Olen iskenyt silmäni kaksioon vuonna 1955 valmistuneessa talossa. Täysin remontoitu kun putket viisi vuotta sitten tehtiin. Mitä mieltä olette tuon aikakauden taloista jos niitä vertaa 1970-luvun kerrostaloihin ja aivan uusiin. Neuvoja kaipaisin, ensimmäistä ostamassa.
1950-luvun kerrostalo
4
679
Vastaukset
- tunnelmaa..
Asun vuonna 1950 valmistuneessa talossa. Kaikki suuret remontit tehty, suurin osa 1990-luvulla. Itse remontoin asunnon sisältä ja nätti tuli. Itse halusin mieluummin kodin vanhasta talosta kuin 60-70 -luvun talosta. En pidä ollenkaan neukkukuutioiden ulkonäöstä vaikka nekin saa kyllä remontoimalla sisältä nätiksi.
Huonona puolena on painovoimainen ilmastointi joka on riittämätön. Ruoan haju leijuu toisten asunnoista myös minun asuntooni. Asuntoa tulee tuuletettua usein parvekkeen oven kautta tämän vuoksi. Lisäksi kesällä asunto on sitten turhankin lämmin.
Hyvänä puolena on erinomainen äänieristys (seinät noin 50 cm paksut). Asun ylimmässä kerroksessa. En kuule naapurien ääniä laisinkaan. Siis joskus jopa mietin asuuko ylimmässä kerroksessa ketään muita kun on niin hiljaista. Rappukäytästä toki ääniä kuuluu jos eteisen väliovi on auki.
Asunnon arvo on myös noussut ihan eri tahtiin kuin 60-70 -luvulla rakennettujen asuntojen.
Lähivuosina toki tarkoitus ostaa tuliterä asunto.- Uudempi on parempi
Ulkoseinät ovat paksut mutta huoneistojen väliset seinät ohuet, ohuemmat kuin esim. 1970-luvulla rakennetuissa taloissa. Sinulla on käynyt hyvä tuuri, hiljaiset naapurit. Ei silloin mitään kuulu. Jos olisi nuorisoa joka musiikkia huudattaisi olisi tilanne aivan toinen.
Totuus on että 1950-luvulla rakennetut talot ovat pula-ajan taloja. Kaikesta oli vielä pulaa, huonoista materiaaleista rakennettiin. Mielummin ostaisin 1970-luvun lopussa tehdyn talon, äänieristys paljon parempi. - silence-
Uudempi on parempi kirjoitti:
Ulkoseinät ovat paksut mutta huoneistojen väliset seinät ohuet, ohuemmat kuin esim. 1970-luvulla rakennetuissa taloissa. Sinulla on käynyt hyvä tuuri, hiljaiset naapurit. Ei silloin mitään kuulu. Jos olisi nuorisoa joka musiikkia huudattaisi olisi tilanne aivan toinen.
Totuus on että 1950-luvulla rakennetut talot ovat pula-ajan taloja. Kaikesta oli vielä pulaa, huonoista materiaaleista rakennettiin. Mielummin ostaisin 1970-luvun lopussa tehdyn talon, äänieristys paljon parempi.Tuo ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan tämän talon kohdalla. Remontin yhteydessä purettiin keittiön ja olohuoneen välistä seinää ja olipa siinä työtä. Seinä on 13 cm paksua betonia.
Naapurit eivät tosiaankaan ole hiljaisia vaikka niin itsekin luulin. Poliisikin on käynyt rauhoittelemassa tappelevaa pariskuntaa -toisen osapuolen kutsumana. Kuulin tämän alakerran naapurilta seuraavana päivänä. Itse olin autuaallisen tietämätön tapahtuneesta.
Arvostan tätä hiljaisuutta TODELLA.
- Vanha huono
Ei tuollaisia ikäloppuja asuntoja kannata ostaa. Vaikka olisi kuinka remontoitu on vanha vanha. Äänieristys on huono.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241