tuki ongelma

opiskeleva_äiti

Hei, olen 17 vuotias nuori opiskelija äiti. Ongelmani on että mitä ilmoituksia minun pitää tehdä kun olen muuttamassa omaan asuntoon. Ja miten muutan? olen netistä katsellut kaupungin asuntoja, ja vuokra asuntojoa myös yksityisten vuokraamia asuntoja. Pitäisikö minun käydä juttelemassa muutto aikeistani jossain?

Vanhempieni kanssa olemme puhuneet ja sopineet asiasta ja he tukevat minua taloudellisesti jos on siihen tarvetta. Netistä olen laskureilla laskenut paljonko saisin rahaa ja mitä tukia. Mutta sitten kun muutan, niin laitanko vain tuki paperit menemään ja rahaa tulee?

Olisin todella kiitollinen jos joku vaivautuisi vastamaan ongelmaani!

3

1052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi pientä

      voi laskea että "laitanko vain tuki paperit menemään ja rahaa tulee?" Rahantulo pitää hoitaa ensin ettei asumiskulut kaadu niskaan. Hakemusten käsittelyssä menee kuitenkin jonkun aikaa, kuka maksaa kulut sillä aikaa? Vaikka ne takautuvasti saakin, esim asumistuen, niin vuokra pitää maksaa heti, samoin takuuvuokra.

    • Stu Pidass

      Muuttoilmoitus maistraattiin/postiin.

      PS. Jos olet jo lapsen hankkinut, niin olet tarpeeksi aikuinen osaamaan muuttoasiatkin ihan itse, eikös niin. Koska lapsen saaminenhan on VÄHÄN isompi vastuunottaminen kuin omilleen muuttaminen, eikös vain. Ja onhan lapsen isäkin kuvioissa, eikös niin. Ethän tokikaan ole vastuuton teiniäiti, ethän.

    • jebooo

      Keräät ensin rahat siihen takuuvuoraan ja asumiseen. Ei ne tuet heti tule ja alaikäisenä ei taida muutenkaan hirveästi tulla. Ja jos vanhempasi käyvät normaalisti töissä ei kela ainakaan maksa juuri mitään tukia. Postista saa muuttoilmoitus laput, netissäkin ne voi täyttää. Asut ilmeisesti porukoillasi, vai? Asu ihmeessä jatkossakin jos et halua elää makaroonilla :)


      Onnea ja menestystä yritykseen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe