Harrastus ujolle sinkulle

n21v

Etsin uutta harrastusta ja olisi hienoa jos sieltä löytyisi samalla kumppani. Haussa on ikäluokkaa 18-30 oleva kiltti mies. Olen niin ujo että tarvitsen sellaisen harrastuksen jossa on vähän pakkokin jutella muiden kanssa, muuten en tutustu keneenkään...Toisaalta en pääse ääneen isoissa porukoissa, joten mitkään keskustelupiirit ei sovi luonteelleni. Osaako joku ehdottaa sopivaa harrastusta, melkein mitä tahansa postimerkkikerhosta nyrkkeilyyn? Tietokoneet ja tekniikka ei kiinnosta, mutta muuten olen valmis kokeilemaan jotain erilaista kuin aiemmin.

42

2667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttaisin jos voisin

      Olisin luultavasti ensimmäisenä ehdottanutkin jotakin tietokoneisiin tai muuhun sellaiseen liittyvää harrastusta, koska niistä voisi helpoiten löytää miehiä. Yritin miettiä jotain muuta ja tuli mieleen, että mitäs tykkäisit jostain urheiluharrastuksesta? Urheilussahan on vaikka mitä eri lajeja, joten eiköhän niistä saattaisi löytyä myös jotain sellaista, mikä sinua kiinnostaisi.

      • n21v

        Kiva kun haluat auttaa. Tietokoneita harrastavat miehet on varmaan usein kilttejä, harmittaa oikein kun en ole yhtään kiinnostunut harrastamaan niitä. Koitin joskus mennä mukaan yhteen tietokoneharrastukseen mutta karkotin siinä vaan kaikki tiehensä kun ne huomasi, että mielenkiintoni loppuu täysin siihen kun osaan surffata netissä ja tehdä ihan yksinkertaisia asioita Wordillä. Jossain toisissa ympyröissä olisin varmaan tullut niiden kanssa hyvin toimeen, mutta niissä kuvioissa vaikutin varmaan tosi tylsältä ilonpilaajalta. Harrastusten kun pitäisi olla mukavaa ajanvietettä...

        Liikunta on kivaa, mutten tiedä sellaista lajia joissa miehiin olisi helppo tutustua. Tuntuu siltä että joko naiset ja miehet on kokonaan eri ryhmissä, 99% vapaasta juttelusta tapahtuu pukuhuoneissa tai muihin on yleensäkin tosi vaikea tutustua. Käyn kuntosalilla ja uimassa ja niissä on paljon miehiä joiden kanssa voisi koittaa jutella, mutten uskalla kun ei ole mitään oikeaa asiaa eikä tilanne vaadi sitä... Olen joskus kysynyt salilla neuvoja jonkun liikkeen tekoon, mutta se jää aina siihen. Rohkeus ei riitä juttelemaan enempää. :( Tiedätkö mitään lajia missä olisi helpompi jutella miesten kanssa?


      • 12+19
        n21v kirjoitti:

        Kiva kun haluat auttaa. Tietokoneita harrastavat miehet on varmaan usein kilttejä, harmittaa oikein kun en ole yhtään kiinnostunut harrastamaan niitä. Koitin joskus mennä mukaan yhteen tietokoneharrastukseen mutta karkotin siinä vaan kaikki tiehensä kun ne huomasi, että mielenkiintoni loppuu täysin siihen kun osaan surffata netissä ja tehdä ihan yksinkertaisia asioita Wordillä. Jossain toisissa ympyröissä olisin varmaan tullut niiden kanssa hyvin toimeen, mutta niissä kuvioissa vaikutin varmaan tosi tylsältä ilonpilaajalta. Harrastusten kun pitäisi olla mukavaa ajanvietettä...

        Liikunta on kivaa, mutten tiedä sellaista lajia joissa miehiin olisi helppo tutustua. Tuntuu siltä että joko naiset ja miehet on kokonaan eri ryhmissä, 99% vapaasta juttelusta tapahtuu pukuhuoneissa tai muihin on yleensäkin tosi vaikea tutustua. Käyn kuntosalilla ja uimassa ja niissä on paljon miehiä joiden kanssa voisi koittaa jutella, mutten uskalla kun ei ole mitään oikeaa asiaa eikä tilanne vaadi sitä... Olen joskus kysynyt salilla neuvoja jonkun liikkeen tekoon, mutta se jää aina siihen. Rohkeus ei riitä juttelemaan enempää. :( Tiedätkö mitään lajia missä olisi helpompi jutella miesten kanssa?

        Toi on muuten mun mielestä hyvä avaus salilla tulla kysymään neuvoa johonkin liikkeeseen. Tosin vaikka itekkin on tullut käytyä salilla monia vuosia, tekniikka on useimmassa liikkeissä varmaan silti ihan hakusessa. Ujona en nimittäin itekkään uskalla oikeen avata keskustelua ja tollanen neutraali avaus olisi kiva. Siitä ehkä itekkin sitten uskaltaisi viedä asiaa eteenpäin, kun huomaisi ettei se nainen varmaan ainakaan vihaa.


      • panda-nalle
        12+19 kirjoitti:

        Toi on muuten mun mielestä hyvä avaus salilla tulla kysymään neuvoa johonkin liikkeeseen. Tosin vaikka itekkin on tullut käytyä salilla monia vuosia, tekniikka on useimmassa liikkeissä varmaan silti ihan hakusessa. Ujona en nimittäin itekkään uskalla oikeen avata keskustelua ja tollanen neutraali avaus olisi kiva. Siitä ehkä itekkin sitten uskaltaisi viedä asiaa eteenpäin, kun huomaisi ettei se nainen varmaan ainakaan vihaa.

        Älä tyrmää tietokoneita ennen tämän testaamista http://bit.ly/netti-seikkailu
        Itse olen löytänyt tuolta tosi mielenkiintoisia tyyppejä.


    • m22v

      en määkään sopivaa harrastusta keksi mutta vois olla mukava tutustua, itse olen kans ujo sinkku ja etsin kilttiä naista :)

      • sfasdsdf

        Haluaisitko kertoa itsestäs vähän lisää? :) ja minkä ikäistä suurinpiirtein etsit?


      • n21v

        Mistä päin olet? Munkin puolesta olisi mukava tutustua, mutta asun Oulussa ja se on varmaan useimmille liian kaukana.


      • m22v
        n21v kirjoitti:

        Mistä päin olet? Munkin puolesta olisi mukava tutustua, mutta asun Oulussa ja se on varmaan useimmille liian kaukana.

        oulu on joo pikkusen liian kaukana kun keski-suomessa asustelen :(

        sfasdsdf,tarkotitko että minun kertoa itsestäni lisää?



        jos ei baareissa huvita käydä eikä ryypiskelyt kiinnosta niin ei kannata vaivautua yrittään mistään soittajista löytää miestä....kun sitäkin ehotettiin.


      • eemunjee
        m22v kirjoitti:

        oulu on joo pikkusen liian kaukana kun keski-suomessa asustelen :(

        sfasdsdf,tarkotitko että minun kertoa itsestäni lisää?



        jos ei baareissa huvita käydä eikä ryypiskelyt kiinnosta niin ei kannata vaivautua yrittään mistään soittajista löytää miestä....kun sitäkin ehotettiin.

        Onhan niitä soittajiakin moneen menoon. Joku sähkökitarakurssi voi olla huono valinta, mutta luulisin että klassisen musiikin ystävät on usein kilttejä luonteeltaan, joten sieltä voisi ainakin tärpätä.


      • ujo nuorimies
        n21v kirjoitti:

        Mistä päin olet? Munkin puolesta olisi mukava tutustua, mutta asun Oulussa ja se on varmaan useimmille liian kaukana.

        No sehän sattui. Itse olen ujo nuori mies ja Oulussa asun. :)


    • xxx xxx

      Itse olen myös n 20 (pian 21) ja olen miettinyt tuota samaa asiaa, kun ei baareissa käyminen oikein kiinnosta. Monesti olen harkinnut aloittavani jonkin kamppailulajin koska ne kiinnostaisivat muutenkin, mutta en ole kuitenkaan uskaltanut.

    • kitara, taivas ja

      Miten olisi jonkun instrumentin soittaminen tai laulaminen? Kansalaisopistoista löytyy kursseja joilla pääsee alkuun ja kursseilla on yleensä paljon osallistujia. Ehkä sieltä löytyy joku mukava henkilökin. :-)

      Ja musiikin harrastus on myös omien tunteiden purkamista. On se mukavaakin, kun oppii jonkin suosikkikappaleen soittamaan. :)

      • 34543534

        Musiikin harrastaminen vaatii lahjakkuutta. Ikävä kyllä monet ihmiset aloittavat soittamisen jo alakouluikäisenä ja sempä takia harrastajista iso osa voi olla "varsin nuoria".


    • Jasu.

      Suosittelen kokeilemaan näitä: lintuharrastus, shakki, veneily ja vaellukset. Niissä kaikissa on paljon miehiä ja jutun aiheita tulee luontevasti. Ehkä joku miehekäs kädentaitokurssi voisi myös olla hyvä? En ole käynyt sellaisilla niin en tiedä, mutta ainakin koulun käsityön tunneilla tuli juteltua paljon tekemisen lomassa.

    • VastarannanPiski

      ..oon miettinyt mistä enää tällanen kiltti kolmekymppinen mies vois vielä löytää kunnon elämänkumppanin?? Harrastuksia/kursseja oon miettinyt.Teen paljon luovia hommia. Entisöinti, kokkaus, leipominen, taidemaalaus jne.Joten tämmöset vois olla sellasia.
      Mutta kun mäkin teen noita hommia jo kotona. Kai se pitäs itsekin rohkaistua lähtee sellaseen paikkaan missä tapaisi niitä ujoja naisia. Mutta mikä se sitten on noista? Missä on myös paljon naisia mutta että mieskin voi mennä?

      • n21v

        En tiedä rajasitko vaihtoehdot mainitsemiisi vai oletko avoin muillekin vaihtoehdoille. Tässä kuitenkin pari ehdotusta naisiin tutustumiseksi, voihan niistä olla hyötyä ainakin muille:

        Joissain kaupungeissa on miehille tarkoitettuja "marttakerhoja", ja marttayhdityksen yhteisissä kokoontumisissa tutustuu helposti naispuolisiin marttoihin. Olen itsekin martta ja ainakin omassa yhdistyksessäni on paljon 20 sinkkunaisia, jotka etsii vielä omaa marttiaan (=miespuolista marttaa). Yli puolet jäsenistä taitaa olla keski-ikäisiä tai sitä vanhempia, mutta ne on mukavaa ja lämmintä porukkaa joiden siivellä ujokin tutustuu helposti muihin. Martoissa arvostetaan entisöintitaitoja ja tietysti ruuanlaittoa, ja martat on yleensä tavallista kiltimpiä ja kunnollisempia. :)

        Paritanssissa miehistä on huutava pula ja ainakin alkeiskursseilla vaihdetaan yleensä pareja, joten kaikki kortit ei jää yhden naisen varaan.

        Myös ratsastusta voi harkita. Talleilla käy myös aikuisia naisia ja 10% ratsastajista on miehiä, joten et ole mikään kummajainen. Alkuun pääsee ilman mitään kurssiakin, jos löytyy sopiva hevonen tai taluttaja. Aloittelevalla ratsastajalla riittää paljon kysymyksiä, joiden varjolla tutustuu helposti kiinnostaviin naisiin.

        Kansalaisopistojen kielikursseilla on usein paljon naisia, ainakin sellaisilla jotka on suunnattu harrastelijoille eikä mihinkään kielitutkintoon valmistautuville. Keskustelukurssilla on kaikkein helpointa tutustua muihin, mutta jos naisen ujous on tärkeää, se ei ehkä ole paras valinta. Suggestopediset kurssit on (myös) hyviä, koska niissä on tavallista rennompi meininki ja niissäkin pääsee helposti juttelemaan muiden kanssa. Kuulemma kansalaisopistot on muutenkin naisvaltaisia, joten melkein minkä tahansa aihepiirin kursseja voi kokeilla.

        Myös ekohenkiset vegetaristit ja esim. Reilun kaupan "aktivistit" on enimmäkseen naisia, mutta mihinkään sellaiseen toimintaan tuskin kannattaa mennä mukaan, jos omat kiinnostuksen kohteet on ihan muualla... Sama pätee kaikenlaisiin enkeli-iltoihin ja muuhun henkiseen toimintaan. Kirkosta en tiedä, sieltä voi ehkä löytää ihan jalat maassa olevia tavallisia naisia. Joku WWF:n tyyppinen tunnettu ja maltillinen järjestö voi myös olla ihan hyvä valinta, mutta yleensä kannattaa välttää aatteellista toimintaa, jos ei löydä jotain minkä kokee itselleen tärkeäksi. Siinä antaa itsestään huonon vaikutelman, jos on ainoa porukasta joka ei ole tosissaan mukana.


      • VastarannanPiski
        n21v kirjoitti:

        En tiedä rajasitko vaihtoehdot mainitsemiisi vai oletko avoin muillekin vaihtoehdoille. Tässä kuitenkin pari ehdotusta naisiin tutustumiseksi, voihan niistä olla hyötyä ainakin muille:

        Joissain kaupungeissa on miehille tarkoitettuja "marttakerhoja", ja marttayhdityksen yhteisissä kokoontumisissa tutustuu helposti naispuolisiin marttoihin. Olen itsekin martta ja ainakin omassa yhdistyksessäni on paljon 20 sinkkunaisia, jotka etsii vielä omaa marttiaan (=miespuolista marttaa). Yli puolet jäsenistä taitaa olla keski-ikäisiä tai sitä vanhempia, mutta ne on mukavaa ja lämmintä porukkaa joiden siivellä ujokin tutustuu helposti muihin. Martoissa arvostetaan entisöintitaitoja ja tietysti ruuanlaittoa, ja martat on yleensä tavallista kiltimpiä ja kunnollisempia. :)

        Paritanssissa miehistä on huutava pula ja ainakin alkeiskursseilla vaihdetaan yleensä pareja, joten kaikki kortit ei jää yhden naisen varaan.

        Myös ratsastusta voi harkita. Talleilla käy myös aikuisia naisia ja 10% ratsastajista on miehiä, joten et ole mikään kummajainen. Alkuun pääsee ilman mitään kurssiakin, jos löytyy sopiva hevonen tai taluttaja. Aloittelevalla ratsastajalla riittää paljon kysymyksiä, joiden varjolla tutustuu helposti kiinnostaviin naisiin.

        Kansalaisopistojen kielikursseilla on usein paljon naisia, ainakin sellaisilla jotka on suunnattu harrastelijoille eikä mihinkään kielitutkintoon valmistautuville. Keskustelukurssilla on kaikkein helpointa tutustua muihin, mutta jos naisen ujous on tärkeää, se ei ehkä ole paras valinta. Suggestopediset kurssit on (myös) hyviä, koska niissä on tavallista rennompi meininki ja niissäkin pääsee helposti juttelemaan muiden kanssa. Kuulemma kansalaisopistot on muutenkin naisvaltaisia, joten melkein minkä tahansa aihepiirin kursseja voi kokeilla.

        Myös ekohenkiset vegetaristit ja esim. Reilun kaupan "aktivistit" on enimmäkseen naisia, mutta mihinkään sellaiseen toimintaan tuskin kannattaa mennä mukaan, jos omat kiinnostuksen kohteet on ihan muualla... Sama pätee kaikenlaisiin enkeli-iltoihin ja muuhun henkiseen toimintaan. Kirkosta en tiedä, sieltä voi ehkä löytää ihan jalat maassa olevia tavallisia naisia. Joku WWF:n tyyppinen tunnettu ja maltillinen järjestö voi myös olla ihan hyvä valinta, mutta yleensä kannattaa välttää aatteellista toimintaa, jos ei löydä jotain minkä kokee itselleen tärkeäksi. Siinä antaa itsestään huonon vaikutelman, jos on ainoa porukasta joka ei ole tosissaan mukana.

        Siinä tuli muutama mitä en olisi tullut ajatelleeksi. Mulla on omat aatteeni ja suon ne muillekin kunhan saan pitää omani. Ja ujous ei ole tärkeää. Se ei ole haitta. Mulla voi olla pikkusen vaikeeta tutustuu naisiin niin ehkä parempi olisi että nainen ei niin hirveän ujo olisikaan. No on mullakin ne rohkeat hetkeni kunhan homma menee sillai luontevasti. Jos mä yrittäisin iskee..siis oikein iskemällä iskee niin mitäköhän siitä tulis? Hevosharrastus..hmm mä kyllä pidän kaikista elukoista joten mikä ettei. On tullut vain kamelilla ratsastettuu ja ehkä jos muistikuvani on oikeat, niin oon hetken ollut ihan pikkusena hevosen selässä.

        Kiitos noista neuvoista.


      • Taidekurssille!

        Kun olet luova, niin sinulle sopisi täydellisesti jokin taidemaalauskurssi. Voin sanoa, että sieltä löytyy paljon naisia! Olen siis itsekin nainen ja olen käynyt kuvataidekursseilla. Kyllä sielä oli muutama mieskin, vaikka olenkin pieneltä paikkakunnalta. Valtaosa siis naisia. Jossain suuremmalla paikkakunnalla saattaisi olla tietysti suuremmat ryhmät kuin täälä ja parempi mahdollisuus tutustua muihin. :)


    • n21v

      Kiitos kaikille hyvistä ehdotuksista, laitan ne harkintaan. Harmikseni huomasin, ettei niitä oikein voi oikein aloittaa tässä vaiheessa vuotta. Moni kurssi alkaa syksyllä tai vuoden alussa eikä kesken pääse mukaan, kun ei ole aiempaa taustaa. Jotain shakkia pääsisin pelaamaan, mutta säännöt huonosti osaava aloittelija kokenutta harrastajaa vastaan ei kuulosta lainkaan hyvältä... Näyttää vähän siltä, että pääsen uuteen harrastukseen mukaan vasta tammikuussa. No, onpahan ainakin aikaa miettiä mikä harrastus vaikuttaa parhaalta. :p

    • 34534543

      Harrastuksissa nyt on aika vaikeaa tutustua ihmisiin. Helpommin löydät seuraa ihan kirjeenvaihto / deittipalstoilta. Kuten tuota harrastussseuraa ja mm. kävelyseuraa.

      • sdfxdvcfbg

        Harrastuksissa on vaikea tutustua muihin vain silloin, jos valitsee harrastukset väärin tai on vaikeasti tutustuttava ihminen. Jotkut ujot käpertyy kuoreensa tavalla jonka muut tulkitsee yleiseksi tutustumishaluttomuudeksi ("viihdyn parhaiten yksin, en kaipaa kenenkään seuraa"), ylimielisyydeksi ("seura olisi ihan jees, mutta nuo vaikuttaa aika tylsiltä") tai pahimmillaan jopa vihamielisyydeksi ("v¤#%¤#ttu noi on tyhmiä p%¤&skapäitä, mä en sellasten kanssa hengaile"). Kaikki ei tiedosta sitä itse ja vaikka tiedostaisikin, asian korjaaminen voi olla vaikeaa. En tiedä mitä sen eteen voi tehdä, mutta harrastukset voi valita niin, että niissä tulee tilanteita joissa tutustuminen ei vaadi mahdottomia.


      • sdfxdvcfbg

        Sekin helpottaa tutustumista, jos keksii jotain yhteistä tekemistä vapaa-ajalle. Esim. nyrkkeilyn harrastaja voi kysyä lähteekö joku muu katsomaan nyrkkeilyottelua, jossa on ehkä helpompi tutustua kuin treeneissä. Mitä erikoisempi harrastus, sitä pienempi kynnys on pyytää harrastustuttuja seuraksi, kun eihän kukaan odota että naisella olisi nyrkkeilymatseista kiinnostuneita kavereita. Toisaalta sekään ei ole hyvä jos harrastus on niin erikoinen, ettei siihen liittyvää tekemistä keksi millään.


      • huoooooh

        Miten kirjeenvaihtopalstoilta saa seuraa harrastuksiin ja kävelyille? Niistä on vaikea löytää ketään edes kahville, kun kirjoittelu loppuu yleensä parin mailin jälkeen. Sen ihmeen kun näkisi että jonkun kanssa löytyisi yhteinen harrastus...


      • 43543543543
        sdfxdvcfbg kirjoitti:

        Harrastuksissa on vaikea tutustua muihin vain silloin, jos valitsee harrastukset väärin tai on vaikeasti tutustuttava ihminen. Jotkut ujot käpertyy kuoreensa tavalla jonka muut tulkitsee yleiseksi tutustumishaluttomuudeksi ("viihdyn parhaiten yksin, en kaipaa kenenkään seuraa"), ylimielisyydeksi ("seura olisi ihan jees, mutta nuo vaikuttaa aika tylsiltä") tai pahimmillaan jopa vihamielisyydeksi ("v¤#%¤#ttu noi on tyhmiä p%¤&skapäitä, mä en sellasten kanssa hengaile"). Kaikki ei tiedosta sitä itse ja vaikka tiedostaisikin, asian korjaaminen voi olla vaikeaa. En tiedä mitä sen eteen voi tehdä, mutta harrastukset voi valita niin, että niissä tulee tilanteita joissa tutustuminen ei vaadi mahdottomia.

        "Harrastuksissa on vaikea tutustua muihin vain silloin, jos valitsee harrastukset väärin tai on vaikeasti tutustuttava ihminen."

        Mikäs olisi semmoinen harrastus jossa tutustuu ihmisiin?

        Harrastuspiireissä voi tutustua ihmisiin, mutta ongelma on juuri siinä että yleensä harrastuspiirit ovat olleet vuosia pystyssä ja samat heput ovat niissä käyneet. Jos taas menet ulkopuolisena niin jo mukaan pääseminen voi olla todella vaikeaa. Saati sitten että pitäisi tutustua muihin ihmisiin... Jotkut hyväksytään toki helpommin kuin toiset ja joillakin ujous aiheuttaa ongelmia.

        Monet ihmiset myös vain harrastavat... Eivät siis haluakkaan tutustua toisiin ihmisiin harrastuksissaan tai jo omaavat ne valmiit piirit. Tietysti voi aikansa yrittää tunkea mukaan mutta ei siitä oikein mitään tule jos väkisin yrittää tunkea mukaan. Eri asia on tietysti jos harrastus aloitetaan ns. uudella porukalla, mutta tämä taas vaatisi useinkin sitä että pitäisi koota se porukka tai sitten mennä "aloittelijoiden kurssille". Mutta tuossakin tulee se ongelma että miten löytää sopiva harrastus? Koska monet harrastukset perustuvat yksilötekemiseen ja sitten taas jos on ns. "vanhempi" esim. päälle 20- niin aloittelijoiden ryhmiä ei helpostikkaan löydy. Varsinkin liikunnan puolella on lähes mahdotonta tunkea harrastusporukoihin "aloittelijana" koska samat heput ovat käyneet vuosikymmeniä kyseissä harrastuksessa.


        "Jotkut ujot käpertyy kuoreensa tavalla jonka muut tulkitsee yleiseksi tutustumishaluttomuudeksi ("viihdyn parhaiten yksin, en kaipaa kenenkään seuraa"), ylimielisyydeksi ("seura olisi ihan jees, mutta nuo vaikuttaa aika tylsiltä") tai pahimmillaan jopa vihamielisyydeksi ("v¤#%¤#ttu noi on tyhmiä p%¤&skapäitä, mä en sellasten kanssa hengaile"). Kaikki ei tiedosta sitä itse ja vaikka tiedostaisikin, asian korjaaminen voi olla vaikeaa. En tiedä mitä sen eteen voi tehdä, mutta harrastukset voi valita niin, että niissä tulee tilanteita joissa tutustuminen ei vaadi mahdottomia. "


        Edellä jo totesin ettei harrastukset ole mitään virallisia seuranhakupaikkoja. Nihin mennään usein "harrastamaan" ei tutustumaan ihmisiin. Se on sitten sattuman kauppaa, että tutustuuko joku joihinkin ihmisiin vai ei. Varsinkin jos jossakin harrastuksessa on vuosia ollut samat piirit niin mukaan pääseminen voi olla erittäin vaikeaa. Toki jos joku onnistuu mukaan pääsemään voi tutustua useampaankin ihmiseen, mutta tuossa on se iso "JOS". Yleensä nuo piirit ovat auki harvoille ja valituille ja sitten lopulta riippuu siitäkin että onko itse samalla lailla sitoutunut harrastukseen kuin muut. Jos motivaatio on enemmän siinä sosialisoitumisessa, niin harrastaminen tulee toissijaisena päämääränä ja tämä jo osaltaan vähentää mahdollisuutta tutustua muihin.

        Helpoin tie on siis etsiä vaikka netin kautta sitä harrastusseuraa ja muuta tapailuseuraa (jos päätarkoitus on tutustua ihmisiin) kuin mennä väkisin joihinkin harrastuspiireihin tuon takia. Ei harrastaminen toki huono asia ole muutenkaan, mutta päämotiiviksi ei kannata ottaa tutustumista muihin vaan kiinnostusta jotakin juttua kohtaan.


      • 534534543543
        huoooooh kirjoitti:

        Miten kirjeenvaihtopalstoilta saa seuraa harrastuksiin ja kävelyille? Niistä on vaikea löytää ketään edes kahville, kun kirjoittelu loppuu yleensä parin mailin jälkeen. Sen ihmeen kun näkisi että jonkun kanssa löytyisi yhteinen harrastus...

        "Miten kirjeenvaihtopalstoilta saa seuraa harrastuksiin ja kävelyille? Niistä on vaikea löytää ketään edes kahville, kun kirjoittelu loppuu yleensä parin mailin jälkeen. Sen ihmeen kun näkisi että jonkun kanssa löytyisi yhteinen harrastus... "

        Parasta on painottaa tuota harrastusseuran etsimistä jo heti ensiviestistä lähtien. Tärkeintä on myös etsiä seuraa omalta alueeltaan eli vastailee vain niille tyypeille jotka ovat lähialueelta jne.

        Yksi keino on luoda oma harrastusporukka (varsinkin isoimmilla alueilla tämä onnistuu varsin helpostikin). Laittaa idean esim. Suomi24 kirjeenvaihto yms. palstoille ja sitten siihen sähköpostiosoitteen että onko kiinnostusta tämmöiselle toiminnalle. Itse tein tuommoisen liikuntaan liittyen "pienemmällä paikkakunnalla". Noin 10 vastasi, joista paikalle uskaltautui lopulta 4. Vastaajia tuli pikku hiljaa... Mainostamalla tuommoista ideaa voi saada liikkeelle ja sitten luo jonkin ilmaisfoorumin, jonka kautta pyrkii sopimaan asioista tarkemmin.


      • 54645654654
        sdfxdvcfbg kirjoitti:

        Sekin helpottaa tutustumista, jos keksii jotain yhteistä tekemistä vapaa-ajalle. Esim. nyrkkeilyn harrastaja voi kysyä lähteekö joku muu katsomaan nyrkkeilyottelua, jossa on ehkä helpompi tutustua kuin treeneissä. Mitä erikoisempi harrastus, sitä pienempi kynnys on pyytää harrastustuttuja seuraksi, kun eihän kukaan odota että naisella olisi nyrkkeilymatseista kiinnostuneita kavereita. Toisaalta sekään ei ole hyvä jos harrastus on niin erikoinen, ettei siihen liittyvää tekemistä keksi millään.

        "Sekin helpottaa tutustumista, jos keksii jotain yhteistä tekemistä vapaa-ajalle. Esim. nyrkkeilyn harrastaja voi kysyä lähteekö joku muu katsomaan nyrkkeilyottelua, jossa on ehkä helpompi tutustua kuin treeneissä. Mitä erikoisempi harrastus, sitä pienempi kynnys on pyytää harrastustuttuja seuraksi, kun eihän kukaan odota että naisella olisi nyrkkeilymatseista kiinnostuneita kavereita. Toisaalta sekään ei ole hyvä jos harrastus on niin erikoinen, ettei siihen liittyvää tekemistä keksi millään. "

        Sitä on vain "ulkopuolisena" vaikeaa ehdotella tuommoisia. Yleensä ensin pyritään liittymään ryhmään ja katsomaan että minkälaisia tyyppejä sieltä löytyy ja sitten vasta pystyy kyselemään tuommoisia (kun on tutustuttu ja saatu harrastus "aloitettua"). Toki parhaat mahdollisuudet löytyvät "aloittelijoiden ryhmästä" (kun kaikki ovat uusia toisilleen) mutta siinäkin kynnys kysymään muihin juttuihin vapaa-ajalle on yleensä varsin korkea. Usein vaatii viikkojen käymisen kyseisessä harrastuksessa ja sitten toteaakin ettei tässä tunnu kenenkään kanssa tulevan juurikaan toimeen....

        Ainakin henk.kohtaisesti näen paljon nopeampana vaihtoehtona tutustua muihin perinteiset kirjeenvaihto yms. jutut. On tietysti vaikeaa saada niistäkään vastauksia... Mutta jos pyrkii tutustumaan oman paikkakunnan ihmisiin niin se voi tuodakin tulosta.

        Toki tuo etu on harrastuksissakin että henkilöt ovat "samalta paikkakunnalta", mutta heihin tutustuminen on sitten toinen seikka.


    • VastarannanPiski

      ..kekkasin. Autiotalojen valokuvausta. Siihen hommaan kun löytäis harrastuskaverin..naispuolisen niin siinä se olis. Ainakin itseäni kiinnostaa valokuvaus, taide, arkkitehtuuri ja vanhat talot. Siinähän olisi kaikki. Onkohan noita naispuolisia sen alan harrastajia??

      • ikiliikkis

        :) Ihana keskusteluketju!

        Tsekkaapa vaikka vastavalo.fi valokuvauskeskustelut. Itse kuvaan paljon maaseutua aj myös autiotaloja... harrastan luovia juttuja ja ystävystyn helposti juuri erilaisten harrastusten kautta.


    • metsästäjä10

      Otahan yhteyttä lähimpään metsästysseuraan ja kysy miten pääset mukaan toimintaan. Metsästysseurat on täynnä reippaita miehiä, joista useimmat ymmärtää ympäristönsuojelun tärkeyden olematta kuitenkaan mitään ekofasisteja. Aseet ja eläinten tappaminen voi tuoda mieleen julman tappajan, mutta jos katsot vähänkin pintaa syvemmälle, huomaat kyllä että useimmilla metsästäjillä on sydän paikallaan. Metsästyksen parissa tutustuu muihin helposti kun vaan menee mukaan, ja kun uusi tulokas on nuori nainen, kiltit sinkkumiehet on kaikkein innokkaimmin tarjoamassa apuaan... ;)

    • bvf bg

      Täällä on lueteltu monia harrastuksia joissa käy paljon ikäisiäsi miehiä, mutta kannattaa harkita myös sellaisia harrastuksia, joissa suurin osa on reilusti nuorempia tai vanhempia. Silloin samaan ikäluokkaan kuuluvia on helppo lähestyä ja usein omanikäisten välille muodostuu sellainen tietty yhteenkuuluvuuden tunne, jota on vaikea kuvailla sanoilla. Sellainen "me parikymppiset noiden teinien/keski-ikäisten joukossa"-henki voi lähentää ihmisiä toisiinsa tosi nopeasti.

    • E=mc2

      Tähtitiede on hyvä harrastus, jos akateemiset älykkömiehet kiinnostaa.

    • Tonde*

      Moottoripyöräily, purjehtiminen, kalastus, suunnistus, hiihto, sähly, roolipelit, radioamatööritoiminta... Siinä jotain mitä tuli mieleen.

    • t

      M20 tässä. Koitan änkeä paikalliseen lautapeliseuraan mukaan, jos vaikka nappais. En vaan jaksais katella niitä sormuksia nimettömissä.

      • n.

        Tulipa mieleen, mikä on sun paikallinen lautapeliseurasi? :)


    • sineraal

      Hei! Mene tanssikurssille! :)
      Esim. "käden ali tanssit" eli ns. modernit seuratanssit ovat oikein mukava ja sosiaalinen tapa aloittaa uusi harrastus. Itse kärsin aiemmin nykyistä enemmän ujoudesta, mutta siellä tanssikurssillahan on pakko olla ihan fyysisessäkin kontaktissa. Nykyään nautin tanssimisesta ja tykkään käydä varsinkin lavoilla näin kesäaikaan.
      Tsemppiä - aina kannattaa edes kerran kokeilla, sittenhän sen tietää, olisiko tämä sun juttu! Pyydä eka kerralla vaikka ystäväsi mukaan. (Ymmärrän kyllä, että olet sen ikäinen, ettei iskelmämusiikki välttämättä "kolahda", mutta ainakin vaikkapa Suvi Teräsniskaa on usein nuortakin porukkaa katsomassa jne...)
      Aurinkoista kesää ja aurinkoa sydämeesikin!
      t. positiivinen tanssikärpäsen purema kanssasirar :)

    • kisuellen

      taichi chuan on rauhallista vanhoille taistelutaidoille perustuvaa liikuntaa, joka sopii kaikille. Joogakin käy kaikille. Joku kansalaisliike, tai yhdistys voi tarjota aktiviteettia ja työväenopiston kurssit uusia taitoja. Voit alkaa myös käydä seurakunnassa. sekä seurakunnat, että yhdistykset tarjoavat vapaaehtoistoimintaa. Mieti mikä sinua kiinnostaa, tai mitä, tai ketä ihailet ja jopa rakastat, niin intohimosi löytyminen on vähän lähempänä! Onnea yritykseen!

      • 20+20

        Joogassa ei varmaan kauheesti tapaa miehiä...

        Oon kyllä ite joskus puolivakavissaan miettiny että menis sinne vaan naisten bongausmielessä kun ei niitä muualtakaan tunnu löytyvän. Ei van tunnu tarpeeks "miehekkäältä" että olisin kehdannu toteuttaa ideaa :)


      • tatupatu

        Jooga on täynnä nuoria naisia ja taichi keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia. Miehet on harvinaisia ja suurin osa niistä on kumppaninsa mukaan houkuttelemia, homoja tai lajin filosofiaan hurahtaneita elämäntapahörhöjä. En suosittele.


    • ehdotuksia''

      Näytelmäkerho!
      Improvisaatiokurssi. Kontakti-improvisaatio tms.
      Niissä ainakin ollaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa, ja uskoisin että porukkaan tutustuu helposti. Ja jos näytteleminen ei tunnu omalta jutulta (esim. ujouden takia), niin siinähän sitä olis haastetta, ja siinä sitä oppis samalla. Kenties pääsisi ujoudestakin eroon.

      Vapaaehtoistyö. Esim. elokuvavestareilla tms.
      Siinä tutustuu myös melko helposti (mulla on kokemusta)

      Kuorolaulanta!
      Valokuvakerho. Keilaus. Joku joukkuelaji (sähly?), tai paritanssi.

    • 1

      Täällähän on paljon hyviä ehdotuksia uudeksi harrastukseksi :)

    • asfa36

      Oletko n21v aloittanut jonkun harrastuksen? Miten on mennyt?

    • 1+7

      Voisin melkein suositella jotain sellaista harrastusta joka on täynnä puheliaita, rohkeita ja avoimia miehiä. Sellainen voi rohkaista tulemaan ulos kuorestasi ja sieltä on muutenkin helpompi löytää kumppani kuin jostain nörttikerhosta, koska ujoilla ja estyneillä miehillä kynnys kiinnostunuksen näyttämiseen ja aloitteen tekemiseen on niin korkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe