Uusi kevyempi työ

nannanne

Minulla oli paha työuupumus vajaa vuosi sitten. En jaksanut enää itse selvitellä asioita, kerroin tämän eläkevakuutusyhtiööni Ilmariselle ja minulle tarjottiin uravalmennuskonsultaatioapua katjanoponenoy:stä. Sain tosi paljon apua niiden työntekijältä, sillä hän järjesti kaikki asiat myös Ilmarisen suuntaan. Neuvottelut työuupumuksen "aiheuttajankin" kanssa sujuivat ihan erilailla kun oli mulla oma neuvonantaja mukana. Apu ei maksanut minulle mitään, mutta auttoi paljon, joten suosittelen pyytämään ulkopuolista apua. Sain näiden avulla vaihdettua uuteen työhön, tässä uudessa työssä pitäisi olla selvästi vähemmän uupumusta aiheuttavia asioita. Eniten minua rassasikin edellisessä työssä hankalat ihmissuhteet ja väärin jaoteltu työ. Nyt yritän uudessa paikassa suhtautua työhön vain työnä. Tsemppiä kaikille kanssakuntoutujille.

17

2535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosimasentunut

      Minulla on vielä kuntoutuminen vaiheessa, mutta viestisi loi toivoa tulevaan. Kiitos hyvästä neuvosta.

      • *****

        Olen myös käynyt uravalmennuksessa pääkaupunkiseudulla noposella, mulla oli tuolloin diagnoosina masennus ja loppuunpalaminen. Valmentajasta oli minulle tosi iso apu, yksin en olisi jaksanut miettiä tulevaisuuttani. Valmennus auttoi mua löytämään uuden ammatin ja nyt menee paljon paremmin uudessa työssä. Välillä työuupuminen nostaa päätään, mutta tunnen merkit ja osaa silloin rauhoittaa tilannetta.


      • väsynyt myyntitykki
        ***** kirjoitti:

        Olen myös käynyt uravalmennuksessa pääkaupunkiseudulla noposella, mulla oli tuolloin diagnoosina masennus ja loppuunpalaminen. Valmentajasta oli minulle tosi iso apu, yksin en olisi jaksanut miettiä tulevaisuuttani. Valmennus auttoi mua löytämään uuden ammatin ja nyt menee paljon paremmin uudessa työssä. Välillä työuupuminen nostaa päätään, mutta tunnen merkit ja osaa silloin rauhoittaa tilannetta.

        Mielenkiinnosta kuulisin millaisia ovat sinun työuupumisen merkit? Minulla meinaa muisti pätkiä, ei nukuta jne. Pohdin että onkohan tämä uupumusta. Työni on tosi stressaavaa myyntityötä.


      • uupunutsurffari
        väsynyt myyntitykki kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kuulisin millaisia ovat sinun työuupumisen merkit? Minulla meinaa muisti pätkiä, ei nukuta jne. Pohdin että onkohan tämä uupumusta. Työni on tosi stressaavaa myyntityötä.

        BURNOUTIN / TYÖUUPUMUKSEN OIREITA:


        - ahdistus

        - epävirallisen viestinnän ja kuppikuntaisuuden lisääntyminen

        - eristäytyminen

        - haasteiden pakoilu

        - halukkuus vaihtaa työpaikkaa ilman painavaa syytä

        - heikentynyt ammatillinen itsetunto

        - huonot ihmissuhteet; vihamielisyys, epäluottamus ja väheksyntä

        - ilottomuus ja masennus

        - kaunaisuus, kateus, kireys

        - kyyniseksi muuttunut asenne työhön

        - masennus

        - matala yrittämisinnokkuus

        - myöhästely

        - poissaolojen lisääntyminen

        - sairastelun lisääntyminen

        - tehottomuus, tulostason laskeminen

        - työsuoritusten pitkittyminen tai keskenjääminen

        - unihäiriöt

        - vetäytyminen ihmissuhteista

        - voimakasasteinen väsymys


      • väsynyt myyntitykki
        uupunutsurffari kirjoitti:

        BURNOUTIN / TYÖUUPUMUKSEN OIREITA:


        - ahdistus

        - epävirallisen viestinnän ja kuppikuntaisuuden lisääntyminen

        - eristäytyminen

        - haasteiden pakoilu

        - halukkuus vaihtaa työpaikkaa ilman painavaa syytä

        - heikentynyt ammatillinen itsetunto

        - huonot ihmissuhteet; vihamielisyys, epäluottamus ja väheksyntä

        - ilottomuus ja masennus

        - kaunaisuus, kateus, kireys

        - kyyniseksi muuttunut asenne työhön

        - masennus

        - matala yrittämisinnokkuus

        - myöhästely

        - poissaolojen lisääntyminen

        - sairastelun lisääntyminen

        - tehottomuus, tulostason laskeminen

        - työsuoritusten pitkittyminen tai keskenjääminen

        - unihäiriöt

        - vetäytyminen ihmissuhteista

        - voimakasasteinen väsymys

        mulla on noista selkeesti yli puolet tai oikeestaan melkein kaikki..


      • nannane
        väsynyt myyntitykki kirjoitti:

        mulla on noista selkeesti yli puolet tai oikeestaan melkein kaikki..

        Minulla oli lisäksi vielä ihan selkeitä muistikatkoksia, en muistanut olinko tehnyt jonkin asian tai tai en muistanut kotimatkasta yhtään mitään jne. Ne olivat täysin työtä jo häiritseviä, mutta lakkasivat heti, kun stressitaso laski. Näiden vuoksi aloin vasta huolestua ja hakeuduin lääkäriin.


    • Työkokeilija

      Mulla on juuri päättymässä Ilmarisen työkokeilu (2 kk), jonka aikana perehdyin uusiin tehtäviin vanhalla työnantajallani. Kokeilu on kevennettyä eli portaittain työaika pitenee normaaliin. Olin ollut 4 kk sairaslomalla uupumuksen ja masennuksen vuoksi. Nyt näyttää aika hyvältä. Uskon pystyväni taas normaaliin työhön. Eli toivoa on myös kuntoutua. Tsemppiä kaikille samojen ongelmien kanssa painiville!

      • nannanne

        Ihanaa lukea onnistumistarinoita. Olen tosi iloinen puolestasi! Kyllä näistäkin selviää!


    • toinenextyökokeilija

      Mulla työkokeilu oli myös avain eteenpäin, ilman sitä minä en olisi uudessa työssä. Voin suositella, toivon teille paljon rohkeutta hypätä pois oravanpyörästä.

    • Sinervä vm-82

      Mun isällä on seurakunnasta tällainen sairaus, koska keskiaikainen lynkkaava narsismi esimerkiksi sunnuntain Jumalanpalveluksen jälkeen, ei kiinnosta.

      "Ole vain ihan hiljaa. Ei se mitään tee, eikä kuuntele sua kuitenkaan. Olennaisin asia ei ole miten kerjäät, vaan miten olet täydellinen. Kelpaatko sitten yhteiskuntaan? Koskette eläintä ja älä kerjää ihmisellä fiktiivisellä. Edestakaisin ei tarvitse minkäänlaista ihmisyyttä kuljetella. Vain Jumalkäsitys on mukanamme, mutta sitä vaihdetaan joka hetki. Hetki kerrallaan. Miksi saisit käydä työssä, kun pidät täydellisyyttä? Sä haluaisit tähän: Mä en ole mitään, olen vain pelkkä rahatyttö, payback-girl. Psykoottisen robottieleen luoma psykologinen tapaus. Nyt se on kamppailu hengestä vangin ja potilaan asemalla. " Pahinta tässä on, että se lisensiaatti joutuu nukkumaan vieressäni vieressäni tämän jälkeen. Hän varmasti osoittelee ja nauraa.... No, voih, miksi mä en jättä häntä. Ja jälleen olen noidankehässä, en selviä yksin. Hän kuvittelee minun huutavan: "Auta, älä jätä."

      • hoitajaaaa

        Sinervä vm-82 Hoitoon???


      • lääkäriä vailla
        hoitajaaaa kirjoitti:

        Sinervä vm-82 Hoitoon???

        jep!!! hoitoon.


    • burnburn..

      Nannanne? Miten sinulla nyt menee? Oletko osannut ottaa rennommin työssä. Kiinnostaisi kuulla kokemuksiasi sillä olen itse palaamassa takaisin työelämään burniksen jälkeen.

    • JK

      VAI IIN

    • Nannanne

      Moi Burnburn! Suhtautumisessani työhön on tapahtunut paljon, toki paljon on vielä opittavaakin. Yritän suhtautua työhön vain työnä, olin ennen lähes työholisti, välillä meinaan uudessakin työssä repsahtaa mutta tunnen ensioireeni (unettomuus, verenpaineen nousu, pinnan katkeilu yms.) hyvin. Uusi työni on mielenkiintoista ja se on jaoteltu oikein. Enää en tee kolmen ihmisen työtä. Ihmissuhdeongelmat edellisessä työpaikassa oli raastavaa, nykytyössä kaikki on hyvin myös siltä osin. Se on helpottanut paljon. Tsemppiä muille tasapainoilijoille!

    • burnburn..

      Kiitos kuulumisista. Minulla työelämään paluu siirtyi, jouduin sairaalaan, mutta nyt olo on parempi ja uskon että pystyn ainakin kokeilemaan työhönpaluuta. Ihana kuulla, että muilla on onnistunut, luo uskoa itsellekin.

    • burnburn..

      Kaikesta voi toipua, olin sairaalassa vielä pari kuukautta sitten, mutta heinäkuussa aloitan kokeilut työhönpaluun suhteen, eli tsemppiä kaikille kanssakuntoutujille, jaksakaa uskoa tulevaisuuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe