Hei!
Eipä itellä tunnit riittänyt niin että olisi kerennyt rakennusmiestä auttamaan tarpeeksi. Onko kellään tietoa mikä on kouluttamattomalle apumiehelle sopiva palkka ?
lautapojan palkka
10
3476
Vastaukset
- ahkera
luotettava olemme maksaneet 5 €/h pimeänä. Valoisana 6 €, mutta tapauskohtainen. Olet kyllä oikeassa tuossa apulaisen palkkauksessa, mutta hänen pitää olla todella osaava ja omaaloitteinen.
Ehdottaisin pitkästä kokemuksesta, mieluummin vanhempaa miestä, kuin nuorta koululaista. Vaikka vanhempi liikkuu hitaammin mutta hän liikkuu vaikka et katsokkaan vierestä ja ottaa vastuun sinun työmaastasi.
Jos sinulla on kallis ammattimies rakennuksella, ei sinun kannata teettää hänellä mitään lautojen kantamista, siivousta, harkkojen ja tiilien siirtoa, niistä selviää ilman ammattitaitoa.- täh??!
5 euroa tunnissa!! mistä ihmeen kolosta olet löytänyt noin halpaa työvoimaa ja miten kehtaat pitää ihmisiä nälkäpalkalla töissä? en kehtaisi maksaa kenellekään pimeästi alle 8e jos henkilö saa vielä jotain aikaan, on todella halpa työmies!!
- kallis
täh??! kirjoitti:
5 euroa tunnissa!! mistä ihmeen kolosta olet löytänyt noin halpaa työvoimaa ja miten kehtaat pitää ihmisiä nälkäpalkalla töissä? en kehtaisi maksaa kenellekään pimeästi alle 8e jos henkilö saa vielä jotain aikaan, on todella halpa työmies!!
tilaa Virosta pystyvä tunnollinen rakennusmies, ei maksa noin paljon.
- Lautapoika
Tuli tuossa pari kesää sitten tehtyä lautapojan keikka kaverin raksalla. 300 tuntia timpurin apulaisena, kiitokseksi kaveri maksoi yht. 1000mk! Ja ajoin vielä joka päivä 50km paikalle sekä toin omat eväät. Mitä tästä opimme?
Nyt kun itse suunnittelen talon rakentamista olen päättänyt että jos talkoita järjestän, niin ne on sit talkoot ruokineen ja juomineen. Muut työt teen/ teetän palkoillisilla. Käsintyön arvostus kunniaan! - Anssi
täh??! kirjoitti:
Markka-aikana opiskelioita tutustuteltiin tuollaisiin töihin kahden viikon ajan tonnilla.
Luulen että moni opiskelija tulee raksalle tekemään kuuden tunnin päivää 500€ palkalla kuussa. Paljonko saa kunalla lehtien haravoimisesta tai torilla jäätelön myynnistä? - Gemini
täh??! kirjoitti:
Rakennusalalla palkat ovat ilmeisesti melko hyvät.Itse olen ammattimies teollisuuden kunnossapidossa ja palkkaa jää nettona tunnille nipin napin 10 euroa.Työkokemusta n.20v.ja henk.koht. osaamis ym. prosentit kohdallaan.
- muurari
Gemini kirjoitti:
Rakennusalalla palkat ovat ilmeisesti melko hyvät.Itse olen ammattimies teollisuuden kunnossapidossa ja palkkaa jää nettona tunnille nipin napin 10 euroa.Työkokemusta n.20v.ja henk.koht. osaamis ym. prosentit kohdallaan.
nenä!
Rakennusalan palkat ovat yleisellä tasolla melko surkeat.Saadakseen 10 nettona pitäis kuulua kutosen palkkaryhmään,siis rakennusliikkeissä yleensä. Ykkösen palkat lienevät 7-8 E:n välillä, miten voit esittää että meillä on hyvät palkat?
Rakennuksella ei tienaa enää kuin tosiammattilaiset rapparit,pieni joukko,ei edes muurarit saa sievoisia summia,urakat on homoiltu nälkäsilmäpienyrittäjille,jotka laistavat nälissään yhteiskuntamaksuista, kun urakka ei kestä sitä.
Koetapa vaan katsoa juorukalenteria syksyllä, niin huomaat mitä rakennusammattilaiset tienaavat!
Hetkittäisiä hyviä urakoita voi olla, mutta kun ansio tasataan koko vuoden keskiansioksi,niin lopputulos on melko surkea! - Gemini
muurari kirjoitti:
nenä!
Rakennusalan palkat ovat yleisellä tasolla melko surkeat.Saadakseen 10 nettona pitäis kuulua kutosen palkkaryhmään,siis rakennusliikkeissä yleensä. Ykkösen palkat lienevät 7-8 E:n välillä, miten voit esittää että meillä on hyvät palkat?
Rakennuksella ei tienaa enää kuin tosiammattilaiset rapparit,pieni joukko,ei edes muurarit saa sievoisia summia,urakat on homoiltu nälkäsilmäpienyrittäjille,jotka laistavat nälissään yhteiskuntamaksuista, kun urakka ei kestä sitä.
Koetapa vaan katsoa juorukalenteria syksyllä, niin huomaat mitä rakennusammattilaiset tienaavat!
Hetkittäisiä hyviä urakoita voi olla, mutta kun ansio tasataan koko vuoden keskiansioksi,niin lopputulos on melko surkea!Kommentoin lähinnä otsikolla "orjatyövoimaa" olevaa tekstiä.Juorukalenteria ei ole tullut ostettua,mutta "lattialiipparin" uudehko farmarimallinen Volvo juoruaa sekin jotain.Hänelle piti maksaa vajaan 5 tunnin työstä nettona miltei meikäläisen 2-päivän palkka.Eräs tuttavani on tehnyt lähinnä Tampereella ja pääkaupunkiseudulla laatoitustyötä itsenäisenä yrittäjänä ja hämmästelee itsekin työn paljoutta ja hyvää taksaa.Rakennusliikkeen palkkalistoilla olevat ehkä sitten ovat eri juttu.
- rento
muurari kirjoitti:
nenä!
Hetkittäisiä hyviä urakoita voi olla, mutta kun ansio tasataan koko vuoden keskiansioksi,niin lopputulos on melko surkea!eikös ne taulukot ole pohjapallkoja ja palkkaluokitus tulee koulutuksen mukaan?? kyllä meillä nelosessa saadaan ihan käteenkin tollasta kymppiä mutta joka sällillä on tehtäväkohtaista lisää ja sitten kun hommia tehdään yleensä vetelehtimättä erityisesti saadaan urakkaa ja vielä pohjat tiliin - hullu se joka luulee että kunnan lisäksi muualla maksetaan kaikille samaa taulukonmukaista liksaa. alin ykkönen on muutes opiskelijoille ei edes valmistuneille...
- jhf
Minulla oli kerran venäläinen mies viikonlopun ajan kellaria kaivamassa. Vähän oli laiskanpulskea, mutta kun muisti olla vahtimassa, niin jälkeä syntyi. Taisin maksaa 100 EUR hommasta. Se on iso raha ruslandiassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264