Mikä traileriksi buster L:lle ?

Auttakaa val

Kertokaa kokemuksia mikä olisi hyvä traileri buster vetoon, eli vene on tarkoitus pitää koko ajan trailerilla kuljetta sinne minne halutaan mennä.
Lähinnä kiinnostaa tukevat kaksirunkoiset jarrutomat mallit. Millainen kipin tulisi olla että se toimii, mitä muuta pitäisi huomioida??

Lähinnä kiinnostaa Jsi, thule ja farmi pro.
Thulessa on virtain ohjaimet, auttaako pitämään venettä suodassa paremmin kun tuulee?
Farmi prossa on taas iso kippi, onko merkitystä?

12

7243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Busteri homo

      Jos vene on tarkoitus pitää koko ajan trailerilla, niin en suosittele veneilyharrastusta ollenkaan. Trailerin päällä oleva vene ympäri vuoden on melko turha kapistus.

    • Kipparikallekans

      On hyvä irrottaa veneen alta kun veneilee! Kyselet tuossa niitä Thulen virtainohjaimia, eivät ne veneilessä auta, kun traileri jää rantaan kun vene menee vesille.

      Hanki aluksi jokin veneilyopas, että pääset tuon veneilyharrastuksen kanssa alulle.

      Kippi auttaa, lähinnä keventää veneen nostoa trailerille. Mitä isompi kippi, kaiketi aina vaan helpompaa?

    • trailerman

      Ei tukevia kaksirunkoisia ole jarruttomana eikä niistä saa veneesi kanssa laillista yhdistelmää. Vene 375 kiloa, moottori 100 kiloa, akku 10 kiloa, bensaa 30 kiloa, ankkuri, sammutin yms. Ollaan keveimmillään noin 550 kilossa ja siihen 200 kiloinen traileri. Ollaan juuri 750 kilossa jota ei autollasi todennäköisesti saa jarruttomana vetää.

      • 680 kg

      • rekkaratilainen

        Yllättävän monella pikkuautollakin saavtää jarrutonta 750 kg:n traileria. Kaikki tuosta painosta ylimenevät pitääkin olla sitten jarrullisia. Ja silloin on katsastuspakko sekä samanlaiset renkaat on oltava kuin vetoautossakin eli joko kesä, tai nastarenkaat. Olikohan vielä se "pikku E" oltava.
        Toinen seikka onkin se että veneeseen kertyy sitä painoa jolloin tahtoo helposti mennä ylipainoiseksi. Kannattaakin käydä puntaroimassa yhdistelmä vaikka jossain kaatopaikalla tai tehtaan portilla joissa on ajoneuvovaaka.


      • fjhk76rhg
        rekkaratilainen kirjoitti:

        Yllättävän monella pikkuautollakin saavtää jarrutonta 750 kg:n traileria. Kaikki tuosta painosta ylimenevät pitääkin olla sitten jarrullisia. Ja silloin on katsastuspakko sekä samanlaiset renkaat on oltava kuin vetoautossakin eli joko kesä, tai nastarenkaat. Olikohan vielä se "pikku E" oltava.
        Toinen seikka onkin se että veneeseen kertyy sitä painoa jolloin tahtoo helposti mennä ylipainoiseksi. Kannattaakin käydä puntaroimassa yhdistelmä vaikka jossain kaatopaikalla tai tehtaan portilla joissa on ajoneuvovaaka.

        Kaikilla taitaa saada vetää, mutta sitten on laitettu lisärajoitteita paljonko trailerilla saa olla kuorman kanssa massaa. Esim. Skoda Octavia 1.6 TDI jarruttomalla 750 kilon trailerilla saa kuorman kanssa olla massaa yhteensä 650 kg. Maksimi jarruttomalla trailerilla on muistaakseni puolet vetoauton massasta. 2x650 kg = 1300 kg ja Octavia painaa 1350 kg, joten aika lähelle tuo menee.

        Eikös "pikku E" pidä olla vasta sitten, kun hankkii trailerin, jonka rekisteröitu maksimivetopaino on yli auton omamassan? Eli pikku E on oltava, vaikka vetäisi tyhjänä traileria, joka painaa 400 kg, jos sen ilmoitettu kokonaismassa ylittää auton massan.


    • deeyyii

      Muulilta taisi tulla tälle vuodelle myös kaksirunkoinen 750 malli. Kannattaa tsekata.

      • v10

        Mulla on paketin alla jarrullinen Farmi pro v10.

        Paketin paino paperilla 600 kg. Siihen akut bensat ja muut härpäkkeet päälle.
        Kumivääntöjousitteinen malli, jolla kantavuutta 800 kg ja kokonaispaino 1050 kg.
        Neljäs kausi menossa ja toistaiseksi olen hankintaan tyytyväinen.
        Kippi hyvä, sähköt ilman liitoksia, kaksirunkoinen, hyvät sivutuet, nokkapyörä vakiona, jne.

        Muistaakseni sama kärry ilman jarruja on pro v75L (L=lehtijouset), jossa tosin kantavuutta vain 570 kg. Menee aika tiukalle noiden painojen kanssa. Osta mieluummin pykälää suurempi, niin ei tarvi ihmetellä noiden painojen kanssa ja kostaapelitkin tykkää...


      • Viimeinen Ford
        v10 kirjoitti:

        Mulla on paketin alla jarrullinen Farmi pro v10.

        Paketin paino paperilla 600 kg. Siihen akut bensat ja muut härpäkkeet päälle.
        Kumivääntöjousitteinen malli, jolla kantavuutta 800 kg ja kokonaispaino 1050 kg.
        Neljäs kausi menossa ja toistaiseksi olen hankintaan tyytyväinen.
        Kippi hyvä, sähköt ilman liitoksia, kaksirunkoinen, hyvät sivutuet, nokkapyörä vakiona, jne.

        Muistaakseni sama kärry ilman jarruja on pro v75L (L=lehtijouset), jossa tosin kantavuutta vain 570 kg. Menee aika tiukalle noiden painojen kanssa. Osta mieluummin pykälää suurempi, niin ei tarvi ihmetellä noiden painojen kanssa ja kostaapelitkin tykkää...

        Huomatkaapa myös sitten, kun ostatte autoja, että nämä uudet Eco-mallit eivät anna vetää juuri mitään jos lainkaan. Esim. Ford Mondeo Econetilla saa vetää jarrutonta 720 kiloa ja jarrullista 800 kiloa. Aivan oikein, vain 800 kiloa. Auton ominaisuudet kyllä sallisivat, mutta on rajoitettu päästölukujen takia.
        Tavallisella Mondeolla saa kiskoa jarrullista jotain 1600 kiloa.
        Focus Ecomalliin ei saa kuulemma edes koukkua.
        Fordhan on muutenkin autona onneton romuläjä.


    • lällällääl

      Onkihan toi Buster L sadevesityhjentyvä? Olen ostamassa ja aattelin tartteeko ostaa myös satamapressu.

      • Anonyymi

        On se


    • Weturi_

      Luuletteko että poliisi oikeasti pysäyttää ja tilaa paikalle vaa'an mahdollisen parinkymmenen kilon ylipainon takia? Ei. Olen 20 vuotta vetänyt jarrutonta traileria ja varmaan joskus on ollut max 50kg ylipainoa, EVVK. Poliisia ei myöskään kiinnosta 80 km/h rajoitus peräkärryille, moottoritiellä mennään jopa 130 km/h enkä koskaan ole kuullut/nähnyt poliisin puuttuneen. Tähän jälkimmäiseen saisi kyllä puuttuakin.

      Jos vedät oikein isoa venettä pienellä autolla, se kyllä herättää huomiota ja poliisi saattaa pysäyttää. Jos vetää jollain Octavialla Busteria, eivät todellakaan ala pysäyttelemään, ainakaan jos sidonta on kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3916
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2485
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe