Levozin-kokemuksia?

yökyöpsä

Tänään määrättiin unettomuuteen 5-50mg. Nyt oon jo todennut ettei toi 5mg tee mitään. Että ajattelin huomenna ottaa pari enemmän. Vai minkälaisia kokemuksia tästä lääkkeestä teillä on? Että millä annoksella on saanu 8-12 tunnin unet?

15

1652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

      Ei tuollaista lääkettä ole tarkoitettu unettomuuden hoitoon! Miksiköhän sulle on määrätty sitä vai onko kenties jo kokeiltu kaikkia muita mahdollisia..!

      • yökyöpsä

        Kylpä oon kuullu et sitä paljonki unettomuuteen käytetään. Se on ns. vanhan ajan mielenterveyslääke, jonka on todettu helpottavan unettomuutta.
        Olen ny ottanu yhtenä iltana 5mg ja toisena 10mg. Oon ensimmäistä kertaa vuosikausiin nukahtanu ilman, että on tarvinnu pyöriä tunteja sängys. Oon myös luullakseni nukkunu aika sikeesti. Tai ainakin aamulla on levännyt olon. Tosin oudot unet ovat jatkuneet entiseen tapaansa.
        Tiedän että tätä lääkettä käytetään paljon muuhunki vissin esim huumevierotus-hoitoon. tai sit ihan psykoosilääkkeenä.
        On siis kokeiltu tenoxit, zopinoxit, remeronit, insominit, ketipinorit ja oisko viel jottain muuta.
        Mut lääkäriki totes ettei ainakaa noisto noi lyhytvaikutteiset ei sovi mulle, koska lähen sit pöppörös ylös sängystä ja touhuan ties mitä! Ja se vasta kamalaa onki. Ketipinorista tulee vaa vähä ällö olo mut ei tuu uni kuitenkaa oli annos mikä oli.


    • väsyttää mukavasti :

      ..ja uni tulee. On toiminut ainakin mulla!

      • yökyöpsä

        Ja mitähä maksaapi? kuullu ettei oo korvattavakaan vielä. ei ois maholisuuksii mul kallista lääkettä popsia. mut hyvä vinkki tää rikkail unettomil.


      • :(
        yökyöpsä kirjoitti:

        Ja mitähä maksaapi? kuullu ettei oo korvattavakaan vielä. ei ois maholisuuksii mul kallista lääkettä popsia. mut hyvä vinkki tää rikkail unettomil.

        En viitsi edes sanoa paljon maksaa ja kela korvausta ei tule ainakaan toistaiseksi :(


    • 10v lääkkeitä

      Vaihda Ketipinoriin, se on uudempi ja paremmin toimiva neurolepti. Ainakin itselläni Levozin heikensi unenlaatua älyttömästi. Ketipinor ei.

      • yökyöpsä

        100mg sitäki menee illalla vielä toistaiseksi.(määrätty muuhun ku unettomuuteen). Ei auta mulla unentuloon ja sitä paitsi lisäsi painajaisia ja heikensi unenlaatua. Että niin on henk.koht juttuja nämä lääkeasiat.


      • pöljälääkäri
        yökyöpsä kirjoitti:

        100mg sitäki menee illalla vielä toistaiseksi.(määrätty muuhun ku unettomuuteen). Ei auta mulla unentuloon ja sitä paitsi lisäsi painajaisia ja heikensi unenlaatua. Että niin on henk.koht juttuja nämä lääkeasiat.

        annoksella 20mg yö. Tuloksena erittäin pahoja painajaisia. Terveyskeskuksen konilääkäri määräs levozinia unilääkkeen sijaan. Painajaisunista tuli pidempiaikainen ahdistus, joten tein reklamaation ylilääkärille, mutta se oli yhtä tyhjän kanssa. Levozin on vanhanpolven skitsofrenialääke! joten se ei kaikille unettomille sovi. Kyllähän se väsyttää, mutta ne painajaiset, todella kamalaa.

        Sittenpähän menin yksityislääkärille joka kirjoitti unilääkereseptin ja se oli kuin lottovoitto. Ei enää ahdistusta ja unettomuutta.

        Miksi hitossa terveyskeskuslääkärit enää määrää turvallisia ja hyviksi koettuja unilääkkeitä? Sen sijaan tarjotaan unihäiriöihin väsyttäviä hullunlääkkeitä, ja ahdistuksen lisäksi ne väsyttää pitkin seuraavaa päivää joten työelämäkin kärsii.

        On tuo unilääkehössötys mennyt liian pitkälle. Unettomalle täytyy olla muukin vaihtoehto kuin hullunlääkkeet, josta voi tulla ties mitä traumoja niinkuin minulle.

        TK-lääkäreillähän nykyään käypähoito suositukset ja pelottelut bentsoille. Se ei aina ole yhtä kuin hyvä hoito.


    • Valdoxan mies

      Älkää nyt hyvät ihmiset ottako skitsofrenialääkkeitä unettomuuteen, paljon toimivia vaihtoehtojakin löytyy. Googlettakaa netistä vaikka Seroquel (sama kuin Ketipinor) niin ette halua kyllä enää sitä ottaa. SE AIHEUTTAA PYSYVIÄ AIVOVAURIOITA. Bentsot sen sijaan saattavat heikentää muistia mutta se on pientä verrattuna näihin neuroleptejen sivuvaikutuksiin!

      • yökyöpsä

        Bentsot ei toimi mul unentuojana.


      • vaihtoehto_x
        yökyöpsä kirjoitti:

        Bentsot ei toimi mul unentuojana.

        Tätä lääkettä ei ole tarkoitettu unettomuuten mutta ainakin mulle tämä unet tuo. Tosin tämä ei sovi jatkuvaan käyttöön, siihen kasvaa nopeasti toleranssi.


      • yökyöpsä
        vaihtoehto_x kirjoitti:

        Tätä lääkettä ei ole tarkoitettu unettomuuten mutta ainakin mulle tämä unet tuo. Tosin tämä ei sovi jatkuvaan käyttöön, siihen kasvaa nopeasti toleranssi.

        Kuten jo aiemmin kerroin nii bentsot ei auta mul unensaantiin...


    • gg

      10 mg levozinia mulla, nukun kuin murmeli, on mulla vakava masennuskin ja persoonallisuushäiriökin löytyy.

    • METGU

      25mg x3 niin kyl se uni tulee! hyvä lääke kaikin puolin!!!

    • wrggr

      Mulla oli aluksi annos 20 mg Levozinia illassa, pari vuotta sitä ja aloin vähentämään aina muutaman mg parissa viikossa. Nyt nukun jo ilman Levozinia hyvin. Se lääke aheutti minulle allergista kutinaa ja ostomaniaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe