Kävipä minulle köpelösti

Heräsin taas tavanomaisen varhain ja innostuin kyselemään mikä on paras uskonto. Kirjoitteluni taisi rönsyillä yli äyräittensä koska klikatessani Lähetys, ihan rysähti, internetyhteyskin katkesi ja koko viesti meni taivaan tuuliin.

Avaukseni otsikkona oli Millä uskonnolla on paras taivas ja helpoin helvetti?

Palstalla saa näköjään kiroilla ja melskata mielin määrin. Annappas olla kun Ruuneperi avaa sanaista arkkuaan niin jopa on Ylläpito hereillä.

kirjoitukseni taustalla ja vaikuttimena oli tuo tunnettu homokeskustelu. Noin nelimiljoonaisesta seurakuntien jäsenestä on muutamia tuhansia eronnut. Mitä tuo nyt merkitsee?

Yhä valistuneempi kansa uskaltaa itsekin ajatella eikä usko kirkonmiesten julistamaa sanomaa. Onhan seurakunnilla Suomessa muutakin tehtävää kuin edesauttaa taivaaseen pääsyä.

Sanatarkkaan Raamatun tekstejä seuraavat eivät hyväksy naispappeja, ei homo- eikä lesboliittoja jne. Onko uskovilta mennyt tolkku kokonaan?

Kristillisdemokraattien puheenjohtaja, Påivi Räsänen, uumoili, että kokoomus menettää kannatustaan kun tuo pappikaapuinen Karin markkinoima pappipuolue menee hyväksymään abortin ja muita kummallisuuksia.

Laajoja vaikutuksia on kun "kaikki vaikuttaa kaikkeen".

8

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinisirkku-ek
      • Ruunellekko

        tuon imelän lurituksen omistat ? Sopii kyllä ruottalaisittain lespaavan naismaisen Leif Wagerin suuhun, mutta se on pinnallista siirappimaista , no joillakin on se kuva rakkaudesta vanhanakin.


      • sinisirkku-ek
        Ruunellekko kirjoitti:

        tuon imelän lurituksen omistat ? Sopii kyllä ruottalaisittain lespaavan naismaisen Leif Wagerin suuhun, mutta se on pinnallista siirappimaista , no joillakin on se kuva rakkaudesta vanhanakin.

        mies omistaa laulun naiselle! Eikä ole Leif W,, vaan Tapani Kansa. Väärin tulkintoja tuntuu syntyvän:DDDD


    • Eilen olikin pitkä takkuilu yhteyksissä, miten lienee piuhat menneet sekaisin. Siinäpä meni minunkin "hengentuotteeni", juuri postiin tyrkkäämishetkellä. Hyvä puoli sekin, ettei mitenkään arvokasta kadonnut.
      Uskonnoista en valintaa tee ja keskustelunkin jätän mieluummin jäsentenväliseksi, vaikka näillä on jonkun verran merkitystä myös ulkopuolisillekin. Sama pätee myös homo- ja lesbokeskusteluun. Saattaavan olla, että minullakin olisi mielipide, mutta onhan kaikenlaista muutakin jos haluja riittäisi. Jotain voin heivata myös hiljaisen suvaitsevaisuuden piikkiin. Sehän oli vanha tapa myös sellaisilla seuduilla, jossa kiihkomieliset aatteet myllersivät. Suurin osa myhäili ja totesi, että " silleenhän he, mikäs siinä - kukin tapoineen."

      • sinisirkku-

        Tuon kappaleen valinta oli minulla siksi, kun siinä puhuu sanoittaja rakkaudesta kauneimmillaan, sillä lailla kun voin sen ymmärtää.

        Se ei poisulje kahden samaa sukupuolen tunteita toisiaan kohtaan, jos he ovat päättäneet elää yhdessä keskinäisessä rakkaudessa ja kunnioituksessa.

        Ihmiset voivat olla armottomampia kuin itse Luojamme. Silti ei saisi mielipiteensä ilmaisuakaan teilata, eihän Päivi Räsänen ole pappi, vaan Kristillisen puolueen edustaja. Nuo asiat eivät ole ole helppoja tajuta monenkaan heteron.

        Taivasajatus on jostakin syystä vieras minulle, se täytyy tunnustaa. Siellä kun on niin moninainen hierarkia,
        arkkienkeleistä ja 24 vanhinta Jumalan istuimen ympärillä, ja Kristus oikealla puolellaan.

        Siksi olen pitäytynyt rakkauden ja armon sanomassa, jonka voin ymmärtää, ja Paavalinkin tulkinnassa: "Ilman
        rakkautta olisin kuin kilisevä kulkunen tai helisevä vaski".

        Rakkaus elämään ja ihmisiin,---ainakin omassa sydämessäni antaa lämmön ja hyvänolon tunteen.


      • 0ree
        sinisirkku- kirjoitti:

        Tuon kappaleen valinta oli minulla siksi, kun siinä puhuu sanoittaja rakkaudesta kauneimmillaan, sillä lailla kun voin sen ymmärtää.

        Se ei poisulje kahden samaa sukupuolen tunteita toisiaan kohtaan, jos he ovat päättäneet elää yhdessä keskinäisessä rakkaudessa ja kunnioituksessa.

        Ihmiset voivat olla armottomampia kuin itse Luojamme. Silti ei saisi mielipiteensä ilmaisuakaan teilata, eihän Päivi Räsänen ole pappi, vaan Kristillisen puolueen edustaja. Nuo asiat eivät ole ole helppoja tajuta monenkaan heteron.

        Taivasajatus on jostakin syystä vieras minulle, se täytyy tunnustaa. Siellä kun on niin moninainen hierarkia,
        arkkienkeleistä ja 24 vanhinta Jumalan istuimen ympärillä, ja Kristus oikealla puolellaan.

        Siksi olen pitäytynyt rakkauden ja armon sanomassa, jonka voin ymmärtää, ja Paavalinkin tulkinnassa: "Ilman
        rakkautta olisin kuin kilisevä kulkunen tai helisevä vaski".

        Rakkaus elämään ja ihmisiin,---ainakin omassa sydämessäni antaa lämmön ja hyvänolon tunteen.

        voiko yli 2000-vuotta vanhan kirjan yksi epämääräinen lause merkitä enemmän kuin lähimmäisen rakkaus?


      • vaikeaa tuomita
        sinisirkku- kirjoitti:

        Tuon kappaleen valinta oli minulla siksi, kun siinä puhuu sanoittaja rakkaudesta kauneimmillaan, sillä lailla kun voin sen ymmärtää.

        Se ei poisulje kahden samaa sukupuolen tunteita toisiaan kohtaan, jos he ovat päättäneet elää yhdessä keskinäisessä rakkaudessa ja kunnioituksessa.

        Ihmiset voivat olla armottomampia kuin itse Luojamme. Silti ei saisi mielipiteensä ilmaisuakaan teilata, eihän Päivi Räsänen ole pappi, vaan Kristillisen puolueen edustaja. Nuo asiat eivät ole ole helppoja tajuta monenkaan heteron.

        Taivasajatus on jostakin syystä vieras minulle, se täytyy tunnustaa. Siellä kun on niin moninainen hierarkia,
        arkkienkeleistä ja 24 vanhinta Jumalan istuimen ympärillä, ja Kristus oikealla puolellaan.

        Siksi olen pitäytynyt rakkauden ja armon sanomassa, jonka voin ymmärtää, ja Paavalinkin tulkinnassa: "Ilman
        rakkautta olisin kuin kilisevä kulkunen tai helisevä vaski".

        Rakkaus elämään ja ihmisiin,---ainakin omassa sydämessäni antaa lämmön ja hyvänolon tunteen.

        sanoo sinisirkku. Mikä sinä edes olet ketään tuomitsemaan. Rakkaudesta höpötät, mutta itserakkaus paistaa kaikesta.


      • kulkijatyttö
        vaikeaa tuomita kirjoitti:

        sanoo sinisirkku. Mikä sinä edes olet ketään tuomitsemaan. Rakkaudesta höpötät, mutta itserakkaus paistaa kaikesta.

        Ja sinulla ..#vaikea tuomita#.., on sappi sydämen paikalla kylvät vain ilkeyksiä mutta et osaa vastata yhtään mihinkään aloituksen kyseisestä asiasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      2020
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1387
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1318
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1131
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1076
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1066
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1047
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      239
      892
    Aihe