olen miettinyt, että rupean saarnaajaksi,

severi pappila

onko paikkoja tarjolla.?

17

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Minulla on sellainen tunne , että siinä tarvitaan ensin seurakunta , joka sitten tekee
      pyynnön , kyseiseen toimeen ... Ei minulla tiedossa yhtään paikkaa .

    • Anna Palaa vaan

      Kyllä kunnon saarnaaja kasaa itse oman laumansa eikä kysele että löytyykös töitä.

      Hyvä esimerkki on eräs L.L.Lestadius. Tee sama temppu, perusta oma lahko.

      • teuta

        Hän pysyi loppuun asti EVL- Kirkon rovastina .


      • teuta

        on sitten perustettu , oikein tai väärin , puhuu he nytkin ristillisyydestä EI KRISTUKSESTA .
        Että sillä lailla sitten vaan. palataan.


    • kahotaa

      Kääntymisen jälkeen 30 vuotta kilvoittelua ristinkantajana Kristus-uskossa, katsotaan sitten.

    • Satraappi

      Lienee hyväpalkkainenkin tämä sarnaajan virka? Matkasaarnaajalle juoksevat päivärahat (ulkomaan päiväraha houkuttelee lähetysmatkoille) ja kilometrikorvaukset verottomina. Ja eihän saarnaajan vasen tasku koukouksen jälkeen tiedä mitä oikeassa taskussa on, pimoisena tietenkin! On matkasaarnaajilla talot, huvilat, mersut sun muut elintasokilpailun tulokset, kyllä lampaat villoja antaa. Hyvä virka, kannattaa ryhtyä puhemieheksi, mutta se tosin vaatii myös puhelahjoja joita kaikilla pyrkijöillä ei ole. Harjoittelemalla tosin saadaan niitäkin lahjoja kehitettyä, esim. puheterapeuttisin toimenpitein...

      • Katselin tässä Lahden helluntaiseurakunnan jumalanpalvelusta. Siellä saarnasi nuori mies Jani Lindroos.

        Hän oli käynyt Ruotsissa sairaalassa tapaamassa poislähtöä odottavaa noin nelikymppistä naista. Tämä nainen antoi kolme tärtkeää elämänohjetta:
        1. Pidä perheestäsi huolta.
        2. Ole rehellinen kaikissa elämän osa-alueissa.
        3. Älä koskaan anna rahan vaikuttaa ratkaisuihisi.

        Siinä ovat saarnaajan elämänohjeet ymmärrettävässä muodossa.


      • justus jussil
        vihne kirjoitti:

        Katselin tässä Lahden helluntaiseurakunnan jumalanpalvelusta. Siellä saarnasi nuori mies Jani Lindroos.

        Hän oli käynyt Ruotsissa sairaalassa tapaamassa poislähtöä odottavaa noin nelikymppistä naista. Tämä nainen antoi kolme tärtkeää elämänohjetta:
        1. Pidä perheestäsi huolta.
        2. Ole rehellinen kaikissa elämän osa-alueissa.
        3. Älä koskaan anna rahan vaikuttaa ratkaisuihisi.

        Siinä ovat saarnaajan elämänohjeet ymmärrettävässä muodossa.

        vain haluamme elää.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Katselin tässä Lahden helluntaiseurakunnan jumalanpalvelusta. Siellä saarnasi nuori mies Jani Lindroos.

        Hän oli käynyt Ruotsissa sairaalassa tapaamassa poislähtöä odottavaa noin nelikymppistä naista. Tämä nainen antoi kolme tärtkeää elämänohjetta:
        1. Pidä perheestäsi huolta.
        2. Ole rehellinen kaikissa elämän osa-alueissa.
        3. Älä koskaan anna rahan vaikuttaa ratkaisuihisi.

        Siinä ovat saarnaajan elämänohjeet ymmärrettävässä muodossa.

        Ja monia muitakin , mutta juuritarkasti ainakin nuo.
        Varsinkin ISÄmeidän Rukous , selityksineen ohittaa jo
        nuo kole alaotasaketta .

        Hun sinulla oli tilaisuus katsella Lahtea , miksi ei Es/Lessuja ,
        on nimittäin isot seurat.


      • teuta kirjoitti:

        Ja monia muitakin , mutta juuritarkasti ainakin nuo.
        Varsinkin ISÄmeidän Rukous , selityksineen ohittaa jo
        nuo kole alaotasaketta .

        Hun sinulla oli tilaisuus katsella Lahtea , miksi ei Es/Lessuja ,
        on nimittäin isot seurat.

        Kyllä minä vähän sitäkin harrastan.
        Ei enää oikein sytytä ne avaukset, jotka kertovat, että rukoushuone on täynnä ja henki on ollut hyvä jne. Minusta on tullut liian paljon sellaista, jonka katsomalla ja aistimalla muuten voi todeta, eli täytepuhetta.

        Minä pidän sellaisesta puheesta, kun puhuja lukee aluksi itse sananpaikan ja menee suoraan asiaan.
        Yleensä ne kestävätkin sitten alle tunnin, mutta asiassa pysyen siinä kerkiää puhua ihmeelisiä kokonaisuuksia.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Kyllä minä vähän sitäkin harrastan.
        Ei enää oikein sytytä ne avaukset, jotka kertovat, että rukoushuone on täynnä ja henki on ollut hyvä jne. Minusta on tullut liian paljon sellaista, jonka katsomalla ja aistimalla muuten voi todeta, eli täytepuhetta.

        Minä pidän sellaisesta puheesta, kun puhuja lukee aluksi itse sananpaikan ja menee suoraan asiaan.
        Yleensä ne kestävätkin sitten alle tunnin, mutta asiassa pysyen siinä kerkiää puhua ihmeelisiä kokonaisuuksia.

        Kerrohan rakkaita terveisiä , sillä teillä.


      • ola laa
        teuta kirjoitti:

        Kerrohan rakkaita terveisiä , sillä teillä.

        lll perinnesaarnat vois jättää väliin kun niis nukahtaa, kun ei ymmärrä mitään pissihaukoista yms


      • silja savin
        vihne kirjoitti:

        Katselin tässä Lahden helluntaiseurakunnan jumalanpalvelusta. Siellä saarnasi nuori mies Jani Lindroos.

        Hän oli käynyt Ruotsissa sairaalassa tapaamassa poislähtöä odottavaa noin nelikymppistä naista. Tämä nainen antoi kolme tärtkeää elämänohjetta:
        1. Pidä perheestäsi huolta.
        2. Ole rehellinen kaikissa elämän osa-alueissa.
        3. Älä koskaan anna rahan vaikuttaa ratkaisuihisi.

        Siinä ovat saarnaajan elämänohjeet ymmärrettävässä muodossa.

        1. Pidä perheestäsi huolta. -pitää kuolevan naisen perheestä huolta?
        2. Ole rehellinen kaikissa elämän osa-alueissa. - koska epärehellisyys kaatuu päälle, pettäminen yms?
        3. Älä koskaan anna rahan vaikuttaa ratkaisuihisi. Tämä kohta ontuu, raha tai sen puute vaikuttaa usein, muuten saa olla tonni toisen perään lainaamassa,?


      • Jeesus on tie
        silja savin kirjoitti:

        1. Pidä perheestäsi huolta. -pitää kuolevan naisen perheestä huolta?
        2. Ole rehellinen kaikissa elämän osa-alueissa. - koska epärehellisyys kaatuu päälle, pettäminen yms?
        3. Älä koskaan anna rahan vaikuttaa ratkaisuihisi. Tämä kohta ontuu, raha tai sen puute vaikuttaa usein, muuten saa olla tonni toisen perään lainaamassa,?

        Olihan nuo naisen ohjeet hyviä elämänohjeita tähän elämään.

        Raamatussa on ohje tuonpuoleiseen elämään pääsemiseksi.
        Ole (Jumalan sanalle) uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

        Kohta yksi meni sinulta sivumennen sanottuna täysin yli hilseen. Epärehellisyyson paljon muuta tärkeämpääkin kuin pettäminen, vaikka kipeä asia sekin niille joita asia koskee omakohtaisesti.

        Pahinta (laajuudessaan) epärehellisyyttä on luulla itsestään mahdottomia ja uskoa omiin luuloihinsa.

        Toinen vakava ja laajalle levinnyt epärehellisyyden muoto on rakentaa iankaikkista elämää näkyväisten elementtien varaan. Autuaita ovat ne jotka eivät näe mutta kuitenkin USKOVAT.

        Näkyväiset ovat nimittäin ajallisia, mutta näkymättömät ovat iankaikkisia niin kuin Raamattu sanoo.

        Vain uudestisyntynyt kristitty ymmärtää kolme edellä kirjoittamaani kappaletta.


      • Jotaki tästä
        vihne kirjoitti:

        Kyllä minä vähän sitäkin harrastan.
        Ei enää oikein sytytä ne avaukset, jotka kertovat, että rukoushuone on täynnä ja henki on ollut hyvä jne. Minusta on tullut liian paljon sellaista, jonka katsomalla ja aistimalla muuten voi todeta, eli täytepuhetta.

        Minä pidän sellaisesta puheesta, kun puhuja lukee aluksi itse sananpaikan ja menee suoraan asiaan.
        Yleensä ne kestävätkin sitten alle tunnin, mutta asiassa pysyen siinä kerkiää puhua ihmeelisiä kokonaisuuksia.

        Mainitsemasi täytepuheetkin vielä kestää, mutta sitten kun jotkut puhujat alkavat jakaa Jeesuksen verellä JUmalan oamksi lunastettua laumaa vuohiin ja lampaisiin, - sillä perusteella luottavatko nämä tiettyihin puhujiin, vai eivät.

        Tässä kulkee mielestäni raja:
        Puhujat on kutsuttu kokoamaan Jumalan siemenestä syntynyttä lapsilaumaa Jeesuksen Kriusktuksen ympärille, hengellisen elämän ja kasvun ravintoa saamaan. Eikä jonkun nimisten saarnamiesten ympärille,
        heitä uskomaan, kiittlemään palvomaan ja korottamaan.

        Jeesuksen lampailla on tarkat korvat kuulemaan Hyvän Paimenen ääntä. Ongelmaksi muodostuu se aika jonka kristitty on lain alaisessa tilassa (kasvattajan alaisuudessa).

        Jos puhe johdattaa kuulijan joka sunnutai hedelmöittymishetkeen, ja siitä syntikeskeisyyteen Kristuskeskeisyyden sijasta, niin sopii kysyä missä vaiheessa on tilaa kasvulle hengelliseen aikuisuuteen ja palveluksentyöhön, joka tähtää Kristuksen ruumiin rakentamiseen. Lain saarna kuuluu katumattomille ja heräämättömille, jota vastoin parannussaarna kuuluu kaikille Jeesuksen lampaille. Lain tehtävä on suoritettu kun ihminen tuntee syntinsä. laki ei voi johdattaa ihmistä synnintuntoa pidemmälle, sen tekee KRISTUKSEN SANA.

        Jos puhuja ei eroita lainvanhurskautta ja uskonvanhurskautta toisistaan, niin ei hänen kylvötyöstään synny paljon tulosta. Kylvötyössä vaaditaan hengellistä aikuisuutta (kokemukset kasvusta, lainvanhurskaudesta uskonvanhurskauteen). Eivät ne maataloissakaan lapset kylvötöitä suorita.


      • teuta
        ola laa kirjoitti:

        lll perinnesaarnat vois jättää väliin kun niis nukahtaa, kun ei ymmärrä mitään pissihaukoista yms

        Varmasti tarkoitit LLL:n saarnoja ... Ainakin punaisessa saarnakirjassa on , sanastoa joissa on
        kirjoittaja noita pissihaukkoja suomentanut , mutta tällekin pissihaukalle on myös hengellinen
        merkitys ? Maallinen on että se on korkealla lentävä , joko piekana tai sääksi .

        Minusta oli vantastinen uudistus , että luetetaan nykyään vain iltasaarnoja , Jotka oli LLL:n
        jo aikanaan tehnyt uudestisyntyville kristityille . Päivä saarnat oli surottomalla kansalle ja
        kyllä sen piti olla raato saarna , koska se oli tarkoitettu suruttomalle kansalle , tästä
        voi päätellä että missä niitä vielä luotutetaan , siellä on omavanhurskas seurakunta
        en paremmin sano .


    • valitse teologia

      ja siitä se lhtee joku kuus vuotta ole tsiinä ja voit kertoa uskonnooista ihmisille. vai meinasitko, että joku messayiah on susa ilmestynyt. hoitoon vai kouluun-siinä probleeemaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2224
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      1993
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1801
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1344
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1322
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1281
    7. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1124
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      970
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      916
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68
      888
    Aihe