Noin 5 vuotta vanha Rosenlewin jääkaappipakastin on alkanut hurista (käydä) ainakin kerran tunnissa ja sitä jatkuu aina ainakin 15 min ja on suht kovaäänistä. Puhdistin koko laitteen hyvin ja imoroin myös pölyt takaseinästä. Lisäksi seisoo vatupassilla tarkastettuna suorassa. Mistä moinen siis voisi johtua? Onko jotain voinut mennä rikki ja onko vika korjattavissa? Jos hurinan aikana kääntää lämpötilan valitsinta pienemmälle käyminen välillä loppuu, kunnes taas alkaa uudestaan myöhemmin. Takaseinän vastusraudat ovat myös aika lämpimät.
Jääkaappi hurisee kovaäänisesti
2
10165
Vastaukset
- Näin kävi
tämä nyt tulee hieman (kolme vuotta :D) myöhässä, mutta oli pakko vastata tähän ihan sen takia, jos jollakin muulla on tämä sama ongelma.
Mulla teki jääkaappi ihan samaa ja kaverit sanoivat, että niin meillä kotonakin se hurisee, ihan normaalia kesäaikana, kompressori se vaan tasaa lämpötilaa. Hurina oli siis tosi kovaäänistä ja noin puolentunnin välein piti kymmenen minuuttia vastaavanlaista ääntä, öisin harvemmin. Jos alkoi yöllä käydä, niin tietty heräsin siihen kun yksiössä asun. Pölyä oli kerääntynyt ihan mukavasti, imuroin ne eikä sekään auttanut. Ainoa mikä tepsi oli tuon aloittajan mainitsema lämpötilan pienentäminen.
Sitten yks päivä alko niin paljon ketuttaan se ääni, että menin ja siirsin jääkaappia. Se on avonaisen kaapin sisässä, molemmilla sivuilla noin kuusi-seitsemän senttiä tilaa, jos se on keskellä. Se jäi sitten vinoon ja ei enää pitänyt minkäänlaista ääntä ja minä sain rauhan takaisin! - Anonyymi
Kirjoitan myös oman kokemuksen, eli vuokrakämpän noin 4 vuotta vanha Candyn jenkkikaappi hurisi.
Kannattaa selvittää ja kuunnella, mistä ääni tulee. Omassa tapauksessa se oli jääkaapin takaosassa, jääkaapin oma komponentti. Joku muovinen juttu jonkin laitteen päällä. Sitä hieman koitin painella kevyesti, ja resonointi lakkasi. Kai ajan myötä kaikki alkaa hieman tärisemään.
Samalla imurointi jääkaapin takaa auttoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181