Shoppailulakko

shopstop_

Päätin aloittaa ostoslakon, koskien vaatteita. En osta mitään, ainuttakaan vaatetta, ainakaan muutamaan vuoteen. Uskoisin tuon olevan hyvä päätös,koska minulla on ennestäänkin vaatekaappi täynnä vaatteita, ja saan niitä joskus lahjoituksena vanhemmilta,tuttavilta. Siinähän säästää hyvin jo puolessa vuodessa, vuodessa. Säästää aikaa ja rahaa sekä jätettä :) Jos haluaa vaihtelua niin aina voi yhdistellä eri asukokonaisuuksia ja käyttää koruja yms pientä asustetta piristeenä. Kyllä sitä rahaa menee lähes joka kk vaatteisiin, ja se on kylläkin ainakin minun mielestäni turhuutta. Koska kuitenkaan vaatetta ei tule paljoa pidettyä, ja kun ei oikeasti ole mitään tarvetta jollekin uudelle vaatteelle. Rahat voi käyttää järkevämmin, ja vaikkapa just säästää. Laittaisi säästöön sen summan joka yleensä tod.näköisesti menisi johonkin vaatteeseen.

Muita jotka osallistuu shoppailulakkoon? Tai jolla on kokemusta?

4

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hattaratar

Tuskimpa pystyisin olla ostamatta vaatteita moneen vuoteen. Pakostakin on joskus uusittava vaatteita: vaatteet kuluvat ja koko vaihtuu. Ennen tätä jo päätin, etten osta vaatteita ainakaan kuukauteen ja mikäli mahdollista, ennen kuin saan työpaikan itselleni.

• stop-kyllä

Olen ajatellut tehdä samoin, aloitin jo syyskuussa, mutta siitä ei tullut vielä mitään. Nyt ajattelin taas ryhdistäytyä ja aloittaa uudestaan. En ajattele että lakko kestäisi vuosia, mutta ainakin alkukesään.
      En osaa edes itselleni selittää miksi ostan uutta koko ajan, kun kaapit pursuavat vaatteita, sellaisiakin joissa on vielä hintalappu kiinni. Mulla on nyt pitkän aikaa mennyt 500 - 800 €/kk pelkästään vaatteisiin, huiveihin, laukkuhin, kenkiin ja saappaisiin. Rakastan laadukkaita takkeja yli kaiken, tässäkin kuussa ostin villakangastakin joka maksoi 449 €, viime kuussa ostin untuvatakin ja bikermallisen nahkatakin ja vielä on tulossa postiin villakangastakki. Ja sehän on totta mitä kirjoitat, yksittäistä vaatetta ei todellakaan tule paljon pidettyä. Jotenkin tästä on vain tullut tapa, jossain vaiheessa sain säästettyä joka kuukausi 200-300 €. Siihen on taas pyrittävä. Oikeastaan ainut millä voin puolustella itseäni on, että en osta velaksi, ja kaikki muut asiat ovat kunnossa, vaikka minulla on tämä heikkous, eikä huusholli pursua tavaraa. Periaatteena on, että kaikki pitää mahtua kaappeihin, vien keräykseen tavaraa noin kerran vuodessa.
      No, joka tapauksessa minä lähden mukaan.

• Mitä järkeä???

Oletko ihan idiootti??? miksi hemmetissä käytät vaatteisiin noin sairaasti rahaa kuukaudessa???? olen todella idiootti? sinusta hyötyvät vain vaatevalmistajat ja jälleenmyyjät?? Olet siis täysin hakoteillä??

• mmilli
        Mitä järkeä??? kirjoitti:

Oletko ihan idiootti??? miksi hemmetissä käytät vaatteisiin noin sairaasti rahaa kuukaudessa???? olen todella idiootti? sinusta hyötyvät vain vaatevalmistajat ja jälleenmyyjät?? Olet siis täysin hakoteillä??

Idiootti se on, joka ei osaa netissä(kään) käyttäytyä. Kyllä täällä ihan samanlailla pitäisi olla kohtelias kuin kasvotustenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2628
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2516
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2224
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1973
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1783
    6. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      320
      1323
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1073
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259