Onko foorumilaisilla kokemuksia kalakaverista 10 heppaisten 4 t moottorien kanssa?
Suvin videoilla käyttävät 2 t koneita, jotka ovat kevyempiä ja askarruttaa, kuinka kalakaverin perä kantaa painavampaa 4 t konetta.
Nouseeko keula yksin perästä ajettuna kuinkakin paljon, en halua ajaa venettä keskeltä.
Ensi kesäksi on tarkoitus hankkia kalavene joka kulkisi mukavasti kympin koneella ja kävisi kaikenlaiseen onkimiseen ja jigittelyyn ym, uistintakin vedän muutamalla vavalla. (Kone minulla jo on).
Vakauskin kiinnostaa.
Onkohan keulaboksista veden poisto?
Ehdotuksia muistakin vaihtoehdoista kuuntelen mielelläni, kunhan kulkisi yksin ajaen edes 15 solmua.
Busterin XS:kin kiinnostaa, vaan on aika kallis, Terhin sea funkin näyttää hyvältä, mutta Terhin ongelmat hiukan pelottaa, koska vedän veneen aina maihin rullille.
Suvi kalakaveri ja Tohatsu 9,8 4t, toimiiko?
1
738
Vastaukset
- Salar
Minulla on ollut kolme Suvi-venettä (395, 4900 ja 4,10 m pitkä jonka mallinumeroa en muista), jonka perusteella uskallan väittää, että valmistajan suosituksiin voi luottaa. Käytin kaikka myös vetouistelussa, jossa niillä pärjäsi hyvin. Yhdenkin hengen kuormalla pitivät suuntansa (4900 tietysti parhaiten). Jos et souda veneellä, ottaisinkin kalastuskäyttöön leveämpi peräisen (vakaus) mallin 4180, tai jos koneesi on kahvasta ajettava niin 3900- mallin. En tiedä vaikka kalakaverikin pelittäisi hienosti, kun siinähän on pieni köli ja sopivan matalat laidat. Jos vielä laitat bensatankin sen verran eteen kun letku antaa periksi ja riki alimpaan asentoon, niin luulis toimivan. Kaikkiin em. veneisiini olen ollut tyytyväinen, varsinkin isopaan joka oli sadevesityhjentyvä. Siitä huolettomammaksi ei veneily tule. Kaikki oli tosi helppo myydä, kun kysyntää tuntui olevan. Kalaa en saanut aina...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264