Diesel Jagge

harkinnassa....

Onko kokemuksia , millaisia ovat diesel Jaguaarit kestämään ja muutenkin? Lähinnä ajattelin jotain 2000-2006 malleja.

29

9398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IsoXXLKissa

      Noista peräänkuulutetuista dieseleistä varsinkin 2000-2001-2002-alkuvuosi 2003 vuosimallit ovat ns. pomminvarmoja tekeleitä. Maailmalla kun ei ole yhtään raportoitua tapausta konerikosta.

      Loppuvuodesta 2003 alkaen Jaguarin dieselit ovat kärsineet pienistä ongelmista, ollen kuitenkin aina vähemmän vikaisia kuin kilpailijansa!

      Eli jos diesel-käyttöjaggea etsii, niin ostaa uuden takuulla tai sitten pomminvarman vm. 2000-alkuvuosi2003 - mallisen auton!

      Onnea ostoksille! Ja tervetuloa "Jaguar-maailmaan".

      • .......

        on kyllä aika surkeassa maineessa. Onneksi sitä ei enää saa yhteenkään uuteen Jaggeen.


      • Jaguar 2.7D Executiv

        Olen ennen ajannut enimäkseen kolhoosiautoilla (volvo,bmw ,audi,fordi)...mutta nytten on auto joka tuntuu autolta, äänetön,kulkee kun painaa,120km/h kulutus kuin nissan micralla 5.3l sataselle ja vääntöä riittää, kaikki mausteet gps.puh.tutkat edessä ja takana ja kaikki muut herkut NAUTINTO AJAA mennyt nytten 70tkm eikä mitään.....Tosi tyylikäs classilinen malli(alkaen 1960)Herrasmiesten Auto!! eikä mikään riisikuppi jolla mallit vaihtuu monta kertaa vuodessa..ps mikkihiiri autot pitäis kieltää


      • pekieki
        Jaguar 2.7D Executiv kirjoitti:

        Olen ennen ajannut enimäkseen kolhoosiautoilla (volvo,bmw ,audi,fordi)...mutta nytten on auto joka tuntuu autolta, äänetön,kulkee kun painaa,120km/h kulutus kuin nissan micralla 5.3l sataselle ja vääntöä riittää, kaikki mausteet gps.puh.tutkat edessä ja takana ja kaikki muut herkut NAUTINTO AJAA mennyt nytten 70tkm eikä mitään.....Tosi tyylikäs classilinen malli(alkaen 1960)Herrasmiesten Auto!! eikä mikään riisikuppi jolla mallit vaihtuu monta kertaa vuodessa..ps mikkihiiri autot pitäis kieltää

        Hyvin on Oulussa pelannut S-type 2.7 diesel. Viimetiedon mukaan sillä on tahkottu kovissa oloissa yli 400 000km ilman mitään erittyisempää kuin tav.om huollot ja kuluneiden osien vaihdot. Uusi 3.0 S versio kaksoisturbolla on hyperhieno.270 heppaa ja hiljainen käynti.


      • 2,7hdi
        Jaguar 2.7D Executiv kirjoitti:

        Olen ennen ajannut enimäkseen kolhoosiautoilla (volvo,bmw ,audi,fordi)...mutta nytten on auto joka tuntuu autolta, äänetön,kulkee kun painaa,120km/h kulutus kuin nissan micralla 5.3l sataselle ja vääntöä riittää, kaikki mausteet gps.puh.tutkat edessä ja takana ja kaikki muut herkut NAUTINTO AJAA mennyt nytten 70tkm eikä mitään.....Tosi tyylikäs classilinen malli(alkaen 1960)Herrasmiesten Auto!! eikä mikään riisikuppi jolla mallit vaihtuu monta kertaa vuodessa..ps mikkihiiri autot pitäis kieltää

        pösössä. Eikä mitään moittimisen arvoista ole vielä vastaan tullut. Ajettu kohta 140000km. hyvin toiminut. paljonko jagessa on hihnan vaihtoväli, pösössä ilmoitetaan 180000km/10v. Keskieuroopan puolella se on 240000km


    • harkinnassa.....

      Kumpi olisi järkevämpi hankinta X-type vai S-type. X:n saisi tietty hieman uudemman samalla rahalla S:n verrattuna. Mutta S on sitten kokoluokkaa isompi?? Onko noissa jakopää hihnalla vai ketjulla??

      • Neuvoa antava

        Niin, kumpi olisi järkevämpi....
        Eikös yleensä auto valita tarpeen mukaan?
        Vaiko onko kenties aikomuksena hankkia Jaguar, ei mallilla väliä?
        Jos valitset X-typen, voi mieli pahastua kun kuulet kuittailua Mondeoista sun muista.
        X:än valmistuskin on jo lopetettu koska ei opinut Jaguarin Brändiin.
        Suositelen S:ää, se omaa Jaguarin arvot.


      • X vs S

        omasta kokemuksesta kannattaa valita s-malli ja vähintään 2005 malli niin päivitykset on kunnossa,ja tilavampi mukavampi ja kaikkea muuta hyvää ..
        "Onko noissa jakopää hihnalla vai ketjulla?? "
        itellä S-malli 2.7d niin ei kumpaakaan= vähemmän huoltoja


    • moikka..............

      Eikös ne oo pösön dieselkoneita joita jaggeen on tukittu?

      • Knööli

        Etuvetoinen, dieseli,farmari,Jaguar? Mihin tää maailma on menossa?


      • tyyyytyväinen
        Knööli kirjoitti:

        Etuvetoinen, dieseli,farmari,Jaguar? Mihin tää maailma on menossa?

        ajettu 175000km eikä ongelmia.
        13500e äksä vm 2004 ja saa jopa farmarina ja 2,7L ässä vm 2004 18500e.
        äksän saa myös farmarina.
        molemmissa pieni kulutus ja kohtuuhalvat osat kun osaa ostaa sopivasta paikasta!


    • x

      Ostin uutena x type dieselin v. 2007. Ajoin sillä 103 000 km. Ei ollut yhtään vikaa. Oli pakko pysyä samassa
      merkissä. Laadukas peli x oli. Parempi talviauto kuin edellinen iso volvo. Minä ainakin voin suositella. Kannattaa varautua vain siihen, että useiden muiden merkkien kuskeilla tulee kummallinen tarve käyttäytyä liikenteessä vähän agressiivisemmin kuin mihin olet tottunut. Jopa x type herättää ihmeellistä kateutta. En tiedä miksi.

      • Kateutta???

        Sieltä se taas pompsahti esiin se kateus.
        Kyllä sen X-Typen halveksumisen tulkitsee kateudeksi ainoastaan kyseisen mallin omistajat.
        Miksi joku olisi kateellinen toisen autosta? Eikös ne ole kulutustavaraa...
        Ei herrasmiehet hauku toisia kateelliseksi, vaan sivuuttavat koko asian,.


      • jagärjaguarist
        Kateutta??? kirjoitti:

        Sieltä se taas pompsahti esiin se kateus.
        Kyllä sen X-Typen halveksumisen tulkitsee kateudeksi ainoastaan kyseisen mallin omistajat.
        Miksi joku olisi kateellinen toisen autosta? Eikös ne ole kulutustavaraa...
        Ei herrasmiehet hauku toisia kateelliseksi, vaan sivuuttavat koko asian,.

        Juu, kokemjusta on kaikista.
        Upeita autoja.
        X:ää kadehdittiin niin kovasti ja ääneen, että piti vaihtaa S:ään.
        Kateus väheni kun oli jo sen verran kalliimpi ettei täällä meuhkaajilla enää ollut varaa.
        Sitten ostin XF.n 3,0L S ja 275hv.
        Ei ole enää kateellisia soraääniä.
        Ei haukuta paskaksi eikä rumaksi.
        Sääli vain että piti luopua farkusta mutta on tämä XF kaunis ja hyvä kulkemaan.
        Myös tuntuu toimivan.
        Jaggen kyydissä olen ollut vuodesta 1968 Xj ja itse ajanut ja omistanut nyt nuo 3 kpl.
        Jätin pojalle edellisen.
        Sai aloittaa jo 21v Jaggeilun.


      • x
        Kateutta??? kirjoitti:

        Sieltä se taas pompsahti esiin se kateus.
        Kyllä sen X-Typen halveksumisen tulkitsee kateudeksi ainoastaan kyseisen mallin omistajat.
        Miksi joku olisi kateellinen toisen autosta? Eikös ne ole kulutustavaraa...
        Ei herrasmiehet hauku toisia kateelliseksi, vaan sivuuttavat koko asian,.

        Nimimerkillä "kateutta???" kirjoittajalle: Onko sinulla sitten yleensä tapana nähdessäsi paskan auton liikenteessä, jota halveksit tulla ajamaan takapuskuriin kiinni valoja räpsytellen kilometri kaupalla? Menetkö ohi kiilaten ja eteen päästyä alat jarruttamaan? X-typellä ajaessani tätä tapahtui yllättävän usein. Olen ajanut muilla merkeillä satojatuhansia kilometrejä samalla ajotyylillä, ilman että olisin kohdannut näitä häirikköjä. Nyt minulla on S-type ja kuten joku kirjoittikin: Häiritesevä käyttäytyminen loppui siihen, joten autosta sen täytyy olla kiinni. Jos minä näen auton, joka ei mielestäni ole hyvä niin eipä tule mieleen alkaa omistajaa häiritsemään.


    • pettynyt x-kissaan

      Oli, eikä enää tule. Vikaa oli jos jonkinlaista, käyntiääni kuin traktorissa. Viat eivät selvinneet koskaan, mutta niiden kanssa oppi pärjäämään, ainoastaan nykiminen (yksi vioista) ärsytti ajossa. Ei selvinnyt koskaan syy, vaikka merkkiliikkeessä tutkittiin. Alavääntö aivan surkea, sammuu kyllä jos ei kaasua anna tarpeeksi lähdössä. En usko että sellaista päivää enää tulee että x-typen hankintaan erehtyisin. Aitoa Ford-laatua. Muotoilu ja lähinnä keskikonsoli rumine viherpohjaisine lämpötilavalikkoineen tuo lähinnä mieleen 90-luvun Sierran.

      • Jaggejaska

        ...sä heräsit nissanin avaimet kädessä ja lähdit katomaan josko se tällä kertaa lähtisi käymään...


      • pettynyt x-kissaan
        Jaggejaska kirjoitti:

        ...sä heräsit nissanin avaimet kädessä ja lähdit katomaan josko se tällä kertaa lähtisi käymään...

        Ja totta tuo mitä sanoit. Kyllä sitä sai monesti parkkipaikalla jännittää että lähteekö äksä suosiolla käyntiin vai alkaako rytkyttää pienillä kierroksilla. Sitä rytkytystä kesti yleensä joitain sekunteja ja sen jälkeen käynti tasaantui.

        Eipä sen puoleen, on minulla Nissankin ollut. Ei ollut vastaavanlaisia käynnistymisongelmia siinä. Saman vuotinen oli sekin.

        Mielipiteensä kullakin, itse en enää ikinä ainakaan X-typeen erehdy.


      • Nissansevastaonhyvä
        pettynyt x-kissaan kirjoitti:

        Ja totta tuo mitä sanoit. Kyllä sitä sai monesti parkkipaikalla jännittää että lähteekö äksä suosiolla käyntiin vai alkaako rytkyttää pienillä kierroksilla. Sitä rytkytystä kesti yleensä joitain sekunteja ja sen jälkeen käynti tasaantui.

        Eipä sen puoleen, on minulla Nissankin ollut. Ei ollut vastaavanlaisia käynnistymisongelmia siinä. Saman vuotinen oli sekin.

        Mielipiteensä kullakin, itse en enää ikinä ainakaan X-typeen erehdy.

        Kaikkien kannattaa nyt ymmärtää että Nissan on hyvä.
        Kun täällä Jakuaaripalstallakin niin sanotaan.

        Ehkä kertojalla ei ollut varaa huollattaa autoaan.
        Ehkä just ja just oli varaa osta vanha 400 000km ajettu paska 8000eurolla ( veroineen ) Saksasta.
        Sitten se olikin aivan kauhean huono käynnistymään ja huono kulkemaan ja että siinähän oli Fordin hyviä osia.....

        Ehkä löytyy myös Nisupalsta jossa voi kehua Nissania ja muistaa kertoa, että Jaqguaaritkaan ei enää ole vain vanhoja hienoja urheiluvaunuja, vaan ihan kamalaa, niissäkin on airbagit, luistonestot, DSC:t, lämmitetty tuulilasi ja muuta ihan paskaa roinaa.
        Kauheaa, että tehdas tekee uusia malleja!
        Mikään ei ole kuin ennen, ei ole kuparisessa koukussa sillkipaperipalojakaan Töölön vessoissa!


      • no more x ever
        Nissansevastaonhyvä kirjoitti:

        Kaikkien kannattaa nyt ymmärtää että Nissan on hyvä.
        Kun täällä Jakuaaripalstallakin niin sanotaan.

        Ehkä kertojalla ei ollut varaa huollattaa autoaan.
        Ehkä just ja just oli varaa osta vanha 400 000km ajettu paska 8000eurolla ( veroineen ) Saksasta.
        Sitten se olikin aivan kauhean huono käynnistymään ja huono kulkemaan ja että siinähän oli Fordin hyviä osia.....

        Ehkä löytyy myös Nisupalsta jossa voi kehua Nissania ja muistaa kertoa, että Jaqguaaritkaan ei enää ole vain vanhoja hienoja urheiluvaunuja, vaan ihan kamalaa, niissäkin on airbagit, luistonestot, DSC:t, lämmitetty tuulilasi ja muuta ihan paskaa roinaa.
        Kauheaa, että tehdas tekee uusia malleja!
        Mikään ei ole kuin ennen, ei ole kuparisessa koukussa sillkipaperipalojakaan Töölön vessoissa!

        Ei kyllä ollut mikään loppuunajettu paska. Juuri 100 tkm oli mittarissa, huollot tehty merkkiliikkeessä.

        Kaiken kaikkiaan X-type oli suuri pettymys. X-typeä ostaessaan maksaa ainoastaan koreasta ulkokuoresta, halvemmalla olisin saanut Mondeon. Joku kohta kommentoi että "olisit ostanut". No enpä ostanut, koska en Fordia periaatteesta osta. Ihmettelen sen takia että miksi erehdyin X-typeen.

        Tuntuu ettei täällä Jaguar-palstalla voi sanoa mitään negatiivista, edes totuuksia, Jaguarin X-typestä. Heti löytyy joku dorka joka vetää kirjoittamiset aivan äärilaitaan tai heittäytyy Jaguar-marttyyriksi. Uskokaa nyt, kaikissa autoissa on vikoja. Myös Jaguarissa. Itse haluan maksaa ainoastaan laadusta ja toimivuudesta, en statuksesta.


      • 2,7 hdi

        2,0 dieselistä, kun ilmoitat että käyntiääni kun traktorissa, on muuten yksi hiljaisimmista dieseleistä, mitä on. Koska en ole ainoastakaan 2,7 dieselistä kuullut, että olisi nykinyt, tai huonosti käyntiin lähdöstä. Itselle uusittiin vuodenvaihteessa Mbat 80Ah akku, kun saksan mallissa on liian pienitehoinen suomen oloihin. Eikä muuta kun kovaa ajoa.


      • Sairasta touhua
        2,7 hdi kirjoitti:

        2,0 dieselistä, kun ilmoitat että käyntiääni kun traktorissa, on muuten yksi hiljaisimmista dieseleistä, mitä on. Koska en ole ainoastakaan 2,7 dieselistä kuullut, että olisi nykinyt, tai huonosti käyntiin lähdöstä. Itselle uusittiin vuodenvaihteessa Mbat 80Ah akku, kun saksan mallissa on liian pienitehoinen suomen oloihin. Eikä muuta kun kovaa ajoa.

        Dieselkone Jaguariin?! Jos aiot Jaguarin ostaa niin ostappa kuule oikella koneella varustettu auto. Älä osta haisevaa ja kolisevaa dieselromua... Bensiini on ainoa ja oikea Jaguarin polttoaine, dieseli on pösöjä ja renaultteja varten.


      • Jajaja
        Sairasta touhua kirjoitti:

        Dieselkone Jaguariin?! Jos aiot Jaguarin ostaa niin ostappa kuule oikella koneella varustettu auto. Älä osta haisevaa ja kolisevaa dieselromua... Bensiini on ainoa ja oikea Jaguarin polttoaine, dieseli on pösöjä ja renaultteja varten.

        Bensa on pensselien pesuun :D


    • Jaggeri4

      Minulla on nyt kolme Jaggeria. Kaksi niistä on S-typeä, joista toinen Bensa ja toinen Diesel. XJ8 on 4,2 litraislla Bensakoneella. Hyvin ovat kaikki toimineet. Aiemmin oli myös x- type Dieselkoneella. Siinäkään ei ollut mitään vikaa ja kulutus oli erittäin alhainen. Valitse niistä se malli, joka on parhaiten makuusi. X-typessä on vähän pienen istuimet, joten se sopii paremmin pienikokoisemmalle kuljettajalle. X oli alunperin ajatltu vaimon käyttöö mutta hän tykkäsi sitten kuitenkin enemmän tuosta S-typstä Bensakoneella, joten myin x:n sitten pois kun oli pihassa liian ahdasta.

    • Keski-pohjanmaa

      Moi Autoilijat
      Mulla on ollut Jaguar X-type 2.0 l diesel kuusi vuotta ja en ole paremmalla autolla ajanutkaan. Ehkä syy on siinä ,kun ei ole ollut Mersuu,Audia,BMW:tä. Kaikki aina haukkuu sitä Mondeoksi, vaikka samaa ei ole kuin alusta ja moottori. Ajappa Mondeo Jaggen vierelle , niin kyllä ääni muuttuu kummasti. Ja Jagge on kohdallani ensimmäinen diesel ,hyvin pärjää. Ja vielä etuvetonen.

      • joskusennenminullakin

        x-type on vaan niin kaunis!


    • Hahahahahjj

      Jaguarit on ylipainoisia mopoja valtaosa. Mun a45amg löylyttää kaikki jaguarin 4 oviset mallit ja melkein kaikki 2-ovisetkin kun eihän jaguarilla edes ole nelivetoa noissa urheiluaroissa ja ilman sitä on turha luulla lähtevänsä valoista ripeästi

      • jookosta_

        Mikäs pöljä lippalakki poitsu tämä on? - Otappa ja kattele jostain oikein vankka petäjä ja aja se koslasi siihen riittävän ripeästi niin et ole liikenteessä enää ihmisten riesana.


    • HiAcellajo750000km

      Naapuri Fordin dielelillä olevaa korjattu joka viikonloppu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe