Miten tiedustelijaksi?

flaaksonen

Kutsunnoissa siis käyty ja Utin jääkärirykmettiin menossa 2013 tammikuussa, mutta hieman epäselväksi jäi kun kerroin haluavani tiedusteluun. Löytyiskö täältä asiantuntevaa porukkaa joka tietää miten tonne tiedusteluun päästään?

2

2835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsa

      ei meilläpäin ainakaa heti kutsunnoissa käyny selväksi mihin aselajiin päätyy. P-kaudella käytiin kouluttajien haastatteluissa ja sieltä sitten selkesi oma aselaji.

    • Tiedustelija3

      Tiedustelu- ja sissihommat on yleensä halutuimpia hommia ja itse muistan alokasbussissa että n. puolet oli ilmoittanut kiinostuksensa. Tosin onnekkaimpana bussista ainoastaan itse pääsin ko. aselajia opettelemaan.
      Asiaan vaikutti tuurin lisäksi luultavasti myös se, että jotain lappua täytellessäni kutsunnoissa ilmoitin suureksi intohimokseni vaeltamisen, metsessä olemisen ja kaikenlaisen partiotoiminnan (mikä tosin pitää myös paikkansa). Tämän käsityksen olen muodostanut sen pohjalta, että yllättävän suuri osa omasta komppaniasta oli ties mistä peräkylistä ja harrastivat usein vielä metsästystä. En sitten tiedä mikä on totuus. Voi olla että veikkaus menee ihan metsään, mutta kannattaa kokeilla!

      flaaksoselle neuvoksi seuraavaa, kun kutsunnat kerran ovat jo ohi menneet:
      1. HaeRajavartiolaitoksen hommiin joko perus rajamieheksi tai erikoisrajajääkäriksi. Niin parantuu saumat päästä kiinnostaviin hommiin.
      2.Ja sellaistakin tornihuhua oon kuullut, että viimeisenä hätäkeinona n. 1-2kk ennen palvelemiseen astumista soittaa puolustusvoimien vaihteeseen ja sitä kautta ohjaavat toimistovirkailijoille joilla on tiedossa sijoituskomppania. Sitten voi kysyä onko komppaniaa mahdollista muuttaa.
      3.Jos tajuaa päätyneensä esim. tykistöön tai muuhun ei-haluamaansa aselajiin niin isoimmissa varuskunnissa voi alokashaikana hakea erikoishommiin, kuten sotilaspoliisiksi tai joissain varuskunnissa sotakoiranohjaajaksi (mikä sisältää mm. vastasissitoimintaa).

      Tsemppiä armeija-aikaan ja yritä kestää loputtomalta tuntuvien aamujen taakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe