Seksuaalisen hyväksikäytön suojaikäraja!!!

Hyvä kysymys

PITÄISIKÖ SITÄ NOSTAA???


Eikö 18-vuotta olisi sopiva ikäraja,kun ottaa huomioon mitä kaikkea vastuuta kahden ihmisen keskenään harjoittama seksuaalisuus tuo mukanaan.

Eihän 16-vuotias saa vielä äänestääkään tai tilata postimyynnistä mitään tarvikkeita ilman vanhempiensa lupaa.

Raskaaksi tulemisen mahdollisuushan ei ole näistä vastuunalaisista asioista vähäisin vai mitä?
Moniko 16-vuotias oikeasti on kypsä vanhemmaksi?Ja eikö nykyinen lainsäädäntö anna liikaa mahdollisuuksia pedo/efebofiileille toteuttaa taipumuksiaan.

50-vuotias setämies tai puumahuuman päästään sekoittama täti-ihminen saa nykylain puitteissa aivan rauhassa menna vehtaamaan peruskoulun yhdeksännen luokan kevätlukukauttaan suorittavan nuoren kanssa kenenkään rankaisematta.Tai ainakaan maallisen lain asiaan puuttumatta.

Onko tämä ihan oikein?

Entä homoseksuaaliset suhteet?
Äsken mainitsin tyttöjen mahdollisuuden tulla raskaaksi?
Mutta entä poikien ja tyttöjen kypsyys ilmoittaa ja päättää seksuaalisesta suuntautumisestaan tuossa iässä?
Homoushan on suuri sosiaalinen haitta kantajalleen.

Tuollaisen 16-vuotiaan henkilön joka ei osaa olla varma vielä itsestään on jonkun vanhemman henkilön hyvin helppo manipuloida uskomaan olevansa homoseksuaali.Väitetäänhän monien ihmisten jossain määrin olevan luonnostaan Bi-seksuaaleja ja saavan yksilöstä riippuen eriasteisia seksuaalisia viehätysheijasteita myös oman sukupuolensa edustajista.Tällaisessa tilanteessahan voidaan vielä 16-vuotiaallekin tehdä pahaa haittaa vääristämällä hänen näkemystään omasta seksuaalisuudestaan.
Ja hetkenkin hairahdus vaikka homoseksuaalisuuteen voi tuoda loppuelämän mittaisen leiman jonkun otsaan.
Ja mielestäni monetkin 16-vuotiaat voivat olla alttiimpia vaikutuksille ja manipuloinnille kuin jo vähän vanhemmat ihmiset.

Miten on?

35

2681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi on!

      se niin on, että 16-vuotias ei ole 18-vuotias. Tuossa kahdessa vuodessa tapahtuu paljon.

      Suojaa tarvitaan. Ehdottomasti.

      • Kannatan

        minäkin, mutta taitaa muutama miljoona muuta olla vastaan...


      • Hyvä kysymys.
        Kannatan kirjoitti:

        minäkin, mutta taitaa muutama miljoona muuta olla vastaan...

        Olet oikeassa, hämmästyttää ajatuksen saama vastustus! Olen aloituksen tekijä ja olen kohdannut tuollaisia asenteita. Palstan ulkopuolella olen kohdannut ajatustani tukevia ihmisiä enemmän.


    • paskaperse

      Mitä helvettiä selität homoseksuaalisuudesta, idiootti? Tiesitkö, että homoseksin suhteen suojaikäraja on 18 vuotta? Miksi olet niin vähä-älyinen kusimulkku, että vaahtoat asioista ottamatta edes ensin selvää, miten asiat oikeasti ovat?

      • .......

      • Anonyymi

        Ehei korjaus ei ole enää homoseksin suhteen se on muutettu niin että, 16 v poika saa homostella ihan rauhassa Kunhan siihen ei liity joko A1 väkivaltaa ,B2 pakottamista C lahjomista, D oppilaitos henkilön jonka pitää työnsä puolesta olla sekaantumatta 18 oppilaaseen tämä on melkein aina. Ollut joka laki kirjassa mutta, toki muutamia variaatioita on hieman ollut ja ollutkin niin silti tämä oppilaitos pykälä Toki tietysti koskee myös hetero oppilaita. Niin tyttöjä kuin poikia mutta, valitettavasti laissa näyttää olevan millfeyden kannatus ajatus joka tarkoittaa sitä siis että, kun vanhempi tai huomattavasti vanhempi nainen tekee joillakin tavalla noin nuorelle pojalle on jollakin kumman tavalla sallittua ennemän kuin miehellä.
        Mutta toisaalta mielenkiintoinen keskustelu ja, tekstit vaikka onkin vanha aihe piiri ajatelin kuitenkin vastata vaikka joku saattaa vetää herneen nenään vielä tänäänkin valitettavasti Mutta näin se nyt vaan, on osittain on vaikeaa olla mies tämän päivän Suomessa ja jollakin tavalla myös globaalistikin. Vuonna 2023 TV Herrax


    • VoiHyväJumala!

      Uskomatonta. Sait minut sanattomaksi. Laitetaanko tälläkin hetkellä varmasti 70% nuorista 18-vuotiaista miehistä linnaan, kun seurustelevat 16 vuotiaan kanssa? Ei hyvänen aika järki älä jätä.

      Jos selität nyt tuota "no jos ne seurustelee... " -asiaa, niin taas tehtäisiin laki, jota kansa ei pidä lakina vaan ohjennuorana. Lain pitää olla selvä ja yksinkertainen. Ei siellä saa olla mitään "jos peset kätesi ennen pankkiryöstöä, niin ei se oikeastaan olekaan enää pankkiryöstö."

      Ei näin.

      Suojaikäraja on suomessa 16 vuotta ja on toiminut ja toimii hyvin tälläkin hetkellä. Jos haluaa tehdä muutoksia tässä maailmassa niin kaikki lähtee kodissa tapahtuvasta kasvatuksesta. Opeta lapsillesi kunnioitus ja oikeat arvot, sitä ei pidä pistää yhteiskunnan harteille.

      Ja mitenkäs itse valvoisit 16 vuotiaan seksikäyttäytymistä noin yleensä? Tiedän omilta ylä-aste ajoiltani paljon tyttöjä, jotka olivat jo seksuaalisesti aktiivisia. Miten kummassa voisit valvoa tätä lakia? Nykyinen laki on selvä ja käytännöllinen. 16 vuotias saa seurustella ja panna kenen kanssa haluaa. On otettu myös huomioon, että pojat kypsyvät vanhempina, siksi yleensä pojilla on nuorempia tyttökavereita.

      Mieti nyt vähän, vai oletko pullossa kasvanut?

      • VoiHyväJumala!

        Vielä tuosta raskausasiasta, että luuletko lain vähentävän teiniraskauksia? Kyllähän sitä 15-17 -vuotiaatkin harrastavat seksiä, ei ne raskaudet mihinkään lopu. Yhtä tehokas ehkäisykeinohan tuo on kuin pistää kortsu sängyn alle pantaessa.

        Eikun tehdään laki, jossa KIELLETÄÄN raskaus alle 18-vuotiailta! ÖÖöööööh?


      • Camilla81-8888888
        VoiHyväJumala! kirjoitti:

        Vielä tuosta raskausasiasta, että luuletko lain vähentävän teiniraskauksia? Kyllähän sitä 15-17 -vuotiaatkin harrastavat seksiä, ei ne raskaudet mihinkään lopu. Yhtä tehokas ehkäisykeinohan tuo on kuin pistää kortsu sängyn alle pantaessa.

        Eikun tehdään laki, jossa KIELLETÄÄN raskaus alle 18-vuotiailta! ÖÖöööööh?

        Olet oikeassa. Ei tarvi kuin mennä parisuhdepalstalle, niin on jo 15-17 vuotiaiden kysymyksiä seksistä yms.

        Ketjun aloittaja, et nyt varmaan suutuksissasi ihan ajatellut asiaa loppuun?

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9407341


      • Kyllästynyt_M
        Camilla81-8888888 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ei tarvi kuin mennä parisuhdepalstalle, niin on jo 15-17 vuotiaiden kysymyksiä seksistä yms.

        Ketjun aloittaja, et nyt varmaan suutuksissasi ihan ajatellut asiaa loppuun?

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9407341

        Nykyinen laki on ihan hyvä. Osa 16-vuotiaista on henkisesti kehittyneempiä kuin jotkut 18 vuotiaat tai jopa 20 vuotiaat, vaikka se tuntuu olevan aivan mahdotonta hyväksyä osalle naisväestä. Vaikka nyt ollaan hysterian vallassa ja ei taas ajatella asioita järjellä, niin jäitä hattuun. Kotoa löytyvät ohjeet ja normit, joita vanhemmat voivat lapsilleen opettaa. Ne ovat huomattavasti tärkeämpiä kuin yhteiskunnan luomat suojaikärajat.


      • t ä
        Kyllästynyt_M kirjoitti:

        Nykyinen laki on ihan hyvä. Osa 16-vuotiaista on henkisesti kehittyneempiä kuin jotkut 18 vuotiaat tai jopa 20 vuotiaat, vaikka se tuntuu olevan aivan mahdotonta hyväksyä osalle naisväestä. Vaikka nyt ollaan hysterian vallassa ja ei taas ajatella asioita järjellä, niin jäitä hattuun. Kotoa löytyvät ohjeet ja normit, joita vanhemmat voivat lapsilleen opettaa. Ne ovat huomattavasti tärkeämpiä kuin yhteiskunnan luomat suojaikärajat.

        Osa on osa ei. Yleislinjauksena 16 varmasti nyky-yhteiskunnan menossa likeellä totuutta. Hysteriaa myöntämättä kysäisisinkin kuka tai mikä on mielestäsi yhteiskunta? Sen luomat normit ja ohjeet ovat kaiketi ne joita vanhemmat kasvatuksessaan seuraavat. Maalaisjärki ja asioiden suhteuttaminen sallittua.
        Siitä toimivuudesta olen eri mieltä mutta se on toinen aihe..
        Yhteiskunnan velvollisuuksiin kuulunee asettaa laki ja järjestys jota se myös valvoo, tämä ei mielestäni ole vähäpätöinen asia.. Vanhempien velvollisuuksiin kuulunee opettaa lapsille ja nuorille nämä ohjeet ja normit joita ei siis vedetä hatusta vaan ne ovat olemassa yhteiskunnallisesti. Joskus tulee pohtineeksi että kun joka alalle tarvitaan koulutusta on tavallaan surkuhupaisaa että vanhemmuus ei vaadi kurssin kurssia.. Suojaikärajat ovat tarpeellisia koska lakia törkeästi rikkovia, lapsia seksuaalisesti hyväksi käyttäviä yleisnimitykseltään pedofiilejä tuntuu vilisevän yhteiskunnassamme


      • Fil.prof.
        t ä kirjoitti:

        Osa on osa ei. Yleislinjauksena 16 varmasti nyky-yhteiskunnan menossa likeellä totuutta. Hysteriaa myöntämättä kysäisisinkin kuka tai mikä on mielestäsi yhteiskunta? Sen luomat normit ja ohjeet ovat kaiketi ne joita vanhemmat kasvatuksessaan seuraavat. Maalaisjärki ja asioiden suhteuttaminen sallittua.
        Siitä toimivuudesta olen eri mieltä mutta se on toinen aihe..
        Yhteiskunnan velvollisuuksiin kuulunee asettaa laki ja järjestys jota se myös valvoo, tämä ei mielestäni ole vähäpätöinen asia.. Vanhempien velvollisuuksiin kuulunee opettaa lapsille ja nuorille nämä ohjeet ja normit joita ei siis vedetä hatusta vaan ne ovat olemassa yhteiskunnallisesti. Joskus tulee pohtineeksi että kun joka alalle tarvitaan koulutusta on tavallaan surkuhupaisaa että vanhemmuus ei vaadi kurssin kurssia.. Suojaikärajat ovat tarpeellisia koska lakia törkeästi rikkovia, lapsia seksuaalisesti hyväksi käyttäviä yleisnimitykseltään pedofiilejä tuntuu vilisevän yhteiskunnassamme

        Ei liity aloittajan asiaan, mutta ainakin minä kasvatan lapseni ajattelaan AINA omilla aivoillaan. Se, että jokin on kiellettyä ei tarkoita , että sen tekeminen olisi aina väärin. Sananvapaus ja omat mielipiteet ovat tärkeitä, ei yhteiskunnan normien noudattaminen. Kaikilla tulee muodostaa mielipiteitä ja ääripäitä löytyy aina, tärkeintä on ajatella itse ja muodostaa mielipide faktojen pohjalta.

        Vanhempien suurin vastuu on pitää huolta siitä omasta lapsesta siinä ympäristössä ja kontekstissa jossa lapsi toimii. Siihen ei pitäisi tarvita yhteiskuntaa, ei poliisia EIKÄ LAKEJA.

        Olen samaa mieltä Kyllästynyt_M ilmeisesti miehen kanssa, että 16 on hyvä kompromissi. 18 on aivan liian korkea ja 14 (espanja) liian matala. Ainakin suomessa 16 vuoden ikäraja toimii 99% teineistä.

        Olen myös sananvapauden/yksilönvapauden rajoittamista vastaan , jotta sille 1% saataisiin turvallinen olo.

        Descartes taisi höpistä, että " A person who is willing to sacrifice his freedom for security, deserves neither freedom, nor security."


      • Se edellinen!
        Fil.prof. kirjoitti:

        Ei liity aloittajan asiaan, mutta ainakin minä kasvatan lapseni ajattelaan AINA omilla aivoillaan. Se, että jokin on kiellettyä ei tarkoita , että sen tekeminen olisi aina väärin. Sananvapaus ja omat mielipiteet ovat tärkeitä, ei yhteiskunnan normien noudattaminen. Kaikilla tulee muodostaa mielipiteitä ja ääripäitä löytyy aina, tärkeintä on ajatella itse ja muodostaa mielipide faktojen pohjalta.

        Vanhempien suurin vastuu on pitää huolta siitä omasta lapsesta siinä ympäristössä ja kontekstissa jossa lapsi toimii. Siihen ei pitäisi tarvita yhteiskuntaa, ei poliisia EIKÄ LAKEJA.

        Olen samaa mieltä Kyllästynyt_M ilmeisesti miehen kanssa, että 16 on hyvä kompromissi. 18 on aivan liian korkea ja 14 (espanja) liian matala. Ainakin suomessa 16 vuoden ikäraja toimii 99% teineistä.

        Olen myös sananvapauden/yksilönvapauden rajoittamista vastaan , jotta sille 1% saataisiin turvallinen olo.

        Descartes taisi höpistä, että " A person who is willing to sacrifice his freedom for security, deserves neither freedom, nor security."

        Anteeksi kijoitusvirheet. Hyvää viikonloppua kaikille!!


      • osui silmään
        Se edellinen! kirjoitti:

        Anteeksi kijoitusvirheet. Hyvää viikonloppua kaikille!!

        Toki kasvatamme lapsemme ajattelemaan omilla aivoilla.
        Tämä yhteiskunta nyt sattuu olemaan tätä ja apuja tarvitaan jotta lapsien ja nuorten turvallista opetella elämää .
        Omilla aivoilla tässä aikuinenkin ajattelee ja kappas missä sotkussa kulloinkin olemme.
        On siis vaan ajateltava että lapsi osaa ajatella asiat selkeästi ja minkään painostuksen vaikuttamatta ja ilmoittaa tälläisestä esim pedofiilia-tapauksesta sille aikuiselle joka lähtee häntä auttamaan.
        Jos tämä kommenttisi Fil.prof ei liittynyt aiheeseen niin mihin se sitten liittyi..


      • Hyvä kysymys

        tuo oli aika suurpiirteinen ajatus.Koko idean tarkoituksenahan oli estää nimenomaan huomattavasti vanhempien ihmisten mahdollinen sekaantuminen nuoriin henkilöihin.Entä jos porrastettaisiin,vaikka niin,että 16 vuotta täyttäneeseen mutta alle 18-vuotiaaseen sekaantunut henkilö,joka on vanhempi kuin 21-vuotta saisi lain määräämän sanktion.


      • simasuufk
        Hyvä kysymys kirjoitti:

        tuo oli aika suurpiirteinen ajatus.Koko idean tarkoituksenahan oli estää nimenomaan huomattavasti vanhempien ihmisten mahdollinen sekaantuminen nuoriin henkilöihin.Entä jos porrastettaisiin,vaikka niin,että 16 vuotta täyttäneeseen mutta alle 18-vuotiaaseen sekaantunut henkilö,joka on vanhempi kuin 21-vuotta saisi lain määräämän sanktion.

        heh. onko 22v sitten esim.17 ja 1/2 vuotiaan kanssa niin HUOMATTAVASTI vanhempi ihminen.. Ymmärtäisin jos tarkoitat esim 35v...
        tuolla kaupungilla törmää "pariskuntiin" joista (usein tyttö) 16vuotias ja poika yli 21v.
        että sillai..
        huomattavasta ikäerosta ei silti voida puhua!


      • simasuufk
        simasuufk kirjoitti:

        heh. onko 22v sitten esim.17 ja 1/2 vuotiaan kanssa niin HUOMATTAVASTI vanhempi ihminen.. Ymmärtäisin jos tarkoitat esim 35v...
        tuolla kaupungilla törmää "pariskuntiin" joista (usein tyttö) 16vuotias ja poika yli 21v.
        että sillai..
        huomattavasta ikäerosta ei silti voida puhua!

        lisäys, ja tarkotan tolla 17 ja 1/2 17,5vuotiasta en 17 v ja vauvaa ;D
        ettei ny kukaa ala saivarrella.


    • Ikärasismia

      "Koko idean tarkoituksenahan oli estää nimenomaan huomattavasti vanhempien ihmisten mahdollinen sekaantuminen nuoriin henkilöihin"

      Mikä sitten on "huomattavasti vanhempi"?

      Suomen Perustuslain mukaan ketään ei saa syrjiä "sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”

      Suomen perustuslaki siis kieltää syrjimästä ketään iän perusteella!

      Mitä jos päätettäisiin että hoikat eivät saa olla läskien kanssa?
      Tai korkeasti koulutetut kouluttamattomien kanssa? jne.

      Miksi ikä on ainoa peruste jonka perusteella yksilö ei saa valita kumppaniaan?

      Eivät ihmiset valitse kumppaniaan pelkän iän perusteella, miksi se silti yksistään riittää syyksi kieltää ihmisiä olemasta yhdessä?

      Nyt kun kuulumme EU:hun niin Suomenkin tulisi noudattaa yhteistä linjaa myös suojaikärajoissa.

      Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

      Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja. Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme se on laissa sallittua? Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista niin kehittymättömiä verrattuna muihin etteivät he itse saa tehdä itseään koskevia päätöksiä? Kuitenkin he ovat jo rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan!

    • Janne.

      "Uskomatonta. Sait minut sanattomaksi. Laitetaanko tälläkin hetkellä varmasti 70% nuorista 18-vuotiaista miehistä linnaan, kun seurustelevat 16 vuotiaan kanssa? Ei hyvänen aika järki älä jätä."



      18 vuotias on pikku-poika, ei edes nuori mies.
      Turpaan ja arestia pitäisi laittaa hunsvoteille jos ei osaa pitää näppejään erossa 16 vuotiaista ja jos laki kerran sallii sellaisen niin voinhan minä 33v mieskin sitten nussia 16 vuotiasta tyttöä vaikka perseeseen. Ei se minua hävetä jos pikku-pojallakin on oikeus kouria vaikka näillä apinoilla on pelkkä uho vain päällä, muuta ei sitten olekaan enää.

    • Hyyi

      Yrittääpä Janne-poika olla ovela kiertoilmauksillaan, tulee vain jo liikaa toistoa, joten pistää varmaan muillekin silmään. Oma himo tässä vain merkitsee.

      • Janne.

        Tarkoitukseni ei ollut ainakaan olla ja pahoittelen, jos sait väärän käsityksen viesteistäni. Asia on vaan nimittäin niin, että mielestäni teineillä on vähän liikaa oikeuksia Suomessa ja varmasti ulkomailla vielä enemmän.
        Ei tämä ole ainoa asia joka minua ärsyttää. Ulkomailla saa teini ajaa autoa jo 16 vuotiaana, Suomessa 18 vuotiaana. Kaikki liian aikaista.... liian aikaista..

        Ja käy kyllä ärsyttämään vielä enemmän kun tuolla kaduilla nämä äidin pikku räkäpäät kulkee käsikynkässä tyttöjen kanssa ja kun näille annetaan täydet oikeudet harrastaa seksiä keskenään. Ovatko he kypsiä? eivät.

        Miksi "Hyihyttelet" minua, jos sanon että voisin nussia 16 vuotiasta? Eikö asia ole paljon luonnollisempi minulle kuin jollekin pilallepaapotulle teinipojalle joka ei tiedä edes mikä on vittu?
        Jos me muut olemme sitten hyväksikäyttäjiä, niin silloin se jota käytetään hyväksi, on vielä lapsi, joka taas ei ole kypsä harrastamaan seksiä. Ei sen enempää omiensa ikäisten kanssa saati vanhempien.

        Ei kuulosta normaalilta että puhutaan hyväksikäytöstä jos samaan aikaa hyväksytään seksin harrastaminen kypsymättömälle teinille.

        Ja rehellisesti sanoen minua ei edes kiinnosta 16v pikkutytöt vaan oikeat aikuiset naiset 30 ylöspäin.

        Sakkoa vaan kakaroille. Kyllä pitäisi kyetä kakaran pysymään seksistä erossa, jos yhtään koulussa opetus toimii saati kuri. Oman käden kuri toki auttaisi asiaa ulkopuolisen toimittamana.


      • Janne.
        Janne. kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut ainakaan olla ja pahoittelen, jos sait väärän käsityksen viesteistäni. Asia on vaan nimittäin niin, että mielestäni teineillä on vähän liikaa oikeuksia Suomessa ja varmasti ulkomailla vielä enemmän.
        Ei tämä ole ainoa asia joka minua ärsyttää. Ulkomailla saa teini ajaa autoa jo 16 vuotiaana, Suomessa 18 vuotiaana. Kaikki liian aikaista.... liian aikaista..

        Ja käy kyllä ärsyttämään vielä enemmän kun tuolla kaduilla nämä äidin pikku räkäpäät kulkee käsikynkässä tyttöjen kanssa ja kun näille annetaan täydet oikeudet harrastaa seksiä keskenään. Ovatko he kypsiä? eivät.

        Miksi "Hyihyttelet" minua, jos sanon että voisin nussia 16 vuotiasta? Eikö asia ole paljon luonnollisempi minulle kuin jollekin pilallepaapotulle teinipojalle joka ei tiedä edes mikä on vittu?
        Jos me muut olemme sitten hyväksikäyttäjiä, niin silloin se jota käytetään hyväksi, on vielä lapsi, joka taas ei ole kypsä harrastamaan seksiä. Ei sen enempää omiensa ikäisten kanssa saati vanhempien.

        Ei kuulosta normaalilta että puhutaan hyväksikäytöstä jos samaan aikaa hyväksytään seksin harrastaminen kypsymättömälle teinille.

        Ja rehellisesti sanoen minua ei edes kiinnosta 16v pikkutytöt vaan oikeat aikuiset naiset 30 ylöspäin.

        Sakkoa vaan kakaroille. Kyllä pitäisi kyetä kakaran pysymään seksistä erossa, jos yhtään koulussa opetus toimii saati kuri. Oman käden kuri toki auttaisi asiaa ulkopuolisen toimittamana.

        Voisin olla näinkin nuorena kuin 30v ikäisenä tuon 16 vuotiaan isäkin. Näitäkin löytyy jo ikäisistäni nimittäin.

        Ja eihän isät lapsiaan pane eikä lapset toisiaan. Aikuiset panee toisiaan.


      • Janne.
        Janne. kirjoitti:

        Voisin olla näinkin nuorena kuin 30v ikäisenä tuon 16 vuotiaan isäkin. Näitäkin löytyy jo ikäisistäni nimittäin.

        Ja eihän isät lapsiaan pane eikä lapset toisiaan. Aikuiset panee toisiaan.

        Satun vaan tietämään että näsäviisaat ja kupolipäiset, uppiniskaiset nuoret pojat hyppivät vanhempiensa silmille monasti. Ei löydy kotoonta kuria tytöille eikä pojille. Kurin tulee olla niin veristä kuin sen vaatimuskin.
        Väkivaltaa saa käyttää samoin oikeuksia mitä vartija ja poliisikin, jos kysymys on lapsen kasvatuksesta ja tulevaisuudesta. Normaali lapsi ei kiukuttele väkivalloin vanhemmilleen. Epänormaali tekee näin ja harvat.

        Silloin on annettava tukkapöllyä jotta nuori pysyy kotonaan kun tulee ilta. Tervejärkinen kuri ja isänmaallinen kasvatus toimii aina.


    • 32v. mies

      Luettuani kaikki ketjun viestit ein voi todeta kuin että EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!! espaniassa seksuaalisuuden alaikäraja on muuten 13 v.

      Lakien tarkoitus on muka estää huomattavasti vanhempien ihmisten sekaatuminen nuoriin. Eikö tässä tilanteessa koskaan kysytä mitä mieltä nuori itse on. Uskoakseni esim 14v. tyttö osaa sanoa 30v. miehelle ei kiitos. Raiskaus on tietenkin aina väärin mutta siitä tässä ei puhuttu.

      Tapasin nykyisen vaimoni kun hän oli 15v. ja itse olin 21v. suhteemme oli seksuaalista alusta alkaen on sit edelleen nyt 11 vuoden jälkeen. En missään vaiheessa kokenut syyllistyväni mihinkää rikokseen vaan se oli kahden henkilön välistä aitoa rakkautta. Ja on sitä edelleen.

      Teiniraskauksista puhuttaessa on myös mainittava se että moni 16 tyttö on valmis äidiksi. Ja nyt joku tulee huutamaan minulle et paskat on, mutta minä sanon teille että monet 30v. naiset ovat vähemmän valmiita äideiksi. Kun olin lukiossa niin kaksi ikätoveriani, toinen 16 ja toinen 17 jäivät äitiyslomalle ja kirjoittivat itsensä ylioppilaiksi muutamaa vuotta jäljessä. Tunnen nämä nyt jo nuoret aikuiset hyvin ja pakko sanoa että paljon vastuuntuntoisempia ovat kuin itse heidän ikäisenään olin. Näissäkin tapauksissa lasten isät olivat/ovat huomattavasti äitejä vanhempia.

      Ja viimeisenä tosiaan se EU politiikka. Tälläkin hetkellä Katainen kumartaa Brysselin suuntaa ja näyttää samalla persettä perussuomalaisille ja Suomen identiteetille. Silti esim. Ranskassa 14v. harrastaa laillista seksiä ja täällä jopa ne vitun kolikkopelit on varattu vain meille täysi-ikäisille. Ei saatana sanon minä.

      Jos minä tästä töiltäni joskus Eduskuntaan pääsen niin kaikkia ikärajoja pyrin pudottamaan 2 vuodella. Seksi, ajokortti, päihteet, rahapelit jne..
      Se on vanhemmista kiinni miten nuoret kasvavat ja millaisen arvomaailman he saavat. Esikoiseni syntyy 3 kuukauden päästä eikä koskaan ole mielessäni käynyt mikään vapaa kasvatus. Se jos mikä tuhoaa tämän maailman. Mutta yhteiskunnan puuttuminen ihmisen kehittymiseen ja kasvamiseen on tämän hyvinvointi valtion tuho.

      Seksikästä kesää kaikille!!

    • Tuomittu pedofiiliks

      "Tapasin nykyisen vaimoni kun hän oli 15v. ja itse olin 21v. suhteemme oli seksuaalista alusta alkaen"

      Suomen lain mukaan olet syyllistynyt seksuaalirikokseen.
      Kyseinen rikos on yleisen syyttäjän alalinen rikos, joten vaikka vaimosi ei haluaisi syyttää sinua oikeudessa lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, niin mikäli joku asiasta tietävä haluaa tehdä kiusaa teille, hän voi mennä koska tahansa tekemään siitä rikosilmoituksen Joudutte poliisin kuulusteluihin, sinä epäiltynä,vaimosi "uhrina"ja siis asianomistajaja, Kotiinne tehdään kotietsintä, jossa poliisi penkoo kaikki henk.koht. valokuvanne, kirjeenne, textiviestinne, mm. muistonne, jotka todistaisivat seksuaalisuhteenne. Jos sinulla on joku kuva vaimostasi vähissä vaatteissa tai edes "seksuaalisesti provosoivassa asennossa", saat syytteen myös lapsipornon hallussapidosta ja kenties valmistamisesta.

      Sairasta eikö? No poliisi käyttää vuosittain satoja tuhansia veronmaksajien rahoja tälläisten juttujen selvittämiseen. Vaikka todellisuudessa näissä ei ole uhria eikä rikollista tekijää eikä mitään rikosta ole edes tapahtunut.

      Kun kerrot että välillänne on "aitoa rakkautta", ne sanovat että "niinhän jokainen pedofiili puolustelee tekojaan", "minä valn rakastin lasta".

      Eivät ne suostu uskomaan että teini-ikäinen saattaa oikeasti rakastaa toista ikäerosta huolimatta. Ne vain väittävät sinun käyttäneen hyväkseen "lapsen" hyväuskoisuutta ja kiintymyssuhdettanne.

      Seksuaalirikostuomiosi jälkeen, et tule saamaan mitään hyvää työpaikkaa, koska maineesii kiirii edelläsi. Olet ikuisesti tuomittu "pedofiiliksi", "lapsen raiskajaksi", "kaameankamalaksipervoksipedoksi", eikä kukaan itseään vähäänkään kunnioittava nainen ikinä olisi kanssasi. Vaimoasi ja lastasi panetellaan. Vaimoasi salaa säälitään seksuaalirikoksen uhrina ja päivitellään miten hän ei tajua että on joutunut saalistavan pedon uhriksi? Koulussa lastasi kiusataan siitä että hänen isänsä on pedofiili ja lapsi on saanut alkunsa "pedofiilin pervoista seksileikeistä", jne..

      Nimeäsi ja osoitettasi levitellään FB:n ja Suomi24:n sekä muiden keskustelupalstojen sivuilla ja yllytetään kaikkia käymään kimppuunne ja jopa tappamaan sinut. "Tappakaa kaikki pedofiilit..." sivustoilla.

      Tälläisille sekopäille on ihan turha yrittää selittää mistä oikeasti on kyse, eivät ne kuuntele totuutta.

      Suurin osa Suomessa lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomituista on tälläisiä samanlaisia tapauksia. Kyse on ollut seurustelusuhteesta.

      Nyt uuden lain myötä suhteenne olisi TÖRKEÄÄ lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä ja tuomio olisi aina vankeutta!

      Kysyä vain voi mikä ihmeen järki tälläisessä on???

    • a-p79

      Taitaapi olla eduskunnan tädeillä ja naisilla vähän se kateuskin siinä mukana.
      Hyvin trimmatulla miehellä kun on nääs ihan vielä 40 vuotiaanakin saada sitä nuorempaa runkoam joka kyllä yleensä toimiikin paremmin:)
      Missään nimessä en puolusta pedofiilejä enkä liioin myöskään homoseksuaalisuutta sillä ne ovat molemmat luonnottomuuksia.
      Mutta ei siinä ole mitään luonnotonta jos tahtoo mennä nuoremman kanssa sänkyyn kun mies ylipäänsä ajattelee objektiivisesti.
      Tässä kuulkaa rakkaat naiset teille ihan faktaa siitä että mies ja nainen poikkeavat myös seksuaalisilta haluiltaan hyvinkin paljon toisistaan.
      Koittakaahan naiset joskus ymmärtää myös meitä miehiä ,säästäkää vaikka
      vähäsen naistutkimuksista meille kamalille miehillekin vähän tutkimusfyrkkaa:)

      • Naisten mafia

        Sori ny mutta kyllä ne 40v puumatkin saa nuorta miestä niin paljon kun vaan jaksaa ottaa.

        Tosin ne samat punikkikukkahattuhyysärimuijat vihaa miesten lisäksi sellaisia naisia, jotka ovat heitä nuorempien miesten kanssa.

        Miesten ja puumien kannattaisi pistää kampoihin tälläiselle naisten mafialle, joka koittaa tehdä kaikesta seksiin liittyvästä rikoksen.

        Aviopari sai tuomion TÖRKEÄSTÄ lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, sen takia että harrasti KESKENÄÄN seksiä. Nykyään ei siis enää naimisissa olevat saa olla seksuaalisesti tekemisissä keskenään jos heillä on yksikin lapsi. Mites niitä lapsia sitten tulee lisää?

        Sairaaks on menny tää hyysäriyhteiskunta. Kaikki on nykyään rikollista ja kaikki rikollisia.


    • sellerisiili

      Voi hyvää päivää!Kommentoin tätä nyt nuorisotyöntekijän ja nuoren aikuisen näkökulmasta.Kyllä 16-vuotta on hyvä ikä seksisuojaikärajalle.Sen sijaan on aivan käsittämätöntä kaksinaismoralismia,että ensin markkinoidaan nuorille seksiä ja sitten,kun he sitä harrastavat niin heidät pitää vaientaa asiasta hiljaisiksi.

      Seksuaalisesti aktiviista nuorta ei tueta mitenkään vaan sitten aloitetaan tämä hössötys,että varmasti olet raiskauksen tms. uhri vaikkei tämä sitä välttämättä olisikaan!
      Se on eri asia,jos nuori itse tekee asiasta rikosilmoituksen.Silloin se on rikos minkä poliisi tutkii.

      Milloin ihminen on valmis seksiin?Minkä ikäisenä?Tähän ei taida olla selkeää vastausta.Enkä minäkään osaa vastata tähän kysymykseen.Jossain väitettiin,että seksin aloituksikä Suomessa on keskimäärin 17-vuotta.Ei varmasti ole!Vaan reippaasti alempi.Seksi on tämän päivän nuorten elämässä mukana.Halusivatpa nämä kukkahattutädit sitä tai eivät.

      Mitä noihin teiniraskauksiin tulee niin lähtisin panostamaan seksivalistukseen.Tällä hetkellä valistusta tekevät nuorisotyöhön erikoistuneet järjestöt ja koulut,mutta missä ovat nuorten vanhemmat?Miten heidät saisi puhumaan tästä asiasta lapsilleen?

      Juuri oli tamperelaisessa juttu kondomiautomaateista,että niitä oli yritetty saada Tampereella yläkouluihin tuloksetta.Voisiko joku kertoa,että miksi niitä ei saa tuoda kouluihin? Miksei kouluissa opeteta kondominkäyttöä?
      Ainakin silloin,kun kävin yläastetta niin meille ei opetettu koko asiaa lainkaan,vaikka se on tärkeä asia.

      Pelkäävätkö kukkahattutädit,että nuoret menevät jotenkin rikki, kun niille antaa käteen kondomin?Itse en olisi silloin yläasteella tästä hajonnut vaan päinvastoin.Olisin ajatellut sen yleissivistävänä asiana.
      Jos kerran niitä ei saa tuoda kouluihin niin miksei sitten nuorisotaloihin?Paikkaan missä nuoret eniten käyvät.
      Hyvää illan jatkoa.

    • kj

      mieluummin laskea kuin nostaa

    • Selitä miksi?

      "hämmästyttää ajatuksen saama vastustus! Olen aloituksen tekijä ja olen kohdannut tuollaisia asenteita. Palstan ulkopuolella olen kohdannut ajatustani tukevia ihmisiä enemmän."

      Millä perustelet sen että juuri Suomessa tulisi suojaikärajaa nostaa?
      Kun muissa EU-maissa se on Suomea paljon ALEMPI, eikä korkeampi.

      Miksi suomalaisen "amisjätkän" tulisi saada seksuaalirikollisen leima vain siksi että tekee ihan samaa mitä muiden Eu-maiden amisjätkätkin, kun niiden muiden Eu-maiden amisjätkät eivät syyllisty mihinkään rikokseen?

      Suojaikärajahan tarkoittaa sitä että Suomessa VASTA yli 16-vuotias saa ITSE vapaasti päättää kenen kanssa seksiä harjoittaa. Alle 16-vuotias saa kyllä harjoittaa seksiä, mutta EI SAA ITSE PÄÄTTÄÄ minkä ikäisen kanssa sitä harjoittaa.

      Suojaikärajassa on kyse siitä onko alle 16-vuotiaalla itsemääräämisoikeus sen osalta kenen kanssa haluaa seksiä, ei siis siitä että "vanhat pedofiilit" saisivat luvan panna "lapsia".

      Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja. Muissa EU-maissa suojaikäraja on paljon alempi eli 13-15 vuotta.

      Kun nykyinen rikoslain 20 luku 1990-luvun lopussa Suomessa säädettiin, suojaikärajaa ehdotettiin alennettavaksi 15 vuoteen. Tuolloin viitattiin tutkimustuloksiin sukukypsyyden aikaisemmasta saavuttamisesta ja siihen, että useissa Suomeen verrattavissa maissa suojaikäraja on alempi.

      Esimerkiksi Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa, ym... monissa muissa ns. sivistysmaissa.

      Saksassa ja Italiassa, Itävallassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa suojaikäraja on 14 vuotta jne... Espanjassa vain 13!

      Suojaikäraja ei ole siis Suomessa kansainvälisesti vertaillen mitenkään matala, vaan päinvastoin korkea.

      Ruotsissa suojaikäraja on vain 15 vuotta, vaikka Ruotsi on panostanut lastensuojeluun ja on lastensuojelun kärkimaita maailmassa. Jos tällainen valtio olisi nähnyt tarvetta nostaa tuota suojaikärajaa, niin eiköhän se olisi tapahtunut jo ajat sitten.

      Suomessa alkaa rikosoikeudellinen vastuu 15 vuotiaana, eli lain mukaan olet tarpeeksi kypsä tajuamaan tekojesi seuraukset ja näin ollen sinut voidaan tuomita teoistasi, mutta lain mukaan et kumminkaan ole tarpeeksi kypsä päättämään haluatko harrastaa seksiä jonkun kanssa?

    • kkllmi

      Ikärajaa on ehdottomasti nostettava!

    • EI ikäRASISMILLE!

      Presidenttiehdokas Haaviston ollessa lähes 40vuotias, hän tapasi ulkomailla baarissa teini-ikäisen nuorukaisen, joka myöhemmin tuli hänen perässään Suomeen.

      Oletteko valmiita äänestämään Haavistoa Suomen presidentiksi, ja näin hyväksymään keski-ikäisten ja teinien väliset seksisuhteet?

      Uskon että Haaviston ja hänen kumppaninsa valinta Suomen presidenttipariksi, lisäisi suvaitsevaisuutta kaikkia niitä kohtaan jotka haluavat nuoren kumppanin.

      Ei se ole mitään pedofiiliaa eikä mitään muutakaan fiiliaa että haluaa nuoren, komean ja hyväkroppaisen puolison, eikä vanhaa kaljamahaista tai rupsahtanutta ja katkeroitunutta puolisoa.

      Toivottavasti Haaviston esimerkki antaa kaikille uskallusta vaihtaa se vanha ja kulunut, uuteen ja tuoreeseen vaihtoehtoon.

      Äänestäkää Haavistoa, jos tahdotte muutosta tähän ahdasmieliseen ja suvaitsemattomaan kansaan!

    • lol

      lol

    • Anonyymi

      Suojaikäraja pitää poistaa ja myös insestilait ja se ettei saa olla alasti. Ihan perus ihmisoikeuksia pitäis tommoset olla

    • Anonyymi

      Kyllä on ihmeellistä että kodeissa ei opeteta ,mitä tarkoittaa koskemattomuus? Kehenkään ei saa käydä käsiksi!! Mikä ihme on että tytöt ja naiset on vaarassa joutua vaikka työmatkalla iltaisin raiskatuksi, pitäisikö antaa jonkin sortin puolustusvälineitä valtion piikkiin, pippurisumute/hälytin tai vastaava jolla saisi apua jos joku yrittää käsiksi käydä!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe