Minulla on mobiililaajakaista ja ajelin huvikseni ympäri kaupunkia ja lähi seutuja. Löytyi kymmenkunta mastoa. Nyt kysyisinkin että jos kyseisessä mastossa on Elisan lähetin, niin eikö silloin pitäisi yhteys palkkien olla aivan täydet tai ainakin melkein? Löytyi vaan kolme mastoa josta tuli täydet palkit. Voisikohan olla niin että on vain muutama päälähetin ja muut olisivat jotain täytelähettimiä?
Jos maston vierellä tai aivan läheisyydessä on vain 5-7 yhteyspalkkia, niin voiko kyseisessä mastossa olla silti Elisan lähetin vai tulisiko yhteys silloin jostain muusta lähettimestä? Siksi testailin, että tietäisin mistä suunnalta olisi mahdollisuus saada paras mahdollinen yhteys kun Saunalahdelta ei oikein mielellään kerrota tukiasemien sijaintia.
mobiili & tukiasemat
4
515
Vastaukset
- päivitys vastaava
tukiasemien pitäisi näyttää täysiä pykäliä jos on aivan lähettimen vieressä. mikäli tukiasemelta ei tule täysiä pykäliä niin silloin asemaa ei olla laitettu täysille eli tehoja pystytään nostamaan operaattorin toimesta korkeammalle. tälläisiin tapauksiin mennään yleensä jos alueen käyttökapasiteetti lisääntyy.
- sukkula..
minulla lähettimeen matkaa vain reilu 100 metriä ja pykälät ovat täysillä. oli kysymyksessä sitten pää-lähetin tai täyte-lähetin niin kyllä pitäisi täydet 100% kuuluvuus olla mikäli vain lähetys kapasiteetti on säädetty täysille kyseisessä tukiasemassa. moniin lähettimiin jätetään ns. aukoton tila eli kyky nostaa kapasiteettiä mikä kyseisen lähettimen kapasiteetti ei riitä.
- ei hyvää päivää
Hahhahhaa, täällähän puhuu varsinainen asiantuntija!
- d d r
Riippuu siitäkin oliko mobiiliohjelma automaatilla, vai säädetty 2g tai 3g , kaikissa mastoissa ei ole 3G lähettimiä, vaikka niitä koko ajan lisätään. Meidän läheisyydessä 4 mastoa, niistä 2kpl 3G mastoa. Ollaan maalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk893738Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921969Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871783- 1441652
- 1621483
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur981463Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671412Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001334- 861287