rahaa automaatista

pavi`aani

voiko joku neuvvoo neuvvotonta/kielitaidotonta MITEN
OTAN RAHAA SEINÄSTÄ ,SIIS neuvvot kädestä pitäen, täst on
monta vuotta kun viimeks otin rahaa automaatista,
enkä uskalla nyt,jospa teen muutaman virheen niin,
se kone vie mun kortin, pankki jota oon käyttänyt
käteisen nostoon on lopettanut Inglesissä...
on visa kortit master card.????
KIITOS

16

2276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kottarainen tai...

Deutsch (saksa),valitset nosto(Geld abheben), valitse tilin laatu (Giro=pankkitili,Master, EC; Kreditkarte=Visa,Mtili, valitse summa (usein korkeintaan 600 € tai vähemmän).
      Sitten tulee kysymys: Weiterer Vorgang (useampia nostoja). Vastaus Nein (ei).
      Ensin tulee kortti ulos, sitten raha.
      Käpälä valinnan yläpuolelle näköesteeksi. Tarkista, ettei laitetta ole manipuloitu, jos mahdollista.
      Näin ainakin toimii Banco Santander, Yombossa, Avenida de Tirajanalla esim. Rey Carlosia vastapäätä, ym.

• sama kottarainen

Geheimnummer...

• vilperi57
        sama kottarainen kirjoitti:

Geheimnummer...

kuitenkin sopii paremmin suomalaisille kiitos telkkarin tekstityksille; jokunen sana jää aina mieleen ja kun sen automaatin kanssa huseeraa, niin sieltä mielen syövereistä yleensä löytyy nämä tarvittavat sanat ymmärtääkseen mitä missäkin vaiheessa tarvitaan. Kyllä mäkin ensteks pari kertaa ihmettelin kun mastercardilla rahaa nostin, mutta siihenkin oppii aika nopeasti. Nykyään ehkä näiden korttimuutosten takia voi tulla tämä lisäys debit/credit joissa debit tarkoittaa suoraveloitusta tililtä ja credit sitten luotolla nostamista, mutta jos tilillä on katetta, niin ei tarvi siitäkään päänsärkyä saada; näppää kumman vaan, niin aina luukusta rahaa saa. :))

• kottarainen+ukkeli
        vilperi57 kirjoitti:

kuitenkin sopii paremmin suomalaisille kiitos telkkarin tekstityksille; jokunen sana jää aina mieleen ja kun sen automaatin kanssa huseeraa, niin sieltä mielen syövereistä yleensä löytyy nämä tarvittavat sanat ymmärtääkseen mitä missäkin vaiheessa tarvitaan. Kyllä mäkin ensteks pari kertaa ihmettelin kun mastercardilla rahaa nostin, mutta siihenkin oppii aika nopeasti. Nykyään ehkä näiden korttimuutosten takia voi tulla tämä lisäys debit/credit joissa debit tarkoittaa suoraveloitusta tililtä ja credit sitten luotolla nostamista, mutta jos tilillä on katetta, niin ei tarvi siitäkään päänsärkyä saada; näppää kumman vaan, niin aina luukusta rahaa saa. :))

lauantaina Avenida de Tirajanalla Rey Carlosin edessä ja odotetaan bussia Oktoberfestiin, josta erikseen alhaalla. Siinä on Banco Santander vieressä, niin voidaan näyttää kädestä pitäen, noin 12:30.

• Sotavento ei kirj.
        kottarainen+ukkeli kirjoitti:

lauantaina Avenida de Tirajanalla Rey Carlosin edessä ja odotetaan bussia Oktoberfestiin, josta erikseen alhaalla. Siinä on Banco Santander vieressä, niin voidaan näyttää kädestä pitäen, noin 12:30.

Aloitushan on ihan täysi provo. Mutta ei kukaan järjellinen ihminen lähde kahden vieraan
        kanssa tosta vaan pankkiautomaatille. Pankeistakin saa apua - ja rahaa.

• kottarainen +ukkeli
        Sotavento ei kirj. kirjoitti:

Aloitushan on ihan täysi provo. Mutta ei kukaan järjellinen ihminen lähde kahden vieraan
        kanssa tosta vaan pankkiautomaatille. Pankeistakin saa apua - ja rahaa.

Minulla ei ole juuri koskaan käteistä, siirrän mieheni tilille kuukausisumman, ja hän nostaa rahaa, jos tarvitsee. Siksi en minäkään ole vuoden aikana täällä hakenut kuin kerran rahaa.Sen takia kai olin ymmärtävinäni tuota avun kyselijää. - Mies kyllä osaa jo ne asiat.
        Mutta otetaan tarjous takaisin, mennään eri pysäkiltä bussiin, eikä haluta sekaantua, oli provo tai ei.
        Miksi joku laittaa noin kummallisen provon? Sillä vaan saa aikaiseksi, ettei tule apua silloinkaan, kun tarvitsisi.
        -Ja minä olen sellainen kaheli, että jos tiedän jonkun olevan pulassa, on itsellänikin vatsa kipeä.

• kottarainen +ukkeli kirjoitti:

Minulla ei ole juuri koskaan käteistä, siirrän mieheni tilille kuukausisumman, ja hän nostaa rahaa, jos tarvitsee. Siksi en minäkään ole vuoden aikana täällä hakenut kuin kerran rahaa.Sen takia kai olin ymmärtävinäni tuota avun kyselijää. - Mies kyllä osaa jo ne asiat.
        Mutta otetaan tarjous takaisin, mennään eri pysäkiltä bussiin, eikä haluta sekaantua, oli provo tai ei.
        Miksi joku laittaa noin kummallisen provon? Sillä vaan saa aikaiseksi, ettei tule apua silloinkaan, kun tarvitsisi.
        -Ja minä olen sellainen kaheli, että jos tiedän jonkun olevan pulassa, on itsellänikin vatsa kipeä.

Suomessahan noita automaattirikoksia uutisoidaan ihan päivittäin ja itsestäni on tullut tosi varovainen automaateilla asioidessani. Viime talven aikana poikkesin vain sellaisissa, jotka olivat pankkien yhteydessä sisätiloissa, missä on myös turvakamerat. Se peruskäytettävyys kannattaa opetella esim. pankin toimihenkilön kanssa, auttavat kyllä mielellään. Jos osaa käyttää nettiä
        ja asioida esim. keskustelupalstoilla, ei pitäisi olla lyhyen toiminnon kanssa mitään ongelmia.

En nyt suoranaisesti teitä mistään epäillyt, kommentti oli enemmänkin yleinen muistutus varovaisuudesta.

• pavi ,aani
        kottarainen +ukkeli kirjoitti:

käsititte kokonaan väärin,en oo kenkään tuntemattoman kanssa menossa
        automaatille,vaan kysyin neuvoa miten toimin.

• kottarainen, 70-v.
        Sotavento kirjoitti:

Suomessahan noita automaattirikoksia uutisoidaan ihan päivittäin ja itsestäni on tullut tosi varovainen automaateilla asioidessani. Viime talven aikana poikkesin vain sellaisissa, jotka olivat pankkien yhteydessä sisätiloissa, missä on myös turvakamerat. Se peruskäytettävyys kannattaa opetella esim. pankin toimihenkilön kanssa, auttavat kyllä mielellään. Jos osaa käyttää nettiä
        ja asioida esim. keskustelupalstoilla, ei pitäisi olla lyhyen toiminnon kanssa mitään ongelmia.

En nyt suoranaisesti teitä mistään epäillyt, kommentti oli enemmänkin yleinen muistutus varovaisuudesta.

vähän huonommin liikkuvaa eläkeläistä. Jos joku olisi ryöstetty, niin vissiin me. Mutta varovaisuus on hyväksi, siksipä minä en pidä rahaa mukana ollenkaan.

• arkalasta
        Sotavento kirjoitti:

Miten jos haluaa nostaa rahaa pankin tiskiltä, käykö se visa kortilla ja henk.todistuksella?

• käynyt

Hei! Kysy reippaasti matkaoppaaltasi neuvoa. Minä kysyin ja hän neuvoi mitä nappia seuraavaksi pitää painaa (engl. kielisenä). Kirjoitti vielä lapulle valmiiksi. Ei ole tyhmää kysyä, tyhmempää on jos nielaisee kortin ja jää ilman rahaa.
      Vaikka osaankin jonkin verran englantia, niin tuon tyyppinen sanasto on vierasta. Rohkeasti vaan kysymään neuvoa. Ketään ei tietenkään kannata mukaan ottaa neuvomaan.

• Pasmalosma

Hei, ainakin Aurinkomatkojen lomakansiossa on kuvien kera ohjeet, miten toimia automaatilla.

• Samassa maassa
        Pasmalosma kirjoitti:

Hei, ainakin Aurinkomatkojen lomakansiossa on kuvien kera ohjeet, miten toimia automaatilla.

Hei,ettekö ole huomanneet, ettei se seinä nykyisin enään nielaise teidän korttejanne, kyseiset kortit ja korttiautomaatit toimivat siellä siruilla ja niissä ei ole sitä mahdollisuutta, että seinä imaisisi kortin pois,
        ainoa virhe mikä voi sattua onkin se, että ei ymmärrä painaa oikein niitä näppäimiä, jos oikein monta kertaa painaa väärin, niin se kone ilmoittaa ainoastaan, että tili on suljettu automaatilla, jossa olette koheltaneet, mutta korttinne säilyvät kyllä teillä, kone ei enään vie kortteja se ei ole mahdollista,koska siinä seinäkoneessa ei ole reikää enään läpi koneen, ainoastaan kortti menee sisään ja jättää noin sentin verran sitä korttia ulos, josta sen saa aivan normaalilla tavalla pois, jos vaikka tekisitte jotakin väärin, niin ei ole pelkoa menettää enään automaatteihin kortteja, mutta muistakaa katsoa ympärillenne, ettei kukaan ole siinä lähellä kurkkimassa olkapäänne ylitse, toinen voi jäädä metrin verran taakse ja sanoa , jos joku ihminen tulee liian lähelle, näköyhteyteen koneelle, niin kannattaa pyytää siirtymään hiukan taaksepäin, niin se ei ole enään nykypäivänä epäkohteliasta, vaan jokainen rehellinen ihminen ymmärtää, jos kaksi vanhempaa henkilöä haluaa tehdä nostonsa rauhassa, oli kiva lukea, kuinka paljon saitte asiallisia neuvoja, kun yleensä täältä niitä ei saa, vaan kaikki mitä pidetään itsestään selvinä, mitkä ei ikäihmiselle ole ihan selkeitä asioita, niin haukutaan ja lopuksi sanotaan se on provo, hauskaa iltaa teille hyvät rouvat ja muistakaa aina peittää se näppäimistö ylhäältäpäin asennettujen kameroiden varalta.

• mitäsitäsuottavälejä
        Samassa maassa kirjoitti:

Hei,ettekö ole huomanneet, ettei se seinä nykyisin enään nielaise teidän korttejanne, kyseiset kortit ja korttiautomaatit toimivat siellä siruilla ja niissä ei ole sitä mahdollisuutta, että seinä imaisisi kortin pois,
        ainoa virhe mikä voi sattua onkin se, että ei ymmärrä painaa oikein niitä näppäimiä, jos oikein monta kertaa painaa väärin, niin se kone ilmoittaa ainoastaan, että tili on suljettu automaatilla, jossa olette koheltaneet, mutta korttinne säilyvät kyllä teillä, kone ei enään vie kortteja se ei ole mahdollista,koska siinä seinäkoneessa ei ole reikää enään läpi koneen, ainoastaan kortti menee sisään ja jättää noin sentin verran sitä korttia ulos, josta sen saa aivan normaalilla tavalla pois, jos vaikka tekisitte jotakin väärin, niin ei ole pelkoa menettää enään automaatteihin kortteja, mutta muistakaa katsoa ympärillenne, ettei kukaan ole siinä lähellä kurkkimassa olkapäänne ylitse, toinen voi jäädä metrin verran taakse ja sanoa , jos joku ihminen tulee liian lähelle, näköyhteyteen koneelle, niin kannattaa pyytää siirtymään hiukan taaksepäin, niin se ei ole enään nykypäivänä epäkohteliasta, vaan jokainen rehellinen ihminen ymmärtää, jos kaksi vanhempaa henkilöä haluaa tehdä nostonsa rauhassa, oli kiva lukea, kuinka paljon saitte asiallisia neuvoja, kun yleensä täältä niitä ei saa, vaan kaikki mitä pidetään itsestään selvinä, mitkä ei ikäihmiselle ole ihan selkeitä asioita, niin haukutaan ja lopuksi sanotaan se on provo, hauskaa iltaa teille hyvät rouvat ja muistakaa aina peittää se näppäimistö ylhäältäpäin asennettujen kameroiden varalta.

Oi ihme opetelkaa kirjoittamaan tekstejänne niin että on olemassa edes jonkinlaisia kappalevälejä näissä höpinöissä, eihän niitä kukaan jaksa lukea jos on vaan yhtä hemmetin pötköä koko teksti joka on pitkä kuin nälkävuosi ja ties mikä, kyllä pisteenkin käyttö on sallittua, ja missä himskatissa olette koulunne käyneet kun tällaista pystytte suoltamaan, eihän opettajakaan kestä sellaista lukea vuositolkulla, tämä on kerrassaan käsittämätöntä kun ihmiset eivät käytä useampia lauseita vaan kirjoittavat ja kirjoittavat yhtä hiivatin pökälepötköä, onko se tajunnanvirtaa vai mitä ihmettä se oikein lienee, ei tästä ota hullukaan selvää, se vielä puuttuisi jos ei olisi edes pilkkuja käytetty ja sama vielä uudestaan kirjoitettuna että eivät todellakaan automaatit nykyään nielaise kenenkään kortteja jos niissä vaan on se siru höpön löpön jne. hyvää jatkoa vaan.

• Seppo
        Samassa maassa kirjoitti:

Olen ulkopuolinen tässä keskustelussa, mutta kiitos sinulle! Kauniisti puhuttelet ihmisiä. Tälläkin tavalla voi olla ihminen toiselle

• Seppo
        Seppo kirjoitti:

Olen ulkopuolinen tässä keskustelussa, mutta kiitos sinulle! Kauniisti puhuttelet ihmisiä. Tälläkin tavalla voi olla ihminen toiselle

Kiitos oli tarkoitettu "Samassa maassa" nimimerkille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe