Laitoin Golffiin uudet kaasuiskarit ja samalla tilasin modificarsista eibach pro kit madallusjouset.
Näyttää ihan hyvältä, mutta pohjamuovin alla on tilaa vajaa kymmenen senttiä joten pohja raapii ihan joka paikkaan. Madallus piti olla -30mm mutta mielestäni tippui reilusti enemmän. Mietin vaan että minkälainen olisi jos olisin tilannut sport kitin jossa madallus -50mm? Ei olisi voinut ajaa edes kesällä.
Miten on muilla madalluksen jälkeen auton korkeus ja maavara?
Muistaakseni muutoskatsastuksessa mitattiin navasta kaareen 340/350mm, mutta on varmaan siitä vielä vähän laskenut kun on jonkin aikaa ollut alla.
Golf IV madaltui liikaa
15
2842
Vastaukset
- mielessä.
Että madalletut alustat on pääasiassa tarkoitettu rataajoon, ei maantielle.
- TDIGolffari
Jos ei ymmärrä koko asiasta mitään?
leike eibachin sivuilta:
"Eibach Pro-Kit on täydellinen valinta useimpiin katuautoihin. Eibachin ainutlaatuinen progressiivinen jousiprofiili tarjoaa Pro-Kit –sarjoille katukäyttöön täydellisen ominaisuuksien yhdistelmän".
Mielestäni tuosta käy hyvin ilmi että alusta on tarkoitettu pääasiassa kaikkeen muuhun kuin rata-ajoon? - uskot kaiken
TDIGolffari kirjoitti:
Jos ei ymmärrä koko asiasta mitään?
leike eibachin sivuilta:
"Eibach Pro-Kit on täydellinen valinta useimpiin katuautoihin. Eibachin ainutlaatuinen progressiivinen jousiprofiili tarjoaa Pro-Kit –sarjoille katukäyttöön täydellisen ominaisuuksien yhdistelmän".
Mielestäni tuosta käy hyvin ilmi että alusta on tarkoitettu pääasiassa kaikkeen muuhun kuin rata-ajoon?mainospaskan mitä tuutista tulee. Suomen oloissa madallus ei tuo MITÄÄN oikeita etuja kahdeksaakymppiä tai satasta ajettaessa vaikka sinäkin älypää niin luulet. Sen sijaan haittapuolia löytyy useitakin joita jopa sinä olet yllättäen huomannut.
- mainosTelija
TDIGolffari kirjoitti:
Jos ei ymmärrä koko asiasta mitään?
leike eibachin sivuilta:
"Eibach Pro-Kit on täydellinen valinta useimpiin katuautoihin. Eibachin ainutlaatuinen progressiivinen jousiprofiili tarjoaa Pro-Kit –sarjoille katukäyttöön täydellisen ominaisuuksien yhdistelmän".
Mielestäni tuosta käy hyvin ilmi että alusta on tarkoitettu pääasiassa kaikkeen muuhun kuin rata-ajoon?Ostitko aikoinaan ternimaitoa? Imurikauppiaskin tekee luonasi vuoden tilin. No, meitä on moneen junaan...
- turhasta
mainosTelija kirjoitti:
Ostitko aikoinaan ternimaitoa? Imurikauppiaskin tekee luonasi vuoden tilin. No, meitä on moneen junaan...
Olen muutamaan autooni hankkinut uusia jousia ja iskareita. Ei ole käynyt vakavasti mielessäkään se, että madaltaisin jousitusta, kun muutamilla matalilla autoilla (tavis henkilöauto sedan) on jo vakionakin vaikeuksia päästä raapimatta korokkeista, kivetyksistä kerrostalon pihaan tai rengasliikkeen tai huoltokorjaamon kynnystappien yli.
Sen sijaan olen hankkinut uudet jäydemmät jouset, mitkä jämäköittävät ajoa ja lisäävät hieman maavaraa jos on kyydissä muutakin kuin kuski. . Ja loikkaa korokkeiden yli kuin pantteri eli kaikiaan jäykemmät jouset ja kaaauiskarit on loistava valinta.
Jos kierretään sileää asfalttirataa, niin vain silloin on madaltamisesta todellista hyötyä !
- korotuksen
Meidän kaupungissa on vähän joka paikassa hidastetöyssyjä. Minä tarvitsisin korotusjouset. Madalletuilla autoilla joutuu tarkkaan mietimään mitä reittejä voi edes yrittää ajaa.
- laitoin
-40 jouset kun 2 vakiojousta oli poikki. Pohjamuovin alla on tuskin kymmentä senttiä tilaa. Ihan hyvin on pärjännyt kun harvemmin tarvitsee metsäautoteillä ajella.
Taidat ajella paljonkin kärrypolkuja jos joka paikkaan raapii. Silloin ei olisi kannattanut alkaa madaltamaan.- Linttaan
Kyllä nämä suomalaiset tiet ovat nykyään sen verran heikossa kunnossa, että 10cm maavaralla täytyy olla aika huolellinen tai autossa pitää olla hyvä pohjapanssari, ettei öljypohja jatkuvasti ota maahan.
Kun laskit sitä Golfiasi, niin ei käynyt mielessä jo valmiiksi olematon maavara? Muistaakseni alunperin autossasi on maavaraa noin 12cm. Siitä kun lasketaan 3cm, maavaraa on jo aika vähän. Kokemusta löytyy lasketusta Borasta...
- >Matalapainetta
>Madallat autoa ja valitat, kun tuli matala,,
>anna sen olla tallissa, niin olisi ehkä varaa vielä vähän madaltaa.... - metsämökin tonttu
Joo mä laitoin Hiaceen 195 15tuumaset tuli aika hyvä just sopivat ei raavi normiajossa. Oli muuten Hankookit Eikä maksanu palio.
- Kaikki madallukset
Varmin tapa pilata auton ominaisuudet on laittaa näitä amistuunauksia. alustasarja, isot alut ja niille suojakumit (muka renkaat) Katsastuksessa kilvet pois tälläsiltä ja ratsioissa myös!
- Bet Bet
Kaikki madallukset kirjoitti:
Varmin tapa pilata auton ominaisuudet on laittaa näitä amistuunauksia. alustasarja, isot alut ja niille suojakumit (muka renkaat) Katsastuksessa kilvet pois tälläsiltä ja ratsioissa myös!
Miten olisi ollut korotussarja?Silläkin saa huomiota.
- mortunium
Bet Bet kirjoitti:
Miten olisi ollut korotussarja?Silläkin saa huomiota.
ompahan kummallinen ongelma tuollanen ettei ton enempää jää tilaa.
Setä laitto neloskoppansa uusiksi KW sarjalla.. eli siis kaikki mahdollinen.. jouset, raidetangon päät, iskarit, kallistuksenvakain..... anyway alusta siis on täysin säädettävä julmetun jämäkkä mutta vaikka auton veis ihan tonttiin eli -50mm niin siltikään ei vielä normipintaisella asfaltilla pohja raavi.. nyt taitaapi tällähetkellä olla -40mm vaiko peräti -35mm ja pystyy ajelemaan tarvittaessa vaikka hiekkateitäkin.
Itselläni on pösö 306 kaasut ja tuotu alaspäin jäykemmillä kybin jousilla 30mm.. mukava ja asiallisen jämäkkä ajettava, eikä tarvitse ihan hampaat irvessä varoa kivetyksiä. - mortunium
mortunium kirjoitti:
ompahan kummallinen ongelma tuollanen ettei ton enempää jää tilaa.
Setä laitto neloskoppansa uusiksi KW sarjalla.. eli siis kaikki mahdollinen.. jouset, raidetangon päät, iskarit, kallistuksenvakain..... anyway alusta siis on täysin säädettävä julmetun jämäkkä mutta vaikka auton veis ihan tonttiin eli -50mm niin siltikään ei vielä normipintaisella asfaltilla pohja raavi.. nyt taitaapi tällähetkellä olla -40mm vaiko peräti -35mm ja pystyy ajelemaan tarvittaessa vaikka hiekkateitäkin.
Itselläni on pösö 306 kaasut ja tuotu alaspäin jäykemmillä kybin jousilla 30mm.. mukava ja asiallisen jämäkkä ajettava, eikä tarvitse ihan hampaat irvessä varoa kivetyksiä.mahtaakohan ongelma muuten olla tuttu legendaarinen mitä asentajana on eteen tullut.. eli ollaan innoissaan alettu madaltaan autoa.. mutta ei ole tehty sitä asianmukaisella tavalla.. kannattaa nimittäin ottaa todenteolla ja tarkkaan huomioon se, kuinka paljon auto loppupelistä tulee alas ja kuinka jäykät iskareiden pitäs olla
näitä ongelmia on tullut vastaan paljon että muuten näyttää hyvältä mutta ensimmäinen vähän töyssyn näkönen niin pohjaanlyöntikumit saa kyytiä, eikä iskarit muutenkaan toimi jousien kanssa oikein. - mortunium
mortunium kirjoitti:
mahtaakohan ongelma muuten olla tuttu legendaarinen mitä asentajana on eteen tullut.. eli ollaan innoissaan alettu madaltaan autoa.. mutta ei ole tehty sitä asianmukaisella tavalla.. kannattaa nimittäin ottaa todenteolla ja tarkkaan huomioon se, kuinka paljon auto loppupelistä tulee alas ja kuinka jäykät iskareiden pitäs olla
näitä ongelmia on tullut vastaan paljon että muuten näyttää hyvältä mutta ensimmäinen vähän töyssyn näkönen niin pohjaanlyöntikumit saa kyytiä, eikä iskarit muutenkaan toimi jousien kanssa oikein.Ratkaisuksi eipä paljon muuta kun ottaa selvää mitkä iskarit on suunniteltu tuohon kys eibachin sarjaan ja ne paikalleen niin alkaa olemaan auto taas ajettava.. joka iskari kun ei missään tapauksessa toimi madallusjousien kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649