HELP!!

Apua tarvitseva

227l akvaariossani on matoja ihan pieniä ja ohuita ne luikertelee siellä. Akvaariossa ei ole vielä kaloja sillä laitoin tänään uuden hiekan (hain sen merestä) ja veden laitoin onko ne vaarallisia!! lisäksi olen ajattelin kysyä olen ajatellut kalastoa
2xLehtikalaa
20xkiilakylkeä
10xmonnista
1xparttis
Onko hyvä? tuleeko pohjalle tungosta.

4

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      - siis niinku suomenlahdestako?
      -- pese todella hyvin !! makeanveden ja meriveden bakteeristot ei synkkaa !! EN SUOSITTELE

      Lehtikaloille min. 50cm akvaarion korkeutta !!
      Lehtikalat syö pikkukaloja luonnossa ruoakseen joten jos akvasi on riittävän suuri lehtikaloille, hanki ne myöhemmin ja kasvata noita kiilakylkiä ainakin vuosi jotteivät tule syödyksi.
      Kaikki monnis lajit ei pidä niin lämpimästä vedestä kuin mitä kiilakyljet ja lehtikalat vaatii !! mitä lajia aattelit?

      Miten kypsytät vettä kaloille sopivaksi ?? .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/

      Mikä suodatin sulla tuossa on?

      • apua tarvitseva

        no hain hiekan hakunnin uima rannalta pesin sen hyvin 8-15 tosi kuumalla vedellä. No akvaario on noin 45 cm korkea ja 111 cm pitkä ja leveyttä on 45 cm. minulla on toisessa akvaariossa kiilakylkiä 6 kpl ja sit neontetroja. kiilat on jo aikas isoja. monnisista en oikein tiedä täplä,kupari tai jokin muu. piikkisilmät ovat myös kauniita. no annan veden seistä noin 1-2 viikkoa ja sit vesitestit jos ei ole hyvä niin toimenpiteisiin.

        suodatin on semmoinen musta suorakulmio siinä on semmoinen vipu millä pystyy päättää virtaako kovaa vai hiljaa ja sit virtausta voi ohjata. eli merkkiä en tiiä.
        Muuten kalasto ehdotuksia pliiss...!


      • fish KING
        apua tarvitseva kirjoitti:

        no hain hiekan hakunnin uima rannalta pesin sen hyvin 8-15 tosi kuumalla vedellä. No akvaario on noin 45 cm korkea ja 111 cm pitkä ja leveyttä on 45 cm. minulla on toisessa akvaariossa kiilakylkiä 6 kpl ja sit neontetroja. kiilat on jo aikas isoja. monnisista en oikein tiedä täplä,kupari tai jokin muu. piikkisilmät ovat myös kauniita. no annan veden seistä noin 1-2 viikkoa ja sit vesitestit jos ei ole hyvä niin toimenpiteisiin.

        suodatin on semmoinen musta suorakulmio siinä on semmoinen vipu millä pystyy päättää virtaako kovaa vai hiljaa ja sit virtausta voi ohjata. eli merkkiä en tiiä.
        Muuten kalasto ehdotuksia pliiss...!

        Täysmittainen lehtikala on n.30cm korkea joten aikas niukasti pariskunnalle tilaa jää jakun lehtikaloista ei sukupuolta saa selville kuin niitä kasvattamalla eli hankkimalla kerralla kymmenkunta kalaa joista sitten pariskunnan selviydyttyä, hankkiudutaan muista eroon, yleensä ne myymällä eteen pin tai sopimalla lemmikki liikkeen kanssa palautuksista/vaihdosta muuhun tavaraan/kalastoon kun tuo pariskunta on omaan akvaarioon kehkeytynyt.

        Jos kyseessä on sisä suodatin, ehdotan hankkimaan ulkosuodattimen akvaarioosi.

        Vettä ei saada bakteeristoltaan kaloille sopivaksi vain seisottamalla vaan tuon ohjeen mukaisesti toimimalla.


      • apua tarvitseva
        fish KING kirjoitti:

        Täysmittainen lehtikala on n.30cm korkea joten aikas niukasti pariskunnalle tilaa jää jakun lehtikaloista ei sukupuolta saa selville kuin niitä kasvattamalla eli hankkimalla kerralla kymmenkunta kalaa joista sitten pariskunnan selviydyttyä, hankkiudutaan muista eroon, yleensä ne myymällä eteen pin tai sopimalla lemmikki liikkeen kanssa palautuksista/vaihdosta muuhun tavaraan/kalastoon kun tuo pariskunta on omaan akvaarioon kehkeytynyt.

        Jos kyseessä on sisä suodatin, ehdotan hankkimaan ulkosuodattimen akvaarioosi.

        Vettä ei saada bakteeristoltaan kaloille sopivaksi vain seisottamalla vaan tuon ohjeen mukaisesti toimimalla.

        selvä. kiitos neuvoista mutta tuo kalasto onko jotain parempia ehdotuksia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2242
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1755
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1747
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1216
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      117
      1082
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      100
      1081
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1023
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      927
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    Aihe