Mitä mieltä olette?
Onko ekologista tilata zooplussilta saksasta ruokaa lemmikeille?
4
314
Vastaukset
- se ekologisuus
eroaa siitä, että sitä ruokaa tuodaan Suomeen joka tapauksessa ulkomailta ostat sen marketista, eläinkaupasta tai tilaat netistä. Suomessa ei juurikaan eläinruokia valmisteta vaan lähes kaikki tuodaan tänne muualta. Jos tilaat netistä, vähemmän ostetaan kaupoista, mutta samat kamat lopulta tulee tänne kuitenkin.
- itse?
Jos ekologisuutta miettii, niin eikö olisi ekologisinta valmistaa kissan ateriat itse? Kalat voisi itse onkia järvestä ja lihat hakea lähituottajilta tai hakea kaupasta muuta kotimaista tavaraa. Samalla kertaa voit valmistaa omat sekä kissan ateriat, kunhan vain laitat mausteet vasta kun olet kissan annoksen ottanut. Ja lihaahan kannattaa antaa myös raakana.
Näin minä teen, sillä pussimössöt eivät vain neidilleni sovi. - olisi...
itse? kirjoitti:
Jos ekologisuutta miettii, niin eikö olisi ekologisinta valmistaa kissan ateriat itse? Kalat voisi itse onkia järvestä ja lihat hakea lähituottajilta tai hakea kaupasta muuta kotimaista tavaraa. Samalla kertaa voit valmistaa omat sekä kissan ateriat, kunhan vain laitat mausteet vasta kun olet kissan annoksen ottanut. Ja lihaahan kannattaa antaa myös raakana.
Näin minä teen, sillä pussimössöt eivät vain neidilleni sovi.tietysti antaa kissa syödä hiiriä, siinä olisi se koko paketti mistä ei puutu mitään eikä ole mitään liikaa - ellei nyt sitten matoja tai muita loisia ja sairauksia.
Itse tehty ruoka siinä mielessä on hyvä, että barffihan on lähinnä optimaalista ruokaa, mutta vain oikea BARF. Raakaruokinta ei ole sama kuin barf, koska siitä puuttuu tärkeät luut josta kalsium kissalle saadaan. Pelkän lihaslihan syöttämisellä voi saada pahempaa jälkeä aikaan, joten siinä pitää sitten olla tarkkana.
- nippelin nappeli
Valmiiden kissanruokien suhteen aivan sama. Ruoka tuodaan jok.tap. muualta maailmasta, pysähtyykö se välissä Saksaan vai ei, ei juuri vaikuta asiaan mitenkään.
Zooplussalla on varmaan iso varasto, josta lajitellaan paketit ja posti kuljettaa asiakkaalle kotiin. Suomeen tuotava ruoka taas jaetaan ympäri maata pieniin kauppojen varastoihin joista asiakas kuljettaa ruuan kotiin. Veikkaisin, että zooplussalla siis olisi jopa hieman pieniempi energiajälki? Aika olematon, mutta ehkä... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1837738
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923856- 672599
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731650Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3911589- 641457
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201446Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791060Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048