Kertokaa kokemuksia mikä olisi hyvä traileri buster vetoon, eli vene on tarkoitus pitää koko ajan trailerilla kuljetta sinne minne halutaan mennä.
Lähinnä kiinnostaa tukevat kaksirunkoiset jarrutomat mallit. Millainen kipin tulisi olla että se toimii, mitä muuta pitäisi huomioida??
Lähinnä kiinnostaa Jsi, thule ja farmi pro.
Thulessa on virtain ohjaimet, auttaako pitämään venettä suodassa paremmin kun tuulee?
Farmi prossa on taas iso kippi, onko merkitystä?
Mikä traileriksi buster L:lle ?
12
7126
Vastaukset
- Busteri homo
Jos vene on tarkoitus pitää koko ajan trailerilla, niin en suosittele veneilyharrastusta ollenkaan. Trailerin päällä oleva vene ympäri vuoden on melko turha kapistus.
- Kipparikallekans
On hyvä irrottaa veneen alta kun veneilee! Kyselet tuossa niitä Thulen virtainohjaimia, eivät ne veneilessä auta, kun traileri jää rantaan kun vene menee vesille.
Hanki aluksi jokin veneilyopas, että pääset tuon veneilyharrastuksen kanssa alulle.
Kippi auttaa, lähinnä keventää veneen nostoa trailerille. Mitä isompi kippi, kaiketi aina vaan helpompaa? - trailerman
Ei tukevia kaksirunkoisia ole jarruttomana eikä niistä saa veneesi kanssa laillista yhdistelmää. Vene 375 kiloa, moottori 100 kiloa, akku 10 kiloa, bensaa 30 kiloa, ankkuri, sammutin yms. Ollaan keveimmillään noin 550 kilossa ja siihen 200 kiloinen traileri. Ollaan juuri 750 kilossa jota ei autollasi todennäköisesti saa jarruttomana vetää.
- 680 kg
Itse laskeskelin veneen painoksi täydellä tankilla jne painoksi 540 kg. Esimerkiksi Majavan trailerin (http://www.majava.fi/fi/tuotteet/venetrailerit/jarruttomat-venetrailerit/vt-190-550-kvj) omamassa on 140 kg, joten kokonaismassaksi tulee 680 kg.
- rekkaratilainen
Yllättävän monella pikkuautollakin saavtää jarrutonta 750 kg:n traileria. Kaikki tuosta painosta ylimenevät pitääkin olla sitten jarrullisia. Ja silloin on katsastuspakko sekä samanlaiset renkaat on oltava kuin vetoautossakin eli joko kesä, tai nastarenkaat. Olikohan vielä se "pikku E" oltava.
Toinen seikka onkin se että veneeseen kertyy sitä painoa jolloin tahtoo helposti mennä ylipainoiseksi. Kannattaakin käydä puntaroimassa yhdistelmä vaikka jossain kaatopaikalla tai tehtaan portilla joissa on ajoneuvovaaka. - fjhk76rhg
rekkaratilainen kirjoitti:
Yllättävän monella pikkuautollakin saavtää jarrutonta 750 kg:n traileria. Kaikki tuosta painosta ylimenevät pitääkin olla sitten jarrullisia. Ja silloin on katsastuspakko sekä samanlaiset renkaat on oltava kuin vetoautossakin eli joko kesä, tai nastarenkaat. Olikohan vielä se "pikku E" oltava.
Toinen seikka onkin se että veneeseen kertyy sitä painoa jolloin tahtoo helposti mennä ylipainoiseksi. Kannattaakin käydä puntaroimassa yhdistelmä vaikka jossain kaatopaikalla tai tehtaan portilla joissa on ajoneuvovaaka.Kaikilla taitaa saada vetää, mutta sitten on laitettu lisärajoitteita paljonko trailerilla saa olla kuorman kanssa massaa. Esim. Skoda Octavia 1.6 TDI jarruttomalla 750 kilon trailerilla saa kuorman kanssa olla massaa yhteensä 650 kg. Maksimi jarruttomalla trailerilla on muistaakseni puolet vetoauton massasta. 2x650 kg = 1300 kg ja Octavia painaa 1350 kg, joten aika lähelle tuo menee.
Eikös "pikku E" pidä olla vasta sitten, kun hankkii trailerin, jonka rekisteröitu maksimivetopaino on yli auton omamassan? Eli pikku E on oltava, vaikka vetäisi tyhjänä traileria, joka painaa 400 kg, jos sen ilmoitettu kokonaismassa ylittää auton massan.
- deeyyii
Muulilta taisi tulla tälle vuodelle myös kaksirunkoinen 750 malli. Kannattaa tsekata.
- v10
Mulla on paketin alla jarrullinen Farmi pro v10.
Paketin paino paperilla 600 kg. Siihen akut bensat ja muut härpäkkeet päälle.
Kumivääntöjousitteinen malli, jolla kantavuutta 800 kg ja kokonaispaino 1050 kg.
Neljäs kausi menossa ja toistaiseksi olen hankintaan tyytyväinen.
Kippi hyvä, sähköt ilman liitoksia, kaksirunkoinen, hyvät sivutuet, nokkapyörä vakiona, jne.
Muistaakseni sama kärry ilman jarruja on pro v75L (L=lehtijouset), jossa tosin kantavuutta vain 570 kg. Menee aika tiukalle noiden painojen kanssa. Osta mieluummin pykälää suurempi, niin ei tarvi ihmetellä noiden painojen kanssa ja kostaapelitkin tykkää... - Viimeinen Ford
v10 kirjoitti:
Mulla on paketin alla jarrullinen Farmi pro v10.
Paketin paino paperilla 600 kg. Siihen akut bensat ja muut härpäkkeet päälle.
Kumivääntöjousitteinen malli, jolla kantavuutta 800 kg ja kokonaispaino 1050 kg.
Neljäs kausi menossa ja toistaiseksi olen hankintaan tyytyväinen.
Kippi hyvä, sähköt ilman liitoksia, kaksirunkoinen, hyvät sivutuet, nokkapyörä vakiona, jne.
Muistaakseni sama kärry ilman jarruja on pro v75L (L=lehtijouset), jossa tosin kantavuutta vain 570 kg. Menee aika tiukalle noiden painojen kanssa. Osta mieluummin pykälää suurempi, niin ei tarvi ihmetellä noiden painojen kanssa ja kostaapelitkin tykkää...Huomatkaapa myös sitten, kun ostatte autoja, että nämä uudet Eco-mallit eivät anna vetää juuri mitään jos lainkaan. Esim. Ford Mondeo Econetilla saa vetää jarrutonta 720 kiloa ja jarrullista 800 kiloa. Aivan oikein, vain 800 kiloa. Auton ominaisuudet kyllä sallisivat, mutta on rajoitettu päästölukujen takia.
Tavallisella Mondeolla saa kiskoa jarrullista jotain 1600 kiloa.
Focus Ecomalliin ei saa kuulemma edes koukkua.
Fordhan on muutenkin autona onneton romuläjä.
- lällällääl
Onkihan toi Buster L sadevesityhjentyvä? Olen ostamassa ja aattelin tartteeko ostaa myös satamapressu.
- Anonyymi
On se
- Weturi_
Luuletteko että poliisi oikeasti pysäyttää ja tilaa paikalle vaa'an mahdollisen parinkymmenen kilon ylipainon takia? Ei. Olen 20 vuotta vetänyt jarrutonta traileria ja varmaan joskus on ollut max 50kg ylipainoa, EVVK. Poliisia ei myöskään kiinnosta 80 km/h rajoitus peräkärryille, moottoritiellä mennään jopa 130 km/h enkä koskaan ole kuullut/nähnyt poliisin puuttuneen. Tähän jälkimmäiseen saisi kyllä puuttuakin.
Jos vedät oikein isoa venettä pienellä autolla, se kyllä herättää huomiota ja poliisi saattaa pysäyttää. Jos vetää jollain Octavialla Busteria, eivät todellakaan ala pysäyttelemään, ainakaan jos sidonta on kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057