Tärkeää!

tyhjältä pöydältä

Olemme menossa naimisiin, ja teemme avioehdon.

Minulla on ulosotossa yrityksestä jääneitä verovelkoja. Voimmeko laittaa avioehtoon sellaisen pykälän mistä toinen ei ole vastuussa koskaan näistä veloista. Ei siis avioliiton aikana eikä avioeron sattuessa.
Toki menen tämän asian kanssa vielä lakimiehelle, mutta näin etukäteen tieto helpottaisi paljon.

Kiitollinen tiedosta.

5

1158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

>>Voimmeko laittaa avioehtoon sellaisen pykälän mistä toinen ei ole vastuussa koskaan näistä veloista.

• Petri....

..että jaat lakitietoa tietopohjasi perusteella meille tietämättömille työmyyrille.

Vuosi, pari sitten vuodatin tälle palstalle oman epätoivoisen elämäntilantilanteeni nimimerkillä "Petri".

Samalla kun muutin pois, x-vaimoni kanssa omiistamastamme yhteisestä asunnosa 2004 avioerohakemukseni jätettyäni, vuokrasin neljäksi vuodeksi "koirankopin" asunnokseni, samalla kun x:ni jäi asumaan omakotitaloomme lapsemme kanssa, s.89.

Ex-siippani ei suostunt tuona aikana maksamaan osuuttaan asuntovelasta (puolet), joten maksoin hänenkin osuutensa, oman vuokrani lisäksi.

Ositusta hain ,painostaen X:ni keväällä 2009. Suostuin X:ni suosittelemaan pesänjakajaan.

Kun tuon pesänjakan kanssa ensimmäinen istunto alkoi, sanoi hän ensimmäiseksi, etten ole lain mukaan velvoitettu saamaan nyt, enkä taannehtivasti minkäänlaista korvauta X:ni saamasta asumishyödystä,. Lakimies,(nainen) oli hankkinut tapauksessamme valtuudet tehdä lainvastaisia päätöksiä, vaikka emme kumpikaan sitä halunneet, minä sekä X:ni.

Pesänjakaja on nähdäkseni kunkku, joka voi asettua kumman aviopuolison taa, mitenhaluaa.

Laki ei ole tietämykseni mukaan 50/50 naisen ja miehen suhteen, vaan niinkuin lain päättäjä haluaa.

• nix nax
        Petri.... kirjoitti:

..että jaat lakitietoa tietopohjasi perusteella meille tietämättömille työmyyrille.

Vuosi, pari sitten vuodatin tälle palstalle oman epätoivoisen elämäntilantilanteeni nimimerkillä "Petri".

Samalla kun muutin pois, x-vaimoni kanssa omiistamastamme yhteisestä asunnosa 2004 avioerohakemukseni jätettyäni, vuokrasin neljäksi vuodeksi "koirankopin" asunnokseni, samalla kun x:ni jäi asumaan omakotitaloomme lapsemme kanssa, s.89.

Ex-siippani ei suostunt tuona aikana maksamaan osuuttaan asuntovelasta (puolet), joten maksoin hänenkin osuutensa, oman vuokrani lisäksi.

Ositusta hain ,painostaen X:ni keväällä 2009. Suostuin X:ni suosittelemaan pesänjakajaan.

Kun tuon pesänjakan kanssa ensimmäinen istunto alkoi, sanoi hän ensimmäiseksi, etten ole lain mukaan velvoitettu saamaan nyt, enkä taannehtivasti minkäänlaista korvauta X:ni saamasta asumishyödystä,. Lakimies,(nainen) oli hankkinut tapauksessamme valtuudet tehdä lainvastaisia päätöksiä, vaikka emme kumpikaan sitä halunneet, minä sekä X:ni.

Pesänjakaja on nähdäkseni kunkku, joka voi asettua kumman aviopuolison taa, mitenhaluaa.

Laki ei ole tietämykseni mukaan 50/50 naisen ja miehen suhteen, vaan niinkuin lain päättäjä haluaa.

Tässä kaksi KKO:n ratkaisua asumiskorvauksesta:
        KKO:1996:53 ja KKO:1996:54 http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/haku.php?search[type]=pika&search[pika]=asumiskorvaus&submit=Hae

Siitä erillään on toisen puolison velan maksaminen. Velka- kuten omaisuustilannekin otetaan osituksessa huomioon avioeroasian vireille tulon ajankohdan mukaisena. Jos sen jälkeen olet yksin maksanut yhteistä velkaanne, sinun olisi tullut osituksessa vaatimuksestasi saada hyvitys siltä osin, mitä ositusperusteen syntymisen (= em. vireille tulo) jälkeen olit maksanut vastapuolelle kuuluvaa velkaa.

Jos pesänjakaja on edellä olevista toisin päättänyt, sinun olisi tullut moittia ositusta kuudessa kuukaudessa.

Parasta tietysti olisi ollut, jos sinulla olisi osituskokouksissa ollut avustajana lakimies. Silloin varmaan jo pesänjakajan päätöskin olisi ollut vaatimukset huomioon ottava.

• mk

Kenen nimissä velka on ja aviopuolisot eivät ole vastuussa puolisonsa veloista ja omaisuuden voi laittaa vain toisen nimiin ja avioehto siten että omaisuus on sen kenen nimissä se on. Puolison ei myöskään kannata taata toisen lainoja ettei joudu maksaan semmoista mitä ei itse ole ottanut.

• vittu ei parane vihk

Avioliitto on tänä aikana turhaa, EROJA tulee, että pauke käy ja loput kärsii. Yksin on parasta olla. Vihkimisellä ei tule munapäähän timanttihattua ja v--tun ikenet muutu kultahetuloiksi. Päinvastoin pahenevat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe