Uppopumppu talvella

saunahullu

Onko kellään kokemusta uppopumpusta,joka on koko talven kaivossa.
Pumppuhan tyhjää aina putken ja pumppu on sulassa vedessä.
Tarkoitus on saada vedet saunaan,jotta ei tarvisi alkaa sankohommiin.
Letkun ajattelin sijoittaa niin,että ei jää notkoja.

11

7408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota asiasta selvää

      ei se niin toimi,siellä pitää olla aina vettä

      • ajatteleppa hieman

        Kyllä se putki tyhjenee kun uppopumpun sammuttaa,eikä siellä putkessa tarvitse olla aina vettä.


      • Älä hölmöile

        Höpö, höpö! Lienetkö koskaan nähnytkään UPPOPUMPPUA!!! Älä kirjoittele, jos et asiaa ymmärrä!!


      • Mokasin
        Älä hölmöile kirjoitti:

        Höpö, höpö! Lienetkö koskaan nähnytkään UPPOPUMPPUA!!! Älä kirjoittele, jos et asiaa ymmärrä!!

        Tää oli tarkoitettu nimimerkille "Otapa asioista selvää" Eli nimim. "ajateleppa hieman" oikeassa ja sorry vaan.


    • Kaaleppi kulkevainen

      mulla on pihakaivossa ollut 5v pumppu ympäri vuoden, kun en ole viitsinyt pois ottaa, ei sitä toki talvella käytetä. Jos kaivo on tarpeeksi syvä, ja siellä on myös vettä, joka ei siis jäädy, niin hyvin pumppu siellä pärjää.

    • sdfg1

      joka ei pidä painetta putkissa, kun se seisoo. Jos putkissa on painevesi, niin ei ne tyhjene.

      • saunahullu

        Kyllä siis,jos täytät korveen vedestä ja sammutat uppopumpun jättäen letkun korveeseen,niin
        ei mee kauan,kun korvee on tyhjä.
        Sillä mä ajattelin kysyä,että onko kellään kokemusta talvikäytöstä.
        Luulis pelaavan????


      • poijnmbgt
        saunahullu kirjoitti:

        Kyllä siis,jos täytät korveen vedestä ja sammutat uppopumpun jättäen letkun korveeseen,niin
        ei mee kauan,kun korvee on tyhjä.
        Sillä mä ajattelin kysyä,että onko kellään kokemusta talvikäytöstä.
        Luulis pelaavan????

        toimiihan se jos vaan letku tyhjenee kokonaan,eikä ole yhtään notkolla mistään


      • byg8g86f5f6
        poijnmbgt kirjoitti:

        toimiihan se jos vaan letku tyhjenee kokonaan,eikä ole yhtään notkolla mistään

        Talveksi vähän lyhentää vesiletkua, niin tyhjenee täysin. Ollut jo viisi talvea pumppu kaivossa ,ja aina saa vettä, jos vain letkun ja roikan löytää lumen alta. Lyö syksyllä lankun pystyyn ja ripustaa tähän roikan ja letkun ,niin tätäkään murhetta ei ole.


    • möcin ucco

      MIksei toimisi, edellyttäen ettei kaivo jäädy ja että putkeen saa koko matkalle laskua kraanasta kaivoon ettei letku jämähdä jäähän. Ei se varmaankaan vettä juoksuttaessa jäädy ellei sitten ole aivan karmea tulipalopakkanen ja letku paljaana maan pinnassa. Voi tosin tyhjetessään pikku hiljaa alkaa holvautua jäähän kun virtaus on pienempi.

    • Anonyymi

      Jos laittaa pumpun järveen, puoli metriä pohjasta ylös ja letkuun asentaa sulanapitokaapelin, joko sisälle ujuttaa tai kiertää letkun ympärille ja vaahtomuoviwristebpäälle. Luulisi toimivan talvellakin, vaikka olis maan pinnalla. Letku liitetään hanaan, joka on saunan seinässä. Kun hanan aukaisee, pumppu käynnistyy ja kun hanan sulkee, pumppu sammuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe