Olen illan katsellut kahta suolakynttilää edessäni, kuin likaista lunta tuli sisällään.
Valon ja varjon leikki on kauniin persikan värinen, pienuudestaan huolimatta se luo lämmön tunteen.
Väsyneenä päivän työstä , keltaisen lehdistön piinaamana sitä kaipaakin jotain tuollaista näkyä.
Uteliaisuuttani olen tutkinut ton kynttilän parantavia ominaisuuksia ja olisin utelias kuulemaan mitä kaikkea sen sanotaan tekevän ihmiselle.
Lepattava auttaja
28
1124
Vastaukset
Suolahuoneiden sanotaan auttavan keuhkosairauksiin, astmaan ym.
Myös kynttilöiden ilmaa puhdistavasta vaikutuksesta puhutaan.
No onhan ne kauniitakin ja toisekseen Himalajalta on kaivettu, jo pelkkä ajatus että jotain tuolta upealta paikalta olisi kotona tervehdyttäisi meikäläisen.
Itse sorruin magneettirannekoruun ja nyt himoitsen pikkuhiljaa koko sarjaa itselleni.
Jos siitä ei muuta apua olekaan niin hyvän mielen tuonti.
Tosin työkaveri sanoi että hänellä oli migreeni helpottanut sellaisen korun kun sai äidiltään.
Ja vielä tulesta sen verran että vaikka olen kuin tulisilla hiilillä aina joskus luonteeni ansiosta niin myöskin tykkään nautiskella tulisista milloin milläkin tavalla.ja valmistus on mielenkiintoinen ,arvokas aine on kysees.
itte hämmästyin nykysen pöytäsuolan ominaisuuksista,mut suolalle sekin maistuu.
Elävä tuli on hieno katottava ja nuotio varsinkin ,sen ympärillä on kiva heilua huojuvana liekinvartena.piikkiö kirjoitti:
ja valmistus on mielenkiintoinen ,arvokas aine on kysees.
itte hämmästyin nykysen pöytäsuolan ominaisuuksista,mut suolalle sekin maistuu.
Elävä tuli on hieno katottava ja nuotio varsinkin ,sen ympärillä on kiva heilua huojuvana liekinvartena.Aika hurjaa kun luin suolapaketin kyljestä mitä siinä on.
E 536 joka on kaliumferrosyanidia, tuntuu hurjalta että syödään syanidia. Mutta täytynee tutkia mitä se sitten oikeastaan onkaan, kun olen vielä suolan suurkäyttäjä.
Tänään tei uunilohta ja eihän suolaton kala oikein maistu niin sitä kyllä sinne laitoin.
Mulla on meneillään toi lisäaineiden tutkimus ja muu sellainen ruoan tutkinta.- 6+10
tulisilla kirjoitti:
Aika hurjaa kun luin suolapaketin kyljestä mitä siinä on.
E 536 joka on kaliumferrosyanidia, tuntuu hurjalta että syödään syanidia. Mutta täytynee tutkia mitä se sitten oikeastaan onkaan, kun olen vielä suolan suurkäyttäjä.
Tänään tei uunilohta ja eihän suolaton kala oikein maistu niin sitä kyllä sinne laitoin.
Mulla on meneillään toi lisäaineiden tutkimus ja muu sellainen ruoan tutkinta.on sata kertaa mineraalirikkaampaa kuin puhdistettu mutta natriumpommi ruokasuola.
Osta rakeista merisuolaa ja mylly millä jauhat sen, sillä paakkuuntumisenestoaineetkin ovat haitaksi. Olen itse käyttänyt pelkkää merisuolaa vuosikausia.
Mulle yksi terveysalan ammattilainen suositteli merisuolaa myös suonenvetoon. Vanhastaan on käytetty myös vuorisuolaa (=maatilojen heinäsuola) jossa siinäkin on magnesiumia ym. reilusti enemmän kuin ruokasuolassa. - 12+12
6+10 kirjoitti:
on sata kertaa mineraalirikkaampaa kuin puhdistettu mutta natriumpommi ruokasuola.
Osta rakeista merisuolaa ja mylly millä jauhat sen, sillä paakkuuntumisenestoaineetkin ovat haitaksi. Olen itse käyttänyt pelkkää merisuolaa vuosikausia.
Mulle yksi terveysalan ammattilainen suositteli merisuolaa myös suonenvetoon. Vanhastaan on käytetty myös vuorisuolaa (=maatilojen heinäsuola) jossa siinäkin on magnesiumia ym. reilusti enemmän kuin ruokasuolassa.tällä suolajutulla siihen merkitystä vai yleisellä lisäaineiden, mm. arominvahventeet, välttämisellä, että nykyään ei esim. jalat mulla käytännössä koskaan kipeydy eikä ole mitään muitakaan nivelvaivoja missään, enkä ole sairastanut rehellistä flunssaa vuosikausiin.
12+12 kirjoitti:
tällä suolajutulla siihen merkitystä vai yleisellä lisäaineiden, mm. arominvahventeet, välttämisellä, että nykyään ei esim. jalat mulla käytännössä koskaan kipeydy eikä ole mitään muitakaan nivelvaivoja missään, enkä ole sairastanut rehellistä flunssaa vuosikausiin.
Lueskellessani tuota listaa mitä kaikkea meidän eineksistä löytyykään, niin en ihmettele vaikka juuri niiden välttäminen tekisikin meistä maailman terveimmän kansan.
Mutta ei se yksi ihminen siihen tietenkään riitä. Mutta ehkä pikkuhiljaa.
Mutta kyllä alusta asti itse tehty ruoka on sitten hyvää. Oikean ruoan makuista.
Perustuisko suolalyhdyn väitetty terveellinen ominaisuus esim siihen, että siitä vapautuu negatiivisia ioneja. Mulla itselläni on ollut 10 vuotta ionisaattori sänkyni vieressä.
- s_a
Suolahone on apu airauksiin, jotkut vielä tukkivat kynttilöitä kuuloelimiinsä.
- piikkiö'
Sitten kun ehrit ,selitä tuota kynttilää korvassa.
- Tietolaari
muodosta haitallisia hiukkasia palamistuotteina?
http://www.hiukkasfoorumi.fi/?q=node/124- Piikkiö'
Nyt laitoit pahan minulle ,pitäiskö luopua kynttilöistä ?
Minä kun olen lämmittänyt niitten avulla, sellaiset 30 kpl riittää ja mukavasti yhteen huoneeseen. - enkeliduo
Piikkiö' kirjoitti:
Nyt laitoit pahan minulle ,pitäiskö luopua kynttilöistä ?
Minä kun olen lämmittänyt niitten avulla, sellaiset 30 kpl riittää ja mukavasti yhteen huoneeseen.Onnii mukava olla kynttilänvalos.
Olen kova tuikuttemaan.Pihal jo kk:n poltellu viikonloppuisi ulkotuikkui.
Terassil killuu kolme nättii tuikkupesää erikorkeuksis ja kyl nätei oh.
Onkohan toi vaniljakynttilä epäterveelline.Söpö tuoksu kotti tulee,
muttem mää tykkä sitä kauaa polttaa,sit ottaa jo henkee.
Aikast voimakas tommone iso tuaksukynttilä.
Olen kynttilöitte suurkuluttaja :) - piikkiö itte.
enkeliduo kirjoitti:
Onnii mukava olla kynttilänvalos.
Olen kova tuikuttemaan.Pihal jo kk:n poltellu viikonloppuisi ulkotuikkui.
Terassil killuu kolme nättii tuikkupesää erikorkeuksis ja kyl nätei oh.
Onkohan toi vaniljakynttilä epäterveelline.Söpö tuoksu kotti tulee,
muttem mää tykkä sitä kauaa polttaa,sit ottaa jo henkee.
Aikast voimakas tommone iso tuaksukynttilä.
Olen kynttilöitte suurkuluttaja :)Tykkää tuijotella valkiaa,oleksää semmonen tulehen tuijottaja?
Semmonen et voit olla ja istua pitkänaikaa sitä tuijotellen.
Minusta on kiehtovinta katsoa kun tuli viriää puihin ja hiljallen lämpö tuntuu poskipäissä. - enkeliduo
piikkiö itte. kirjoitti:
Tykkää tuijotella valkiaa,oleksää semmonen tulehen tuijottaja?
Semmonen et voit olla ja istua pitkänaikaa sitä tuijotellen.
Minusta on kiehtovinta katsoa kun tuli viriää puihin ja hiljallen lämpö tuntuu poskipäissä.Harmi,ku olen tullu nii huanonäköseks,ettem mää
nää enää kuttoo kynttilänvalos.Mut itte siin tulee paremman näköseks.
Kiehtovaa,eiks vaa. - piikkiö'
enkeliduo kirjoitti:
Harmi,ku olen tullu nii huanonäköseks,ettem mää
nää enää kuttoo kynttilänvalos.Mut itte siin tulee paremman näköseks.
Kiehtovaa,eiks vaa.Säilyttää avioparin kiintymyksen .
- enkeliduo
piikkiö' kirjoitti:
Säilyttää avioparin kiintymyksen .
sulattaa sen pyhän vihanki.
- Heikunkeikku
Lepattava kynttilä, takassa liekkien leikit, nuotion ihastuttavat roihut, öljylamput, semmoset-semmoset öljy-piha-soihdut (mikä nimi lie "heillä") ja ja ja pienen pikkuiruiset tuikut, jotka rykelmänä tuovat ittiään esille... Nämä tämmöset ihauudet ovat kertakaikkisen ihania.
Miten ne silmät tarttuvatkin liekkeihin. Hypnoottinen katse liekkiin, joka tuo minulle hyvin rauhoittavan mielentilan.
Varsinkin saaressa, joka syksyisin on niin sysipimeään kaapuun kääriytynyt, ettei lähimmän kiven taakse edes pysty kävelemään pissulle :) ellei kädessä olisi taskulamppu tai otsalamppu. Tälläisen pimeyden keskelle, kun tälläilee tuhottoman paljon erilaisia valojuttuja, niin voi miten kaunista. Voi miten kaunista.
Mieheni varsinkin oli suorastaan hupaisa noiden kynttilöiden kanssa. pihalle hän laittoi piiiiiitkiä riviä soihtuja, polkujen reunoille. Yksi polku vessaan, yksi polku saunaan, yksi polku pohjoisrannalle, yksi polku rantaan. Polkujen varsilla sekä soihtuja, että öljykamppuja.
En osaa sanoa, onko kynttilöillä ihan oikeesti-oikeesti parantavia ominaisuuksia, mutta ainaskin sisäisen mielen parantajia ne ovat.
Vertaan elävää liekkiä musiikkiin, molemmat tunkeutuvat sisäisiin sopukoihin, niihin kaikkein sisäisimpiin. suolakivikynttilä, kaunis se kyllä on tehosivatpa kerrotut taiat tai sitten ei.
Sehän tekee ihmisen kauniiksi, hyväksi ja erittäin mukavaksi ;)))- enkeliduo
Magneettikorutki parantaa.
Onks tosi,emmää tiä,mut kyl ihmettelin ku siskon
vesilasis kökötti joku tikku,eikä se ollu coctailtikku :)
sanoi veten muuttuvan terveelliseks.
Rantees hänel kimaltaa rannekoru samast aineest. enkeliduo kirjoitti:
Rantees hänel kimaltaa rannekoru samast aineest.ja messuilla jopa näinkin näitä koruja. Ostin teräsrannekoruja, saa nähdä mihin ne vaikuttavat. ;)
Voi kai ne auttaakin, kun vahvasti uskoo, kuten magneettisetkin korut.
Suolakivilyhty mulla muuten on eikä -kynttilää, sen verran pitää oikaista edellistä viestiä.enkeliduo kirjoitti:
Rantees hänel kimaltaa rannekoru samast aineest.Mulla on magneettirannekoru ja se on tosi nätti.
Nyt oon hommaamassa kaulaketjua samaa sarjaa ja ehkä jotain muutakin.
Sopivat yhteen kellonkin kanssa jonka sain 50v lahjaksi töistä.
Ei se rannekoru ainakaan ainakaan pahaa ole tehnyt. Hyvälle tuulelle tulen kun sen näen.
- HTZA
On ihan tutkittua, ei mutua, mutu = musta tuntuu..
http://ohjelmat.yle.fi/prisma/viikon_vastaus_0säilyttää illuusioni suolakivilampun parantavaan ja ihmeitä tekevään voimaan.
Miksi avasin linkin ja höperö vielä katsoin ja kuuntelin. :))- HTZA
Anceli kirjoitti:
säilyttää illuusioni suolakivilampun parantavaan ja ihmeitä tekevään voimaan.
Miksi avasin linkin ja höperö vielä katsoin ja kuuntelin. :))Suolahuoneessa vietetty aika tehoaa paremmin.
Etsipä siitä enemmän tietoa. Tai rakenna sellainen!
Hih! Tönkkösuolattu Anceli.
Yst.Terv. H HTZA kirjoitti:
Suolahuoneessa vietetty aika tehoaa paremmin.
Etsipä siitä enemmän tietoa. Tai rakenna sellainen!
Hih! Tönkkösuolattu Anceli.
Yst.Terv. Hjoskus kesällä puhetta suolahuoneesta, etkö muista. Lupasit tulla mun kanssa sinne astmaa parantamaan.
Laitoin jopa linkin Lappeenrannan kylpylän suolahuoneesta.
Oliko tuo sinusta oikeasti hauskaa, minun rauhoittamiseeni tarvitaan paljon suolaa, että saadaan kunnon tönkkösuolaus ;))
Yst. terv. A- enkeliduo
Anceli kirjoitti:
joskus kesällä puhetta suolahuoneesta, etkö muista. Lupasit tulla mun kanssa sinne astmaa parantamaan.
Laitoin jopa linkin Lappeenrannan kylpylän suolahuoneesta.
Oliko tuo sinusta oikeasti hauskaa, minun rauhoittamiseeni tarvitaan paljon suolaa, että saadaan kunnon tönkkösuolaus ;))
Yst. terv. AMulla on psori ja se tekee kuulema
hyvää sillekki,niinku sullekki ja mullekki.
Nättii tää Turum murre,eiks vaa olekki.
Rimmaa,rimmaa. enkeliduo kirjoitti:
Mulla on psori ja se tekee kuulema
hyvää sillekki,niinku sullekki ja mullekki.
Nättii tää Turum murre,eiks vaa olekki.
Rimmaa,rimmaa.murretta, tulkaa kookoon kanssa yhdessä, pistetään sekin poika kuntoon :))
Kyllä me kaikki mahdutaan suolahuoneeseen yhtä aikaa ja puhetta piisaa.- k/k
Anceli kirjoitti:
murretta, tulkaa kookoon kanssa yhdessä, pistetään sekin poika kuntoon :))
Kyllä me kaikki mahdutaan suolahuoneeseen yhtä aikaa ja puhetta piisaa.Mä saisin istuu siin kahren enkelin keskellä ja olisin vaan ja kuuntelisin kun puhe kultahelminä helisee.
Olis siinä lämmin istua mailman murjoman miehen, kaik vanhat arvetkin sulais pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947756- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482155
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251903- 481902
- 601778
- 191773