Ystäväni oli naimisissa miehen kanssa, joka pahoinpiteli häntä muutaman kerran, yhden kerran pahemmin. Tällä kertaa mies löi häntä kasvoihin niin, että häneltä murtui nenä sekä poskiluu. Leikkausta ei tarvittu, mutta nainen oli työkyvytön hetken aikaa. Vammat kuvattiin ensiavussa ja sinne kerrottiin vammojen oikea syykin. Nyt nainen haki eroa, ja miettii kannattaako muutaman vuoden takaisesta jutusta nostaa mitään äläkkää? Hän haluaisi, että mies saisi rangaistuksen teoistaan.
Onko kyseessa lievä, "normaali" vai törkeä pahoinpitely? Ovatko ensiavussa käyminen todisteena riittävä? Mitä pahoinpitelyn rangaistuksena voisi tässä tilanteessa olla?
Kannattaako mitään tehdä?
1
394
Vastaukset
- Sanna__
Toivottavasti asia on edennyt johonkin suuntaan. Jos on käynyt lääkärissä ja on saanut sieltä lääkärintodistuksen niin syytteen voi nostaa edelleen, ne riittävät todistamaan tapausta. Tapaus vanhenee kuitenkin 5 vuoden päästä.
Itse tein virheen enkä nostanut syytettä kun silloinen mieheni pahoinpiteli minut, minulta murtui käsi ja raskaus keskeytyi. Pelon vallassa en nostanut syytettä ja nyt se on myöhäistä.
Luulen että kyseessä on törkeä pahoinpitely koska tämä on tapahtunut kasvojen alueelle, pahimmillaan jopa tapon yritys.
Jos miehellä ei ole mitään tapauksia alla eli on ns ensikertalainen saattaa hän selvitä tästä sakoilla ja/tai ehdollisella rangaistuksella, istuu korkeintaan puolet tuomiosta mikäli vankeutta määrätään. Toivon että nainen saa hyvät korvaukset ja mies istuu linnassa pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 5011482
- 827739
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon555838- 785782
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella784942Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334283- 483116
- 363084
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412575- 402500