaisi, varaa on.

      Millä kauppanimellä Propeciaa myydään etelän lomakohteissa?

    • Proscar

      tai finasterid

    • nainen täällä

      Kiitos. On se hyvä, että tämä palsta on olemassa!

    • Hyvää itsenäisyyspää

      Hei kiitti assorted. Lopetankin HETIi finan käytön kun luin tämän uusimman käänteen.

      • _Assorted_

        Juupa juu. Moniko täällä ottaa tuon ylempänä olevan nimimerkkiäni käyttävän trollin tosissaan? :D Pitääkö täällä nyt sitten muka rekisteröityä. En kyllä millään jaksaisi.

        Mutta siis, hiukset ovat nyt yli vuoden jälkeen tuuhentuneet selkeästi. Mulkku seisoo entisellä tavalla. Juuri lauantaina sain baarista iskettyä pillun yhdeksi yöksi ja tuntui toimivan moitteettomasti :D Muitakaan sivuvaikutuksia EI OLE ollut.

        Uskokoon jokainen trolleja jos haluaa. Finasteridi toimii minulla ainakin komeasti. Letti tuuhentunut eikä sivareita ole ollut. Tuskin tulen tänne enää kirjoittelemaan kun nytkin pidin pari kuukautta taukoa.

        Jokainen miestyyppisestä kaljuuntumisesta kärsivä: Kokeilkaa finasteridia!!! Minulla se ainakin toimii...

        Kiitos ja anteeksi!

        - _Assorted_


      • Välillä anonyymi
        _Assorted_ kirjoitti:

        Juupa juu. Moniko täällä ottaa tuon ylempänä olevan nimimerkkiäni käyttävän trollin tosissaan? :D Pitääkö täällä nyt sitten muka rekisteröityä. En kyllä millään jaksaisi.

        Mutta siis, hiukset ovat nyt yli vuoden jälkeen tuuhentuneet selkeästi. Mulkku seisoo entisellä tavalla. Juuri lauantaina sain baarista iskettyä pillun yhdeksi yöksi ja tuntui toimivan moitteettomasti :D Muitakaan sivuvaikutuksia EI OLE ollut.

        Uskokoon jokainen trolleja jos haluaa. Finasteridi toimii minulla ainakin komeasti. Letti tuuhentunut eikä sivareita ole ollut. Tuskin tulen tänne enää kirjoittelemaan kun nytkin pidin pari kuukautta taukoa.

        Jokainen miestyyppisestä kaljuuntumisesta kärsivä: Kokeilkaa finasteridia!!! Minulla se ainakin toimii...

        Kiitos ja anteeksi!

        - _Assorted_

        Ei kukaan ottanut tuota trollia todesta, näkeehän sen vastauksien kieli poskessa -tyylistä.

        Rekisteröityminen on helppo toimenpide ja etuna saat silloin myös omien viestiesi poistomahdollisuuden jos haluat tehdä sen. Silti voit kirjoittaa välillä anonyyminäkin jos et halua paljastua kirjoittajaksi. Minullakin on rekisteröity tunnus, mutta kirjoitan välillä anonyyminä kun esimerkiksi tällä palstalla taustani paljastuminen veisi pohjaa kannanotoiltani.


      • 57546516

        Et kai pudonnut palleiltasi kun nauroit tuota viestiä kirjoittaessa. Kakara on kakara eikä muuksi muutu.


      • 3+8

        Jaaha, vaihdoit nimimerkkiä.


    • Dutasteridiä

      Kaksi ja puoli kuukautta dutasteridin käyttöä, eikä minulla ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

      • mojito83

        Moi!

        Ihan sama täällä!

        alotin myös n.2,5kk sitten saman kuurin..

        Onko mitenkä vaikuttanut päälakeen /ohimoihin?

        Itellä päälaen kruunu tuuhentunut. Ennen söin gefinaa 4,5v.


      • Mimmosella
        mojito83 kirjoitti:

        Moi!

        Ihan sama täällä!

        alotin myös n.2,5kk sitten saman kuurin..

        Onko mitenkä vaikuttanut päälakeen /ohimoihin?

        Itellä päälaen kruunu tuuhentunut. Ennen söin gefinaa 4,5v.

        annostuksella te imuroitte tuota Dutasteridia?


    • Dutasteridiä

      Päälaen kruunu työntää vahvaa hiusta. Sormin koetettaessa ovat kuin neulojen päitä. Tulivat päänahan läpi pari viikkoa sitten.

      Ohimoilla ja muualla sormenpäillä tunnustellen harvassa vastaavi piikkejä.
      Kasvun ajoitus on varmaan vähän yksilökohtaista. Sulla tuo Gefina taustalla on varmaan saanut sen, että kasvu on alkanut aiemmin.

      Uskon, että vuoden päästä aloituksesta hiukset ovat paljon tuuheammat kuin nyt.

      Puhuisin melkeinpä positiivisista sivuvaikutuksista ennestäänkin hyvän seksuaalisen halun ja kyvyn suhteen.

      Heitän joka päivä tuon 0,5 mg kapselin kun dutaahan ei voi pilkkoa. Ovat siis pehmessä kapselissa

      • mojito83

        Sama annostus!

        Aamuisin 0,5mg dutakapseli.

        Lisäksi pesen tukkani ketokonatsolilla ja sinkkipyritioni shampoolla.

        Etenkin sinkkipyritioni jättää päänahan todella puhtaan tuntuiseksi. Välipäivinä pesen natriumlaureth sulfate vapaalla shampoolla, ettei kuivata liikaa.

        Repertuaarissa myös perus Rogainet, Nizolra voide jne.


    • Dutasteridiä

      Sulla on kaikki järkevät aineet eikä tyhjänpäiväisiä käärmeöljyjä. Jos et ole vielä käynyt hiustensiirrossa niin kannattaa katsoa vähän pitempään kuinka hyvin hiukset päässä pysyy. Uskoisin, että hiukset tuuhenevat selvästi ensi syksyyn mennessä.

      Tietysti hyviä nuo aineet ovat hiustensiirron jälkeenkin.

    • mikke1964

      ikää 47 ja päälaki ohenee muuten olen tosi timmissä kunnossa ja mulla on muuten paksut hiukset. Olisko finan paikka...

    • mikkw1964

      Alotin Gefinan syönnin muutama päivä sitten 1/4 tabl jtp. Ei sivuvaikutuksia

    • Ja nyt siirryin Rogainen tupsutteluun

    • Kova aisa

      Toinen vaihtoehto on hakea urologin vastaanotolta Viagraresepti. Urologit kirjoittavat noita koko ajan eturauhaspotilaille ja niille joille ovat määränneet finasteridia tai dutasteridiä eturauhasen suurentumaan. Samoin iäkkäille miehille. Heiltä teseptin saa aina koska he tuntevat lääkkeen.

      Lääke on halpaa, kun patentit raukesivat syksyllä 2010. Silloin hinnat putosivat murto-osaan entisestä. Neljäsosatabulla kajahtaa pystyyn heti kun sukupuolinen kiihotus tulee. Vaikutus kestää viisi tuntia.

      Itselläni tuli potenssiheikkoutta 4 kk:n käytön jälkeen, mutta potenssi palasi nyt 6 kk:n käytön jälkeen. Ajat voivat vaihdella eri käyttäjillä, mutta potenssin heikkeneminen on aina väliaikaista. Siksi kannatta hakea väliaikaisesti apua urologilta. Ihmisillä vain ei ole kärsivällisyyttä jatkaa käyttöä, vaikka potenssin heikkeneminen olisikin vain väliaikaista.

    • Väärä nimimerkki

      Et ole oikea Assorted. Häiriköit jo tuolla toisaallakin juttuinesi.

      • _Assorted_

        Vai en ole ? En mä sille mitään voi että joku jossain toisaalla on minuna esiintynyt. Minä olen kuitenkin se oikea _Assorted_ ja voin vakuuttaa että tarinani on tosi.

        Ehkä haluat kieltää että sinullekin voi käydä näin... mutta et voi paeta totuutta.

        Sunkin on ihan turha siihen kaljuus mitään litkuja hinkata ja ajatella positiivisesti. Kohtalosi on Amiraali Kaskeala look (seksikäs mies vai mitä).

        Lisäksi sullakin pippeli surkistuu ja tissit kasvaa. Niin mullekin kävi.
        Kiroan sen päivän kun sairastuin miestyyppiseen kaljuuntumiseen.. ja vielä enemmän kiroan sen päivän jollain erehdyin avuttomana suostumaan paholaislääkärin fina-kokeiluun.

        Lääkärillä itsellään on hyvä tukka ja hän saa taikavoimia siitä ku potilailta saa hiukset pois.

        _Assorted_


    • Oikea ja väärä

      Ks. ylempänä tässä ketjussa.

      Siellä on oikea ja väärä _Assorted_

    • waldemarpoika

      No ainakin 5 vuotta oon käyttäny Finasteredia eturauhasen liikakasvun hoitoon ja kaljuuntuminenkin pysähtyi. Sperman määrä väheni minimiin ja seksihalut puolittui, mikä oli helvetin hyvä asia. Kaljuuntuminen on nyt alkanut lisääntyä selkeästi, joten lienee tullut siltä osin kyllästymispiste. Toivottavasti eturauhanenkin ei ala kasvaa, ettei joudu puusepän käsittelyyn (höylä). Seisokki on riittävä, kun vain on virikkeitä. Saa sitä seisokkia vielä olla, kun ei ole kerran halujakaan kokonaan vieny.

    • Anonyymi

      Oman kokemukseni pohjalta, jos mietit aloittamista niin ÄLÄ missään tapauksessa! Riski terveyden menettämisestä on aivan liian suuri

      • Anonyymi

        Itse olen em lääkettä syönyt säännöllisesti jo yli 20 vuotta.

        Halut ei ole hyytyneet yhden napin takia ja kepukka toimii yhä kuin parikymppisenä vaikka ikää jo lähemmäs 50v

        Miettikää nyt pari kertaa ennen kuin alatte kirjoittamaan ettei vehkeet enää toimi jos yhden napin nappaa ja missä se vika todella on. Niin ja jos mälliä pitää analysoida niin tumppu keisarit sen taitaa käsistään parhaiten nähdä. Ei ole vielä ollut tapana kaapia nesteitä emättimestä esille tarkasteltavaksi.


    • Anonyymi

      Ja kuinka moni pistää kaikki terveyshuolensa finan piikkiin.

      Tässä poimittuja esimerkkejä:

      "Finasteridi vanhentaa minua" - Käyttänyt viisi vuotta finaa.
      "Finasteridi tuhoaa hampaani"
      "Finasteridi saa minut masentuneeksi"
      "Finasteridi tuhosi elämäni"

      Jepjep, lääkkeen piikkiin kaikki.

    • Anonyymi

      Hei. On teidän jutut kauheita kun koko pötkön luin. Miten ihmeellä saatte ulos lääkäriltä noita. No tämä on vanha ketju ja nyt 2020 sen määräämistä seurataan. PSA koe ja peräsuolen kautta tunnustelu jos ei vikaa, ei lääkettä. Se on tarkoitettu hyvänlaatuisen eturauhasen liikaa kasvuun. Se voi myöh peilaantua liikakasvuna. Nopeina oireina tulee ensi vesimäinen siemenneste. Sitten alkaa rinnan/rintojen kasvu. Kyhmyjä tai jompikumpi rinta kipeä. Estrogeenin tuotanto lisääntyy eli naisilla kun nyt sitä estrogeeniä on enemmän ja miehellä testosteronia. Elimistö syöttää pikkuhiljaa naishormoonia. Täällä kehuttiin seisokista. Kyllä joo se alkuvaiheessa toimii mutta alkaa olla makaroni myöhemmin. Seksistä ei voi nauttia jos edes minuuttia kestää. Sitten alkaa vyötärö lihavuus kun rasva etsii paikkaansa. Muuten hiukset sitten lähtevät myöhemmin uudelleen. Ei tuollaisia raasuja edes halua katsoa. Mies on kunniakas kaljuna. Mieheni sai tuota tuota tosisairauteen ja ei tullut lisää hiuksiä vaan ne rinnat kasvoivat ja nyt on mammografiaa tiedossa. Kyllä nyt varmasti teille käyttäjille saa nauraa. Lukekaa mikä aine se on, ei pelkästään hiuksiin ole. Miten väärinkäyttäjiä on näin paljon ollut. Ei onnistu nykyään

      • Anonyymi

        Nyt tulee kyllä sellaista diibadaabaa että oksat pois. Älä esitä mitään lääkäriä, koska selkeästikään et tiedä mitä puhut.

        Hiustenlähtöön määrätään ihan eri määrä Finasteridia kuin miehellesi. Virallinen lääkenimi Propecia. Ei sitä varten tunnustella eturauhasta :D

        En vähättele riskiä sivuvaikutuksiin, mutta väärinkäyttö on hieman väärä termi, jos ihotautilääkäri sen määrää.

        Nyt mummeli se kone ja korkki kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee kyllä sellaista diibadaabaa että oksat pois. Älä esitä mitään lääkäriä, koska selkeästikään et tiedä mitä puhut.

        Hiustenlähtöön määrätään ihan eri määrä Finasteridia kuin miehellesi. Virallinen lääkenimi Propecia. Ei sitä varten tunnustella eturauhasta :D

        En vähättele riskiä sivuvaikutuksiin, mutta väärinkäyttö on hieman väärä termi, jos ihotautilääkäri sen määrää.

        Nyt mummeli se kone ja korkki kiinni.

        Joo, eikä sen pakkauksen mukana toimiteta mitään rintaliivejä.


    • Anonyymi

      Tässä minun kokemukseni ja tarinani, toivottavasti se auttaa muita samassa tilanteessa kun minä. Finasteridi on toiminut hyvin minulla!

      Huomasin noin vuosi sitten että hiukseni ohenivat päälaelta. Kävin lääkärissä ja minulla todettiin olevan (niin kun odotin) perinnöllinen hiustenlähtö. Lääkäri suositteli Minoxidilia. Käytin ensin Rogainen Minoxidilia, mutta siirryin lopuksi halvempaan Kirklandin versioon. Käytin minoxia muutaman kuukauden ajan. Tämän lisäksi käytin hiuskuitua joka peitti kaljuunutvat kohdat tilapäisesti. En oikeestaan huomannut mitään eroa minoxidilsta. Laitoin minoxia ainoastaan päälaelle. Huomasin muutaman kuukauden päästä että hiukseni myös alkoi irrota otsan kohdalta....ja hiuksia tippui paljon ja nopeasti.
      Nyt tiesin että minoxi ei auta enään. Halusin koitta Finasteridia. Olin 26 v. joten olin päättäväinen että hiukseni ei saa irrota vielä! Halusin saada 5 mg Fina receptin sillä se on PALJON halvempi kun 1mg Fina joka tarkoitettu hiustenlähdön hoitoon. 5 mg tabletit jadaan siis pienempiin osiin. Käytin palvelua nimeltään lääkäri taskussa (https://laakaritaskussa.fi/). Selitin tilanteeni, että olin käynyt lääkärillä ja Minoxi ei auta, ja haluaisin nyt koittaa 5mg Finaa. Sain receptin heti. Apteekissa he eivät ensin halunneet antaa 5 mg Finaa, sillä pakkausselosteessa lukee että tabletteja ei saa pilkkoa pienempiin osiin. Onneksi olin perehtynyt Finaan joten tiesin vastata että se johtuu sitä että naispuoliset henkilöt eivät saa koskettaa hajonneita Fina tabeltteja, sillä se voi imeytyä naisten verenkiertoon. Vakuutin että ainoastaan minä piennenän tabeltit, eikä nainen. Lopulta sain Finan apteekista.
      Päätin jakaa 5 mg tabletit kuuteen osaan, jotta päiväannos on hieman alle 1mg. Tämä riitti hyvin, sillä hiustenlähtö loppui muutamassa päivässä! Olen niin iloinen! Sivuvaikutukseni oli että oli tuntui siltä että piti käydä kusella enemmän kun tavallisesti. En ole varma jos kuvittelin tämän sivuvaikutuksen, mutta onneksi se katosi muutaman viikon päästä. Muita sivuvaukutiksia ei ollut. Nyt olen käyttänyt Finaa noin puoli vuotta, ja olen ollut todella tyytyväinen.

      Pari viikkoa sitten olin matkustamassa ja olin unohtanut Fina tabletit kotiin. Kun olin noin viikon syömättä Finaa niin huomasin että hiukset taas alkoi pikku hiljaa irrota. Muita sivuvaikutuksia ei ollut. Onneksi tämä loppui heti kun taas alotin ottamaan Finaa.

      Tulen jatkamaan Finan ottamista niin pitkään kun ei ole sivuvaikutuksia ja haluan pitää hiukset. Ehkä joskus kolmekymppisenä lopetan ja hiukset saa lähteä, saa nähdä. Tsemppiä kaikille miehille jotka kärsivät tästä!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe