Ei Jumala hyljännyt kaivosmiehiä.

savon ukko

Katolliseen uskoon kuulunet kaivosmiehet pääsevät pois surmanloukustaan. Sama Jumala kuin lestaadiolaisillakin on kuuli heidän rukouksensa pelastumisesta varmalta kuolemalta.

Myöskin he osasivat ja tietenin halusivat kiittää Jumalaansa kun pääsivät vapauteen. Teillä, joilla ei ole televisiota, ette näe, tai sitten ette haluakkaan nähdä, että muualla maailmassakin on Jumalansa rukoilevia ja taatusti yhtä hyviä ihmisiä kuin täällä, uskonsuunnista ja täynnä itsekästä uskoaan olemasssa Suomessa.

Olen onnellinen heiudän puolestaan.

9

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Rukous hetki , kun pääsivät pois kapselista , ja muutenkin näyttää olevan
      harrasta porukkaa , ja hyvin syöneitä , olen katellut suoraa sieltä
      nyt on 20 päässyt pois kaivoksesta. 13. on vielä siell'ä

    • Hellariboy86

      Toki minäkin olen hyvilläni kun kaikki näyttää päättyvän hyvin. Luulen vain että tulos olisi ollut ihan täsmälleen sama vaikka yksikään ei olisi rukoillut.

      • teuta

        Sanoin tuon vain koska s.ukko oli jo todennut, että että he olivat katolilaisia

        Mutta kuitenkin Spitalisia oli kymmenen , vain yksi palasi kiittämään ,
        Joista Jeesus kysyi, eikö 10 puhdistettu , missä muut 9ovat .


    • ei mainareita tänne

      Terve menoa sinne keskustelemaan kaivosasioista.

      Mitä Jumalaan tulee niin ei ole kahta Jumalaa. Roomalaiskatolilausuus on kristinuskoa, vaikkakin täynnä omia perinnäissääntöjään.
      --------
      Katolisen kirkon historia ulottuu kahden tuhannen vuoden taakse alkuseurakunnan aikoihin. Seuraavina vuosisatoina kristikunnassa vallitsi yhtenäisen kirkon aika, mutta vuonna 1054 kristityt jakaantuivat lännen katolilaisiin ja idän ortodokseihin.

      Katolinen kirkko on historiansa aikana ollut voimakas mahtitekijä varsinkin Euroopassa. Sen historiaan liittyy läheisesti myös paaviuden historia.

      • savon ukko

        Oikein pirana. Kun on mennyt lahkolaisuus päähän, ei sitä voi sulattaa kuin omia kuulijoitaan jotka itkevä ja kieriskelevät omantunnontuskissaan, kun uhkaileva, kiihkoleva mutta ei Jumalaa kiittävä maallikkomamieskauppiasopettajapastori paatostaa omaa sisältään pursuvaa saastaista ja sairasta itseuskoaa.

        tämä ei ole teutalle.


      • teuta

        Elikkä sieltä on tullut muutama hurskas rukoilija , tämä tietenkin on meidän opittua
        kristinuskoa vastaan , mutta on sanottu että ei me olla iokeita lusteen nyhtäjiä
        vaan sellaiset jotka siihen on koulutettu .


      • teuta

        Oletetaan , että Jeesus Ristiinnaulittiin 0033. Ja ylösnoun aikoihin Hän perusti Seurakunnan.
        Siihen meni siis muutamia päiviä . Kirkko eli yhdessä vuoteen 1054- 33 = 1021 vuotta , sitten
        tuli se itään ja länteen ero .
        En tiedä oliko se jotenkin kiinni Ristiretkistöä , mutta ajoitus on varsin sopiva.

        Suomessakin saatiin tunte miekalla käännytys , n. 1055 lähtien .

        Köyliön Lalli pisti hanttiin , aika reippasrti .


    • kitt,, kiit

      kiitetty, kiitetty..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe