Tilanne olis seuraava, sain viime talvena 160 litraisen akvaarion mukana yhden kiekkokalan, joka vieläkin elää siellä. Yritin löytää kotia, mutta ei muka kukaan täällä päin kiekkoja harrasta.
Nyt olen hankkimassa isompaa ja kohdalle sattui 317 litrainen allas joka on 55cm korkea. Voisiko tuonne sijoittaa tuon yksinäisen kiekon ja sille muutaman kaverin?
En ymmärrä mitä vaikeaa tuossa kalassa on, kun niin tyytyväisen oloinen on tavallisella akvaarion hoidolla ja noinkin pienessä altaassa, seuraa varmasti kaipaa.
Meneekö rääkkäykseski sitten tuossa 317 litraisessa jos sinne sen 5 laittais kaikkineen?
Kiekkoja 317 litraiseen
2
797
Vastaukset
- asdfghjklöääölkjh
Suositus on 70L/kala. Poikasia voi olla enempi. 5kpl on ok. Kun otat poikasia, on todennäköistä, että yksi kääpiöityy tai kuolee tapaturmaisesti. Sinuna ottaisin 5-6 poikasta kasvamaan. Ja jos niin "onnettomasti" käy , että kaikki kasvavat isoiksi aikuisiksi kaloiksi (kestää pari vuotta), niin tilanahtautta voi kompensoida tiheämmillä vedenvaihdoilla.
Kiekko on vahva ja sitkeä kala. Hoidossa ei muuta erikoista ole, kun korkea lämpötila.- ami*
Itse en laittaisi noin pieneen altaaseen, ellei ajatuksena ole sitten muutaman vuoden päästä vaihtaa isompaan kalojen kasvettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614709Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974421- 743882
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963797Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192835- 352608
- 372512
- 242489
- 382479
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232354