Löytyykö täältä neuvoa

Potkua polkaisuun

Onko moottoripyörän käyntiin polkaisemisessa jokin oma jipponsa kun naisena en saa pyörää käyntiin niin, vaan tuntuu, ettei sitä kerta kaikkiaan jaksa polkaista alas saakka... Polkaisu on kuin hidastetusta elokuvasta vaikka kaikin voimin koetan sen polkimen päällä pomppia. Sähköstartti meni rikki ja nyt en saa pyörää käyntiin!

35

924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina.

riippuu siitä, mistä pyörästä puhutaan?
      Ehkä sun kuitenkin kannattas korjauttaa se sähköstartti?
      Maksaa about 60 ekee..

• henrjii

se helpottaa, mutta mäntä täytyy hakea puristustahdin yläkuolokohtaan ja sitten polkaista voimakkaasti niin eiköhän lähde.

• tomppa2006

...ystävällinen herrasmies, joka polkaisee sen sun pyöräs käyntiin...

• roiskauttaa lasinpesunesteet silmille!!

:DDDDDDD

• tomppa2006
        minttupuu kirjoitti:

roiskauttaa lasinpesunesteet silmille!!

...nyt minä nauran kyllä makeasti...

Kiitti.

• herrasmies yleensä onnistu, tekee itsestään toopen mieluumin.

Tekniikka pitää olla hallussa, eikä silti ole välttämättä helppo nakki.

Vähän kertoo, ettet ole kaksipyöräisistä juurikaan perillä.

• tomppa2006
        emw34 kirjoitti:

herrasmies yleensä onnistu, tekee itsestään toopen mieluumin.

Tekniikka pitää olla hallussa, eikä silti ole välttämättä helppo nakki.

Vähän kertoo, ettet ole kaksipyöräisistä juurikaan perillä.

...ajoin prätkillä jo silloin, kun kaikissa ei edes ollut sähköstarttia...

Enköhän kuitenkin jotain sentään tiedä.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ajoin prätkillä jo silloin, kun kaikissa ei edes ollut sähköstarttia...

Enköhän kuitenkin jotain sentään tiedä.

Jotain!;)

• .....
        minttupuu kirjoitti:

roiskauttaa lasinpesunesteet silmille!!

Aika typerää

• tomppa2006
        emw34 kirjoitti:

Jotain!;)

...se paino merkitsee polkaistaessa pyörää käyntiin...

• Anjaniina.
        tomppa2006 kirjoitti:

...se paino merkitsee polkaistaessa pyörää käyntiin...

tuokin.

• suuttui
        ..... kirjoitti:

Aika typerää

leikistä :)

• täällä kuuluu epäill
        suuttui kirjoitti:

Eikä ole eka kerta, ku suuttu.

Taitaapi olla samainen täti tämän aloituksenkin takana.

• ....
        suuttui kirjoitti:

en tiedä, mutta tuollainen "huumori" ja sille naurajat kertovat sivistymättömyytensä ja lapsellisuutensa. Teinien touhuja.

• jossain korvessa
        täällä kuuluu epäill kirjoitti:

Eikä ole eka kerta, ku suuttu.

Taitaapi olla samainen täti tämän aloituksenkin takana.

ku ei saa mopoa käyntiin :)

• Anjaniina.
        .... kirjoitti:

en tiedä, mutta tuollainen "huumori" ja sille naurajat kertovat sivistymättömyytensä ja lapsellisuutensa. Teinien touhuja.

viittaan tänne
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9401167
        jos teidän meilestänne ihmisten hengellä leikkiminen on teinien touhuja niin so be it.
        Toivottavasti muistatte tuon kun se on omakohtaista.
        Minulla on liikaa ystäviä, jotka on vammautuneet sen takia, että autokuski katsoi oikeudekseen...millon mitäkin, joten mua toi ei naurata edes vitsin muodossa.
        Mut jokainen ottaa vastuun teoistaa.
        Pidetään se mieles.
        Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin

• tomppa2006
        Anjaniina. kirjoitti:

tuokin.

...koska et näköjään tiedä...

Otetaan ensin väljät pois kepistä niin, että vastus tuntuu jalan alla. Tämän jälkeen hypätään koko painolla polkimen päälle. Nimenomaan PAINOLLA kuitenkin niin, ettei jalka irtoa polkimelta.

• Anajniina.
        tomppa2006 kirjoitti:

...koska et näköjään tiedä...

Otetaan ensin väljät pois kepistä niin, että vastus tuntuu jalan alla. Tämän jälkeen hypätään koko painolla polkimen päälle. Nimenomaan PAINOLLA kuitenkin niin, ettei jalka irtoa polkimelta.

ja olet todella varma, että tuo pätee KAIKKIIN pyöriin ;)
        On pyöriä joiden kickstarttiin ei tarvitse hypätä koko painollaan ja on sellaisia joihin tarvitsee ;)
        Ky on hauska seurata, asiantuntijoiden juttuja ;))))
        Kannattaa tosiaan keskittyä suihkutteleen niitä lasinpesuvesiä ;)

• todennäköisesti pyörässäsi ei ole puolipuristinta lainkaan eikä ainakaan ns. automaattista puolipuristinta, joka toimii polkaisukammen ohjaamana vaijerivälitteisenä.(kun on starttikäynnistys)

Melkoinen tehtävä kelle tahansa on saada yli viissataakuutioinen pyörä kammesta käyntiin jos sitä ei ole alunalkaen varustettu puolipuristinmekanismilla.
      Nelitahti hankalampi, kuin kaksitahtinen.

Kyllä nelarinkin voi onnistua käynnistämään, mutta täytyy osata etsiä moottorille sopiva aloituksen/'ajoituksen' kohta, jolloin saa moottorille riittävän pyörimisnopeuden, ennen puristustahdin aikaista sytyshetkeä, siis kun tulppa antaa kipinän.

oikean aloitushetken löytäminen useampi sylinterisissä moottoreissa on toivoton tehtävä, ja silloin ei puheet auta vaan voimaa pitää olla 'riittävästi'.
      Yksisylinterinen on periaatteessa helpoin ajoituksen suhteen.

• Anjaniina.

aika harvas pyäräs on enää tänä päivänä kickstart.
        Mutta mukavahan tuo, että palsta profiloittuu, mun harrastukseni mukaan?

• Anjaniina. kirjoitti:

Enskoissa vielä löytyy muttei juur muista.

huomauttaisin, ettemme taida kumpikaan tietää, millaisesta pyörästä on kyse ja mm. minulla on kuussatanen enska, jossa kickstart löytyy.
        Paljon sellaisia on vielä käytössä, mutta kuten arvelin jo ylempänä, sanoin, että tuskin hänen sähköstartillisessa pyörässä sellaisia löytyy!!:))

• Anjaniina.
        emw34 kirjoitti:

Enskoissa vielä löytyy muttei juur muista.

huomauttaisin, ettemme taida kumpikaan tietää, millaisesta pyörästä on kyse ja mm. minulla on kuussatanen enska, jossa kickstart löytyy.
        Paljon sellaisia on vielä käytössä, mutta kuten arvelin jo ylempänä, sanoin, että tuskin hänen sähköstartillisessa pyörässä sellaisia löytyy!!:))

yks omistani on 650 ja potkustartti on miltei helpompi kuin sähkö..
        Näissä hommissa, ei pitäis kenenkään olettaa mitään.

• Anjaniina. kirjoitti:

yks omistani on 650 ja potkustartti on miltei helpompi kuin sähkö..
        Näissä hommissa, ei pitäis kenenkään olettaa mitään.

on kai sallittua.

Toisekseen vastasin niin monelta kantilta loituksen tekijälle, kun muutamalla rivillä on mahdollista.

Kun näin alkuun on päästy, niin kerroppa perustellen tietysti, mikä oli minun oletuksessani pielessä?

• Anjaniina.
        emw34 kirjoitti:

on kai sallittua.

Toisekseen vastasin niin monelta kantilta loituksen tekijälle, kun muutamalla rivillä on mahdollista.

Kun näin alkuun on päästy, niin kerroppa perustellen tietysti, mikä oli minun oletuksessani pielessä?

jo tuossa kommentissani esiin ;)
        Jätkät selittää naama näkkäril, mut kaikesta kajastaa et tietotaso on aikas ohut ;))

• ...
        Anjaniina. kirjoitti:

olisi viihtyisämpi jos se profiloituisi ilman sinua.

• Anjaniina.
        ... kirjoitti:

olisi viihtyisämpi jos se profiloituisi ilman sinua.

mä olen täällä ja jollei se viihdytä, jokainen voipi äänestää jaloillaan.
        Olis muuten kova sana jos kritiikki tulis nimimerkin takaa ;)

• Valkotakki
        Anjaniina. kirjoitti:

jo tuossa kommentissani esiin ;)
        Jätkät selittää naama näkkäril, mut kaikesta kajastaa et tietotaso on aikas ohut ;))

Pakko todeta että sinukin sivistys on kovin vajaa.

• Kokemusta on

Täältä ei kannata kysyä neuvoa mihinkään. Tällää jyllää suun soittajat.

• vaarin neuvot

en tota tiiä miten se prätkaän toimii? voi olla ettei sovi ladyille...

• henrjii
      • Velipojan pannoniaa poljettiin kun ensin oli hikipäässä työnnetty se pois pihasta,lupaa ajeluun kun ei ollut.

• HTZA

lukuunottamatta, ison pyörän polkaisu :) vaatii n.25 kilon painon saattamisen liikkeeseen, jonka nopeus on nopeasti kiihtyvä. Kuten kunnon pyörä, BMW, kiihtyy 0-100 kolmessa sekunnissa.
      Kaunis ja sirokin nilkka, lihavassakin ruhossa, vaatii sen kiihtyvyyden, Einsteinin lakien mukaan aineen massa kasvaa sen npeuden neliöön, vai oliko se Newton?..
      Siroon nilkkaan pitää siis kohdistua paljon massaa tai kunnon potkua.
      Koska potkun matka on lyhyt, ei massa eikä ilmanvastus paljon auta.
      Eii survaise kerralla kunnolla, kuvittele että potkaiset raiskaajaa munille :)
      Minä olen iso ja komea mies, mutta olen minäkin saanut siniset nilkkasukat, muinoin.
      En osanut ottaa takapotkua vastaan "sillä" jalalla.

Ja jenkkien kulttipyörä ei lähde tuollakaan tekniikalla käyntiin, useinkaan, siitä on aina pudonnut, tärinästä, jotain osaa.
      H.

• Tuo pyöräsi Essolle, niin siellä osataan polkaista hankalampikin pyörä käyntiin. Minä ja Kalu-Kalle tunnemme moottoripyörät hyvin, joten saamme kyllä joka mopoo henkeä.

Paras pyörä kaynnistysharjoitteluun on pelkällä jalkastartilla oleva 90-luvun alkupuolen Suzuki DR. Einari Essosella on sellainen, ja sen pyörän avulla me aina testaamme, kuka on oikea motoristi, ja kuka osaa vain soittaa suuta.

Kalu-Kalle ja minä pystymme Einarin DR:n aina käynnistämään, mutta muut essolaiset eivät siihen pysty. Seksi-Sulokin aina temppua yrittää, mutta koskaan DR ei käynnisty. Siksi hän aina lähteekin kylälle harjoittelemaan polkemista, jotta ammattitaito siellä lisääntyisi.

• frangröbbä

sun kohdalla varmaankin auttaisi jos alkaisit käydä punttisalilla

• MotoX

Polkaisemista helpottaa kovasti, kun irroittaa tulpat kokonaan irti ja nostaa ne autotallin hyllylle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe