Olen tässä ihmetellyt ihmisten tapaa kehitellä itselleen "idoli".
Joko joku, joka vaikuttaa vahvalta ja määrätietoiselta tai sitten joku "julkkis" on jalustalle noston kohde.
Niinkuin ihminen ei pärjäisi omalla viehätysvoimallaan, vaan pitää ratsastaa jonkun "suositumman" siivellä?
Mitä se sellainen on, eikö ihminen uskalla olla ulkopuolella "hyväksynnän" omana itsenään?
Sillä eihän kaikki voi kaikkia miellyttää?
Ikäänkuin liimaudutaan toistelemaan sen vahvemman mielipiteitä ja halutaan näyttäytyä hänen seurassaan, jotta voidaan sanoa, että kyllä minäkin....?
Jopa tapauksia, joissa ei katsota lainkaan kriittisesti sen idolin tapaa olla ja ajatella, vaan heittäydytään samaan paatokseen?
Kuvitellaan, että ollaan trendijohtajia, vaikka todellisuus on kaukana, kaukana siitä?
Mihin katoaa ihmisen kyky ajatella...itse?
Siipeilijä?
101
771
Vastaukset
itseni ja ystäväni puolesta ettei meillä kummallakaan ole idoleita. Muita kuin toisemme.
Mutta kumpikin ajattelee omia ajatuksiaan.- Anjaniina.
tätä henkilökohtaiseksi tarkoittanutkaan.
Halusin vain pohtia ihmisten ajatusmaailmaa, sellaisten, jotka tavallaan ratsastaa toisen maineella, kritiikittä... - viisastunut
Anjaniina. kirjoitti:
tätä henkilökohtaiseksi tarkoittanutkaan.
Halusin vain pohtia ihmisten ajatusmaailmaa, sellaisten, jotka tavallaan ratsastaa toisen maineella, kritiikittä...sen vuoksi että tuntee ja luulee olevansa "parempi", liikkuu muka "paremmissa" seurapiireissä kuin muut.
Mitkä muut, ainakin sukulaiset, ne jotka ei ketään tunne.
Pätemisen tarve, koska voi usein livauttaa tuon idolin nimen sopivassa kohdassa ja tyytyväisenä odottaa hämmästystä, ai tuo tuo tunteekin tuon....
Idolin kautta voi päästä paremmille apajille: uudet ns.ystävät tai rahallinen hyöty.
Ei uskalla olla oma itsensä, koska pelkää että omat ajatukset vosi olla tyhmiä tai jopa naurettavia.
Varsinkin jos yrittää ja tuo idoli nostelee takajalkaa ja antaa oivaltaa että olet väärässä.
Yks aamu voi olla sellainen että huomaatkin idolin käyttäneen sinua hyväkseen ovelasti.
Teet teet ja teet huomaamattasi työtä idolin eteen joka osaa vetää sopivasta narusta oikealla hetkellä ja sinä olet ollut hömelö.
Tälläinen minä olin monta vuotta. Pidin erästä yrittäjää idolinani ja pyörin hänen vanavedessään kuin mikäkin koulutettu apina.
Ihailin ja palvoin ja samalla kuvittelin että pääsen ylemälle tasolle ahneuksissani. - Anjaniina.
viisastunut kirjoitti:
sen vuoksi että tuntee ja luulee olevansa "parempi", liikkuu muka "paremmissa" seurapiireissä kuin muut.
Pätemisen tarve, koska voi usein livauttaa tuon idolin nimen sopivassa kohdassa ja tyytyväisenä odottaa hämmästystä, ai tuo tuo tunteekin tuon....
Idolin kautta voi päästä paremmille apajille: uudet ns.ystävät tai rahallinen hyöty.
Ei uskalla olla oma itsensä, koska pelkää että omat ajatukset vosi olla tyhmiä tai jopa naurettavia.
Varsinkin jos yrittää ja tuo idoli nostelee takajalkaa ja antaa oivaltaa että olet väärässä.
Yks aamu voi olla sellainen että huomaatkin idolin käyttäneen sinua hyväkseen ovelasti.
Teet teet ja teet huomaamattasi työtä idolin eteen joka osaa vetää sopivasta narusta oikealla hetkellä ja sinä olet ollut hömelö.
Tälläinen minä olin monta vuotta. Pidin erästä yrittäjää idolinani ja pyörin hänen vanavedessään kuin mikäkin koulutettu apina.
Ihailin ja palvoin ja samalla kuvittelin että pääsen ylemälle tasolle ahneuksissani.joillekin ihmisille idolista on oikeasti, rahallista hyötyä, tai seurapiirielämää....
Joku pääsee "parempiin piireihin", joku saa työtilaisuuksia.
Joku oikeasti peesaa ihmistä jonka uskoo toimittavan kaupallista hyötyä, kauppojen muodossa.
Nää taitaa kaikki olla tapauksi, joissa tulee mahalasku.
Sillä jollei usko itseensä, miten voi hyödyntää sen, mitä siitä suhteestaan sai?
Arvokkaita kontakteja, mut ne pitää hyödyntää itse.
Laittamalla peliin oma persoonansa? - viisastunut
Anjaniina. kirjoitti:
joillekin ihmisille idolista on oikeasti, rahallista hyötyä, tai seurapiirielämää....
Joku pääsee "parempiin piireihin", joku saa työtilaisuuksia.
Joku oikeasti peesaa ihmistä jonka uskoo toimittavan kaupallista hyötyä, kauppojen muodossa.
Nää taitaa kaikki olla tapauksi, joissa tulee mahalasku.
Sillä jollei usko itseensä, miten voi hyödyntää sen, mitä siitä suhteestaan sai?
Arvokkaita kontakteja, mut ne pitää hyödyntää itse.
Laittamalla peliin oma persoonansa?sosiaalista loistokkuutta puuttuu.
Markkinointi meni pieleen ja aloin markkinoida ympäristöön kaveruuttani tuohon idoliini. Niin tärkeää oli ystävyyteni häneen.
Hän käytti minun ammattitaitoani monta vuotta hyväkseen melkein ilmaiseksi, olin niin onnellinen jo pelkästään siitä että pääsin osallistumaan idolin järjestämiin kekkeruuksiin.
Näin jälkeenpäin ajattelin että hän ei edistänyt minun pääsyä tai kehunut minun ammattitaitoa eteenpäin.
Olet oikeassa, minun olisi pitänyt tehdä se itse.
Mahalasku oli aikamoinen henkisesti, oli kauheaa huomata pikkuhiljaa joutuvansa varajäseneksi idolille. Sitä ei tietenkään sanottu suoraan mutta vähänkin järkevä huomaa sen, lopulta.
En ole katkera, nyt voin jo nauraa, mutta tuosta menetystä idolin kaveruudesta kesti toipua monta vuotta.
Sinulla on hyvä nimitys tälle ilmiölle: idoli.
Sellainen hän oli, idoli, eikä ystävä, joksi minä hänet vain omassa mielessäni kehitin. - Anjaniina.
viisastunut kirjoitti:
sosiaalista loistokkuutta puuttuu.
Markkinointi meni pieleen ja aloin markkinoida ympäristöön kaveruuttani tuohon idoliini. Niin tärkeää oli ystävyyteni häneen.
Hän käytti minun ammattitaitoani monta vuotta hyväkseen melkein ilmaiseksi, olin niin onnellinen jo pelkästään siitä että pääsin osallistumaan idolin järjestämiin kekkeruuksiin.
Näin jälkeenpäin ajattelin että hän ei edistänyt minun pääsyä tai kehunut minun ammattitaitoa eteenpäin.
Olet oikeassa, minun olisi pitänyt tehdä se itse.
Mahalasku oli aikamoinen henkisesti, oli kauheaa huomata pikkuhiljaa joutuvansa varajäseneksi idolille. Sitä ei tietenkään sanottu suoraan mutta vähänkin järkevä huomaa sen, lopulta.
En ole katkera, nyt voin jo nauraa, mutta tuosta menetystä idolin kaveruudesta kesti toipua monta vuotta.
Sinulla on hyvä nimitys tälle ilmiölle: idoli.
Sellainen hän oli, idoli, eikä ystävä, joksi minä hänet vain omassa mielessäni kehitin.kova, mutta opettava kokemus..
Niinpä, idolikin tarvitsee muiden panoksen, noustakseen korkealle.
Ihmisen pitäis kai aina miettiä, mihin hintaan on valmis myymään oman osaamisensa.
Aikas raadollista...se?
MMut toki, huipullaolijankin pitäis aina muistaa, ettei ole mitään ilman niitä muita ihmisiä... - GloriaJoy
viisastunut kirjoitti:
sen vuoksi että tuntee ja luulee olevansa "parempi", liikkuu muka "paremmissa" seurapiireissä kuin muut.
Ihailin ja palvoin ja samalla kuvittelin että pääsen ylemälle tasolle ahneuksissani.kait idolilla on, eli hän voi olla esim. johtaja, pakkomielle, diktaattori, auktoriteetti, keppihevonen, esikuva, valloittava karisma, oljenkorsi, peilin heijastus, projektio jstkn elämää suuremmasta, täydellinen, erehtymätön .... paras: eipä ole viellä tullut vastaan
- GloriaJoy
GloriaJoy kirjoitti:
kait idolilla on, eli hän voi olla esim. johtaja, pakkomielle, diktaattori, auktoriteetti, keppihevonen, esikuva, valloittava karisma, oljenkorsi, peilin heijastus, projektio jstkn elämää suuremmasta, täydellinen, erehtymätön .... paras: eipä ole viellä tullut vastaan
tämän piti mennä suoraan aloituksen kommentiksi, mutta inhimillisen erehdykseni vuoksi, näköjään, tulikin tähän .. huo
Se on osa laumakäyttäytymisen kummia kiemuroita. Viakea sanoa mitään painavaa. Sen olen kuitenkin huomannut, että jotkut kaipaavat itselleen johtajaa ja suojelijaa, jotkut haluavat pitää itse huolta itsestään ja etsivät muista ihmisistä kamuja, joiden kanssa voi olla tiimi. Sitten on niitä, jotka eivät kaipaa edes tasa-arvoisia tiimikamuja.
- Anjaniina.
painavaa olla.
Mut jotkut ihmiset on valmiita menemään, aika pitkällekin ihanteensa puolesta.
Tartteeko ihminen oikeesti?
Esikuvia? Anjaniina. kirjoitti:
painavaa olla.
Mut jotkut ihmiset on valmiita menemään, aika pitkällekin ihanteensa puolesta.
Tartteeko ihminen oikeesti?
Esikuvia?En tiedä? Saattaa olla, että tarvitsee, mutta niiden suhteen kannattaa olla kriittinen. Jotkut kallistuvat idolilta idolille seisomatta siinä välissä yhtään omilla jaloillaan.
- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
En tiedä? Saattaa olla, että tarvitsee, mutta niiden suhteen kannattaa olla kriittinen. Jotkut kallistuvat idolilta idolille seisomatta siinä välissä yhtään omilla jaloillaan.
olisko niillä ihmisillä mennyt jotain...kasvatuksessa pieleen ;)))
Anjaniina. kirjoitti:
En tiedä sitäkään, mutta varteenotettavan syyn esitit.
- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
En tiedä sitäkään, mutta varteenotettavan syyn esitit.
joskus olen katsellut miehiä...
Miten se parisuhde järjestyy ja järkytys, järkytys...
Mies, joka (jostain syystä) halveksi ja rakasti äitiään, eli parisuhteessaan ristiriitaista elämää. Tuhoon tuomittuja suhteita
Puhdas äidin halveksunta, aiheutti halveksunnan koko naissukua vastaan. Näistä kehi useimmin narskuja, varsinkin jos äidillä/siskoilla oli tapana jumaloida poikaansa...
Kunnioitettu äiti, pelasti parisuhteen ja teki siitä parisuhdeunelman.
Miehen, joka kunniotti vaimoaan.
Niin tiukka on vanhempien esimerkki, siitä, mikä on maailmassa arvokasta..
Joku on epäilemättä tehnyt näistä tutkielmankin? Anjaniina. kirjoitti:
joskus olen katsellut miehiä...
Miten se parisuhde järjestyy ja järkytys, järkytys...
Mies, joka (jostain syystä) halveksi ja rakasti äitiään, eli parisuhteessaan ristiriitaista elämää. Tuhoon tuomittuja suhteita
Puhdas äidin halveksunta, aiheutti halveksunnan koko naissukua vastaan. Näistä kehi useimmin narskuja, varsinkin jos äidillä/siskoilla oli tapana jumaloida poikaansa...
Kunnioitettu äiti, pelasti parisuhteen ja teki siitä parisuhdeunelman.
Miehen, joka kunniotti vaimoaan.
Niin tiukka on vanhempien esimerkki, siitä, mikä on maailmassa arvokasta..
Joku on epäilemättä tehnyt näistä tutkielmankin?Äitisuhdetta ja varhaislapsuuden kokemuksia on kyllä tutkittu, ja jotain on saatu selvillekin. Se on kai selvää, että hyvin monet omituisuutemme juontavat juurensa varhaislapsuuden kokemuksiin ja suhteeseemme omiin vanhempiin.
- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
Äitisuhdetta ja varhaislapsuuden kokemuksia on kyllä tutkittu, ja jotain on saatu selvillekin. Se on kai selvää, että hyvin monet omituisuutemme juontavat juurensa varhaislapsuuden kokemuksiin ja suhteeseemme omiin vanhempiin.
nyt kun itse vanhenen, tunnistan, niin paljon äitini piirteitä itsessäni...en olis koskaan uskonut ;)))
Anjaniina. kirjoitti:
nyt kun itse vanhenen, tunnistan, niin paljon äitini piirteitä itsessäni...en olis koskaan uskonut ;)))
Itseäni hirvittää ajatus, että tulen äitini kaltaiseksi. Mulla on ollut huonon puoleinen äitisuhde, mutta hyvä isäsuhde. Mä olen ihan tietoisesti välttänyt äitini kaltaiseksi tulemista.
Mun äitini pahin puoli on se, että hän puhuu yhtä yhdelle ja toista toiselle turvatakseen itselleen tärkeän välittäjän roolin. Joskus vaan ne tarinat menevät solmuun, ja käry käy. Hyvä esimerkki siitä oli, kun äitini leuhki minulle, että nuorempi veljeni oli käynyt leikkaamassa hänen aitansa. Tarkoituksena oli saada minut kilpailemaan veljeni kanssa hyvä-tyttö-hyvä-poika-leikkiä. Tosi asia sattui vaan olemaan niin, että minä olin leikannut sen aidan, ja äiti oli jo liian vanha hallitsemaan peliensä sotkuista verkkoa. Itse asiassa silloin mä aloin tajuta, miksi veljeni syyttivät, että minä manipuloin äitiä. Äitini tietenkin kehunut myös pojille, mitä minä olin tehnyt ja sanonut. Perkele! Vanha akka manipuloi kaikkia, ja meitä vietiin kuin kuoriämpäriä!- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
Itseäni hirvittää ajatus, että tulen äitini kaltaiseksi. Mulla on ollut huonon puoleinen äitisuhde, mutta hyvä isäsuhde. Mä olen ihan tietoisesti välttänyt äitini kaltaiseksi tulemista.
Mun äitini pahin puoli on se, että hän puhuu yhtä yhdelle ja toista toiselle turvatakseen itselleen tärkeän välittäjän roolin. Joskus vaan ne tarinat menevät solmuun, ja käry käy. Hyvä esimerkki siitä oli, kun äitini leuhki minulle, että nuorempi veljeni oli käynyt leikkaamassa hänen aitansa. Tarkoituksena oli saada minut kilpailemaan veljeni kanssa hyvä-tyttö-hyvä-poika-leikkiä. Tosi asia sattui vaan olemaan niin, että minä olin leikannut sen aidan, ja äiti oli jo liian vanha hallitsemaan peliensä sotkuista verkkoa. Itse asiassa silloin mä aloin tajuta, miksi veljeni syyttivät, että minä manipuloin äitiä. Äitini tietenkin kehunut myös pojille, mitä minä olin tehnyt ja sanonut. Perkele! Vanha akka manipuloi kaikkia, ja meitä vietiin kuin kuoriämpäriä!en koskaan aikuisena ja vanhempana, manipulois lapsiani.
Siis oikeesti.
Mut mä luulen että on vanhempia, jotka näkee lapsensa omana jatkumonaan.
Eli jos jotain jäi tekemättä, laitetaan lapsi tekeen se.
Jos mä tartten jotain, laitetaan lapsi tekeen se.
Luoja suo ja varjele, etten koskaan manipulois lapsiani.
Ne kyl taitaa manipuloida joskus minua...
Kyl mull on vielä ajatus, että aikuiset on lapsia varten, eikä päinvastoin... Anjaniina. kirjoitti:
en koskaan aikuisena ja vanhempana, manipulois lapsiani.
Siis oikeesti.
Mut mä luulen että on vanhempia, jotka näkee lapsensa omana jatkumonaan.
Eli jos jotain jäi tekemättä, laitetaan lapsi tekeen se.
Jos mä tartten jotain, laitetaan lapsi tekeen se.
Luoja suo ja varjele, etten koskaan manipulois lapsiani.
Ne kyl taitaa manipuloida joskus minua...
Kyl mull on vielä ajatus, että aikuiset on lapsia varten, eikä päinvastoin...Mun äiti oli vitsalla kasvatettu, ja oppi jo varhain pelaamaan omaan pussiin, ettei vaan saisi selkäänsä. Hänen äitinsä yritti peleillään sitoa ihmiset itseensä. Äitini jatkoi oman äitinsä antamaa esimerkkiä ja haluasi varmistaa suosionsa pitämällä ihmismarionetteja. Lisäideoita äitini ammensi mitä ilmeisemmin Kauniista ja Rohkeista, jota katsoi sännöllisesti. Siihenkin ohjelmaan pitäis panna joku alikäraja.
- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
Mun äiti oli vitsalla kasvatettu, ja oppi jo varhain pelaamaan omaan pussiin, ettei vaan saisi selkäänsä. Hänen äitinsä yritti peleillään sitoa ihmiset itseensä. Äitini jatkoi oman äitinsä antamaa esimerkkiä ja haluasi varmistaa suosionsa pitämällä ihmismarionetteja. Lisäideoita äitini ammensi mitä ilmeisemmin Kauniista ja Rohkeista, jota katsoi sännöllisesti. Siihenkin ohjelmaan pitäis panna joku alikäraja.
aika paha konsepti.
Kun se siirretään elävään elämään.
Mä kyllä luulen, että noi K&R muutti jollain lailla koko suomalaista yhteiskuntaa, niin hassua kuin se onkin.
Ihmiset oppi jossain vaiheessa täälläkin puhumaan...tai ainakin tekstaamaan.
Jopa miehetkin, tunteistaan ;;)))
Mutta jos oma mielipide sallitaan, on sinusta kuitenkin kasvanut hemmetin omapäinen ja järkevä ihminen ;)))
Siis ei paha kasvatuksen tulos kuitenkaan ;)) Anjaniina. kirjoitti:
aika paha konsepti.
Kun se siirretään elävään elämään.
Mä kyllä luulen, että noi K&R muutti jollain lailla koko suomalaista yhteiskuntaa, niin hassua kuin se onkin.
Ihmiset oppi jossain vaiheessa täälläkin puhumaan...tai ainakin tekstaamaan.
Jopa miehetkin, tunteistaan ;;)))
Mutta jos oma mielipide sallitaan, on sinusta kuitenkin kasvanut hemmetin omapäinen ja järkevä ihminen ;)))
Siis ei paha kasvatuksen tulos kuitenkaan ;))Jos olis ollut miedompaa aivopesua, olis armaan mennyt vielä läpi. Onneks meni överiks!
Anjaniina. kirjoitti:
Se on sellainen sana, jota en yleensä käytä, kun kyse on ihmisistä.
Kodeissa pitäisi antaa lasten kasvaa ja kehittyä, ei kasvattaa ja kehittää.
Kasvattaminen on ylhäältä johdettua eikä siinä monikaan laita itseään täysin likoon olemalla esimerkki ja näyttämällä sellaista aikuisen mallia omalla tekemisellä, läsnäololla, tunteillaan, kohteluna lähimmäisiä ja vieraita kohtaan.
Jos oma elämä ja tavoitteet/toiveet uskaltaa yhteläisyysmerkein toteen näytettää, niin lapsista kasvaa tasapainoisia hyvällä itsetunnolla varustettuja vastuullisia aikuisia.- Anjaniina.
emw34 kirjoitti:
Se on sellainen sana, jota en yleensä käytä, kun kyse on ihmisistä.
Kodeissa pitäisi antaa lasten kasvaa ja kehittyä, ei kasvattaa ja kehittää.
Kasvattaminen on ylhäältä johdettua eikä siinä monikaan laita itseään täysin likoon olemalla esimerkki ja näyttämällä sellaista aikuisen mallia omalla tekemisellä, läsnäololla, tunteillaan, kohteluna lähimmäisiä ja vieraita kohtaan.
Jos oma elämä ja tavoitteet/toiveet uskaltaa yhteläisyysmerkein toteen näytettää, niin lapsista kasvaa tasapainoisia hyvällä itsetunnolla varustettuja vastuullisia aikuisia.vapaan kasvatuksen hedelmiä on kyllä nähty jo liiaksikin.
Kyllä minunmielestäni kotona pitää olla selvät roolit.
Aikuinen on kuitenkin aikuinen ja hänen harteillaan on vastuu. - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
vapaan kasvatuksen hedelmiä on kyllä nähty jo liiaksikin.
Kyllä minunmielestäni kotona pitää olla selvät roolit.
Aikuinen on kuitenkin aikuinen ja hänen harteillaan on vastuu.tuon emw:n tavasta. Ei tietty täysin vapaa kasvatus, mutta jos lapsella on rakkautta ja rajoja, se on se perusjuttu. Rajatkin voi asettaa niin että lapsi itse näkee miksei voi tehdä niinkuin tekee. Jos jaksaa olla luova :))
Vastakkain asettelisin enemmän sitä tiukkaa kouluttamista ja tiettyyn muottiin asettamista. Se vie kyllä lasten itsetuntoa.
- verditti'
Tietysti minulla on idoleiita. Antti Tuisku, Antti Kaikkonen, Olavi Uusivirta, Kalle Palander ja muutamia muitakin.
- Anjaniina.
meidän ajatusmaailmat ei taida kohdata?
- verditti'
emw34 kirjoitti:
tyynni, vai olenko taas väärässä?;)
Älä ota nokkiisi vanha kamu. En vastaisikaan muuten, mutta on tärkeää pitää
Anjaniinaa esillä. Etkö tunnustakkin eroottisen värinän?!
On se vaan niin kummallinen nainen. - Anjaniina.
verditti' kirjoitti:
Älä ota nokkiisi vanha kamu. En vastaisikaan muuten, mutta on tärkeää pitää
Anjaniinaa esillä. Etkö tunnustakkin eroottisen värinän?!
On se vaan niin kummallinen nainen.vaihteeks...aiheeseen?
Tai poistatan koko ketjun liianksi henkilöön menevänä.
Pitäs kyllä jo taas sefullakin taas pikkasen piipata kellot kun näitä lukee.. - verditti'
Anjaniina. kirjoitti:
vaihteeks...aiheeseen?
Tai poistatan koko ketjun liianksi henkilöön menevänä.
Pitäs kyllä jo taas sefullakin taas pikkasen piipata kellot kun näitä lukee..Anja älä tee itsestäsi hölmöä. Näet myöhemmin tekstini ansiot.
Paljon olisi puolusteltavaa, mutta nyt ei jouda.
- ääneen sanottu
heinänteko vastata noinkin moninalaiseen kysymykseen. katsos, kun suurin osa meistä on saanut jo kotoaan selvät ohjeet, mitä saa tehdä ja mitä ei. sit työskennellään sellaisessa paikassa, missä ei saa tehdä mitään omia ratkaisuja vaan tehdään juuri niin kuin esimies/nainen käskee. kotiin tultua vaimo/mies määrää siellä tekemiset. elikkä omaa ajattelua ei olla tarvittu koko elämän aikana ja joillakin ei niin sanottua omaa tahtoa kehity koskaan :)
- Anjaniina.
Luulen että 40-50 % ihmisitä vie käyttämättömät aivot...hautaan..
helppoa kun osaa.
Yritin tuolla äsken, enkä löytänyt selkeää ilmaisua saman ajatuksen julkituontiin!
Mun oikeat idolit ovat ns. elämäntaiteilijat, jotka tressittömästi ja vaivatta kulkevat maallisen vaelluksensa kehdosta hautaan.
- HTZA
on tullut käteltyä, kaikenlaista juppia ja julkkua, mutta ei niistä kukaan pyydä kaljalle.
Jokusen kanssa on pissitty samalle rännillekin ja samaan aikaan.
Tjaa... oltiin maikkarin, Simo Frangenin ohjelmassa, Maailmanympäri-jotain, siellä join kahvit Heidi Kyrön viereisellä tuolilla, juteltiinkin. Se oli yhtä kaunis ennen meikkiä ja meikin jälkeen. Naimisiinkin meni, vaan ei minun kanssani, ehkä vuokseni? :)
Siinä kisassa taisi pärjätä Jukka Virtanen, oman kylän miehiä.
Joten paha on lähteä ratsastelemaan.
Sinuun tulee viitattua, toisinaan..
:)
H.- Anjaniina.
julkimon kättelyssä, niin hienoa on?
Samanlainen ihminen, eri elämäntilanteessa? Eihän se tunteminen tai tietäminen, minun arvoani nosta?
Queen Elisabethkin... - viisastunut
Anjaniina. kirjoitti:
Samanlainen ihminen, eri elämäntilanteessa? Eihän se tunteminen tai tietäminen, minun arvoani nosta?
Queen Elisabethkin...niin ihana muisto Jyrki Hämäläisestä.
Olin eräässä tilaisuudessa ja hän nauttinut jotain, niinkuin me muutkin ja hän halasi minua sellaisella isonkarhun syleilyllä.
Muistan aina nahkatakin ja viskintuoksun.
Kuinka voi jostakin ihmisestä huokua niin karismaa, mukavuutta, sympaattisuutta.
Luin lehdistä hänen viimeisistä vuosistaan ja poismenosta.
Olin niin surullinen.
En usko että se olisi tehnyt vaikutusta että julkisuuden Jyrki Hämäläinen hali vaan se että millainen Jyrki siinä oli, kuin aurinko. Kohtaaminen kesti vain hetken, mutta se on ollut mielessä välillä ja taas pulpahti. - Anjaniina.
viisastunut kirjoitti:
niin ihana muisto Jyrki Hämäläisestä.
Olin eräässä tilaisuudessa ja hän nauttinut jotain, niinkuin me muutkin ja hän halasi minua sellaisella isonkarhun syleilyllä.
Muistan aina nahkatakin ja viskintuoksun.
Kuinka voi jostakin ihmisestä huokua niin karismaa, mukavuutta, sympaattisuutta.
Luin lehdistä hänen viimeisistä vuosistaan ja poismenosta.
Olin niin surullinen.
En usko että se olisi tehnyt vaikutusta että julkisuuden Jyrki Hämäläinen hali vaan se että millainen Jyrki siinä oli, kuin aurinko. Kohtaaminen kesti vain hetken, mutta se on ollut mielessä välillä ja taas pulpahti.varmasti onkin mukava.
Jää tunne että välitti, että antoi jotain itsestään ;))
Idolikin voi olla idoli, jos todellaan ansaitsee sen.
On niitäkin. - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
Queen Elisabethkin...Olen tässä ihmetellyt ihmisten tapaa kehitellä itselleen "idoli"
Ei minula sellaista ole.
H. - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
Olen tässä ihmetellyt ihmisten tapaa kehitellä itselleen "idoli"
Ei minula sellaista ole.
H.aika monesti vetoat johonkin ajattelijaan, tai kirjoittajaan?
Mut olisko sulla ...opetuslapsia? - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
aika monesti vetoat johonkin ajattelijaan, tai kirjoittajaan?
Mut olisko sulla ...opetuslapsia?siitä puhutaan nykyään, on opetettu tapa.
Puhutaan myös siitä, miten voi huomata kakkimisen tarpeen.
Ja viedä lapsi pytylle.
Noiden asioiden osaajilla olisi paljon opetuslapsia.
Lapsena minäkin opin asioita, ja edelleenkään en jaksa yksin, kavereita tarvitsen.
Yhden miehen aivoilla on rajansa.
Jos joku noista ajatuksista ottaa onkeensa, niin hyvä.
en osaa vastata paremmin.
H. - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
siitä puhutaan nykyään, on opetettu tapa.
Ja viedä lapsi pytylle.
Lapsena minäkin opin asioita, ja edelleenkään en jaksa yksin, kavereita tarvitsen.
H.ja muut sellaset, on kyl niin kaukast historiaa, ettei jaksa muistaa.
Opetus sinällään...hmmmh...ymmärrän et ylittää yhden miehen aivojen rajan.
Palstapeesaus tapahtuu kuitenkin, ehkä tahtomattaan?
Kuitenkin yhden miehen pussiin? - Lässytystäkö vaan?
Mitä matalampi taso sen parempi sinulle. Kaipaat itselle tasoisestasi seuraa.Egoismismissa kyllä tuette toisianne täydellisesti. Kumpikin omaa yhtä egoistisen luonteen. Olette kuin luotuja toisillenne. Onnea Hatsa. Yritä vähän kovemmin. Voit vielä päästä lakanoihin kun tarpeeksi sitkeesti miehenä yrität. Etkä ole pelkkä lässykkä.
- Lässyn lässyn
HTZA kirjoitti:
Olen tässä ihmetellyt ihmisten tapaa kehitellä itselleen "idoli"
Ei minula sellaista ole.
H.niin itseäsi täynnä. Että, suurempaa idolia kuin HATSA ei ole maailmassa. Siis omasta mielestäsi. Olet täynnä itse-ihailua;))) Ja raukkamaisesti petätä itseäsi. Kuvittelet pienessä päässäsi KAIKKIEN muidenkin Anjaniinan tapaan että, muut ihailevat teitä. Olette luotuja toisillenne;))) Kaksi tämän palstan egoistinsinta luonnetta. Tästä suhteesta ei voi seurata muutakuin täydellinen harmonia. Sinun pitää vaan miehenä vihdoinkin rohkaistua;))) Mutta, koska olet saamaton pelle....niin eihän siitä tule lasta eikä paskaa. Vuosisadan palstarakkaus kuitenkin:))
- Lässyn lässyn
HTZA kirjoitti:
siitä puhutaan nykyään, on opetettu tapa.
Ja viedä lapsi pytylle.
H.vielä yhtään mitään. Et edes alkeita. Ja ikä kuitenkin 60v. Et osaa edes tehdä vaikusta naiseen. Kerro nyt rehellistä mitä muka olet oppinut? muutakuin lässyttämään? Olisi hauska todella tietää?
Sitä ennen olet ihan hauska pelle saat minutkin tikahtumaan nauruun. Kun täällä luen itsekehuskeluasi yhdeessä aloittajan Anjaniinan kanssa. Siirtykää tuonne 16 v. palstalle molemmat juttunne ovat molemmilla teinitasoa. Teinitkin tosin vähän kokeneempi ja viisaampia...voisivat siellä ääneen nauraa tätä itsekehuanne. Mistä tämä paska oikein kumpuaa? Jos, saan kysyä? Jatkuvasta huomioinkipeydeystäkö. Milloin kirjoitatte muusta kuin itsetänne? Vai eikö älykkyys riitä? - Anjaniina.
Lässyn lässyn kirjoitti:
niin itseäsi täynnä. Että, suurempaa idolia kuin HATSA ei ole maailmassa. Siis omasta mielestäsi. Olet täynnä itse-ihailua;))) Ja raukkamaisesti petätä itseäsi. Kuvittelet pienessä päässäsi KAIKKIEN muidenkin Anjaniinan tapaan että, muut ihailevat teitä. Olette luotuja toisillenne;))) Kaksi tämän palstan egoistinsinta luonnetta. Tästä suhteesta ei voi seurata muutakuin täydellinen harmonia. Sinun pitää vaan miehenä vihdoinkin rohkaistua;))) Mutta, koska olet saamaton pelle....niin eihän siitä tule lasta eikä paskaa. Vuosisadan palstarakkaus kuitenkin:))
se näköjään. Virhearviosi, vaan ei se minun syytäni ole.
Eiks sun kannattas selvittääkatkeruutes hatsan kans privassa, ei palstalla.
"nojaaminen" vahvempaan, tai tietävämpään on ihan viisauttakin, etenkin jos siinä symbioosissa voi oppia jotakin. Pelkkä omien polkujen tallaaminen ja kaiken "toisin kuin muut"- tekeminen silkkaa jääräpäisyyttään on energiantuhlausta. Ihminen vahvistuu vahvemman seurassa, mutta toisaalta tyhmyydelläkin on taipumus lisääntyä joukossa.
Sokea idolisiipeily ilman kriittisyyttä, se on aivotonta laumakäyttäytymistä. Ihmisellä on kuitenkin luontainen tarve tehdä jostakin idolinsa, esim uskonnot perustuvat idolien palvontaan, karismaattiset kansanjohtajat saavat nopeasti idolin viitan harteilleen yms yms. Mitä siitäkin tulisi jos kaikki haluaisivat vain hallita :)
Kehuskelu julkkujen seurassa liikkumisesta tai korkassa aemassa olevien henkilöiden tuntemisesta on snobismia, keikaroimista. Halutaan antaa kuva kuulumisesta ylempään sosiaaliseen "luokkaan" kuin mitä omilla ansioilla kuuluisi. Pohjalaisittain sanottuna sellainen on leuhkimista.- Anjaniina.
Nojaaminen onkin varmaan ok, mut lähinnä mielessäni oli tilanne, jossa siipeillään eduntavoittelun mielessä.
Oppilapset, niin..ei ehkä kuulu siihen kuvioon.
Tietty, noita oppilapsia on hengellisilläkin johtajilla ja siellä sit kyse onkin ihan jostain muusta...
Mut sun mielestä on ok, jos joku vie porukkaa? Suuntiahan on vääriä ja ...oikeita?
Kuka sen päättää, kuka on hyvä johtaja?
Sellanenko, joka haluaa koko kultin itsemurhaan?
Snobismi taas ei ole kytköksissä idolipalvontaan.
Mä olen tuntenut ton sanan snobismi, silloin kun on puhuttu Englannin aatelistosta ja ne on snobeja omalla oikeutuksellaan, ei kenenkään peesaajina ;))
Niistä on käytetty sanaa dandy, myös ja se tarkoittaa keikaria ;)) siis...laitappa paremmaks ;)))
*Pähkinän tarjoili hän* Anjaniina. kirjoitti:
Nojaaminen onkin varmaan ok, mut lähinnä mielessäni oli tilanne, jossa siipeillään eduntavoittelun mielessä.
Oppilapset, niin..ei ehkä kuulu siihen kuvioon.
Tietty, noita oppilapsia on hengellisilläkin johtajilla ja siellä sit kyse onkin ihan jostain muusta...
Mut sun mielestä on ok, jos joku vie porukkaa? Suuntiahan on vääriä ja ...oikeita?
Kuka sen päättää, kuka on hyvä johtaja?
Sellanenko, joka haluaa koko kultin itsemurhaan?
Snobismi taas ei ole kytköksissä idolipalvontaan.
Mä olen tuntenut ton sanan snobismi, silloin kun on puhuttu Englannin aatelistosta ja ne on snobeja omalla oikeutuksellaan, ei kenenkään peesaajina ;))
Niistä on käytetty sanaa dandy, myös ja se tarkoittaa keikaria ;)) siis...laitappa paremmaks ;)))
*Pähkinän tarjoili hän*jollei snobismi-sana kelpaa, käytetään sitten tuota leuhkims-sanaa kuvaamaan julkuilla ja korkeassa asemassa olevien ihmisten tuntemisilla ja heidän kanssaan kaveeraamisella.
"Mut sun mielestä on oikein jos joku vie porukkaa?"
-Johtajia tarvitaan, niin yritysmaailmassa kuin kansojen johtajina. Diktatuuri ei mielestäni ole oikea tapa johtaa. Se taas että joku "vie" porukkaa ei ole sama asia. En pidä vedättelyistä.- Anjaniina.
TaikisN kirjoitti:
jollei snobismi-sana kelpaa, käytetään sitten tuota leuhkims-sanaa kuvaamaan julkuilla ja korkeassa asemassa olevien ihmisten tuntemisilla ja heidän kanssaan kaveeraamisella.
"Mut sun mielestä on oikein jos joku vie porukkaa?"
-Johtajia tarvitaan, niin yritysmaailmassa kuin kansojen johtajina. Diktatuuri ei mielestäni ole oikea tapa johtaa. Se taas että joku "vie" porukkaa ei ole sama asia. En pidä vedättelyistä.leuhkiminen on parempi sana...
Siis mieluummin pitää pysyä kotimaisessa määritelmässä, sillä ulkomaalainen on heidän olojaan varten ja yläluokka ja snobismi on UK:n käsite...
Joku vie? Hmmm... miks ihmisten pitää laittaa omat aivot narikkaan?
No joo, tiedän, että olet sitä mieltä, ettei minkään johtajan peräs pidä mennä sokeasti, mutta mitä olet mieltä.
Siitä että saksalaiset haluais fuhrerin?
Onko vahva johtaja...vapautus kansalle? Anjaniina. kirjoitti:
leuhkiminen on parempi sana...
Siis mieluummin pitää pysyä kotimaisessa määritelmässä, sillä ulkomaalainen on heidän olojaan varten ja yläluokka ja snobismi on UK:n käsite...
No joo, tiedän, että olet sitä mieltä, ettei minkään johtajan peräs pidä mennä sokeasti, mutta mitä olet mieltä.
Onko vahva johtaja...vapautus kansalle?mikä sä olet määräämään, yritätkö viedä :) Yläluokka ja luokkajako on kylläkin ihan maailmanlaajuinen käsite.
Eiköhän tämä ollutkin nyt tässä mun osaltani.- Anjaniina.
TaikisN kirjoitti:
mikä sä olet määräämään, yritätkö viedä :) Yläluokka ja luokkajako on kylläkin ihan maailmanlaajuinen käsite.
Eiköhän tämä ollutkin nyt tässä mun osaltani.Mä käsitin et tässä käytiin keskustelua määreistä, eri maissa, koitin kertoa mitä se on UK:s? Niinkuin sen itse näin, asuin siel jonkun vuoden ja yläluokan paris...
Mut joo, jokainen määrittelee omat rajansa. Kuin pitkälle haluaa jutella. Anjaniina. kirjoitti:
leuhkiminen on parempi sana...
Onko vahva johtaja...vapautus kansalle?Analyysiä saksalaisten käsittämättömästä tottelevaisuudesta natsivallan aikana löytyy Alice MIllerin kirjoissa, esim kirjasta Alussa oli kasvatus. Se on julkaistu joskus 1980-luvun alkupuolella.
- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
Analyysiä saksalaisten käsittämättömästä tottelevaisuudesta natsivallan aikana löytyy Alice MIllerin kirjoissa, esim kirjasta Alussa oli kasvatus. Se on julkaistu joskus 1980-luvun alkupuolella.
se oli jonkinlainen joukkopsykoosi.
Vai oliko, oliko se vaan mukavuudenhalua, et joku... määräs?
Ja muiden ei tarvinnut ajatella?
Se oikeutti, inhimillisyydelle vastaiset teotkin? Anjaniina. kirjoitti:
se oli jonkinlainen joukkopsykoosi.
Vai oliko, oliko se vaan mukavuudenhalua, et joku... määräs?
Ja muiden ei tarvinnut ajatella?
Se oikeutti, inhimillisyydelle vastaiset teotkin?Kirjan nimi on käytännössä se, mitä sanoit tuolla aikaisemmin: Alussa oli kasvatus. Kasvatusksesta se johtuu, vaikken tuolla alussa sitä tuntunut tietävänkään.
- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
Kirjan nimi on käytännössä se, mitä sanoit tuolla aikaisemmin: Alussa oli kasvatus. Kasvatusksesta se johtuu, vaikken tuolla alussa sitä tuntunut tietävänkään.
ajatellut näin, ettei sitä kasvatusta tajua.
Mut kun vanhemmiten huomaa, tekevänsä samoja asioita kuin vanhempansa (kumpi nyt sit enempi vaikuttikin) niin tajuaa, miten vahva ote on kotioloilla ja ihmisillä, loppuelämään?
Kyl sitä vaan on kasvatuksen ja arvojen tulos...
Mut sit se, et jos siellä oli jotain pahaa, niin se on itse käsiteltävä ja tehtävä tietoinen päätös, että en ole niinkuin... Anjaniina. kirjoitti:
ajatellut näin, ettei sitä kasvatusta tajua.
Mut kun vanhemmiten huomaa, tekevänsä samoja asioita kuin vanhempansa (kumpi nyt sit enempi vaikuttikin) niin tajuaa, miten vahva ote on kotioloilla ja ihmisillä, loppuelämään?
Kyl sitä vaan on kasvatuksen ja arvojen tulos...
Mut sit se, et jos siellä oli jotain pahaa, niin se on itse käsiteltävä ja tehtävä tietoinen päätös, että en ole niinkuin...Luepa se kirja, ei ole turhan paksu ja jaaritteleva, kuten Millerin myöhempi: Älä huomaa.. Saat varmaan hyviä ahaa-elämyksiä. Kirjassa on käsitelty myös hämäävä manipulaatiokin, miten olet nyvä lapsi, miten huono lapsi.
Hyi hitsi, mä istuin vahingossa naapurin kissan päälle. Kun mä pyytelin kauheesti anteeksi, se meni ruokakupeille, ja mä annoin nolona punakampelaa becham kastikkeella. Kyllä sekin jo osaa.- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
Luepa se kirja, ei ole turhan paksu ja jaaritteleva, kuten Millerin myöhempi: Älä huomaa.. Saat varmaan hyviä ahaa-elämyksiä. Kirjassa on käsitelty myös hämäävä manipulaatiokin, miten olet nyvä lapsi, miten huono lapsi.
Hyi hitsi, mä istuin vahingossa naapurin kissan päälle. Kun mä pyytelin kauheesti anteeksi, se meni ruokakupeille, ja mä annoin nolona punakampelaa becham kastikkeella. Kyllä sekin jo osaa.mut naapurin kissan päälle istuminen ajatuksissaan..on aikas paha, ihme ettet saanut kynsiä...persuuksiis ;))
Anjaniina. kirjoitti:
mut naapurin kissan päälle istuminen ajatuksissaan..on aikas paha, ihme ettet saanut kynsiä...persuuksiis ;))
Nyt se kissa, siis musta ja hämärässä huonosti näkyvä, meni taas mun tv-tuoliin, jossa mä olen monet kerrat istunut sen päälle. Joka kerta se on saanut hyvityksen, ja sitä kai se odottaa nytkin.
- Anjaniina.
sedna2003 kirjoitti:
Nyt se kissa, siis musta ja hämärässä huonosti näkyvä, meni taas mun tv-tuoliin, jossa mä olen monet kerrat istunut sen päälle. Joka kerta se on saanut hyvityksen, ja sitä kai se odottaa nytkin.
sä TIEDÄT missä se istuu ;)))
"Ikäänkuin liimaudutaan toistelemaan sen vahvemman mielipiteitä ja halutaan näyttäytyä hänen seurassaan, jotta voidaan sanoa, että kyllä minäkin....?
Jopa tapauksia, joissa ei katsota lainkaan kriittisesti sen idolin tapaa olla ja ajatella, vaan heittäydytään samaan paatokseen?"
Minä en käsitä mistä tällainen oikein syntyy, mutta tällä viikolla olen saanut todistaa ilmiötä "hiljaisena toisinajattelijana". Minussa herättää vastustusta. Olenko vastarannankiiski? Vai tyhmä ja itsepäinen? Olen mutissut hiljaa itsekseni, etten voi sietää agitointia, mutta en halua myöskään kymmnetä vihaista ihmistä kertomaan, että heillä on oikeus ajatella omilla aivoillaan, mutta jos minä ajattelen eri lailla, ajattelen väärin.Tässä on ajatus kiteytettynä. "Jollet ole puolellamme olet meitä vastaan". Olkoon vaikka kevennys :=)
http://www.youtube.com/watch?v=TvrLV2Glvwo- Anjaniina.
ajattelet omilla aivoillas sen mitä tunnet itsessäsi?
Kuinka voisit olla väärässä?
Kuinka kaukaa on ihmisten haettava oikeutusta omille ajatuksilleen? Anjaniina. kirjoitti:
ajattelet omilla aivoillas sen mitä tunnet itsessäsi?
Kuinka voisit olla väärässä?
Kuinka kaukaa on ihmisten haettava oikeutusta omille ajatuksilleen?Minä tunnen suurta hämmästystä ja ihmetystä. En itse asiassa ymmärrä ilmiötä ollenkaan. Olen myös sitä mieltä ettei minun tarvitsekaan ymmärtää. Eli en tule yhtään onnellisemmaksi, jos joku keksii näihin kysymyksiin vastauksen.
Miten yhden henkilön ajamasta asiasta syntyy hetkessä 10 ihmisen ajama asia ja ratkaisuksi ei käy kuin yksi vaihtoehto? Tiedä minkä inkvisiition kouriin joutuu, jos esittää eriävän mielipiteen ja viisainta on pysyä vaiti ja olla osallistumatta vouhotukseen. Ja miksi mielipide pitää esittää korottamalla ääntä? Ja sitten laumaksi kerääntyneet yhtä asiaa ajavat ihmiset tämän päälle kehittelevät vielä kiihdyksissään ikäänkuin salaliittoteorioita.- Anjaniina.
PupuPuskasta kirjoitti:
Minä tunnen suurta hämmästystä ja ihmetystä. En itse asiassa ymmärrä ilmiötä ollenkaan. Olen myös sitä mieltä ettei minun tarvitsekaan ymmärtää. Eli en tule yhtään onnellisemmaksi, jos joku keksii näihin kysymyksiin vastauksen.
Miten yhden henkilön ajamasta asiasta syntyy hetkessä 10 ihmisen ajama asia ja ratkaisuksi ei käy kuin yksi vaihtoehto? Tiedä minkä inkvisiition kouriin joutuu, jos esittää eriävän mielipiteen ja viisainta on pysyä vaiti ja olla osallistumatta vouhotukseen. Ja miksi mielipide pitää esittää korottamalla ääntä? Ja sitten laumaksi kerääntyneet yhtä asiaa ajavat ihmiset tämän päälle kehittelevät vielä kiihdyksissään ikäänkuin salaliittoteorioita.aikas nopeasti.
Jossain työpaikalla toi tapahtuu pian, siellä joku tarttee syyllisen...ei silläväliä kuka se on... Anjaniina. kirjoitti:
aikas nopeasti.
Jossain työpaikalla toi tapahtuu pian, siellä joku tarttee syyllisen...ei silläväliä kuka se on...En ole kiinnittänyt aiemmin huomiota kovin paljon ko. ilmiöön. Nyt kun luen ketjua, tajuan, miten yleistä.
Työpaikan syntipukki? Sellaiseksi joutunee vielä herkimmin ihminen, joka on jollain tapaa heikoilla ja se on oikeasti aivan hirveä tilanne. Olen minäkin nuorena sortunut mukaan sellaiseen, että olen uskonut, kun minulle on kerrottu, miten huono ja laiska tms. joku on ja sillä ihmisellä on voinut olla jokin oikea hätä. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt kuinka ajattelematon olen ollut. Toki saatan olla yhä ajattelematon.
Olen luonnostani sovittelija. Siis se joka yrittää saada tahtonsa läpi pehmein keinoin. Johdatella muita haluamaansa suuntaan. Aika naisille tyypillistä? Siksi kai vierastan laumasieluisuutta. Kaikkihan me jotain olemme ja jollain tavalla ajamme asioitamme.- Anjaniina.
PupuPuskasta kirjoitti:
En ole kiinnittänyt aiemmin huomiota kovin paljon ko. ilmiöön. Nyt kun luen ketjua, tajuan, miten yleistä.
Työpaikan syntipukki? Sellaiseksi joutunee vielä herkimmin ihminen, joka on jollain tapaa heikoilla ja se on oikeasti aivan hirveä tilanne. Olen minäkin nuorena sortunut mukaan sellaiseen, että olen uskonut, kun minulle on kerrottu, miten huono ja laiska tms. joku on ja sillä ihmisellä on voinut olla jokin oikea hätä. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt kuinka ajattelematon olen ollut. Toki saatan olla yhä ajattelematon.
Olen luonnostani sovittelija. Siis se joka yrittää saada tahtonsa läpi pehmein keinoin. Johdatella muita haluamaansa suuntaan. Aika naisille tyypillistä? Siksi kai vierastan laumasieluisuutta. Kaikkihan me jotain olemme ja jollain tavalla ajamme asioitamme.on aina joku syntipukki.
Ihmisen pitää käyttää omaa harkintaansa huomatakseen , syyllistääkö muut ja onko se oikein.
Miten vois olla oikein, syyllistää yhtä ihmistä?
Silloin on jotain suurempaa vialla, työyhteisössä? Jos kaikki käy yhden kimppuun, se on osoitus et jotain on pahasti vialla, enemmälti.
Mä painin tällaisten kysymysten kans päivittäin ja voin sanoo..ei ole yhden ihmisen vika.
Työyhteisö on jotenkin sairas Anjaniina. kirjoitti:
on aina joku syntipukki.
Ihmisen pitää käyttää omaa harkintaansa huomatakseen , syyllistääkö muut ja onko se oikein.
Miten vois olla oikein, syyllistää yhtä ihmistä?
Silloin on jotain suurempaa vialla, työyhteisössä? Jos kaikki käy yhden kimppuun, se on osoitus et jotain on pahasti vialla, enemmälti.
Mä painin tällaisten kysymysten kans päivittäin ja voin sanoo..ei ole yhden ihmisen vika.
Työyhteisö on jotenkin sairasSitä omaa harkintaa kai lähinnä pitää olla.
Entäs, jos työyhteisössä on joku yksilö sairas ja sairautensa takia käyttäytyy hyökkäävästi ja vainoluuloisesti tai harhaisesti muita kohtaan? Vaikkapa vain ajoittain, ajoittain ihminen on maailman rakastettavin. Pitääkö muiden työyhteisössä sietää vai mitä pitää? Miten yksilön pitää puhtautua yhteisön sairauteen tai miten yhteisön suhtautua yksilön sairauteen? Yksilö tietysti ohjataan nykyaikana hoitoon- eipäs ohjatakaan, vaan on "avohoidossa" siellä työyhteisössä ja käy jossain terapiassa, jos käy. (Meniköhän mun ajatus nyt vähän "pitkälle?" Muistelin yhtä työkaveria vuosikymmeniä sitten ja siitä tuli mieleeni tämä ajatusleikki.)- Anjaniina.
PupuPuskasta kirjoitti:
Sitä omaa harkintaa kai lähinnä pitää olla.
Entäs, jos työyhteisössä on joku yksilö sairas ja sairautensa takia käyttäytyy hyökkäävästi ja vainoluuloisesti tai harhaisesti muita kohtaan? Vaikkapa vain ajoittain, ajoittain ihminen on maailman rakastettavin. Pitääkö muiden työyhteisössä sietää vai mitä pitää? Miten yksilön pitää puhtautua yhteisön sairauteen tai miten yhteisön suhtautua yksilön sairauteen? Yksilö tietysti ohjataan nykyaikana hoitoon- eipäs ohjatakaan, vaan on "avohoidossa" siellä työyhteisössä ja käy jossain terapiassa, jos käy. (Meniköhän mun ajatus nyt vähän "pitkälle?" Muistelin yhtä työkaveria vuosikymmeniä sitten ja siitä tuli mieleeni tämä ajatusleikki.)ihan oikeas.
Minäkin luulin aikoinaan että ihmiset saa mielenterveyshäiriöön hoitoa.
Muttei se niin mene.
Ne laitetaan takaisin töihin, puuttumatta siihen mikä niiden stressin aiheuttaa..hyvin löysällä terveydenhoito/mielenterveysterapialla.
Eli, jollet itte parae, niin ei mekään mitään voida..
Romuutti minun uskoni suomalaiseen terveydenhuoltoon... Anjaniina. kirjoitti:
ihan oikeas.
Muttei se niin mene.
Ne laitetaan takaisin töihin, puuttumatta siihen mikä niiden stressin aiheuttaa..hyvin löysällä terveydenhoito/mielenterveysterapialla.
Romuutti minun uskoni suomalaiseen terveydenhuoltoon...Ja ei liene vaikea arvata, kenestä helpoiten tulee tuossa tapauksessa työpaikan syntipukki, josta puhumalla voidaan muista ongelmista vaieta. Esimerkiksi se on sitä avohoitoa.
- Nukkuva karhu
Anjaniina. kirjoitti:
ihan oikeas.
Muttei se niin mene.
Romuutti minun uskoni suomalaiseen terveydenhuoltoon...menetä, sisuasi kadota.
- Putkivalo
Mulla on kyllä ollut kova pala elämässä se, ettei kaikki pidä minusta. Netti on vähän auttanut tässä hommassa, koska täällä on melko mahdotonta miellyttää ne känkkisimmät ;)))
Olisiko se luonnekysymyskin tuo, teen mielummin taustatyötä jonkun hyväksi kuin että ite olisin esillä.
En mä silti väittäisi että kukaan idoliksi asti pääsee... On vaan ihmisiä joiden kanssa juttu luistaa paremmin, ja on tietty kaikin tavoin helpompaa jos hän on asioista samaa mieltä kuin minä :) Kuitenkin meillä kaikilla on omat vahvat puolet ja omat huonot. Johtajallakin. Se on yleensä huono alainen :))- Anjaniina.
mut nyt olikin kyse ihmisitä jotka liimautuu johonkuhun...
Sä et ole sellanen..sen huomaa jo txt?
Se pitäminen, se on taas sen vastapuolen ..ongelma ;) - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
mut nyt olikin kyse ihmisitä jotka liimautuu johonkuhun...
Sä et ole sellanen..sen huomaa jo txt?
Se pitäminen, se on taas sen vastapuolen ..ongelma ;)ymmärrän mitä tarkoitat.
Kun nyt äkkiseltään kaivan putkiaivoistani ne sellaiset liima-tapaukset mitä itte olen nähnyt, ne on yleensä sellaisia joissa toinen kokee olevansa sivuun sysätty ja hän vastustaa sitä. Vaikka itselleenhän silleen hallaa vaan tekee. Meillä esim. exän kanssa kesti 9 kk siitä päivästä lähtien kun sanoin että haluan erota, ennen kuin hän lopulta päästi mut menemään. Tietty olisin voinut lähteä ennen sitä, mutta tuo on niin hankala asia etten sen enempää siitä täällä puhu. Mutta sinä aikana kun hän väkisin piti minusta kiinni, mentiin vaan lopulta syvemmälle suohon. Joskus olen miettinyt että olisiko mitään ollut pelastettavissa jos hän olisi käyttänyt toisinpäin, ja kunnioittanut mun päätöstä. Turha pohdintaa oikeesti, täs ny ollaan, ja hyvä niin.
Voivoi kun oppisin tuota, sun vikaa lausetta. Elämä olisi omalta kannalta paljon helpompaa. - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
ymmärrän mitä tarkoitat.
Kun nyt äkkiseltään kaivan putkiaivoistani ne sellaiset liima-tapaukset mitä itte olen nähnyt, ne on yleensä sellaisia joissa toinen kokee olevansa sivuun sysätty ja hän vastustaa sitä. Vaikka itselleenhän silleen hallaa vaan tekee. Meillä esim. exän kanssa kesti 9 kk siitä päivästä lähtien kun sanoin että haluan erota, ennen kuin hän lopulta päästi mut menemään. Tietty olisin voinut lähteä ennen sitä, mutta tuo on niin hankala asia etten sen enempää siitä täällä puhu. Mutta sinä aikana kun hän väkisin piti minusta kiinni, mentiin vaan lopulta syvemmälle suohon. Joskus olen miettinyt että olisiko mitään ollut pelastettavissa jos hän olisi käyttänyt toisinpäin, ja kunnioittanut mun päätöstä. Turha pohdintaa oikeesti, täs ny ollaan, ja hyvä niin.
Voivoi kun oppisin tuota, sun vikaa lausetta. Elämä olisi omalta kannalta paljon helpompaa.et jossain vaiheessa...istuu alas ja määrittelee mistä itte tykkää ja mitkä on omat päämäärät ja tykkäämiset. Ja mitä on oma elämä ja muiden elämä, ja onko niiden vaatimukset oikeutettuja..
Se on pitkä tie, mut se on joskus käytävä..
Päätettävä mitä Itse elämältä haluaa ja erotettava se mitä muut olettaa...
Ja sitten sanottava ei... - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
et jossain vaiheessa...istuu alas ja määrittelee mistä itte tykkää ja mitkä on omat päämäärät ja tykkäämiset. Ja mitä on oma elämä ja muiden elämä, ja onko niiden vaatimukset oikeutettuja..
Se on pitkä tie, mut se on joskus käytävä..
Päätettävä mitä Itse elämältä haluaa ja erotettava se mitä muut olettaa...
Ja sitten sanottava ei...Mun pitää varmaan tehdä just noin. Miettiä omat rajat, mitä rooleja annan niille joiden kanssa olen tekemisissä.
Aikaisemmin oon ollut sitä mieltä että kaikkien kanssa on tultava toimeen, on oma pienuutta jos ei pysty. Ja sitten aloin riitelemään, sinne meni siis se periaate. Pahalta tuntuu vieläkin, se vaan mustaa mielen sellainen, pitäisi löytää joku konsti päästä sen yli. Ottaa vaik ne vaaleanpunaiset pois vähäksi aikaa ;) paitsi se on niin ihku väri.
Tiedätkö, tykkään ajatella asioita niin, että tietyt ihmiset tulee mun elämään jostain syystä. Nyt mä taidan tietää miksi sut "kohtasin" :)
Kaikkia miellyttää.. tää klisee, jos yhteen suuntaan kumartaa, toiseen pyllistää.
- Putkivalo
onhan ihmisellä kaksi polvea, ja kaksi kinkkua, kumpikin voi saada minusta puolikkaan :)))
Mulla ei tee tiukkaakaan olla kahden välissä.
Öhm.
Perjantai?
Siis kun.. tuo käsite mistä puhut, on minusta silloin jos palvoo toista. Kahta ei voi, se on totta, mutta jos ei kumarra? - Anjaniina.
tuon kerrot omassa aloituksessasi ;)
Putkivalo kirjoitti:
onhan ihmisellä kaksi polvea, ja kaksi kinkkua, kumpikin voi saada minusta puolikkaan :)))
Mulla ei tee tiukkaakaan olla kahden välissä.
Öhm.
Perjantai?
Siis kun.. tuo käsite mistä puhut, on minusta silloin jos palvoo toista. Kahta ei voi, se on totta, mutta jos ei kumarra?Tuollasta en tullu ottaneeks huomioon, sanontaa vaan käytin juurikaan ajattelematta,tyypillistä mulle.
Kommentti oli niin sua, thanks ;))
- Ruustinnaa
ihmettelen tuota naisten hinkua liimautua luolamieheen. Ollaan rouva sitä ja rouva tätä ilman omaa tahtoa siihen asti kun idoli löytää uuden ihailijan. :)
- Anjaniina.
palstallakin tätä tapahtuu?
Laittaa ihmetteleen..motiiveja? - Norma.
Anjaniina. kirjoitti:
palstallakin tätä tapahtuu?
Laittaa ihmetteleen..motiiveja?uskaltais väittää että palstallakin on idoleita...mutta oikeassa elämässä siihen törmää tämän tästä. Täälläkin siitä saa aavistuksen lukiessa muutaman ikäisemme? naisen rehellisiä? aatoksia sukupuolien arvojärjestyksestä.
- Anjaniina.
Norma. kirjoitti:
uskaltais väittää että palstallakin on idoleita...mutta oikeassa elämässä siihen törmää tämän tästä. Täälläkin siitä saa aavistuksen lukiessa muutaman ikäisemme? naisen rehellisiä? aatoksia sukupuolien arvojärjestyksestä.
en vaan viitsi laittaa nimiä tai tapahtumia, kun ei ole palstalla tarkoitus puhua kirjoittajista.
Mut jokainen joka seuraa huomaa kyl trendin... - Blasee
Anjaniina. kirjoitti:
en vaan viitsi laittaa nimiä tai tapahtumia, kun ei ole palstalla tarkoitus puhua kirjoittajista.
Mut jokainen joka seuraa huomaa kyl trendin...näyttää olevan taantumus.
Luovutaan omista ideologioista hämärän logiikan alttarilla. Puhutaan allegorioilla ja oletetaan enemmän kuin arkipäivässä pystytään toteuttamaan.
Bluffataan. - Anjaniina.
Blasee kirjoitti:
näyttää olevan taantumus.
Luovutaan omista ideologioista hämärän logiikan alttarilla. Puhutaan allegorioilla ja oletetaan enemmän kuin arkipäivässä pystytään toteuttamaan.
Bluffataan.oma persoona, jos sitä koskaan olikaan?
- Lässyn lässyn
Mnä keskeistä egoismia? Kirjoittaisit joskus edes asiaa. Tai olisit tekemättä näitä minä keskeisiä aloituksia. Tympeää kakaramaista maailmaan kuvaa luot tänne joka ikinen päivä? Miksi? Ovatko nämä asiat sinulle TODELLA niin tärkeitä;))) Aikuiselle naiselle? Katsotko koskaan muusta näkökulmasta kuin omasta pienestä navastasi? Teinipalsta on vähän tuolla ylempänä. Kirjoita sinne näitä yksinkertaisuuksia ja elämän viisauksiasi. Tai älyä olla hiljaa!!!
- Anjaniina.
minulla hieman ylempänä kuin navan korkeudella ;)))
Ja jospa ottaisit omasta neuvostasi vaarin, olisit hiljaa...
Kauanko meinaat riehua tällä kertaa? Haukkua ja nimitellä ihmisiä, kun ei ne tee niinkuin sinä haluat?
Kumpikohan meistä oikein on egoisti?
- xxxyyy
En tainnut ymmärtää mitä tarkoitat noilla idoleilla.
Nuorena noita taitaa olla lähes kaikilla, yleensä jotakin viihteen tai musiikin väkeä. Syttyvät ja sammuvat aikanaan ja kovin harva fiksautuu niihin pidemmäksi aikaa saati loppuiäkseen. Omani lopahtivat aikoinaan nopeasti ja sama tuntuu olevan jälkikasvullakin, vaihtuvat parin vuoden välein jos ei sitäkin nopeammin. Ensimmäinen idolini taisi olla viisivuotiaana posteljooni...- Anjaniina.
että ihmisillä on esikuvia.
Joskus vähän outojakin, hmm...posteljooni ;)))
Mutta se että hehkutetaan sitä toista, ajattelematta, ettei sekään aina ole oikeessa...on outoa..
Mennään mukaan "joukko"hysteriaan.
Sitä tapahtuu aika paljon. - xxxyyy
Anjaniina. kirjoitti:
että ihmisillä on esikuvia.
Joskus vähän outojakin, hmm...posteljooni ;)))
Mutta se että hehkutetaan sitä toista, ajattelematta, ettei sekään aina ole oikeessa...on outoa..
Mennään mukaan "joukko"hysteriaan.
Sitä tapahtuu aika paljon.Niin, siis viisivuotiaana, ihastuin kylän postinkantajaan niin että halusin itsekin isona samaan työhön. No, vielä en ole sitä hommaa ehtinyt kokeilla enkä taida enää viitsiä yrittääkään.
Ja monikohan niistä tytöistä jotka kouluaikoinani kiljuivat Beatleseiden perään käyvät enää seitsemänkymppisen Lennonin haudalla. No, Jeesus-faneja kyllä riittää ja ehkä joku viimeisistä Elvis-faneistakin on vielä hautaan panematta. Amerikassahan noita vielä haahuillee liimatukkineen ja valkoisine pukuineen. Nuorisohan on noille nauranut jo viimeiset 50 vuotta...
"idoli" ja "julkkis" sanat pois niin nostan syytteen sanojeni varastamisesta.
Käräjillä kohdataan ;))- Anjaniina.
son kova kovaa vastaan, näytäppä valtauskirjas.
Muka.
Minä en hevin luovuta.
Vaan ensin nakkaan talvinakit talon kulkuvehkeisiin alle ;) Anjaniina. kirjoitti:
son kova kovaa vastaan, näytäppä valtauskirjas.
Muka.
Minä en hevin luovuta.
Vaan ensin nakkaan talvinakit talon kulkuvehkeisiin alle ;)ajatuksia sulle mieleen tuli.
Hö?
Mä mitään valtaa, olen itteni kaltainen kujakatti. Se riittää ;))
Mikä fakin valtakirja?
Täällä pidetään hauskaa ja jos ei hymy irtoa niin mennään pois.
Valtakirja??
;DDDDDDDDDDD- Anjaniina.
isopienikissa kirjoitti:
ajatuksia sulle mieleen tuli.
Hö?
Mä mitään valtaa, olen itteni kaltainen kujakatti. Se riittää ;))
Mikä fakin valtakirja?
Täällä pidetään hauskaa ja jos ei hymy irtoa niin mennään pois.
Valtakirja??
;DDDDDDDDDDDkunensin tehdään löydös, paalutetaanja sitten mennään tekeen valtauksesta omistuskirja.
Ni kyselen tässä, ettämissä se valtauskirja?
Kujakattina, olisitko kuitenkin vain...fakin merkannut ;))) Anjaniina. kirjoitti:
kunensin tehdään löydös, paalutetaanja sitten mennään tekeen valtauksesta omistuskirja.
Ni kyselen tässä, ettämissä se valtauskirja?
Kujakattina, olisitko kuitenkin vain...fakin merkannut ;)))Hiffasit..
hmm......... ;)
Vaan oikeesti. Kirjoitellaan, olkoon tunteita tahi tunteettomuutta.
Mielipiteitä ja silkkaa ajatuksettomuutta, huumoria!!
Ollaan ihmisiä (ja välillä kissoja) kirjoitellaan ...
Lauantaita kaikille ja erityisesti sulle!- Anjaniina.
isopienikissa kirjoitti:
Hiffasit..
hmm......... ;)
Vaan oikeesti. Kirjoitellaan, olkoon tunteita tahi tunteettomuutta.
Mielipiteitä ja silkkaa ajatuksettomuutta, huumoria!!
Ollaan ihmisiä (ja välillä kissoja) kirjoitellaan ...
Lauantaita kaikille ja erityisesti sulle!alkaa tuntumaan mukavalle, talvenodotus ;)
- Teemuna
Lankesit naaraksien pahaan perisyntiin yleistäessäsi. Hyi sinua.
Esmes minulla ei ole mitään käyttäytymisidolia, ainakaan tietoisesti ja pärjään sen minkä pärjään ihan omilla avuillani.
Rattoisaa lauantaiaamua.- Anjaniina.
kunajattelin että jokainen käsittää omalla tavallaan, enkä halunnut sormella osoittaa.
Ja paljon tästä on tullutkin, sellaisiakin, mitä ne itse ajatellutkaan ;)
Ja normaalit haukkumisetkin siihen päälle, kohta on kakku valmis ;)))
Hienoa lauantaita, on hyvä keli, pikkupakkanen ja kuulas..
- Asiat paikoilleen
Mulla ei ole koskaan, ikinä ollut idolia. Ei edes murrosiän kärvistelyssä. Voihan toisen työtä ja saavutuksia kunnioittaa, jos hän sen ansaitsee. Mutta että vielä joku "jalusta"?
Toki ihailen joitakin ihmisiä, lähipiirissä. Mutta se on rakkautta myös.
Olen mielummin näille antisankareille nauraja. Täällä on tosi hyviä vastauksia.
Paha lisätä niihin enää mitään. Kai kumpiakin tarvitaan sekä "idoleita" että niitä "idolin palvojia".
Maailma kaikkineen on kuitenkin niin monimuotoinen että jos niitä ei olis niin paljon olis pois siitä mitä itekin ihmettelen ihmisten suhteen.
Ei kaikki voi olla yhtä vahvoja.
Äitisuhde kysymys tuolla jossain keskustelun välissä herätti mun omat ajatukset siihen että vasta äidin kuoleman jälkeen alkoi se oppi mulla syvästi ettei me olla yksi ja sama persoona.
Hän oli pieni mutta vahva luonne ja sai monessa asiassa mut ajattelemaan samoin.
Siitä olen nyt ulos kasvanut ja elän ihan oman näköistä elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753