1950-luvun kerrostalo

Mitä mieltä

Olen iskenyt silmäni kaksioon vuonna 1955 valmistuneessa talossa. Täysin remontoitu kun putket viisi vuotta sitten tehtiin. Mitä mieltä olette tuon aikakauden taloista jos niitä vertaa 1970-luvun kerrostaloihin ja aivan uusiin. Neuvoja kaipaisin, ensimmäistä ostamassa.

4

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnelmaa..

Asun vuonna 1950 valmistuneessa talossa. Kaikki suuret remontit tehty, suurin osa 1990-luvulla. Itse remontoin asunnon sisältä ja nätti tuli. Itse halusin mieluummin kodin vanhasta talosta kuin 60-70 -luvun talosta. En pidä ollenkaan neukkukuutioiden ulkonäöstä vaikka nekin saa kyllä remontoimalla sisältä nätiksi.

Huonona puolena on painovoimainen ilmastointi joka on riittämätön. Ruoan haju leijuu toisten asunnoista myös minun asuntooni. Asuntoa tulee tuuletettua usein parvekkeen oven kautta tämän vuoksi. Lisäksi kesällä asunto on sitten turhankin lämmin.

Hyvänä puolena on erinomainen äänieristys (seinät noin 50 cm paksut). Asun ylimmässä kerroksessa. En kuule naapurien ääniä laisinkaan. Siis joskus jopa mietin asuuko ylimmässä kerroksessa ketään muita kun on niin hiljaista. Rappukäytästä toki ääniä kuuluu jos eteisen väliovi on auki.

Asunnon arvo on myös noussut ihan eri tahtiin kuin 60-70 -luvulla rakennettujen asuntojen.

Lähivuosina toki tarkoitus ostaa tuliterä asunto.

• Uudempi on parempi

Ulkoseinät ovat paksut mutta huoneistojen väliset seinät ohuet, ohuemmat kuin esim. 1970-luvulla rakennetuissa taloissa. Sinulla on käynyt hyvä tuuri, hiljaiset naapurit. Ei silloin mitään kuulu. Jos olisi nuorisoa joka musiikkia huudattaisi olisi tilanne aivan toinen.

Totuus on että 1950-luvulla rakennetut talot ovat pula-ajan taloja. Kaikesta oli vielä pulaa, huonoista materiaaleista rakennettiin. Mielummin ostaisin 1970-luvun lopussa tehdyn talon, äänieristys paljon parempi.

• silence-
        Uudempi on parempi kirjoitti:

Ulkoseinät ovat paksut mutta huoneistojen väliset seinät ohuet, ohuemmat kuin esim. 1970-luvulla rakennetuissa taloissa. Sinulla on käynyt hyvä tuuri, hiljaiset naapurit. Ei silloin mitään kuulu. Jos olisi nuorisoa joka musiikkia huudattaisi olisi tilanne aivan toinen.

Totuus on että 1950-luvulla rakennetut talot ovat pula-ajan taloja. Kaikesta oli vielä pulaa, huonoista materiaaleista rakennettiin. Mielummin ostaisin 1970-luvun lopussa tehdyn talon, äänieristys paljon parempi.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan tämän talon kohdalla. Remontin yhteydessä purettiin keittiön ja olohuoneen välistä seinää ja olipa siinä työtä. Seinä on 13 cm paksua betonia.

Naapurit eivät tosiaankaan ole hiljaisia vaikka niin itsekin luulin. Poliisikin on käynyt rauhoittelemassa tappelevaa pariskuntaa -toisen osapuolen kutsumana. Kuulin tämän alakerran naapurilta seuraavana päivänä. Itse olin autuaallisen tietämätön tapahtuneesta.

Arvostan tätä hiljaisuutta TODELLA.

• Vanha huono

Ei tuollaisia ikäloppuja asuntoja kannata ostaa. Vaikka olisi kuinka remontoitu on vanha vanha. Äänieristys on huono.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      162
      2567
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      160
      2363
    3. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      55
      1993
    4. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1967
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      0
      1670
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1394
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      192
      1272
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1051
    9. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      207
      1012
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      334
      961
    Aihe