Paras ja toimivin säästövinkki!

Nro 1

Älä ota vaimoa! Valitettavasti huomasin tämän vasta kun tajusin erota n 30 vuoden suhteesta :) ja kas kummaa, rahaa alkoi kummasti kerääntyä tililleni :)

14

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitellaaaaaaaan

      Minulla oli rahaa reilu 100000€ velaton osake .. osake myyty talo tilalle nyt velkaa samanverran... Ja töissä kokoajan ollut yli keskipalkan...
      Toki lapset olen saanut toki kallitahan lapset ovat mut tuovat iloa elämään.

      Pikkasen on vi:ttanut ku miettii miten kaikki rahani menee asuntovelkaan perheeseen.. omaan käyttöön ei jää mitään...
      Tätä tää on ollut nyt 10-vuotta kohta joku naksahtaa jossain...

      • aölksdfjöalkfjaöljfd

        Siis miten niin ei jää omaan käyttöön mitään? Kuitenkin kirjoitat, että sinulla on asuntovelkaa. No etkö sitten asu siinä asunnossa vai kenelle sen olet ostanut ja asutko itse jossakin muualla? Jos maksat velkaa asunnosta, jossa itse asut, niin eikö se silloin mene se raha omaan käyttöön.


      • Näinnnnn
        aölksdfjöalkfjaöljfd kirjoitti:

        Siis miten niin ei jää omaan käyttöön mitään? Kuitenkin kirjoitat, että sinulla on asuntovelkaa. No etkö sitten asu siinä asunnossa vai kenelle sen olet ostanut ja asutko itse jossakin muualla? Jos maksat velkaa asunnosta, jossa itse asut, niin eikö se silloin mene se raha omaan käyttöön.

        Joooooooooo...
        Mut velattomassa omassa osakkeessa jäi laskujen jälkeen 1500€ omaan käyttöön.. vuonna 2000
        Nyt tulot melkein tuplat ja kaikki menee taloon(korjaus,laskut,huolto,velka) sekä perheen kuluihin itse syön tähteet ruuista... eikä ole enä'ä varaa käydä edes kaljoilla muusta puhumattakaan!!


    • Toisin päin

      Rahaa alko tulla ku otin vaimon. Tulot tuplaantu.

      • Huono provo

        No onneks olkoon vaimosi ei syö ei meikkaa ei osta vaatteita eikä mitään naisten tuotteita !!??????????

        Ei käy ulkona ei osta sukulaisille ,ystäville lahjoja yms... yms... Ei matkusta ,sisusta ... ei mitään ..
        Sehää kummallinen nainen .. ettei vaan olis ...
        Pumpattava barbara .. joka on saanut valtiolta sossu viran ...


      • Toisin päin
        Huono provo kirjoitti:

        No onneks olkoon vaimosi ei syö ei meikkaa ei osta vaatteita eikä mitään naisten tuotteita !!??????????

        Ei käy ulkona ei osta sukulaisille ,ystäville lahjoja yms... yms... Ei matkusta ,sisusta ... ei mitään ..
        Sehää kummallinen nainen .. ettei vaan olis ...
        Pumpattava barbara .. joka on saanut valtiolta sossu viran ...

        Vaimo käy töissä ja tienaa itse omat rahansa ja maksaa ruuat.


    • yli 30 naimisissa

      Mitä sinä höpäjät, jutustasi päätellen pitäisi olla jo aika mies? Haloo!!
      Minulla jää omat hankkeeni säästöön, n, 40 000 euroo/ netto vuodessa, melkein kokonaan, eukko ostaa ruuat, tekee ruuat, ja ostaa kaljat ja rapula siiderit. Maksaa viikottaiset ravintolassa käynnit, hotelli yöpymiset, jne, jne. Nyt vaimo on säästänyt jo n, 30 000 euroo, että saamme ensi vuonna automme vaihdettua, jos viitsin vaihtaa, edellisellä ajettu vasta alle 80 000 km.

      • Käyhäpoika oon!

        Haaveidesi kupla sitten poksahti:) noistako sinä köyhä uneksit? hah! sulla edes akkaa olekkaan!


      • yli 30 v, naimisissa
        Käyhäpoika oon! kirjoitti:

        Haaveidesi kupla sitten poksahti:) noistako sinä köyhä uneksit? hah! sulla edes akkaa olekkaan!

        Mikä meillä on muka "kupla", eikö teillä vaimo osallistu kuluihin, hei haloo! Miksi teillä sitten on akka? Minulla on vaimo. Uneksin kyllä kieltämättä loton päävoitosta.
        PS, se vaan meni näin kun minä maksoin asuntomme lainan, niin asuntolaina on loppunut jo n, 10 vuotta sitten, ei ole tullut totuttuja tapoja muutettua.


      • ukuuu
        yli 30 v, naimisissa kirjoitti:

        Mikä meillä on muka "kupla", eikö teillä vaimo osallistu kuluihin, hei haloo! Miksi teillä sitten on akka? Minulla on vaimo. Uneksin kyllä kieltämättä loton päävoitosta.
        PS, se vaan meni näin kun minä maksoin asuntomme lainan, niin asuntolaina on loppunut jo n, 10 vuotta sitten, ei ole tullut totuttuja tapoja muutettua.

        http://www.bingoon.fi/?i=henrit1

        Käykäähän rekisteröitymässä tonne. Suosittelijana henrit1 saa 10€ ilmaista pelirahaa.Voitot kotiin 2 pvässä ostokortteina joko k tai s-ryhmään.

        Eipä helpompaa rahaa ole olemassakaan


      • ^^^åå^^
        yli 30 v, naimisissa kirjoitti:

        Mikä meillä on muka "kupla", eikö teillä vaimo osallistu kuluihin, hei haloo! Miksi teillä sitten on akka? Minulla on vaimo. Uneksin kyllä kieltämättä loton päävoitosta.
        PS, se vaan meni näin kun minä maksoin asuntomme lainan, niin asuntolaina on loppunut jo n, 10 vuotta sitten, ei ole tullut totuttuja tapoja muutettua.

        Menot jotka olisivat tällä hetkellä ns. rahana tai muina kivoina juttuina ilman vaimoa ..
        Viimeisen 5-vuoden otos...
        -Talo 240000€ tehty remppaa ainaskin 50000€ tässä ajassa..Toki -70000€ myyty minu osakkeeni joka meni taloon väliin.
        -auto 30000€
        -kaikki kalusteet vaihdettu useasti... kymppitonni !?
        -Kaikki elektroniikka aina viimesen päälle kymppitonni !?
        -Hirveesti kaikkee krääsää.. oli vappu tai juhannus kaikki trekvisiitta aina ja joka paikkaa kaikki uutta ja ihanaa :)
        Tässä nyt karkea erotus jos olisin ollut ilman vaimoa.. Olisin suurinpiirtein itsekkin uusinut ,mut laskin karkeasti mitä erotus olisi..
        Tätä ennen maksoin ja elätin hänet täysin kun hän opiskeli.
        Toki hänen nettoansionsa on vain reilu 1500€/kk se menee meikkeihin partureihin yms. naisten juttuihin hyvin pitkälti toki ruokaan yms. vaatteisiin.. jotain

        JÄtin tästä nyt lapset pois ... mut tää olisi erotus ja juttu mistä pumumme...


      • yli 30 v, naimisissa
        ^^^åå^^ kirjoitti:

        Menot jotka olisivat tällä hetkellä ns. rahana tai muina kivoina juttuina ilman vaimoa ..
        Viimeisen 5-vuoden otos...
        -Talo 240000€ tehty remppaa ainaskin 50000€ tässä ajassa..Toki -70000€ myyty minu osakkeeni joka meni taloon väliin.
        -auto 30000€
        -kaikki kalusteet vaihdettu useasti... kymppitonni !?
        -Kaikki elektroniikka aina viimesen päälle kymppitonni !?
        -Hirveesti kaikkee krääsää.. oli vappu tai juhannus kaikki trekvisiitta aina ja joka paikkaa kaikki uutta ja ihanaa :)
        Tässä nyt karkea erotus jos olisin ollut ilman vaimoa.. Olisin suurinpiirtein itsekkin uusinut ,mut laskin karkeasti mitä erotus olisi..
        Tätä ennen maksoin ja elätin hänet täysin kun hän opiskeli.
        Toki hänen nettoansionsa on vain reilu 1500€/kk se menee meikkeihin partureihin yms. naisten juttuihin hyvin pitkälti toki ruokaan yms. vaatteisiin.. jotain

        JÄtin tästä nyt lapset pois ... mut tää olisi erotus ja juttu mistä pumumme...

        meillä talo, ei remppaa, ei vaimo vaadi
        ei tartte autoo, ajaa kauppa reissut meidän yhteisellä autolla
        kerran vaihdettu kalusteet, ja ei toisten vaihdeta
        ei vaimo vaadi elektroniikkaa, minä vaadin
        ei krääsää, ei ole aikuiset lapset enää kotona
        hän elätti minut kun olin armeijassa, ja minä elätin hänet kun oli koulussa, ja hoiti lapsemme kotona.
        ja sama on vaimon nettopalkka
        sorry vaan, vaimo sanoi, vaihda akka
        ps, älä nyt vaan suutu


      • erinlaisuus on pluss
        yli 30 v, naimisissa kirjoitti:

        meillä talo, ei remppaa, ei vaimo vaadi
        ei tartte autoo, ajaa kauppa reissut meidän yhteisellä autolla
        kerran vaihdettu kalusteet, ja ei toisten vaihdeta
        ei vaimo vaadi elektroniikkaa, minä vaadin
        ei krääsää, ei ole aikuiset lapset enää kotona
        hän elätti minut kun olin armeijassa, ja minä elätin hänet kun oli koulussa, ja hoiti lapsemme kotona.
        ja sama on vaimon nettopalkka
        sorry vaan, vaimo sanoi, vaihda akka
        ps, älä nyt vaan suutu

        Olette jo ns. vanha pari ehkä...
        Nyky 30-v - 10-vuotta on aika eri juttu yleensä...
        Ei kelpaa vanhat autot halutaan veneet isot pirskeet lapsille kaikki uutuudet ja vaatteet..
        20€ ei oo edes raha kuulemma jos se maksaa vaan sen verran.. oli se vaikka 4 helium palloo jotka on kiva päästää samantien taivaalle... et tätä rataa ..
        Voit sitten miettiä mitä se on ruuan kanssa ... Mut oikeesti jos rahat riittää niin antaa mennä.. kohta sitä on 60-v ja hauta odottaa silloin ei enää hyötyä rahasta tai omaisuudesta..
        Ymmärrän et kaikki piristää nii kukat kuin sisustaminenin...
        Mut missä on raja.. Elämän pitää olla nykyään niin helppoa.. jos auton lasit jäässä tilataan lämmin taksi ei jaksa raapata... jokaisella oma tietokone no se on vissiin ihan yleistä tänäpäivänä oli lapsia sitten vaikka 5.
        Myös toki asumispaikkasta riippuu millä tuloilla voi edes elää ns. pikkasen parempaa elämää myös matkustamaan..
        Etelä-suomi on kallis .. saat melkein uuden ison omakotitalon kouvolan seudulta kun sata kilsaa etelään saat sillä kaksion...

        Onneksi kaikki nämä ei ole meiltä vaan kavereilta kuultua ja nähtyä sitä touhua....
        Vaatteissa naiset ei sit säästä... meikeistä/ns. hoitotutuotteista puhumattakaan...
        Raha on tarkoitettu kiertämään silloin rattaat pyörii.. Toki jokaisen pitäisi mennä omien tulojen mukaan...


      • UnSkI Hågan
        ^^^åå^^ kirjoitti:

        Menot jotka olisivat tällä hetkellä ns. rahana tai muina kivoina juttuina ilman vaimoa ..
        Viimeisen 5-vuoden otos...
        -Talo 240000€ tehty remppaa ainaskin 50000€ tässä ajassa..Toki -70000€ myyty minu osakkeeni joka meni taloon väliin.
        -auto 30000€
        -kaikki kalusteet vaihdettu useasti... kymppitonni !?
        -Kaikki elektroniikka aina viimesen päälle kymppitonni !?
        -Hirveesti kaikkee krääsää.. oli vappu tai juhannus kaikki trekvisiitta aina ja joka paikkaa kaikki uutta ja ihanaa :)
        Tässä nyt karkea erotus jos olisin ollut ilman vaimoa.. Olisin suurinpiirtein itsekkin uusinut ,mut laskin karkeasti mitä erotus olisi..
        Tätä ennen maksoin ja elätin hänet täysin kun hän opiskeli.
        Toki hänen nettoansionsa on vain reilu 1500€/kk se menee meikkeihin partureihin yms. naisten juttuihin hyvin pitkälti toki ruokaan yms. vaatteisiin.. jotain

        JÄtin tästä nyt lapset pois ... mut tää olisi erotus ja juttu mistä pumumme...

        -Korut
        -keräily jutut esim. astiastot yms. ylihinnooiltetut tuotteet
        -Merkki/äitien yms. päivät tärkeitä jouluista ja muusta puhumattakaan kukkia kotiin kerta viikkoon.
        -Naisten jutut iso ja laaja juttu vaihtelee tapauskohtaisesti..
        -Vaatteet ja kengät käsilaukut joka asuun kaikki sopivat ja asuja pitää olla
        -Meikit ja kaikki muut terveys hömppä.
        -Ruoka -> nainen ei syö halvalla vrt mieheen.
        -Sisustaminen
        Tässä näitä eroja mitä miksi naiset maksavat.. Onhan näitä marttoja yms. ketkä tekevät kaiken itse ja säästävät ,mut aika harvassa tänäpäivänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe