Minulla on peugeot xps enduro mallinen mopo ja pitäis saaha selville että paljonko siellä tankissa on bensaa kun se bensiinivalo syttyy.
Tankkiin mahtuu 7.8 litraa.
Bensiinivalo: valo joka syttyy kun bensiini on lopussa
Peugeot xps?
182
69755
Vastaukset
- kaahari
meigällä on sama malli ja ohjekirjas lukee että se bensavalo syttyy sitte kun tankissa on vähemmän kuin 5dl...
- mopomies
minulla on palanut se valo jo 30 km ajan ja ei oo vieläkään bensa loppunu.
Ei tuo voi syödä 5dl 30km:llä - Nimetön
Mul on kans toi sama mopo...Tai supermoto,mut aika sama. Siin se bensavalo palaa vissii koko ajan. Tai siis et just on käyny tankkaas ja muutamakymmenen kilsaa ajettu ja se syttyy palaa. Vähä aja pääst sammuu ja koht syttyy taas, vaik sil iha hyvin ajelee viel ainaki saman verran...Ärsyttää vaa ku ei sit tiiä et millo se syttyy viimisen kerran enne ku koko kone sammuu...
- Itachi
mopomies kirjoitti:
minulla on palanut se valo jo 30 km ajan ja ei oo vieläkään bensa loppunu.
Ei tuo voi syödä 5dl 30km:lläItsellä meni se valo rikki jossain 300km kohdalla ja paloi kokoajan sinne 2200km asti mutta sitten se vain sammui eikä sen jälkeen ole enää syttynyt.
- see
Nimetön kirjoitti:
Mul on kans toi sama mopo...Tai supermoto,mut aika sama. Siin se bensavalo palaa vissii koko ajan. Tai siis et just on käyny tankkaas ja muutamakymmenen kilsaa ajettu ja se syttyy palaa. Vähä aja pääst sammuu ja koht syttyy taas, vaik sil iha hyvin ajelee viel ainaki saman verran...Ärsyttää vaa ku ei sit tiiä et millo se syttyy viimisen kerran enne ku koko kone sammuu...
no jos sulla on vaan 5desiä bensaa
- merkkivalo syttyy ja sammuu
Bensan merkkivalo syttyy sillon kun siellä on jäljellä noin 1 litra ja sammuu kun ei oo bensaa ees pohjan peitoks eli kun valo on syttynyt ja sammuu sen jälkeen on hyvä tuuri jos kerkeet vielä tankilla käymään ennen kuin pösöstä loppuu bensa... ittellekkin pitäs tulla toi Pösön XPS:n enska malli tänään
- ---örp---
merkkivalo syttyy ja sammuu kirjoitti:
Bensan merkkivalo syttyy sillon kun siellä on jäljellä noin 1 litra ja sammuu kun ei oo bensaa ees pohjan peitoks eli kun valo on syttynyt ja sammuu sen jälkeen on hyvä tuuri jos kerkeet vielä tankilla käymään ennen kuin pösöstä loppuu bensa... ittellekkin pitäs tulla toi Pösön XPS:n enska malli tänään
Onko kellään tietoa siitä että, onko xps 07 rajoitin. Omistan nääs itte sellaisen ja haluaisin tietää
- ffggefv
---örp--- kirjoitti:
Onko kellään tietoa siitä että, onko xps 07 rajoitin. Omistan nääs itte sellaisen ja haluaisin tietää
ei
- lerpukka
merkkivalo syttyy ja sammuu kirjoitti:
Bensan merkkivalo syttyy sillon kun siellä on jäljellä noin 1 litra ja sammuu kun ei oo bensaa ees pohjan peitoks eli kun valo on syttynyt ja sammuu sen jälkeen on hyvä tuuri jos kerkeet vielä tankilla käymään ennen kuin pösöstä loppuu bensa... ittellekkin pitäs tulla toi Pösön XPS:n enska malli tänään
Pösön ohjekirja on ihan perseestä. ei siel kerrota kaikkee tarpeellista ja muutenki varmaa jollai google kääntäjäl tehty. Ilmeisesti toi pösön bensa-anturi menee helposti hajalle, kun itelläki hajonnu,ku valo palaa koko ajan. oli pakko ottaa johto pois ku häikäs pimeellä silmiin :D
- mopomies
Jos ette tiedä mitä mopoa tarkoitan käykää osoitteessa:
www.moposhop.com/images/Peugeot/XPS30012.jpg - v2rocket
Ajattelin ostaa Peugeot XPS supermotardin(uuuden),
onko se ihan polkupyörä vakiona? 1,8kw ja reilu 100kg painoa. Pääseekö sillä liikennevaloista liikkeelle, vai joutuuko virittää et pysyisi muun liikenteen tahdissa?- mopomies
Kannattaa ehkä virittää mutta kyllä sillä liikennevaloista pääsee liikkeelle.
- Mulle kans
mopomies kirjoitti:
Kannattaa ehkä virittää mutta kyllä sillä liikennevaloista pääsee liikkeelle.
Kannattaako viritellä ja joku vastasi "Joo!".
No ei todellakaan kannata viritellä! Ihme kommentti, nykyjään kun virittelyyn puututaan raskaalla kädellä. Ei siinä päätä silitellä.
Tuo 1,8kW...Olen etsiskellyt tech.juttuja just tästä mallista eikä ole löytynyt. Mistä sait tiedon? Nimenomaan Peugeot XPS Supermoto 2004!
Ei edes:
http://www.peugeot-motocycles.fr/Gamme_scooters_motocycles/Cyclomoteurs/xps_sm.php
tiedä sitä.
Käsittääkseni Suomeen tuotavat mopot tyyppirekisteröidään max. hepoille, mitä Suomessa saa olla. Joten samat tehot kuin Apriliassa, Yamahassa tai Gilerassa. Saa/täytyy korjata, jos tietää paremmin!
Kuitenkin tässä on 6-vaihteinen laatikko, joten vääntöä pitäisi saada aikaan.
No any way, täytyy käydä katsomassa. Katsotaan sitten, kuin kävi...(tuliko kaupat). - Ak_pösö_boy
No kylh mie ainaskin omalla mopolla pääsen risteyksessä todella hyvin lähtemään enokin on ajanut sillä ja se jakso hyvin vetää 140kg miestä et kylse pösö kestää =)
- lol
ota kuristukset pois ja tai osta suoraan tehari
- mopo hullu
Mulle kans kirjoitti:
Kannattaako viritellä ja joku vastasi "Joo!".
No ei todellakaan kannata viritellä! Ihme kommentti, nykyjään kun virittelyyn puututaan raskaalla kädellä. Ei siinä päätä silitellä.
Tuo 1,8kW...Olen etsiskellyt tech.juttuja just tästä mallista eikä ole löytynyt. Mistä sait tiedon? Nimenomaan Peugeot XPS Supermoto 2004!
Ei edes:
http://www.peugeot-motocycles.fr/Gamme_scooters_motocycles/Cyclomoteurs/xps_sm.php
tiedä sitä.
Käsittääkseni Suomeen tuotavat mopot tyyppirekisteröidään max. hepoille, mitä Suomessa saa olla. Joten samat tehot kuin Apriliassa, Yamahassa tai Gilerassa. Saa/täytyy korjata, jos tietää paremmin!
Kuitenkin tässä on 6-vaihteinen laatikko, joten vääntöä pitäisi saada aikaan.
No any way, täytyy käydä katsomassa. Katsotaan sitten, kuin kävi...(tuliko kaupat).kyllä minun mielestäni kun katsoin RIEJUn mopja ja siinä oli se sama minarellin moottori ja katsoin tehoja ja oli 8 HV!!! ja sit se oli kuristamaton et kannattaa ottaa kuristukset (prikka) pois. itse ostan myös tuon peugeotin jossa on myös tuo minarellin moottori.tosta näet sen 8 heppaa jos et usko http://www.motot.net/w/index.php?title=Rieju&diff=0&oldid=3948
se on siellä ihan alhaalla. - Itachi
Itsellä kulki vakiona tasaisella sen 40km vähän reilu. kyllä sillä liikennevaloista pääsi ja ylämäkiinkin kakkosvaihteella semmosta 20km. Kurin kun ottaa sieltä putkesta irti niin kyllä sillä jo kadetitki voittaa kiihtyvyydessä :D
- Itachi
Mulle kans kirjoitti:
Kannattaako viritellä ja joku vastasi "Joo!".
No ei todellakaan kannata viritellä! Ihme kommentti, nykyjään kun virittelyyn puututaan raskaalla kädellä. Ei siinä päätä silitellä.
Tuo 1,8kW...Olen etsiskellyt tech.juttuja just tästä mallista eikä ole löytynyt. Mistä sait tiedon? Nimenomaan Peugeot XPS Supermoto 2004!
Ei edes:
http://www.peugeot-motocycles.fr/Gamme_scooters_motocycles/Cyclomoteurs/xps_sm.php
tiedä sitä.
Käsittääkseni Suomeen tuotavat mopot tyyppirekisteröidään max. hepoille, mitä Suomessa saa olla. Joten samat tehot kuin Apriliassa, Yamahassa tai Gilerassa. Saa/täytyy korjata, jos tietää paremmin!
Kuitenkin tässä on 6-vaihteinen laatikko, joten vääntöä pitäisi saada aikaan.
No any way, täytyy käydä katsomassa. Katsotaan sitten, kuin kävi...(tuliko kaupat).No jos itse jaksat körötellä neljääkymppiä autojen seassa niin siitä vaan. kyllä kannattaa viritellä jos et kokoajan täysillä *varsinkin kaupungissa* ajele. itsekin liikennevaloista vaan kytkintä luistattamalla autot jätän jälkeeni *paitsi tieten jos kyttiä lähistöllä :P*
- barkki
itelläni on enduro niin en jaksanut ajaa vakiolla kyllä sillä pääsee lähtemään ja kulke jonkun 50 vakiona mulla ainakin kulki 45 - 50. Ite oon nyt porannut vähän putkestä sitä kuristinta tai holkia mikä lie se on reika siin on vakiona 7 - 8 millinen nyt se on mulla 13 millinen ja kiihtyy paremmin ja kulkee jonkun 55 - 65 en tiiä tarkkaa poliisit kyllä sai sen menemään 53 mut saan ite kovempaa ja mulla on siinä 102 pääsuutin niin kulkee sopivasti eli kannattaa laitaaa siien se 102 suutin muuten kulkee 45 - 50 ja ei kiihy sit mihinkään
- xps 06 omistaja
Itachi kirjoitti:
No jos itse jaksat körötellä neljääkymppiä autojen seassa niin siitä vaan. kyllä kannattaa viritellä jos et kokoajan täysillä *varsinkin kaupungissa* ajele. itsekin liikennevaloista vaan kytkintä luistattamalla autot jätän jälkeeni *paitsi tieten jos kyttiä lähistöllä :P*
no joopa joo, pösöö tarvi virittii ittelläni kulkee 55 km/h tunnis tasasel alamäes menee vähä reilu 60, ettei tarvi liikenne valois paljon tuskailla.
no se taas on eri asia jos et osaa ajaa... - xps 06 omist
xps 06 omistaja kirjoitti:
no joopa joo, pösöö tarvi virittii ittelläni kulkee 55 km/h tunnis tasasel alamäes menee vähä reilu 60, ettei tarvi liikenne valois paljon tuskailla.
no se taas on eri asia jos et osaa ajaa...xps 06 kulkee mäkin pääsen 55 tasasel alameäs n.60
pitää porata viel alkukäyrän holkkii 14mm kokoseks vakios on n.8mm se auttaa eniten kiihtyvyyteen ja saa mopon kulkeen reiluu 60 tasesel= ei kevari veroa tai kilpiä irti. vaatii tosin taitoa saada kulkeen ton reilu 60=poliisit ei osaa=ei sakkoja - mopomanne
Ei sillä pääse ei mihinkään. itellä on 06 mallin xps ( enduro ) ja vakiona piti suunnilleen työntää ylämäkeen. kurit kokonaan pois ja 98 suutin niin menee mittariin pyöreesti 80kmh.
- Ettevaantiedä
Mulle kans kirjoitti:
Kannattaako viritellä ja joku vastasi "Joo!".
No ei todellakaan kannata viritellä! Ihme kommentti, nykyjään kun virittelyyn puututaan raskaalla kädellä. Ei siinä päätä silitellä.
Tuo 1,8kW...Olen etsiskellyt tech.juttuja just tästä mallista eikä ole löytynyt. Mistä sait tiedon? Nimenomaan Peugeot XPS Supermoto 2004!
Ei edes:
http://www.peugeot-motocycles.fr/Gamme_scooters_motocycles/Cyclomoteurs/xps_sm.php
tiedä sitä.
Käsittääkseni Suomeen tuotavat mopot tyyppirekisteröidään max. hepoille, mitä Suomessa saa olla. Joten samat tehot kuin Apriliassa, Yamahassa tai Gilerassa. Saa/täytyy korjata, jos tietää paremmin!
Kuitenkin tässä on 6-vaihteinen laatikko, joten vääntöä pitäisi saada aikaan.
No any way, täytyy käydä katsomassa. Katsotaan sitten, kuin kävi...(tuliko kaupat).Kyllä tosiaankin kannattaa virittää mopoja. Suomen liikenteessä on määräys mopo saa kulkea 45km/h. Se on niin yksinkertasta, että vaikka virittäis sen niin, että kulkee 200 niin siitä ei tule sakkoja kunhan on rajotin ja se kulkee sen 45.
Jos rupeette nyt iniseen, että sen kyllä huomaa niin saahan sen huomata. Kiinalaisissa mopoissa on jo ostaessa rajoitin ja silti ei tuu sakkoja. - tuuza-
Ettevaantiedä kirjoitti:
Kyllä tosiaankin kannattaa virittää mopoja. Suomen liikenteessä on määräys mopo saa kulkea 45km/h. Se on niin yksinkertasta, että vaikka virittäis sen niin, että kulkee 200 niin siitä ei tule sakkoja kunhan on rajotin ja se kulkee sen 45.
Jos rupeette nyt iniseen, että sen kyllä huomaa niin saahan sen huomata. Kiinalaisissa mopoissa on jo ostaessa rajoitin ja silti ei tuu sakkoja.Suomessa mopot saavat kulkea vakiona n: 60km/h , 40 km/h tarkoittaa kuinka kovaa saa ajaa Suomen yleisillä teillä riippuen nopeusrajoituksista
- llvop
Itachi kirjoitti:
Itsellä kulki vakiona tasaisella sen 40km vähän reilu. kyllä sillä liikennevaloista pääsi ja ylämäkiinkin kakkosvaihteella semmosta 20km. Kurin kun ottaa sieltä putkesta irti niin kyllä sillä jo kadetitki voittaa kiihtyvyydessä :D
sehän ois hienoa jos 2 vaihteella 20kymppiä pääsis
- Flitter
xps 06 omist kirjoitti:
xps 06 kulkee mäkin pääsen 55 tasasel alameäs n.60
pitää porata viel alkukäyrän holkkii 14mm kokoseks vakios on n.8mm se auttaa eniten kiihtyvyyteen ja saa mopon kulkeen reiluu 60 tasesel= ei kevari veroa tai kilpiä irti. vaatii tosin taitoa saada kulkeen ton reilu 60=poliisit ei osaa=ei sakkojaKilvet lähtee jos mopo menee yli 55. kokemust on 4 kertaa...
- Flitter
tuuza- kirjoitti:
Suomessa mopot saavat kulkea vakiona n: 60km/h , 40 km/h tarkoittaa kuinka kovaa saa ajaa Suomen yleisillä teillä riippuen nopeusrajoituksista
ettekö voi jo tajuta että jso mopo menee yli 55 niin lähtee kilvet ja siitä seuraa valvontakatsastus. ELI suomessa mopo ei saa mennä yli 55 km/h!!!
- All
Flitter kirjoitti:
Kilvet lähtee jos mopo menee yli 55. kokemust on 4 kertaa...
tuleeks siit mitää kortinlykkäyksii tai mitää sellast... verohan tulee mut minkä kokone sekin on? sori en oo iha varma et mite nykyää ja ei oo kokemusta VIELÄ! :)
- ----------------------
Ettevaantiedä kirjoitti:
Kyllä tosiaankin kannattaa virittää mopoja. Suomen liikenteessä on määräys mopo saa kulkea 45km/h. Se on niin yksinkertasta, että vaikka virittäis sen niin, että kulkee 200 niin siitä ei tule sakkoja kunhan on rajotin ja se kulkee sen 45.
Jos rupeette nyt iniseen, että sen kyllä huomaa niin saahan sen huomata. Kiinalaisissa mopoissa on jo ostaessa rajoitin ja silti ei tuu sakkoja.Mopot menee jo vakiona alamäkeen semmoset 60 km/h. Elikkä ei voi lähteä kilpii ku ne menee jo 60 alamäkeen.
- -------------------
barkki kirjoitti:
itelläni on enduro niin en jaksanut ajaa vakiolla kyllä sillä pääsee lähtemään ja kulke jonkun 50 vakiona mulla ainakin kulki 45 - 50. Ite oon nyt porannut vähän putkestä sitä kuristinta tai holkia mikä lie se on reika siin on vakiona 7 - 8 millinen nyt se on mulla 13 millinen ja kiihtyy paremmin ja kulkee jonkun 55 - 65 en tiiä tarkkaa poliisit kyllä sai sen menemään 53 mut saan ite kovempaa ja mulla on siinä 102 pääsuutin niin kulkee sopivasti eli kannattaa laitaaa siien se 102 suutin muuten kulkee 45 - 50 ja ei kiihy sit mihinkään
Mikä siin 07 vuosmallin pösössä on se letku joka tulee siitä alkukäyrästä ja päättyy sinne jonnekkin ilmaputsarin kohille
- vaikutus tehoon?
------------------- kirjoitti:
Mikä siin 07 vuosmallin pösössä on se letku joka tulee siitä alkukäyrästä ja päättyy sinne jonnekkin ilmaputsarin kohille
eli nykyisten EU-säädösten mukainen pakokaasun kierrätysjärjestelmä
- googleta pippeli
xps 06 omist kirjoitti:
xps 06 kulkee mäkin pääsen 55 tasasel alameäs n.60
pitää porata viel alkukäyrän holkkii 14mm kokoseks vakios on n.8mm se auttaa eniten kiihtyvyyteen ja saa mopon kulkeen reiluu 60 tasesel= ei kevari veroa tai kilpiä irti. vaatii tosin taitoa saada kulkeen ton reilu 60=poliisit ei osaa=ei sakkojavitun hölmö kilvet lähtee vaikka 52km h jos poliisi on paskal tuuulel... Mul on pösö xp evo 3 holkittomana 96 suutin ja powerfilteri. Kiihtyy ihan vitun hyvin ja menee sen 80 oikeeta
- prpn
mopo hullu kirjoitti:
kyllä minun mielestäni kun katsoin RIEJUn mopja ja siinä oli se sama minarellin moottori ja katsoin tehoja ja oli 8 HV!!! ja sit se oli kuristamaton et kannattaa ottaa kuristukset (prikka) pois. itse ostan myös tuon peugeotin jossa on myös tuo minarellin moottori.tosta näet sen 8 heppaa jos et usko http://www.motot.net/w/index.php?title=Rieju&diff=0&oldid=3948
se on siellä ihan alhaalla.ei todellakaa oo 8hv. mopoissa ihan tiedokses on n 2 hv ja skodeis vähä enemmä. jos et moposta mitää tiiä ni ei tarvii tulla tänne pätee. joten haistas paska
- hgur
Itachi kirjoitti:
Itsellä kulki vakiona tasaisella sen 40km vähän reilu. kyllä sillä liikennevaloista pääsi ja ylämäkiinkin kakkosvaihteella semmosta 20km. Kurin kun ottaa sieltä putkesta irti niin kyllä sillä jo kadetitki voittaa kiihtyvyydessä :D
ensimmäinen realistine kommentti koko sivulla. ja ihan tiedok mopon 2 vaihteel pääsee 20
- pesukarrhhu
xps 06 omist kirjoitti:
xps 06 kulkee mäkin pääsen 55 tasasel alameäs n.60
pitää porata viel alkukäyrän holkkii 14mm kokoseks vakios on n.8mm se auttaa eniten kiihtyvyyteen ja saa mopon kulkeen reiluu 60 tasesel= ei kevari veroa tai kilpiä irti. vaatii tosin taitoa saada kulkeen ton reilu 60=poliisit ei osaa=ei sakkojajoo mul on vähä uuempi versio nii, alkukäyrän holkki poissa 11/60 väleillä tasasella 62 ja alamäkeen 75, rajottimen ansiosta menee VAIN 62... poliisi pääs vaa 48 ku vääns kaasun joka vaihteella tappiin nii kierrostenrajotin otti vastaan :P aika ovelia nää ranskan vehkeet kyllä :Dd
- 95 ftw
Flitter kirjoitti:
ettekö voi jo tajuta että jso mopo menee yli 55 niin lähtee kilvet ja siitä seuraa valvontakatsastus. ELI suomessa mopo ei saa mennä yli 55 km/h!!!
viimeviikol lähti kilvet ja kytät sano et raja on n.65km/h jollon lähtee kilvet, ikäväkyl 80km/h tutkaa et... ja ollu ees huiput :DD
- ...
prpn kirjoitti:
ei todellakaa oo 8hv. mopoissa ihan tiedokses on n 2 hv ja skodeis vähä enemmä. jos et moposta mitää tiiä ni ei tarvii tulla tänne pätee. joten haistas paska
Tyhmä, minarellista lähtee kuristamattomana 5,6kw eli n.8hp, että totta tuo on. Vakiona yleensä se 2,2kw Am6:ssa. Ja ei skodeis sen enempää tehoo oo, vääntöä ennemmin.. Sinuna en pätis.
- dumasss
prpn kirjoitti:
ei todellakaa oo 8hv. mopoissa ihan tiedokses on n 2 hv ja skodeis vähä enemmä. jos et moposta mitää tiiä ni ei tarvii tulla tänne pätee. joten haistas paska
Vitun juntti ruohonleikkureissakin on min 5 heppaa
- I3tu
Omistan samanlaisen reuhka mopon ja varatankin tilavuus on 1,8 litraa musta se bensa valo syttyy jun ajetaan varatankilla
- Nimetön
Miten tot muute kannattas viritellä...Siis ei sitä nopeutta kauheesti tarttis lisää saaha mut vakio alkaa jo tympii. Miten siihe siis sais kaik huomaamattomimmin lisää nopeutta..?
Ja neuvot sillee et tällane tyttöki ymmärtää... ;)- moi
no osta Metrakiti Thorower tehoputki. Ni ainaki tehoo tulee lisää ja nopeuttaki vähä. Itelläni o tollane mut kannattaa vaihtaa isompi pääsuutin.
- teidenritari
jos ei halua rahaa kuluttaa vaan vähän aikaa ja liipasin sormea. niin otaa alkukäyrän irti ja poraa sitä kuria isommaks, vaati vaan vähän jykevämmän vehkeen. itellä oli niin mut otin sit sen kurin kokonaan pois...
- Häiskä
Paljonkos kulkee vakiona?
Katselin tuossa Madassiakin. 2kW tehoo ja vaikona kulkee 58km/h. pikkuvirityksellä yli 70.
Korvenpäältä piti pyörä ostaa. Ei valitettavasti myy MadAssia, joten tähän pösööseen täytyy kai tyytyä.
Eli mitä kulkee? - ana
pakoputken alkupäässä on kuristin joka on kahdella hitsipisteellä kiini ota se pois ja vaihda kaasuttimeen 85 pääsuutin niin se kulkee 90km/h
- antti
tai poraa pakoputkesta kuristinta 3 milliä isomaksi niin ei tarvi suutinta vaihtaa ja kulkee n:75km/h vieläkö laitat vähän imua päälle kun ajat niin pelaa paremmin
- Pieni mies
antti kirjoitti:
tai poraa pakoputkesta kuristinta 3 milliä isomaksi niin ei tarvi suutinta vaihtaa ja kulkee n:75km/h vieläkö laitat vähän imua päälle kun ajat niin pelaa paremmin
Siis 85? Mulla oli vakiona 84:en pää suutin ja vaihdoin sen 95:seen ja sekin tuntuu liian pieneltä?
Niin ja porasin koko kurristuksen pois putkesta. Menee helposti tasasella 75km/h ja vääntää kuin eläin! - .....
Pieni mies kirjoitti:
Siis 85? Mulla oli vakiona 84:en pää suutin ja vaihdoin sen 95:seen ja sekin tuntuu liian pieneltä?
Niin ja porasin koko kurristuksen pois putkesta. Menee helposti tasasella 75km/h ja vääntää kuin eläin!joo mä oon ottanu kurin pois ja pääsuutin on 98....hyvin kulkee :)
- läläläää
heti pakoputken alkupäässä on sellainen kuristin eli sellanen molikka,jonka irrottaessa mopoon tulee lisää nopeutta, mutta sen irroittaminen on jo vaikeampaa
- esa
..... kirjoitti:
joo mä oon ottanu kurin pois ja pääsuutin on 98....hyvin kulkee :)
mikäs on vuosimalli?
- I3tu
Pösöä pystyy virittämään laillisesti jos tarvitsee. Itselläni vuoden 2003 malli ja ei kulkenut kun jotain 30km/h niin soitto maahantuojalle ja siellä sanottiin, että voitte porata kuristuksen 10 milliseks. Ja toinen laillinen keino on tieliikenne hyväksytty tehoputki.
- Ekiw
Itellä on pösöstä otettu alkukäyrästä holkki pois ja isompi suutin ja kulkee yli 80. Vielä kun teharin ja 73cc pytyt ni kyllä lähtis!
- PÖSÖ XPS
Ekiw kirjoitti:
Itellä on pösöstä otettu alkukäyrästä holkki pois ja isompi suutin ja kulkee yli 80. Vielä kun teharin ja 73cc pytyt ni kyllä lähtis!
minkä kokoista suutinta käytätte ilman holkkia?
- joo...
PÖSÖ XPS kirjoitti:
minkä kokoista suutinta käytätte ilman holkkia?
olen juuri ostanut uuden xps:ssän ja siinä ei ole vääntöä juuri ollenkkaan. mitenköhän saisin vääntöä lisää? ja nopueden 60-70 kilometriin?
- Itachi
ana kirjoitti:
pakoputken alkupäässä on kuristin joka on kahdella hitsipisteellä kiini ota se pois ja vaihda kaasuttimeen 85 pääsuutin niin se kulkee 90km/h
Minulla oli 85 vakio suutin ja vaihdoin sen 95 seksi.. vieläkin tuntuu tiukissa ylämäissä ja kylmänä varsinkin jos kaasu on pohjassa että rupee vonkumaan eli ei tarpeeksi tehoja. talvella meinasin vaihtaa 100 suuttimen siihen niin pitäisi riittää sitten. Tasasella itsellä kulkee *holkki poistettuna* n. 75-80km riippuu vähän tiestä. Vaikka porukka väittää että yamaha DT kulkisi kovempaa olen ottanut kisoja kahdenkin kanssa ja pökötti voittanut kaks kertaa ;)
- zhille
joo... kirjoitti:
olen juuri ostanut uuden xps:ssän ja siinä ei ole vääntöä juuri ollenkkaan. mitenköhän saisin vääntöä lisää? ja nopueden 60-70 kilometriin?
Itellänikin on tuo Xps, ei oikein mäkiä vedä ( varsinkaan kakspäällä ), niin että se kurien poistaminen vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto, vaiko kenties tieliikenne hyväksytty tehari?
- barkki
Pieni mies kirjoitti:
Siis 85? Mulla oli vakiona 84:en pää suutin ja vaihdoin sen 95:seen ja sekin tuntuu liian pieneltä?
Niin ja porasin koko kurristuksen pois putkesta. Menee helposti tasasella 75km/h ja vääntää kuin eläin!itelläni on nyt porattu kuri 13mm ja suutin on 102 niin kulkee 55-65 tasasella riippuu välillä tuulesta. no mie ainakin sain menemään ilman kuria ja 110 suuttimella 85 auton perässä.
- barkki
PÖSÖ XPS kirjoitti:
minkä kokoista suutinta käytätte ilman holkkia?
aluksi oli 102 mut joutui viellä loppu kieroksillä laittaaa ryyppyä mut sit tukehtu niin laitoin 110 suutttimen niin kyllä kierti sen jälkeeen
- xps...
PÖSÖ XPS kirjoitti:
minkä kokoista suutinta käytätte ilman holkkia?
itellä oli kurittomana (holkki alkukäyrästä ja katalysaattori pois) niin 95 ja ilmaruuvi kokonaan kiinni..100 toimi ehkä vähän paremmin. edellyttää että mopo on 04 vuosimallia tai ylöspäin.03 ja vanhemmat on varustettu 12mm dellorto kaasuttimella mutta uudemmissa 16mm dellorto ja 95-100 suuttimeks
- vanha pro
antti kirjoitti:
tai poraa pakoputkesta kuristinta 3 milliä isomaksi niin ei tarvi suutinta vaihtaa ja kulkee n:75km/h vieläkö laitat vähän imua päälle kun ajat niin pelaa paremmin
kurit alkukäyrästä kokonaan pois ja 97 suutin saa sen jonkun 110km/h kulkemaan. ettei sitä kummempaa ja kiihtyy vielä parenmin jos poistaa paisunasta sillasen höskän
- yks vaan
I3tu kirjoitti:
Pösöä pystyy virittämään laillisesti jos tarvitsee. Itselläni vuoden 2003 malli ja ei kulkenut kun jotain 30km/h niin soitto maahantuojalle ja siellä sanottiin, että voitte porata kuristuksen 10 milliseks. Ja toinen laillinen keino on tieliikenne hyväksytty tehoputki.
Mist semmosen tieliikenne hyväksytyn teharin saa ??
- pösö evokki
Ekiw kirjoitti:
Itellä on pösöstä otettu alkukäyrästä holkki pois ja isompi suutin ja kulkee yli 80. Vielä kun teharin ja 73cc pytyt ni kyllä lähtis!
olen aika amatööri näis mopon viritys hommissa että kaipaisin pientä apua. mulla on pevgeot xps evo2 jossa on pelkkä sähköstartti -.- se kun on isolveljen vanha niin kaupassa kureja vähä otettiin pois ja kulkee nyt tasaisella varmaankin 55-60 nyt haluaisin kotikonstein sen kulkemaan ehkäpä noin 65 että poliisin alla ei mene niin kovaa.
- vakio :(
Itachi kirjoitti:
Minulla oli 85 vakio suutin ja vaihdoin sen 95 seksi.. vieläkin tuntuu tiukissa ylämäissä ja kylmänä varsinkin jos kaasu on pohjassa että rupee vonkumaan eli ei tarpeeksi tehoja. talvella meinasin vaihtaa 100 suuttimen siihen niin pitäisi riittää sitten. Tasasella itsellä kulkee *holkki poistettuna* n. 75-80km riippuu vähän tiestä. Vaikka porukka väittää että yamaha DT kulkisi kovempaa olen ottanut kisoja kahdenkin kanssa ja pökötti voittanut kaks kertaa ;)
nyt ku nää DT miehet rupes selittää ettei pösö kule mihikkää vakiona ni onko tietoo et oliks ne viritetty suunnillee samalla tavalla :P?
- xps 08
zhille kirjoitti:
Itellänikin on tuo Xps, ei oikein mäkiä vedä ( varsinkaan kakspäällä ), niin että se kurien poistaminen vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto, vaiko kenties tieliikenne hyväksytty tehari?
hei muuten onko kaikki 08 mallit niin että ei mene kun vain 30 vakiona eikä ne vedä yhtään?? mulla nimittäin on ja on vain isompi suutin ei kule. pitää piristää kun kerkee.
- Flitter
moi kirjoitti:
no osta Metrakiti Thorower tehoputki. Ni ainaki tehoo tulee lisää ja nopeuttaki vähä. Itelläni o tollane mut kannattaa vaihtaa isompi pääsuutin.
Itellä on Peugeot XP street evo 2 mis on Turbo kit lacada alakauttanen ja 95 suutin. menee mittariin sen 85 vakio väleillä. Mk olis muuten hyvä mut tehoalue loppuu kesken, mul ainaki kiertää 12500 mun xp ja tehoalue mk:ssa loppuu 10000. Ei hyvä...
- Flitter
ana kirjoitti:
pakoputken alkupäässä on kuristin joka on kahdella hitsipisteellä kiini ota se pois ja vaihda kaasuttimeen 85 pääsuutin niin se kulkee 90km/h
Nin vaa menee 90 :D oisko vuoden suurin kusetus?
- drysy
ana kirjoitti:
pakoputken alkupäässä on kuristin joka on kahdella hitsipisteellä kiini ota se pois ja vaihda kaasuttimeen 85 pääsuutin niin se kulkee 90km/h
ei se tarvi mitää isompii suuttimii ku tukkii vaa vähä ilmanputsarii
- hhhh
PÖSÖ XPS kirjoitti:
minkä kokoista suutinta käytätte ilman holkkia?
mul ei oo holkkii putkes ja vakio suutin
- pötikkähhhh
osta tämmöstä osaa kulkee sen 55 hyvällä väännöllä. Metrakitin 50cc mäntäsarja, 60 piikkinen takaratas. Ja poraat kuristuholkin 12-14 milliseksi. Näin mopo kulkee 58-63 ja vääntää erinomaisest ja kiihtyy ylmäkeenkin tosi hyvin. Urakka maksaa itse tehtynä sen 80e
- prkl pelle
Flitter kirjoitti:
Nin vaa menee 90 :D oisko vuoden suurin kusetus?
vuoden suurin kusetus? mulla 04 enduro pösö,otettú katti ja kuri pois ja 13-52 välit,eli etu rissa 2 hammasta isompi,niin kulkee sen 94 gps:ssään.. tältä palstalta saa vuoden naurut ku lukee teidän juttuja,ette te oikeesti voi olla nuin tyhmiä!
- MHEILEIVO
ana kirjoitti:
pakoputken alkupäässä on kuristin joka on kahdella hitsipisteellä kiini ota se pois ja vaihda kaasuttimeen 85 pääsuutin niin se kulkee 90km/h
XDD RRAWWR MH KYLLÄ KULKEE XDD LOLLLLOOLLLL:ddd
- juu
ihmeen kallis tuo pökötti...
- hjghj
Varmaan pari desiä.. tai litra.
- vakio mies
se vie tasaasella tällästä 60kg:n massaa joku 50km/h
- jute91
valon vilkkuesssa síellä on jotai 2-5l mutta valo syttyy palamaan kun siellä on alle 2 L
- KOKOKOKOSKOSKOSK
Tankissa on valon syttyessä n.1,5 litraa. Testattu juttu
- {DeadRabbit}
Tankissa on silloin noin 2 litraa
- wickedsickh
Niin olen kuullut juttua että tuossa pösössä on huono tai siis eri lainen istuma asento kuin muissa. pitääkö paikkansa?
- Kosti
Mitä kuristuksia peugeot xps 07 on?
- -06 omistaja
Kosti kirjoitti:
Mitä kuristuksia peugeot xps 07 on?
siel on ainakin sellanen "pilli" alkukäyrässä jonka jälkeen se kulkee 75, suutin olis hyvä vaihtaa...
se rajotin siinä kaasussa kyllä rajottaa ettei kiihdy yhtä hyvin kun aiemmat vuosimallit...
- r3p4
se bensavalo syttyy ja sitte sillä voi ajaa vielä n. 15 kilsaa..
ainakin itellä mutta se onkin viritetty että en sitte tiiä paljoko sillä vakiona pääsee!!- kille
no pääsee mulla 50km oon ajanu n. mutta vakiolla...
- 06 omistaja
eli onko -06 muita kureja kun toi pilli joka näkyy tossa kuvassa: http://www.motot.net/wiki/Peugeot_XPS_kuristusten_poisto
- Anzis
Putkessa on katalysaattori jonka poistamiseen tarvitaaan todellista taitoa ja kun otat kurit pois ja hankit 90-110 suuttimen niin katalysaattori ajanmyötä hajoaa ja näin ollen siitä ei oikeastaan ole hyötyä sen poistamisesta..
- hmmmm
Anzis kirjoitti:
Putkessa on katalysaattori jonka poistamiseen tarvitaaan todellista taitoa ja kun otat kurit pois ja hankit 90-110 suuttimen niin katalysaattori ajanmyötä hajoaa ja näin ollen siitä ei oikeastaan ole hyötyä sen poistamisesta..
Sanokaas millä pitäis porata kuria jos haluu kulkee sen 60-65km/h? Ja samalla että mikä pitäis olla suuttimen koko..peugeot xps kyseessä.
- lollero555555
se on paska juttu rttä niin!
- huoh
joo elikkä vähä tietoo, ainakin 03-06vm putkesta löytyy holkki heti putken suulta on kahella hitsipisteellä kiinni, poiston jälkeen, 95-105 suutin ja huippuja kerää 80-85km/h, katin poisto ei tee paljon mitään muutakun kiihtyvyyttä parantaa vähän mutta ei tule ongelmia jos katti irtoaa ja estää pakokaasujen hyvän virtauksen ja talvella kattinesteet voivat jäätyä putkeen ja mopo ei käy. katalysaattorin poisto on yksinkertaista, pitää rälläköidä putki kahtia heti alkukäyrän jälkee mistä paisari alkaa ja koputella että katti tippuu pihalle ja hitsata putki kokoon uudelleen. ja itellä ei bensa valo enää pelaa mutta syttyi kun bensaa oli noin 3 litraa jäljellä :D eli ei valolla tehnyt mitään
- pösööö
minullakin on xps ja takarengas on kulunut 2milliä. montako milliä voin vielä kuluttaa ettei renkaani hajoa tielle?
- xps -04
Joo elikkä onko sulla enduro vai sm? Mulla enduro.Takarenkaan suditin sillei et ei ollu enää nappuloita keskellä ja kesti ihan hyvin.Piti vaihtaa sen takia uus ku oli huono kallistaessa asvaltilla (pari kertaa meinasin vetää nuri sen takia ku lähti alta kallistaessa)
Joo eli hyvä viritys keino jos poliisit pelottaa:
Kuristus ja katti pois putkesta ja isompi suutin. Änkästä loppupilli pois (näyttää metrakit teharilta) ja vaiha etu ratas 10 piikkiseksi (vakio 13).Vääntää mäet ylös millä vaa vaihteella ja sutii asvaltilla. Joo ja siitä kiihtyvyydesta ni on tullu jätettyy kisoissa aprilia rx, yamaha dt ja rieju mrx power up(kaikki oli kurittomia).Eli jos poliisit tulee ja testaa ni saa vain 40e sakkoa.Ei minusta paha koska todella hauska ajettava.
Viritys on hyvä xps -04 endurossa (ainakin) - maugga
xps -04 kirjoitti:
Joo elikkä onko sulla enduro vai sm? Mulla enduro.Takarenkaan suditin sillei et ei ollu enää nappuloita keskellä ja kesti ihan hyvin.Piti vaihtaa sen takia uus ku oli huono kallistaessa asvaltilla (pari kertaa meinasin vetää nuri sen takia ku lähti alta kallistaessa)
Joo eli hyvä viritys keino jos poliisit pelottaa:
Kuristus ja katti pois putkesta ja isompi suutin. Änkästä loppupilli pois (näyttää metrakit teharilta) ja vaiha etu ratas 10 piikkiseksi (vakio 13).Vääntää mäet ylös millä vaa vaihteella ja sutii asvaltilla. Joo ja siitä kiihtyvyydesta ni on tullu jätettyy kisoissa aprilia rx, yamaha dt ja rieju mrx power up(kaikki oli kurittomia).Eli jos poliisit tulee ja testaa ni saa vain 40e sakkoa.Ei minusta paha koska todella hauska ajettava.
Viritys on hyvä xps -04 endurossa (ainakin)mitä mieltä olette etää kestääkö
jos laitan hebo manston replican (70cc)
metrakitin kytkin sarjan ja
hebon kampiakselin?
mopohan siis oli peugeot xps 06 - IknowEv'rything
maugga kirjoitti:
mitä mieltä olette etää kestääkö
jos laitan hebo manston replican (70cc)
metrakitin kytkin sarjan ja
hebon kampiakselin?
mopohan siis oli peugeot xps 06Kyllä nyt täytyy sanoa että on taas päässyt tännekki
tietämätöntä porukkaa...huoh...
Jos ei itse osaa virittää niin jättäkää se sellaisen hoiviin joka osaa.
Ja mauggalle: Pösö kestää varmasti nuo virit.
Johtuen ihan vaan siitä että nuo on suoraan sanoen -0
Jos haluat viriä niin seuraava paketti olisi mukava:
Vaikkapa 80cc MHR malossi pytty, leovince v6 putki, 24mm dellu ja isompi imukaula ja hebon viri läppärunko ja läpät, jäykempi kytkin jousi ja joku kisa kytkin (en tiiä et mikä valmistaja tekee niitä pösöön), ja kisa kampura (taisi olla Hebon joku), ja tietysti kisa kampuran laakerit, ehdottomasti erikoisvahvistetut ketjut!
Ja kaikille tiedoksi: Älkää saatana ostako metrakitin thrower teharia! Maailman paskin, vastaa kuritonta vaki putkea. - söössi
xps -04 kirjoitti:
Joo elikkä onko sulla enduro vai sm? Mulla enduro.Takarenkaan suditin sillei et ei ollu enää nappuloita keskellä ja kesti ihan hyvin.Piti vaihtaa sen takia uus ku oli huono kallistaessa asvaltilla (pari kertaa meinasin vetää nuri sen takia ku lähti alta kallistaessa)
Joo eli hyvä viritys keino jos poliisit pelottaa:
Kuristus ja katti pois putkesta ja isompi suutin. Änkästä loppupilli pois (näyttää metrakit teharilta) ja vaiha etu ratas 10 piikkiseksi (vakio 13).Vääntää mäet ylös millä vaa vaihteella ja sutii asvaltilla. Joo ja siitä kiihtyvyydesta ni on tullu jätettyy kisoissa aprilia rx, yamaha dt ja rieju mrx power up(kaikki oli kurittomia).Eli jos poliisit tulee ja testaa ni saa vain 40e sakkoa.Ei minusta paha koska todella hauska ajettava.
Viritys on hyvä xps -04 endurossa (ainakin)Oisko kellään tietoa siitä toimiiko tuon
nimimerkillä "xps-04" jättämä virityssetti vm.06 xps:ssä? Alkaa meinaa pikkuhiljaa vituttamaan tuo vakio xps kun kävellenki menee ohi :DD - ...istumakorkeus?
maugga kirjoitti:
mitä mieltä olette etää kestääkö
jos laitan hebo manston replican (70cc)
metrakitin kytkin sarjan ja
hebon kampiakselin?
mopohan siis oli peugeot xps 06paljo tos on toi istumakorkeus???
- LaneKit
xps -04 kirjoitti:
Joo elikkä onko sulla enduro vai sm? Mulla enduro.Takarenkaan suditin sillei et ei ollu enää nappuloita keskellä ja kesti ihan hyvin.Piti vaihtaa sen takia uus ku oli huono kallistaessa asvaltilla (pari kertaa meinasin vetää nuri sen takia ku lähti alta kallistaessa)
Joo eli hyvä viritys keino jos poliisit pelottaa:
Kuristus ja katti pois putkesta ja isompi suutin. Änkästä loppupilli pois (näyttää metrakit teharilta) ja vaiha etu ratas 10 piikkiseksi (vakio 13).Vääntää mäet ylös millä vaa vaihteella ja sutii asvaltilla. Joo ja siitä kiihtyvyydesta ni on tullu jätettyy kisoissa aprilia rx, yamaha dt ja rieju mrx power up(kaikki oli kurittomia).Eli jos poliisit tulee ja testaa ni saa vain 40e sakkoa.Ei minusta paha koska todella hauska ajettava.
Viritys on hyvä xps -04 endurossa (ainakin)Itellä nuo mainitsemasi virit ja menee iha saamarin hyvin. Kiihtyy ku raketti, kulkee 70 ja jättää muita kivasti viivalle. btw se vakio eturatas on 11 piikkinen.
- pasee
niin, mikä on ton -08 evo3:n pääsuutin? meinasin kurit ottaa pois ja sitten vaihtaa sen pääsuuttimen, kertokaas mikä suutin kävis ja mikä se pääsuutin on. kiitoksia jo etukäteen :)
- takas
onks kellään kuva siitä kuristimesta, tarttis väsätä sellainen takas kun kulkee yli 80 ...
- FeQ
Tietäisiköhän kukaan mikä on peugeot xps vakio suutin, kun ettinen omistaja oli kuullemma vaihtanu siihen 80 suuttimen.
- xps racing
84 on vakio suutin
- suutin68
xps racing kirjoitti:
84 on vakio suutin
vanhemmissa eli 12 kaasarissa 68
- Nimetön
voisko joku kertoo et miten xpssän sais kulkemaan vähä yli 60 ja kiihtys hyvin?
- setä sininen
Poraat kuristusta ja laitat isomman suuttimen. Kaveriksi isket 60piikkisen takarattaan. Muista että toimenpide on laiton.
- Make
setä sininen kirjoitti:
Poraat kuristusta ja laitat isomman suuttimen. Kaveriksi isket 60piikkisen takarattaan. Muista että toimenpide on laiton.
mut mistä semmosen vois ostaa?voisko joku laittaa linkkii??
- jelppii
Make kirjoitti:
mut mistä semmosen vois ostaa?voisko joku laittaa linkkii??
Mulla on xps enduro vm. -06 ja alkaa 5-6 vaihteilla alkaa vääntö loppua, mitenkä sais vääntöä ja kiihtyvyyttä lisää ilman sen kummoisempia virityksiä?
- Teemu272
jelppii kirjoitti:
Mulla on xps enduro vm. -06 ja alkaa 5-6 vaihteilla alkaa vääntö loppua, mitenkä sais vääntöä ja kiihtyvyyttä lisää ilman sen kummoisempia virityksiä?
Mulla on sama, vitosella menee vielä, ja kutosella pääsee 65, iha vakion on.
Siinä sit tuntuu ettei rajotinta ole, kun ei ääntäkään kuulu... vaan ei se siittä vauhtikaan enään nouse.
Ja sitten toista asiaa, nouseeko tehot jos pelkkää suutinta isontaa?? - -----------------
jelppii kirjoitti:
Mulla on xps enduro vm. -06 ja alkaa 5-6 vaihteilla alkaa vääntö loppua, mitenkä sais vääntöä ja kiihtyvyyttä lisää ilman sen kummoisempia virityksiä?
Mulla on 08 xps.Vakiona ei jaksanu vääntää kunnolla ylämäkeen.Otin kurin pois ja ostin 60 piikisen takarattaan ja 100 suuttimen.Näillä eväillä menee semmoset 60-65 ja vääntää ja kiihtyy hyvin.
- xpsss
myy se pelkkä metra? ja paljo pyytäisit?
- miiggz
Teemu272 kirjoitti:
Mulla on sama, vitosella menee vielä, ja kutosella pääsee 65, iha vakion on.
Siinä sit tuntuu ettei rajotinta ole, kun ei ääntäkään kuulu... vaan ei se siittä vauhtikaan enään nouse.
Ja sitten toista asiaa, nouseeko tehot jos pelkkää suutinta isontaa??onks toi sun xps muka täysin vakio, ku kuulemma xps kulkee vakiona hädin tuskin 45km/h?
- sdfgsdfg
----------------- kirjoitti:
Mulla on 08 xps.Vakiona ei jaksanu vääntää kunnolla ylämäkeen.Otin kurin pois ja ostin 60 piikisen takarattaan ja 100 suuttimen.Näillä eväillä menee semmoset 60-65 ja vääntää ja kiihtyy hyvin.
Nää on kyl vakioväleillä nii laiskoja ku vaa voi olla vaikka kuria porais. Ite painan n. 60kg ja meinaa pienissä mäissä hyytyä vitosella. 58-65 taakse ni kyl se ilosesti lähtee ku vielä poraat kurin pois.
- Teemu282
sdfgsdfg kirjoitti:
Nää on kyl vakioväleillä nii laiskoja ku vaa voi olla vaikka kuria porais. Ite painan n. 60kg ja meinaa pienissä mäissä hyytyä vitosella. 58-65 taakse ni kyl se ilosesti lähtee ku vielä poraat kurin pois.
Niiinno siis nyt otin siit pillikurista n.2cm pois, on lyhyet välit ja menee siihe 70, sit hitaasti hitaasti menee 75...
En tie pitäskö uus suutin ostaa, joskus tuntuu et alkaa vähä pöpöttää... - fchcfg
Teemu282 kirjoitti:
Niiinno siis nyt otin siit pillikurista n.2cm pois, on lyhyet välit ja menee siihe 70, sit hitaasti hitaasti menee 75...
En tie pitäskö uus suutin ostaa, joskus tuntuu et alkaa vähä pöpöttää...Minkäs kokone suutin on?
- Linkola
ostakaa mun 07 pösö evo3
mukana MK tehari!! kiire!! vaihtoa voi ehdottaa minicrossiin tai maastopyörään!!
0504108362 - pösöxps
Kyllähä sillä nyt ajaa noin 50 km, ainaki omassa joka on lisäks aika lailla tappii asti viritetty ; )
- richu_
Kuinka paljon XPS enduro -05 kulkee vakiona? Entä paljonko hukkaputken tukkiminen vaikuttaa?
- q345sfru47
richu_ kirjoitti:
Kuinka paljon XPS enduro -05 kulkee vakiona? Entä paljonko hukkaputken tukkiminen vaikuttaa?
Vakiona sen 45-50 tietenkin. Mitään hukkaputkea noissa ei ole. Kurit pois ja kulkee sen 65. Vaihda välit kulkee sen 80.
- ;ursu
q345sfru47 kirjoitti:
Vakiona sen 45-50 tietenkin. Mitään hukkaputkea noissa ei ole. Kurit pois ja kulkee sen 65. Vaihda välit kulkee sen 80.
Käytiin just enonkaa kokeileen omaa pösöö, kulki 66km/h ja oli jotain 160kg päällä, ja kurit kiinni vielä...
- tumpelopösökuski
;ursu kirjoitti:
Käytiin just enonkaa kokeileen omaa pösöö, kulki 66km/h ja oli jotain 160kg päällä, ja kurit kiinni vielä...
Mulla on 2004 vuoden Peugeot xps. Hyvin kulkee. Entinen omistaja varmaa tehny vähä jtn virityksii. Mut tossa 2004 vuoden mallis ei oo kai ollenkaan polkasua?? Saako sen asennettua siihen?
- jokujokatietää!
tumpelopösökuski kirjoitti:
Mulla on 2004 vuoden Peugeot xps. Hyvin kulkee. Entinen omistaja varmaa tehny vähä jtn virityksii. Mut tossa 2004 vuoden mallis ei oo kai ollenkaan polkasua?? Saako sen asennettua siihen?
tänne on jauhettu vaikka mitä saastaa vaikka osalla oo mopoakaan vielä:D joo, sen kicksin saa asennettuu kun viet sen mopon jonnekkin koneistamolle ja voit jo ostaa etukäteen akselin ja polkimen niin ne vaan sit asentaa sen eikä ole kalliskaan.. ja jos kuka viisas suunnittelee viritystä on taatusti ääliö jos ei vaihda suutinta vähintään johonki 98, mopo käy laihalla, mäntä kuluu ja ajan kaa leipoo..opetelkaa tuntee moponne ja sillai..itellä pösö menee 90 vakio välit ja 105 suutin.. eli voin kokemuksestakin jo sanoa että suutinta ei kannata vaihtaa, vaan pitää vaihtaa!!!
- kiitoxia
jokujokatietää! kirjoitti:
tänne on jauhettu vaikka mitä saastaa vaikka osalla oo mopoakaan vielä:D joo, sen kicksin saa asennettuu kun viet sen mopon jonnekkin koneistamolle ja voit jo ostaa etukäteen akselin ja polkimen niin ne vaan sit asentaa sen eikä ole kalliskaan.. ja jos kuka viisas suunnittelee viritystä on taatusti ääliö jos ei vaihda suutinta vähintään johonki 98, mopo käy laihalla, mäntä kuluu ja ajan kaa leipoo..opetelkaa tuntee moponne ja sillai..itellä pösö menee 90 vakio välit ja 105 suutin.. eli voin kokemuksestakin jo sanoa että suutinta ei kannata vaihtaa, vaan pitää vaihtaa!!!
kiitos
- omglolexpert
mun xos 06 enduro kulkee sen 80kmh ja sit ku kytät tulee ni sano et on vaa 4 vaihteine tai et 5 ja 6 on paskana älä vaiha niihi tai mopo sammuu tai leikkaa kii tai jtn :D
- kimbleee
tietääkö kukaan mistä saisi peugeot xps:n tarroja?
- mää vaan
mun entisessä pösössä oli parmakit 110 ja malossi supermotoputki. tehoa oli vähän alta 30 hp ja se kulki tasasella 150.
- teemuksi
kattokku oli
- mää vaan
teemuksi kirjoitti:
kattokku oli
varmasti oli parmakit 110 ja oli siinä myöhemmin myös bensan hyrräpyöritin ja 300 millinen bensahana ja sitten vielä sellanen auton rengas vauhtipyörän tilalla joka nostaa kierrosherkkyyttä. ja sitten vielä melkein unohtu että siinä oli villasukka alkukäyrässä ja 2 millinen kaasari, siniseksi maalattu mäntä, muovinen kampura, hiekkaa vaihdelaatikossa ja sitten vielä karvanopat ja näiden virien kanssa kulki 212.222341km/h 300kg poliisin alla
- ghjkkloyju7iuyu747ll
oma peugeot oli kuriton kulki jotain 60 tai jotain sinne päin ja välit oli 10/70 oli muuten helvetillistä vinguttelua tuo ajelu ja onnistuin rungonkin katkaisemaan siitä hitsaussauman kohdalta ja leipas samalla kun katkes eli oli paska mutta kai sillä ajelee
- ihme epeli
kyl mää ainakin jaksan körötellä 47km/h vakio xpsässälläni. Ei ny niin kiire oo hei
- iHateTrolls
Jumalauta, ensinnäki... Mikä vitun hyväksytty tehari, meeppä kytiltä kysyy onko tää tehari tieliikenteeseen sopiva ni tiiät sen jälkeen vastauksen semmosen kivan laskun kanssa. Ja sitte, se suutin pitää olla päälle 100 ilman kuria, itelläni 106 ja loppuu kesken. Pösö 06 ilman kuria vakioväleillä (11-54) menee huuattamalla sen 75 tasasella. Ja kyllä mikätahansa mopo on vakiona lussu.
- aleksiiiiii
Hei minkäkokonen on Peugeot XPS -05 enskas pääsuutin vakiona?
- berbi poika
vitut te tiiä mopoista hevon helvettiä nulikat prkl :DDDD paras viritys mitä ite tein niin oli se ku laitoin männän väärin päin kiertokangen päähän ja suutin suoraa hayabusasta 450 kokoa oleva sit vakio kaasariin, tuninkiaki löytyy :D jouluvalot laitoin kampikammioon ja hitsasin huuhtelu kanavat umpeen ja arvatkaapas vittu mitä .D ei kuule mun derbi liikaha mihinkään!!!! lopuks koitin vielä korjata kaikki ongelmat laittamalla kaikki vaihteiston rattaat .... väärässä järjestyksessä eli siis 1. vaihe on niinku 6. vaihe ja 2.vaihe on 5. vaihe ja niin edelleen :DDD saatana oppikaa siitä miten saatte paskaset moponne kulkemaan
- pro skills
No aika laimeeta. mulla oli etumaskina 1m x 1m 2 cm paksu vanerilevy, männän maalautin pinkiksi että tytöt tykkäisi, kone tosin tykkäsi toimenpiteestä niin paljon että päätti leipoa pullaa ja keittää kahvit, olipahan ruokaa ja juomaa mitä syödä ja mäntä muuttunut ihan yön mustaksi O.o onko tämä paha??? Olen vähän hemuli näiden pyörien kanssa mutta kuulin kaverilta joka on syntynyt vuonna -98 niin se sano että ku etulyhdyn kääntää väärinpäin niin tulee viisitoista heppaa lisää niin pitääkö tuo väite paikkansa? Ekaan kysymykseen vastauksena se että sulla on tankin mittari paskana jos se valo alkaa palamaan, hätapauksessa voit joko kusta TAI kaataa Euroshopper Energy Drink taikajuomaa joka tunnetaan sanalla eeäs ( ES) tosin tämän toimeenpiteen jälkeen mopo niin sanotusti "pärisee" ja voi ehkä jopa nostaa mopon rakenteellista huippunopeutta yli HUOM!!! yli 45kmh joka on siis lain mukaan väärin.
- Ande perkele
pro skills kirjoitti:
No aika laimeeta. mulla oli etumaskina 1m x 1m 2 cm paksu vanerilevy, männän maalautin pinkiksi että tytöt tykkäisi, kone tosin tykkäsi toimenpiteestä niin paljon että päätti leipoa pullaa ja keittää kahvit, olipahan ruokaa ja juomaa mitä syödä ja mäntä muuttunut ihan yön mustaksi O.o onko tämä paha??? Olen vähän hemuli näiden pyörien kanssa mutta kuulin kaverilta joka on syntynyt vuonna -98 niin se sano että ku etulyhdyn kääntää väärinpäin niin tulee viisitoista heppaa lisää niin pitääkö tuo väite paikkansa? Ekaan kysymykseen vastauksena se että sulla on tankin mittari paskana jos se valo alkaa palamaan, hätapauksessa voit joko kusta TAI kaataa Euroshopper Energy Drink taikajuomaa joka tunnetaan sanalla eeäs ( ES) tosin tämän toimeenpiteen jälkeen mopo niin sanotusti "pärisee" ja voi ehkä jopa nostaa mopon rakenteellista huippunopeutta yli HUOM!!! yli 45kmh joka on siis lain mukaan väärin.
Äijä on armoton päle!!!!
- Joni69!!!!!!!
Meikällä on pösö xps -08 vaihoin vaan rattaat 11/52, vahvistetut, ketarit, mittarivaieria on vaihettu apaut 9 kertää, imuvaijeri vaihettu ja nappula renkaat kun tuli eturenkaaseen reikä kaikki on vakiota paitsi kuri pois ja suutin isommaksi 95 ja kulkee tosi hyvin päälle 80 km
- It's ok to be gay
Häpen olemassaolani tämän koko viesti(lue: vitsi)ketjun lukemisen ansiosta...
- helpp
hei kertokaaha paljon toi peugeot xps vm.09 kulkee jos ottaa VAAN alku käyrän kurit pois???
en osaa varmaksi sanoa mutta itellä on 07 XPS (ja 10) eipä nuo ole paljoa muuttunut ja itellä kulki pelkällä poraamisella 70 mutta suosittelen vaihtaa suuttimen johonkin 100 tienoilla ihan vähän yli tai ali.
- helpp
mut eiks tos oo kahet kurit?
- Pxtman
Suosittelen Pösöä kaikille jotka haluavat kunnon enskaa joka sopii maastoon kun maastoon.Itselläni on Metrakit Thower tehoputki ja 11/58 välit kulkee sen 70km/h ja vääntöä kyllä löytyy.Itse pystyn ajamaan 6 vaihteella mäen kun mäen eikä vääntö lopu kesken.
- Xpsmiesmyös
Ootko vaihtanu suutinta?
- Xpsmiesmyös
Ootko vaihtanu suutinta?
- expv
Miten saa säädettyä kytkimen kohillen kun on uuden levyt ja jäykemmät jouset ja kytkin on yhtäkova kun jarru tai vielä kovempikin. Ja kytkin on vähän niinkuin kokoajan pohjassa käynnistyy kyllä mutta kun yrittää työntää nii lipuu vaan oisko ehdotuksia korjaukseen??
- xhn
eli tietääkö kukaan mihä mahtaa olla vikana kun xps meinaa hyytyä ja rupee tökkimään aina kun antaa vähän enemmän kaasua. hommasin vähän aikaa sitten turbo kitin ja 95mm suuttimen... mutta eipä ole auttanut. ja näilläkin se huput on vain jotain 65km/h joten saisko vielä jotenki kulkemaan paremmin?
oli tää sama jo toisessa topicissa mutta ei tullut vielä kunnollisia vastauksia - vakio välit?
Minkä kokoset o xps:än vakio välit? ja ketjun pituus
- pösön omistaja
itellä on peugeot xps power upin enduro 09 mikä ois viisas ja halpa tapa saada kulkee 55-60
- Themkman
Sulla on liian pieni suutin jos alkaa booamaan kokeles 95-110 väliltä.
Xps vakiovälit ovat 11/52.
Poraa kuria isommaksi ja vaiha välitykset.
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php tuolta voi laskea pyörän huippuja eri välityksillä.
- JolliPee
Paljon xps sm:ssä on kW/hp? Mitä kurei?
- hhkiujhlkioiju
Miten suutin vaihdetaan? Pitääkö penkki ja bensatankki irrottaa?
- pökötti 1234567
mul on kans peugeot xps street evo3 vakionna meni sen 55km/h mutta nyt pistin 110 suuttimen joka pitäs vaihtaa viel isommaks. kuri on otettu kokonaan pois ja katalysaattori on myös otettu pois. välit on 11 ja 57 joilla menee reilut 80 ja vääntää todella hyvin. nyt ois tarkotus viedä kaverin isälle joka viilais pakoaukkoo ja imu aukkoja suuremmaks et menis sen 90 :) ja sit vois laittaa siihen myös keulintaraudan ja kaatumatapit niin vois rauhassa leikkii sillä.
- pökötti 1234567
sen viel unohin sanoo et tilasin siihen just nappirajottimen jonka asensin mittarin alle kuumaliimalla :D rajotin rajottaa vauhin noin 50-56km/h. mutta voin olla aika varma että poliisit ei sitä löydä kovinkaa helposti ja itse rajotin josta voi säätää nopeutta on bensa tankin alla missä kulkee kaikki muutkin johdot :)
- ohjekirjaton
Mistä sais xps:sään ohjekirjan? Vuosimallia 2005.
- ________
minkä kokonen o xps 09 pääsutimen kokon on? ja minkä kokosta suosittelette ku vähä kurii villattu et kulkee 56km/h
- sadggggggggggggggggg
voi vittu oikeesti ketää kiinnosta et paljo teijä pösöt menee ja mitkä välit niis on kyselkää mielummi jotain järkevää ja joo mulla on 11/53 välit ja leovincel sen 90 ja keulii iha vitusti et lopettakaas sit :D
- leba
noniin minkäs kokone suutin pitäis 07 enduro pököttiin laittaa jos alkukäyrän ottaa kokonaan pois
- leba
ja paljonko kulkee sen jälkeen vähän vakio väleillä?
- pököddi
tota noinni. jossä otat alkukäyrän pois ni sulla menee vaa mopo paskaks mut mahdaksää tarkottaa niitä kureja mitä siel alkukäyrän sisällä on? sillo sin kantsii pistää joku 80 tai 90 suutin. itellä on tällä hetkellä pösössä 120 suutin ja kesällä oli 95 joka oli liian pieni koska joutu ajaa ryyppy päällä jos halus päästä johonkin.
- pököddi
lisäystä viel ni se kulkee suurin piirtein 70 vähä päälle. et kantsii ostaa tehari mielummin.
- j0ku12443
Mulla on pökötissä suutin 105 ja kurista otettu pala pois. Kulkee sen 57. Vakio suutin oli 92 ja mallihan on tuo xps sm power up.
- Tyytyväinen pösöön
Miun pösö hyytyy jos vitosvaihteen laittaa tasasel, kannattaa ostaa oikeen turvallinen ja saan kyykkyjä noin 30 kiloo enemmä kesän jälkee tuli vähä työnneltyy kaupungil ylämäkii ku ei se oikee ain pääse ykkösvaihteellakaa, hyvä valinta jos haluaa yhdistää mopoilun ja kuntoilun samaan, oon oppinu et kaupunkii ain mopon kaa jos ylimäärästä aikaa, ku ei tol polkupyörälkää oikee enää pohkeet voimistu ja pösö luo sitä aikaa nähtävyyksien ja luonnonkii katsomisee, kannatan kyl sitä 3000 satsaamista ni voi ylpeenä sitä sitte ylämäkee työnnellä.
- apua000
MItä ihmettä mä teen jos haluun mopon kulkemaan poliisin päällä jokun moiset 55-60
- homo2222
siellä on ihan vitusti ei vittu ei perkele sillä ajaa kuuhun ja takas ainaki kymmenen kertaa
- pögötti
Tiiätekö mitä tehä kun peugeot xps 04 putki tyhjennetty kokonaan mutta ei jaksa vääntää yhtään alakierroksilla. Ylä mäet menee vaan ykkösellä ylös?
- 5+3
vanhan pösön kuriton putkihan vastaa melkein metrakitin (?) teharia. eli ei mikään ihme ettei siinä oo alavääntöjä
- tietämätön
Mikä olisi helpoin tapa saada 07 enduro xps:ssästä alkukäyrän kuri kokonaan pois, kun ei noista motot.netin ohjeista toa selvää..... se on siis sellainen pilli kuri.
- gggtr
avaat sen putken ja katot sinnee sisää ja sit paskot sinne ja kuset ja heität tulitikun sinne ni mopo kulkee 200 km/h
- XPS UUNO
Onko kellään tietoa että miten saa 06 peugeutista bensahanan auki.
Kun kaasarista ottaa bensaletkut irti, niin tankin bensahana sulkeutuu alipaineesta, mutta millä sen saa taas auki , kun en saa bensaa tulemaan enäänq?????????? - miska narisee
ROTTA
- Auttakaa!!!
Tota tota en jaksanu lukee kaikkia kommenteja mut minkä kokonen suutin on peugeut xps -06 enduro malli ?? ja paljon vakiona teillä vie bensaa ite oon laskenu nii vie 5l/100km (onko normaalia)(veikkaan et ei) et siin on varmaa entinen omistaja vaihtanu suuttimen ku sil oli se viritetty ja nyt se ei mee ees ylämäkee kunnollla ylös et mitä voisin tehä sille et menis ylös, ei sais kulkee yli 60km/h ?!???? auttaako välejen vaihto nyt 10 ees ja takana joku 59-63 ??? ja auttaako kaasarin puhistus ja voisko joku viel sanoo et miten sen saa parhaiten puhistettua?????????????
- pösö on paras
mul on peugeot xp street evo 2 ja se on vakio kulkee noin 50-55km/h ja kiihtyy tosi hyvin,et haistakaa paska ne ketkä sanoo et pösö kiihtyy vakiona ku purkka tukasta!
- ??????
mul on peugeot xps 05 enduro. takana oikeella sellane osa, joka on muovia ja ei oo yhtään mitään virkaa. Sisällä joku säiliön näköne osa. siinä lukee vaan brev biemme n.27/67 mod.dep made in italy. Ois kiva tietää mikä se on.
- Dumppi-
Itel on Peugeot XPS Enduro 07.
Vakiona:
Välitykset 11-52
Pääsuutin 84
Kaasari: 16mm
Putkessa v*tun paha supistuskuri.
Itel meni vakiona noilla ku ostin käytettynä sen 45km/h max suoralla. Ei semmosta kestäny ku ei vääntöäkään ollu yhtään. Otin kurin pois ni kulki sen 75km/h ja välitykset pidin samana ja pääsuuttimen. Noh sehän meni liikaa ja nykyään on välitykset 10-70, kurit poissa ja pääsuutin 84. Kulkee sen 65km/h, vääntää ku mikäki ja kiihtyy nopeempaa ku moni muu kuristusten pois otolla. Keulahan sillä nousee ilman kytkinpommia kakkosella viellä helposti. Kuristusten pois otto vaikutta aivan jumalattomasti :) - santzu98
se vauhti koitetaanottaa mahdollisimman tasapuolisilla suhteilla.
45-49km/h Laillinen nopeus
50-59km/h huomatus / rikesakko
60-64km/h valvontakatsastus
65km/h ja siitä ylöspäin Valvontakatsastus ja ajo-oikeudetta ajaminen
vaikka olenkin monia teistä nuorempi niin että tunnu ymmärtävän paskaakaan (: - pösö4ever
mun pösö! :)
välit: 12-70
ei erikoisempia virejä eikä kurin poistoja mutta suutin on 100-110
kulkee noin 54 km/h ;) vääntöä kyllä piisaa - lyhyt alaruumis
miten sais laskettua peräpäätä alemmas kun ei jalat yllä maahan.
- santzu98
Saat laskettua mopoa iskarista jos ei ole laskettavaa iskariahommaa sellainen :)
- paskahalvaus1
kannataako sitä v i t u n holokkia ottaa kokonaan pois putkesta siis kuria?
- xps omistaja
Kyllä, jos mopo kaipaa piristystä.. ja sen saa aina tarpeen vaatiessa takasin paikalleen. :)
- xps omistaja
Kyllä, jos mopo kaipaa piristystä.. ja sen saa aina tarpeen vaatiessa takasin paikalleen. :)
- Pösöonjees
minkäs kokosella kierteellä ostan pääsuuttimen 6mm vai 5mm? kumpi on oikee?
- ApikkaOnParas
siis 4mm kaasari ja 27cm imukaula vakiona ja putkena löytyy timeless ja sitten pyttynä toimii 174cc springles purkki takapyörästä lähtee 18hp :)
- DerpiLeiboo
mulla on 49cc derbi
- mlh
Mulla on peugeot xps (05 VUODEN)joka kulkee noin 90. Oon kuullu että vanhoissa pösöissä on metrakit thower vakiona ja se on kuristettu. Pitääkö paikkaansa??
- Help !
Olen ostamassa peugeot xps supermotard mopoa (vuosimalli.2011) mistä sää hyviä tarrasarjoja kyseiseen menopeliin esim.jägermeister,rockstar yms,.. Ja onko kyseinen mopo kannattava ostos ?
- 2006 xps enduro
ei ole oikein tarrasarjoja pösöön. jotain yleismallin tarrasarjoja (metal mulisha, tribal skull) löytyy motonetistä. vakiona aika laiska mopo, mutta piristyy, kun poraa kurit pois, vaihtaa isompaa suutinta, tukkii katalysaattorin ja vaihtaa välitykset ( 11-65 lyhyet välit, kiihtyy hyvin ja kulkee about 55km/h) tai pitkät välitykset 12-55 (menee sen 70km/h)
Kannattava ostos!
Plussat:
Helppo viritteinen
Löytyy varaosia
Laadukas
Kestävä, mutta vaatii myös huoltoja
Miinukset:
-Ahdas moottoritila ( jos täytyy vaihtaa suutinta, niin täytyy irrotella katteita, bensatankki sekä ilmanputsarin letku.
-Mittarinvaijeri katkeaa (yleisvika)
-Bensavalo palaa (yleistä)
-Vakio tulpanhattu päästää vettä tulppaan sadekelillä.
-Paksu runko
Vikojahan löytyy, mutta niitä on kaikissa härveleissä.
Jos täytyy korjata joskus yläpäätä, niin ei tarvitse moottoria pudottaa kokonaan alas. Riittää että irrottaa koneen 2kiinnike pulttia,löystää 3:tta ja laittaa esim. palikoita alle. Joutuu irrottamaan katteet, bensatankin, cdi-boksin pultit, jännitteensäätimen pultit, laskemaan jäähdytysnesteet ja irroittamaan putken.
- YT_ScooterMTV
miten saa peugeot xps mittarin aluslevyn irti jossa on myös virtalukko myös kiinni? en saa numero kilpee järkevästi kiinni ku se sojottaa siinä
- MHEILEIVO
xxddd lol TRUMP triggered rawrXD ihq
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219