Uudessa asunnossani on Rosenlewin jääkaappi-pakastin ja liesi. Minulla ei ollut Rosenlewin merkistä aikaisempaa kokemusta, mutta sellainen käsitys oli olemassa, että mitään huippulaadukkaita ne eivät ole.
Olin oikeassa.
Aloitetaanpa jääkaapista. Se hurisee, kurluttaa, naksuu, paukkuu ja lorisee. Lorina kuulostaa siltä, kuin keittiössäni joku olisi virtsaamassa. Paukkumista kuuluu kun kompressorit sammuvat, ja takana oleva jäähdytysritilä viilenee.
Jääkaappi pysyy tarpeeksi kylmänä vain jos asetus(1-4) on käännetty täysille. Tosin silloinkin ovessa olevissa hyllyissä ei kannata maitoja säilyttää, sillä ne eivät ole tarpeeksi kylmiä. Pakastin taas oli jo parin kuukauden käytön jälkeen täynnä jäätä.
Liedestä on sen sijaan hyvää sanottavaa. Keittolevyt lämpenevät todella nopeasti, vaikka ovatkin vain perus valurautaa.
Hyvät asiat loppuivat siihen. Ekan kerran kun lämmitin uunin olin järkyttynyt. Uuniluukku lämpenee käytössä jopa 115 asteeseen! Tämän johdosta vieressä olevat kaapistot ja astianpesukonekin lämpenevät huimasti. Joten aina kun tarvitsen uunia(yritän kyllä vältellä sen käyttöä), laitan viereen pöytätuulettimen puhaltamaan täysillä uuninluukkua kohti. Tällä metodilla pintalämpö pysyy alle 70 asteen.
Uuni ei ole viallinen vaan siittä kiittäminen on EU:n lainsäädäntöä. Se on ihan sallittua että uunin lämpötila nousee yli sata-asteiseksi. Valmistaja on tietenkin maksimoinut voittonsa ja tehnyt uunistaan nippa nappa säännökset täyttävän. Kuinkahan moni lapsi on jo sormensa polttanut?
Kokemuksia Rosenlewin kodinkoneista
21
9191
Vastaukset
- halvallasaasitäittee
Rakennusliike on valinnut asuntoosi Rosenlewin halvimmat tuotteet ja nyt sinä joudut siitä kärsimään. Tilanne ei parannu muulla kun lyömällä euroja pöytään ja kannat uuteen kotiisi jotain muuta kuin alelaitteita. (Gigantista ei kannata etsiä). Merkin mukaan ei uusia laitteita kannata ostaa (jos haluaa laatua)
- Näin_se_on
Kyllähän Gigantistakin saa laadukkaita kodinkoneita. Ostin sieltä pakastimen ja jääkaapin, merkki Liebherr ja olen oikein tyytyväinen. Siinä olet oikeassa, että halvalla ei hyvää saa.
- syytön tapahtumaan
Lattialiesien pintalämpötiloja on mitattu vuonna 2005. Testissä olleista Helkamaa ei tehdä enää, mutta muut ovat suurinpiirtein samoja kuin testin aikana. Rosenlewin pitalämpötilat ovat huippuluokkaa ;-)
Mene sivulle 116 suoraan, siellä on taulukkoja...
http://www.tts.fi/tts/julkaisut/files/tr19.pdf
(Helkama tehtiin vielä tuolloin Norjassa, mutta nykyään Hoover-Candy-Helkama on turkkilaista valmistetta) - Haittaaks´se?
Hei! Minun ongelmani liittyy Rosenlew RTT855 pesukoneeseen,kone on ollut minulla muutaman vuoden ja on toiminut erinomaisesti.Mutta käyttöön liittyy yksi ISO ongelma,jota olen yrittänyt itekseni ratkaista ,tuloksetta.Tämä pesuainelokerikko-miten puhdistaa huuhteluainelokero??????Sinne ei mahdu mikään vempele,ja nestemäistä ainetta jää aina hiukan lokeroon ja se tukkii lopulta koko ulostuloaukon jos sitä ei ole alituiseen puhdistamassa.Onko joku keksinyt keinon,muun kun merkin vaihdon?
- Chaina2
ÄLKÄÄ IKINÄ OSTAKO ROSENLEW-KONEITA!.. Muovikahvat jääkapissa hajoaa alta aikayksikön. Maksaa 24 euroa kappale. Ei sisällä ruuveja (ruuvit 3 euroa /kappale) ei sisällä kahvan muovista peitenastaa (2 euroa kappale)
Sikamainen kate--Surkeaa laatua kun hajoavat normikäytössä(murenevat) kahden vuoden sisällä. Ei kuulu takuuseen. Kestäisi jos ei tarvitse avata jääkaapin ovea. Rosenlew-Huonointa kotimaista kiinalaista laatuaAivan sama ongelmat, lisäksi ylin ovihylly halkesi kulmistaan, nyt teipillä kasattu.Parilla tuttavalla oli samanlaiset päältä täytettävät pesukoneet, kumpakin hajosi parin vuoden päästä, takuu juuri umpeutui, alkoi kolisee mahdottomasti, ihan pesunkin aikana,syy oli vioittunut piirilevy, jonka takia iski kaikki tehot päälle pesunkin aikana, osa olisi maksanut yli 300 ecuu. eli kaatopaikkalle meni molemmat paskat, paskin kodinkone merkki minkä tiedän.
- Kiukkusena
Huonoja kokemuksia täälläkin, ovenkahva ja alaosan "poljin", rikki menivät ja samoin tiskikone, ikinä en enää osta !!!
- pp20
Muoviset ovenkahvat hajoaa joka merkillä.Muuten Rosenlew on Electroluxin karvalakki mallisto.
- Hepoiset
Juu ei täältäkään mitään plussaa Rosenlewin mikrolle. Jatkuvalla syötöllä saa olla sulakkeita katsomassa. Kun uusi tulee niin ei ainakaan Rosenlewiä , heh :)
- roosenlew
Rosenlew jääkaappi paukkuu , niin että asunnossa on turha yrittää nukkua, kuulemma normaalia....yli 85 db.
Kaappia korjattiin ja viimein vaihdettiin uuteen samanlaiseen . Nytpä takuu meni umpeen ja edelleen sama vika , koska kaappi on samaa virheellistä tuote-erää.
Huoltoliikkeen mukaan korjausta ei enää tule koska kaappi on yli 2 vuotta vanha... - Jklä
Pitäisi tietää että eihän maitoja nyt ikinä säilytetä edes ovessa, se kun on jääkaapin melkein lämpimin paikka.
Meillä myös Rosenlewin astianpesukone, ei toimi tällä hetkellä, ja jääkaappi on uusi mutta erikoisia ääniä pitää myös välillä. Minulla myös huonoja kokemuksia Rosenlew merkkisistä jäkaapeista. Takaseinään alkaa kertyä jäätä jo ensimäisenä päivänä ja parin viikon päästä n. 10 cm. Harmittaa jatkuva jääkaapin sulattaminen. Lisäksi muoviset hyllyt ja laatikot ovat todella heikkoja ja niiden ostaminen varaosaliikkeestä järjettömän kalliita. Sama kokemus myös Upon jääkapeista ja pakastimesta. Älkää ihmeessä ostako Rosenlew ja Upo merkkisiä kylmälaitteita.
- Vain_Miele_hajonnut
Muutin uuteen kerrostalohuoneistoon vuonna 1987. Keittiössä oli Rosenlewin liesi, jääkaappi ja pakastin. Kaikki toimivat moitteettomasti ilman pienintäkään häiriötä vielä vuonna 2007, jolloin päätin uusia pakastimen ja jääkaapin, koska pelkäsin niiden hajoavan joskus ollessani yhden hengen taloudesta lukuisilla pitkillä ulkomaanmatkoilla.
Ostin Miele-merkkisen pakastimen ja jääkaapin. Jääkaapista on hajonnut vain mekaanisesti toimiva oven avaaja, muuten se toimii yhä hyvin. Pakastin lakkasi pakastamasta ilman mitään ennakkovaroitusta vuonna 2015. Ilmoitin asiasta ihan kiinnostuksen vuoksi Mielen asiakaspalveluun. Sähköpostivastaus: "Sellaista sattuu."
Hommasin Mielen tilalle Kiinassa valmistetun Hoover-Helkaman. Se toimii yhä hyvin. Hyvin toimii myös 31 vuotta vanha Rosenlew-liesi. Rosenlewin ja Upo valmistettiin Aikoinaan Suomessa ja laatu oli hyvää eli kesti kymmeniä vuosia. Merkit myytiin ja valmistus siirtyi pois Suomesta ja samalla myös laatu tippui. Harmi, että näitä romuja kaupataan viellä Suomen kaupoissa.
- Varokaa
Vaimolle myytiin Gigantissa Rosenlewin jääkaapi ja pakastin ja siitä alkoi ongelmat.
Viikon käytön jälkeen pakastimesta hajosi termostaatti. Se vaihdettiin. Jääkaapissa ovet niin tiukat että kaappi ei pysy paikalla sitä avatessa vaikka kiilasin ovikiiloilla. Taas tultiin kahvat vaihtamaan painokahvoiksi, nyt se ongelma hävisi.
Jääkaapin oikea lämpötila n. 5 astetta, tässä kaapissa alahyllyllä jossa vihannekset ym säilytetään 2 astetta, ylähyllyllä 9 astetta kahdella keskimmäisellä hyllyllä päästään tuohon 5 asteeseen.
Olen tehnyt reklamaation Giganttiin, mutta GIGANTTI EI OTA MYYJÄN VASTUUTA! En asioi enään kyseisessä liikkeessä enkä osta Rosenlew merkkisiä tuotteita. Ollut joskus Suomessa valmistettu merkki. - RosenlHuo
Olisinpa lukenut tämän ketjun ennen kuin ostin Rosenlewin pakastimen ja jääkaapin. Kummassakin niin tiukka ovi, että kun ovenkahvasta vetäisee, tulee kone jopa puoli metriä eteenpäin, mutta ovi pysyy kiinni.
En ole vielä laittanut edes pakastinta päälle. Useinhan kylmän pakastimen ovi on vähän aikaa tiukka avaamisen jälkeen, mutta että näin tiukka, vaikka ei ole edes päällä. Ei voi olla hyväksi koneelle, että sitä liikutetaan useamman kerran päivässä puoli metriä ja työnnetään takaisin.
Suostuukohan Verkkokauppa vaihtamaan siihen painokahvat automaattisesti, jos teen reklamaation?
Asiakaspalvelu pitäisi olla avoinna myös la 9-17, mutta sinne soittaessa kuuluu vain tiedote ja yhteys katkeaa. Ärsyttää.- vaikeauskoatodeksi
Minulla oli uudessa asunnossa valmiina Rosenlew jääkaappipakastin ja ongelma on nyt sellainen että se kuumentaa aivan kuumaksi sivukaapistot. Suklaat sulavat ei sinne voi laittaa mitään ruokaa vaikka ne kaapit on tarkoitettu kuivaruoan säilytykseen. Soitin R asiakaspalveluun ja sanoivat että ihan nosrmaalia koska jääkaapin jäähdytys on sivukennoissa. Takaosa on siis kokonaan peitetty, ilma ei sinne pääse? Luulin että asentajat olivat unohtaneet peitteen taakse, mutta ei kuulemma missään tapauksessa saa sitä irrottaa. Nyt sitten tyhjensin ruokakaapit ja yritän sulloa ruokia pieniin astiahyllyihin. Käsittämätöntä touhua valmistajalta, ainahan jääkaappi on muiden kaappien keskellä! Keksivät ehkä hyvän keinon että jääkaappi joutuu vaihtoon mahdollisimman nopeasti.
Niin että tarkistakaa jos olette ostamassa jääkaappia ruokakaappien väliin. Ei siellä enää ruokia voi säilyttää.
- werrew
Kun halpaa ostaa, niin halpaa saa !
- Liisuliini
Miulle kaupunki hommas uuden lieden no rosenlewin. oon tosi pettynyt. Levyt kyllä toimii hyvin,mut UUNI on täysin surkea. ennen oli upo pullat paistui kypsikis 225 asteessa n. 10 minuutissa. No rosenlewissa pullat paistetaankin 190 asteessa ja 20-30 minuuttiin.. Ei oo enää pullat kuohkeita ei. Kokeilin tota 225 ni 8 minuuttiin paloi ja sisältä raakaa..
- Konejätkä
Jääkaappeja ja jääpakkasia saa taakse lauhduttavina. Moni valmistaja on siirtynyt sivulauhduttimiin, saa litroja lisää.
Onneksi on muitakin valmistajia kuin Electrolux (aeg, zanussi, rosenlew, husqvarna samaa konsernia....) - Anonyymi
Mulla on Rosenlew 50 cm liesi. Liesitason takareunassa olevan uunin tuuletusaukon ympäriltä on alkanut sulaa reunalista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842