Minulla on topfield-merkkinen diogiboksi, johon tallennan ohjelmia, katson niitä useammin tallenteesta kuin suorana ja boksi on aika täynnä. Nyt viime aikoina katselu on alkanut pätkiä pahasti, elokuva voi pätkäistä esim. 4-5 kertaa. Uudelleen käynnistettäessä se katkaisee taas samasta kohdasta, mutta jos kelaan katkon yli, se näyttää jatkoa ihan ok. Tällainen pätkiminen ei tietenkään ole kivaa, ja kysyn, auttaisiko jokin kotikonsti? Korjattavaksi ei digibokseja taida kannattaa viedä, uusi laite maksaa vain vähän enemmän. ( Eikö ole sinänsä kohtuutonta, että vehje toimii vain parti vuotta, tämä on vasta runsaan vuoden ikäinen)
Miksi digiboxi pätkii?
10
2909
Vastaukset
- siinä ole
kahden vuoden takuu?
- v v v
Jos katkos samassa kohdassa, se on voinut tulla jo nauhoituksessa, katkooko boksi suoraa lähetystä katsottaessa?
- palauttaminen
saattaa auttaa, tallennukset eivät häviä, ainoastaan kanavat joutuu hakemaan uusiks.
Boxia ei kannata tunkea aivan täyteen, ehkä n. 10000 Mt kannattais pitää vapaana, kokeile poistaa joitain turhimpia tallennuksia, niin lukupäällä on ns. "tilaa liikkua". Meillä Humax HDPVR5000T 500GB Nyt1v 1kk vanha. Ja alkoi pätkimään kun katsoo tallennetta. Ei pätki kun katsoo suoraa lähetystä. Luin, että Topfield digiboxeissa on virta lähteen kanssa ongelmia. Menee Kondersaattorit ja johtuu kondersaattoreiden huonosta Kiinalaisesta laadusta. Tietäisköhän kukaan mikä meillä on vikana? Ja onko muilla ollut samaa ongelmaa. Humax on ihan Ok mutta nyt sekin on alkanut temppujansa näytellä. Eikös ne halua vai onko pakko tehdä laitteita jotka eivät enää kestä Isältä pojalle. Luotin Humaxiin kuin vuoreen, mutta kun ei edes takuuaikaa kestä ilman temppuilematta niin alkaa pikkuhiljaa luotto mennä niin kuin Suomen Valtioltakin.
- Päivitä Humax softa
Lataa http://www.humax.fi/hdpvr5000t.html oleva päivitys, niin tämä pätkiminen poistuu. On outoa, että liike on myynyt sinulle päivittämättömän digiboksin. Tämä ongelma on ollut myyjällä ihan varmasti tiedossa.
Itse olen yhteen boksiin tämän päivityksen tehnyt ja hetken joutui hakemaan tahtia noille painikkeiden painamisille, ennen kuin lataus onnistui. Kyse ei ole siis virtalähteestä, vaan päivityksestä, jota myyjäliike ei ole tehnyt. Tietenkin voit ystävällisesti kysyä liikkeen kantaa asiaan, mutta varmasti he ehdottavat tätä omatoimista päivitystä. Humaxin virallinen maahantuoja ei ota kantaa, koska tämä malli on tuotu maahan eri liikkeen toimesta. Onneksi päivitys on saatavilla heidän sivultaan. Päivitä Humax softa kirjoitti:
Lataa http://www.humax.fi/hdpvr5000t.html oleva päivitys, niin tämä pätkiminen poistuu. On outoa, että liike on myynyt sinulle päivittämättömän digiboksin. Tämä ongelma on ollut myyjällä ihan varmasti tiedossa.
Itse olen yhteen boksiin tämän päivityksen tehnyt ja hetken joutui hakemaan tahtia noille painikkeiden painamisille, ennen kuin lataus onnistui. Kyse ei ole siis virtalähteestä, vaan päivityksestä, jota myyjäliike ei ole tehnyt. Tietenkin voit ystävällisesti kysyä liikkeen kantaa asiaan, mutta varmasti he ehdottavat tätä omatoimista päivitystä. Humaxin virallinen maahantuoja ei ota kantaa, koska tämä malli on tuotu maahan eri liikkeen toimesta. Onneksi päivitys on saatavilla heidän sivultaan.Tiedätkö sitä maahantuojaa soitan sinne. Ja miten nyt sitten kun laite on lähetetty huoltoon ja sanovat ettei ole mitään vikaa olisi pitänyt päivittää laite ja jota liike ei ole tehnyt sitten. Ja kuuluuko liikkeen edes tehdä sitä päivitystä sekin on kiistanalainen asia. Onneksi on kaksi vuotta vielä takuuta jäljellä, mutta tällä hetkellä olen ilman tallentavaa dixiboxia ja se on raastava kokemus.
Ostan Finnsat digiboxin kaverilla on ja on toiminut todella hyvin. En tiedä näistä Humax digiboxeista muuta kuin, että ne on "ehkä" parempia kuin nämä Topfieldit joissa on laatuongelmia. Myyjä kehui kyllä Humaxia, kehuiko turhaan en tiedä, mutta onhan tämä laite voittanut Tekniikan Maailman testinkin joten ei se ihan niitä huonoimpia pitäisi olla.- Päivitä Humax softa
jokke8888 kirjoitti:
Tiedätkö sitä maahantuojaa soitan sinne. Ja miten nyt sitten kun laite on lähetetty huoltoon ja sanovat ettei ole mitään vikaa olisi pitänyt päivittää laite ja jota liike ei ole tehnyt sitten. Ja kuuluuko liikkeen edes tehdä sitä päivitystä sekin on kiistanalainen asia. Onneksi on kaksi vuotta vielä takuuta jäljellä, mutta tällä hetkellä olen ilman tallentavaa dixiboxia ja se on raastava kokemus.
Ostan Finnsat digiboxin kaverilla on ja on toiminut todella hyvin. En tiedä näistä Humax digiboxeista muuta kuin, että ne on "ehkä" parempia kuin nämä Topfieldit joissa on laatuongelmia. Myyjä kehui kyllä Humaxia, kehuiko turhaan en tiedä, mutta onhan tämä laite voittanut Tekniikan Maailman testinkin joten ei se ihan niitä huonoimpia pitäisi olla.http://www.humax.fi/kuluttajaneuvonta.html löytyy Humaxin yhteystiedot ja huollon yhteystiedot http://www.humax.fi/huolto.html
Ilmeisesti sinulla on uudehko digiboksi, jolla on takuu voimassa. Kyllä maahantuojan kuuluisi softa päivittää, sillä sehän korjaa selvän vian (=Toistetun kuvan nykiminen).
Alkuvaiheessa Humax HDPVR-5000T -mallia toi maahan ilmeisesti Expert ja ongelmana on ollut se, että virallinen maahantuoja ei ole niille laitteille ihan täyttä tukea antanut. Nyt myynnissä olevat oletan olevan paremmin teknisen tuen piirissä. Humaxin kuluttajaneuvonta varmaan voi auttaa tässä asiassa.
Topfieldillä oli vastaava ongelma. Ensimmäinen maahantuoja meni konkurssiin ja uusi maahantuoja ei aluksi antanut teknistä tukea. Varmaan tässäkin on jo palattu normaaliin käytäntöön, vaikka vanhoissa Topfieldeissä on runsaasti powerivikoja. Niitä ei tietenkään takuu enää kata, mutta korjaajia sentään löytyy. Päivitä Humax softa kirjoitti:
Itse olen yhteen boksiin tämän päivityksen tehnyt ja hetken joutui hakemaan tahtia noille painikkeiden painamisille, ennen kuin lataus onnistui. Kyse ei ole siis virtalähteestä, vaan päivityksestä, jota myyjäliike ei ole tehnyt. Tietenkin voit ystävällisesti kysyä liikkeen kantaa asiaan, mutta varmasti he ehdottavat tätä omatoimista päivitystä. Humaxin virallinen maahantuoja ei ota kantaa, koska tämä malli on tuotu maahan eri liikkeen toimesta. Onneksi päivitys on saatavilla heidän sivultaan.Miten päivitys vaikuttaa niin, että se pätkiminen poistuu? Lähetin Gigantin kautta Digiboxin Vantaalle huoltoon. Toivottavasti löytävät vian, muuten joutuu maksumieheksi kun huolto ei löydäkkään mitään vikaa.
Kuin Topfieldin ongelmista ja siellä sanottiin, että Topfieldin ongelmana on se virtalähde. Se voi tuhota koko Digiboxin aivan salaa. Komponentit (kondensaattorit)niin huonolaatuisia, että ne ei kestä pitemmän päälle. Tekevät tahallaan huonoista komponenteista. Saavat myytyä romuja enemmän. Meillä oli ensimmäisiä Topfield dixibokseja joita tuli markkinoille ja se oli liian kestävä koska siitä hajosi vain Kovalevy 5v 6kk:den jälkeen. Se on normaalia hajoamista se. Mutta jos digiboxi pätkii niin se ei välttämättä ole kovalevyn vika. Lue tämä artikkeli: http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Kondensaattorien_vaihto
- TF5100PVRt+konkat
Saattoi se kovalevy hajota juuri liian korkeiden jännitteiden vuoksi ja siitä seuranneena liian kuumana lämpötilana. Uusittu kovalevy on myös vaarassa hajota ennenaikaisesti (alle 8v) jos niitä kondensaattoreita ei vaihdeta laadukkaampiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791