Mistähän johtuu, että narsistinen ihminen osaa kostaa toiselle todella ilkeästi? Hän ei luovuta ja asiat voivat mennä pahimmassa tapauksessa tappoihin ja murhiin asti. Ennen ei narsismista loukkausta käsitetty, niin kuinkahan montaa surmaa on tehty syvälle viiltävän loukkauksen vuoksi? Puhumattakaan muusta pitkäaikaisesta kiusasta loukkaajalle.
Kostossaan säälimätön narsisti
47
1607
Vastaukset
- aamuinen herätys
Jokaisella miestä on se viimeinen pysäkki. Narsistilla vaan voi asia mennä yli kostaessaan.
- lkjhb
Narsisti kokee loukkauksen pahempana, kuin me muut. Kun narsisti on jättänyt edellisen lähteensä, hänen täytyy vielä yrittää kontrolloida tätä. Mikäli uhri ei siihen suostu, hänelle kostetaan.
Aika yleistähän on, että avioeron jälkeen äidit kiristävät miestä lapsillaan. Sen pahempaa kostoa ei ole olemassakaan. Mieluummin ottaisin luodin. Kuinka häiriintynyt ihmisen pitää olla, että ei anna ihmisen nähdä vapaasti omia lapsiaan - ei kostoa hänelle
Vaan hän on luulee että on oikeuttettu kääntämään kaiken niin kuin se on hänelle edullista. Hän siis vaikka kostaa jos joku asia/ihminen ei toimi kuten hän on sen käsikirjoittanut. Omat kostonhimossa tehdyt vääryydet hän yrittää kääntää uhrinra tekemiksi tai sitten hän yksinkertaisesti omaa "pään" jolla voi todellisuuden ja lähtökohdat unohtaa. Jos hän ei "muista" mikä oikein ja väärin se on hänelle helppoa mutta jos hän tietää...se syö hänet lopulta...toivoa on.
- hämmästynyt Outi
Sinun toimintamalli?
- henna...
Tuollaiselta se narsistin toiminta tosiaan näyttää.
- metall-leidi
Vaan narsisti kokee päinvastoin. jos hän on ollut jotakin kohtaa epäoikeudenmukainen tai menetellyt väärin niin hän kääntää sen niin, että syy on toisessa ja hän on muka kärsinyt hirveätä vääryyttä ja kosto on narsistille aina oikeutettua.
- 1+1
metall-leidi kirjoitti:
Vaan narsisti kokee päinvastoin. jos hän on ollut jotakin kohtaa epäoikeudenmukainen tai menetellyt väärin niin hän kääntää sen niin, että syy on toisessa ja hän on muka kärsinyt hirveätä vääryyttä ja kosto on narsistille aina oikeutettua.
Sillä narsisti oikeuttaa tekonsa, kun joku niitä kyseenalaista. Ei se poissulje sitä, mitä aiempi kirjoittaja ("ei kostoa hänelle") kuvaili. Itse olen kokenut molemmat ja voin kertoa että olin jokseenkin järkyttynyt kun tuttavan tuttavalta kuulin uhkailleeni narsistia - vaikka minulla on itselläni tallessa hänen kirjoittamansa uhkauskirje. Narsistin härskiys on jotain sanoinkuvaamatonta.
- jumijani
Olen joutunut tuollaisen ihmisen hampaisiin. Tilanne on sietämätön, saan jatkuvasti kuulla kuinka olen tehnyt väärin vaikka sanoja on itse tekojen takana
- SYRkjmio0
Narsistille on kosto!! Ja mitä pahempi sen verisempi! Hän vain kokee olevansa oikeutettu siihen! Katkaiset kynän niin hän polttaa talosi jos tarpeeksi pahasta tapauksesta on kysymys!
- Kärsinyt.
jumijani kirjoitti:
Olen joutunut tuollaisen ihmisen hampaisiin. Tilanne on sietämätön, saan jatkuvasti kuulla kuinka olen tehnyt väärin vaikka sanoja on itse tekojen takana
samaa mitä sinä tunnet. Olen kiinni narsistissa siten etten varmaankaan pääse eroon ennenkuin hänestä aika jättää. Narsisti on mieheni äiti. En voi pakottaa miestäni olemaan erossa suvustaan ja perheestään mutta en myöskään voi jättää miestäni että pääsisin pakoon. On siis vain elettävä tilanteen kanssa. On käsittämätöntä miten nuo käärmeet onnistuvat aina vaan keinolla millä hyvänsä luikertelemaan takaisin elämääni vaikka minkä tekisi. Niin kauan kun narsistin antaa olla elämässään kaikki vika on sinussa! Vaihtoehtoja ei ole! Vaikka hän ampuisi sinut hän sanoisi kuulusteluissa poliiseille sen olleen sinun vikasi ja kieltäisi syyllisyytensä täysin! Lähde vielä kun voit!
- -tytär-
metall-leidi kirjoitti:
Tämän edellisen huomion allekirjoitan. Kun narsisti käyttääntyy tosi ala arvoisesti. Hän katsoo ikäänkuin peiliin. Ja syyttää uhriaan kaikesta siitä pahasta. Mitä hän itse tekee. Ja jos hänen kanssaan yrittää keskustella tapahtuneesta. Niin se ei onnistu, koska hänhän ei mielestään ole syyllistynyt mihinkään epäasialliseen käytökseen.
Ja kun hänelle toistaa näitä ilkeyksiä. Hän ainoastaan alkaa nauramaan hermostuneesti. Ja syyttää uhria mielenvikaisuudesta ja valehtelusta. Siis eikö hänen korvansa kuule ja mieli rekisteröi, mitä suu sanoo?
- henna...
Ehkä siksi että narsistin viha ja katkeruus on niin suuri ja siksi kostaa ilkeästi, koska ei pysty välittämään siitä, miltä siitä toisesta ihmisestä tuntuu, empatia puuttuu.
- still alive
Tarkoitus on tuhota toinen ihminen, suostui tämä uhriksi tai ei. Kerran sekin päivä koittaa narsistille kun tämä tekee virhearvioinnin ja kohtaakin voittajansa, jota ei pysty tuhoamaan.
- metall-leidi
Ei narsisti koskaan kohtaa voittajaansa.Kaksi narsistia ei sovi samaan hiekkalaatikkoon. Jos narsisti saa joskus takkiinsa niin hän osaa omalle hovilleen selittää, että ns. "voittajan" kanssa ei henkilökemiat kohdanneet, ei narsisti haluakaan kokea kunnon vastusta.
- erittäin hyvä
metall-leidi kirjoitti:
Ei narsisti koskaan kohtaa voittajaansa.Kaksi narsistia ei sovi samaan hiekkalaatikkoon. Jos narsisti saa joskus takkiinsa niin hän osaa omalle hovilleen selittää, että ns. "voittajan" kanssa ei henkilökemiat kohdanneet, ei narsisti haluakaan kokea kunnon vastusta.
Kukaan ei ole paras, aina löytyy parempi.
- metall-leidi
Mutta ex-ystävätär on onnistunut suorittamaan apuharvennusta ystävpiirissäni. kiertoteitse olen kuullut vallan huimia juoruja itsestäni, samoinkuin sellaisia asioita joita olen luottamuksellisesti hänelle aikanaan kertonut kipeitäkin asioita mitä ei ole tarkoitettu yleiseen levitykseen olen saanut silmilleni.
Puheita ja mustamaalauksia mitkä täyttävät kunnianloukkauksen kriteerit.
Mutta PRKL! Mie en anna hänelle minkäänlaista iloa siitä, että lähtisin oikomaan puheitansa tai vienyt asiat käräjille.
Tuntuu siltä, että itse pystyn herkullisimmin kostamaan kun en ota mitään kantaa rouvan edesottamuksiin. Jos vastaan tulee niin tervehdin nyökkäämällä ja suljen hänet tyystin elämäni ulkopuolelle.
Rouva saa hakea lähdettänsä muualta.
Loppujen lopuksi pahin kiusa loukkaajalle onkin jättää hänet huomiotta.- palsta boikottiin
Ei kannata edes tälle palstalle vastata kenenkään viesteihin, koska voi vahingossa vastata narsistille!
- ex-nars.uhri
narsisti on uhkaillut kaikenlaista sairasta, ainoana syynä se, ettei hänen kanssaan olla samaa mieltä. Narsisti myös kääntää kaikki omat virheensä, muiden syyksi. Ainoa keino on se, ettei ole missään tekemisissä narsistin kanssa. Narsisti kuvittelee, että maailma pyörii hänen neuvojensa mukaan ja hän hallitsee kaikkia ja kaikkea. Tuntemani narsisti ei välitä kuin itsestään ja on taitava näyttelijä ja valehtelija, mikä johtaa siihen, etten usko enää mitään, mitä hän sanoo.
- oivallus hoi hoi
ex-nars.uhri kirjoitti:
narsisti on uhkaillut kaikenlaista sairasta, ainoana syynä se, ettei hänen kanssaan olla samaa mieltä. Narsisti myös kääntää kaikki omat virheensä, muiden syyksi. Ainoa keino on se, ettei ole missään tekemisissä narsistin kanssa. Narsisti kuvittelee, että maailma pyörii hänen neuvojensa mukaan ja hän hallitsee kaikkia ja kaikkea. Tuntemani narsisti ei välitä kuin itsestään ja on taitava näyttelijä ja valehtelija, mikä johtaa siihen, etten usko enää mitään, mitä hän sanoo.
Vai myöhäinen oivaltaja?
- metall-leidi
ex-nars.uhri kirjoitti:
Taas on tuttua ja koettua ja narsistihan vaikka valehtelee niin kääntää valheetkin totuuksiksi, sillä hänhän on itse rehellisyyden ja totuuden ilmentymä.
- .
palsta boikottiin kirjoitti:
Ei kannata edes tälle palstalle vastata kenenkään viesteihin, koska voi vahingossa vastata narsistille!
Miten niin vahingossa vastata?
- ex-nars.uhri
metall-leidi kirjoitti:
Taas on tuttua ja koettua ja narsistihan vaikka valehtelee niin kääntää valheetkin totuuksiksi, sillä hänhän on itse rehellisyyden ja totuuden ilmentymä.
Surullisinta on se, että pidät jotain ns.hyvänä tyyppinä ja hän iskee puukkoa selkääsi, minkä ehtii. Tuntemani narsisti näyttelee niin hyvin kaveria ja kuuntelijaa, että hänelle kertookin sellaisia asioita,kuin hyvälle ystävälle kerrotaan ja sitten hän käyttääkin niitä sinua vastaan. Eikä siinä mitään, mutta hän voi ihan röyhkeästi huutaa päin naamaasi valheitakin, joita levittelee kaikille, jotka vaan jaksaa kuunnella, totuutena. Oivallukselle tiedoksi, että minulle tämä kaikki on ihan uutta...
- henna...
ex-nars.uhri kirjoitti:
Surullisinta on se, että pidät jotain ns.hyvänä tyyppinä ja hän iskee puukkoa selkääsi, minkä ehtii. Tuntemani narsisti näyttelee niin hyvin kaveria ja kuuntelijaa, että hänelle kertookin sellaisia asioita,kuin hyvälle ystävälle kerrotaan ja sitten hän käyttääkin niitä sinua vastaan. Eikä siinä mitään, mutta hän voi ihan röyhkeästi huutaa päin naamaasi valheitakin, joita levittelee kaikille, jotka vaan jaksaa kuunnella, totuutena. Oivallukselle tiedoksi, että minulle tämä kaikki on ihan uutta...
Ja sekin pitää ottaa huomioon, että joskus narsistilla ei ole mikään kiire levitellä näitä perättömiä juttujaan, hänellä on norsun muisti siinä, mitä olet hänelle joskus uskoutunut, paskaa niskaan saattaa alkaa satamaan vasta vuosienkin päästä. Tosin siinä mielessä "huono muisti" että kun hän levittelee juttujaan, ne ovat usein muunnettuja tarinoita ellet sitten ole sattunut paljastamaan itsestäsi jotain negatiivista, mikä kelpaa levitykseen sellaisenaan.
Narsistin muisti on jotenkin kovin kummallinen, tuollaisissa asioissa hyvin pitkä mutta omakohtaisesti koin ollessani suhteessa narsistin kanssa että jos hän oli viettänyt yön jonkun naisen luona niin seuraavana päivänä ei "muistanut" olivatko harrastaneet seksiä vai eivät. :) henna... kirjoitti:
Ja sekin pitää ottaa huomioon, että joskus narsistilla ei ole mikään kiire levitellä näitä perättömiä juttujaan, hänellä on norsun muisti siinä, mitä olet hänelle joskus uskoutunut, paskaa niskaan saattaa alkaa satamaan vasta vuosienkin päästä. Tosin siinä mielessä "huono muisti" että kun hän levittelee juttujaan, ne ovat usein muunnettuja tarinoita ellet sitten ole sattunut paljastamaan itsestäsi jotain negatiivista, mikä kelpaa levitykseen sellaisenaan.
Narsistin muisti on jotenkin kovin kummallinen, tuollaisissa asioissa hyvin pitkä mutta omakohtaisesti koin ollessani suhteessa narsistin kanssa että jos hän oli viettänyt yön jonkun naisen luona niin seuraavana päivänä ei "muistanut" olivatko harrastaneet seksiä vai eivät. :)Jasso, mitens ne lotan viestit, joista kirjoittelit täällä? Eikö sellainen ole aikamoista selkäänpuukottamista? Olen vihainen sinulle edelleen siitä.
henna... kirjoitti:
Narsistin muisti on jotenkin kovin kummallinen, tuollaisissa asioissa hyvin pitkä mutta omakohtaisesti koin ollessani suhteessa narsistin kanssa että jos hän oli viettänyt yön jonkun naisen luona niin seuraavana päivänä ei "muistanut" olivatko harrastaneet seksiä vai eivät. :)vakka kantensa valitsee .. vanha kansa tietää kyllä
- henna...
temppuilija kirjoitti:
Jasso, mitens ne lotan viestit, joista kirjoittelit täällä? Eikö sellainen ole aikamoista selkäänpuukottamista? Olen vihainen sinulle edelleen siitä.
Minkäs minä sille voin, jos Lotta lähetteli mulle sellaisia yksityisviestejä, mitä en halunnut ja vaikka en niitä hänelle juurikaan kommentoinut edes niin hän palasi yksityisviesteissään yhä uudelleen asiaan. Ja "paljastin" tämän siksi kun joukolla hyökkäsitte ihmisten kimppuun, jotka eivät kirjoittaneet rekisteröidyllä nimimerkillä, ivallisesti haukkuen heitä "puskaksi" ja suhtautuen halveksivasti ja ivallisesti sellaisiin kirjoittajiin. Tähän kyllästyneenä kirjoitin suorana syyn, miksi en itse kirjoita enää rekisteröidyllä nimimerkillä (koska en halua epämääräisiä yksityisviestejä tällä palstalla).
Kuule, sillä ei ole minulle yhtään mitään merkitystä, että olet mulle vihainen. - 3 cucculaa
temppuilija kirjoitti:
vakka kantensa valitsee .. vanha kansa tietää kyllä
On sellainen pandoran lipas notta tätei pirä avata kuin tukijoukon läsnäollessa. Siis aivan mahroton varjomaailma keksittyine tyyppeineen.
- henna....
henna... kirjoitti:
Minkäs minä sille voin, jos Lotta lähetteli mulle sellaisia yksityisviestejä, mitä en halunnut ja vaikka en niitä hänelle juurikaan kommentoinut edes niin hän palasi yksityisviesteissään yhä uudelleen asiaan. Ja "paljastin" tämän siksi kun joukolla hyökkäsitte ihmisten kimppuun, jotka eivät kirjoittaneet rekisteröidyllä nimimerkillä, ivallisesti haukkuen heitä "puskaksi" ja suhtautuen halveksivasti ja ivallisesti sellaisiin kirjoittajiin. Tähän kyllästyneenä kirjoitin suorana syyn, miksi en itse kirjoita enää rekisteröidyllä nimimerkillä (koska en halua epämääräisiä yksityisviestejä tällä palstalla).
Kuule, sillä ei ole minulle yhtään mitään merkitystä, että olet mulle vihainen.Ja SITÄ PAITSI, yritin olla jopa niin korrekti että kirjoitin itse että eräs vakikirjoittaja lähettelee yksityisviestejä, mutta te itse aloitte mölyämään asiasta ja paljastitte nimimerkinkin kuka näitä yksityisviestejä lähetti, tai voisko sanoa että se koira älähti johon kalikka kalahti ja hän itse paljasti olleensa viestien lähettäjä (mutta kai te ootte jo poistaneet nekin viestit, missä itse paljastitte nimimerkin?)
henna.... kirjoitti:
Ja SITÄ PAITSI, yritin olla jopa niin korrekti että kirjoitin itse että eräs vakikirjoittaja lähettelee yksityisviestejä, mutta te itse aloitte mölyämään asiasta ja paljastitte nimimerkinkin kuka näitä yksityisviestejä lähetti, tai voisko sanoa että se koira älähti johon kalikka kalahti ja hän itse paljasti olleensa viestien lähettäjä (mutta kai te ootte jo poistaneet nekin viestit, missä itse paljastitte nimimerkin?)
Se oli vain säälimätön alistusyritys. Itsekin olen joutunut saman kohteeksi erään toisen käyttäjän taholta. Ainoa keino päästä tuollaisesta, on nostaa 'kissa pöydälle'. Kenenkään ei pitäisi lähteä tuollaiseen peliin mukaan.
" (mutta kai te ootte jo poistaneet nekin viestit, missä itse paljastitte nimimerkin?) "
Edelleen taistelet sitä vastaan, että ole osa tämän palstan AITOJA vakiokirjoittajia ;)
En minä ole sinua täällä tuomitsemassa.3 cucculaa kirjoitti:
On sellainen pandoran lipas notta tätei pirä avata kuin tukijoukon läsnäollessa. Siis aivan mahroton varjomaailma keksittyine tyyppeineen.
Pandoran lipas.
- dog is dog
3 cucculaa kirjoitti:
yrittävät muka olla viisaita hau hau ja kulkukoirat haukkuu
- j.o.k.u.
3 cucculaa kirjoitti:
Keksittyine?
Minä kyllä olen ihan todellinen...Muiden iloksi ja harmiksi. :) 3 cucculaa kirjoitti:
Todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Usko pois.
Ja kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Ainakaan täällä. Kannattaa lukea ja suhtautua juttuihin kriittisesti. Mutta mikä minä olen ketään käännyttämään .. itse suhtaudun palstan juttuihin varauksellisesti sekä kriittisesti samaan aikaan.- j.o.k.u.
temppuilija kirjoitti:
Todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Usko pois.
Ja kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Ainakaan täällä. Kannattaa lukea ja suhtautua juttuihin kriittisesti. Mutta mikä minä olen ketään käännyttämään .. itse suhtaudun palstan juttuihin varauksellisesti sekä kriittisesti samaan aikaan.Itse harvemmin keskityn itse tekstiin...Rivien välistä lukeminen on paljon mukavempaa, ja paljastaa kirjoittajastaan enemmän kuin sanojen tuijottelu. :)
Ja sanotaan nyt kaikille vielä...Minun kirjoittamia tekstejä EI kannata yrittää lukea rivien välistä...Olen ottanut kaiken huomioon. Jos sieltä jotain paljastuu, se on tarkotettukin paljastuvan. ;) j.o.k.u. kirjoitti:
Itse harvemmin keskityn itse tekstiin...Rivien välistä lukeminen on paljon mukavempaa, ja paljastaa kirjoittajastaan enemmän kuin sanojen tuijottelu. :)
Ja sanotaan nyt kaikille vielä...Minun kirjoittamia tekstejä EI kannata yrittää lukea rivien välistä...Olen ottanut kaiken huomioon. Jos sieltä jotain paljastuu, se on tarkotettukin paljastuvan. ;)Tottakai, jokainen meistä paljastaa itsestään enemmän, kuin haluaisimme
Itse ajattelen että kaikki ihmiset ovat narsistisia asteikolla nollasta sataan, jossain kohtaa. Pelko narsismista estää ihmistä näkemästä sitä puolta itsessään.
Miksikö kostaa? Tunteensiirtoa. Esimerkiksi, pitkä työpäivä asiakaspalvelussa, jossa on hymyiltävä kaikille, niille kusisteillekin. Sitten kotiin hermot riekaleina, kotona odottaa rakastava puoliso ruuan kanssa. Tiuskaiset hänelle ettet syö, korkkaat kaljan, murjotat. Puoliso pettyy, on iloisena odottanut rakastaan, eikä ole omasta mielestään ansainnut kiukuttelua. Kun tätä riittävän monta kertaa tapahtuu, uhrin narsistinen loukkaantuminen saavuttaa asteen, josta ei ole paluuta, jos toinen ei älyä pyytää anteeksi. Defenssit päälle, riitoja, ero. Narsisti ja uhri ovat syntyneet :)
Narsistien takia on uhreja.
Uhrien takia on narsisteja.- ramawit
Hän toimii kuin huumeessa.
Hän on ottanut elämäntehtäväkseen uhrinsa tuhoamisen.
Siinä ei keinoja kaihdeta. Hän luulee olevansa lainkin yläpuolella. Ei tunnusta häviötään vaan levittelee ja panettelee uhriaan asioista jotka jo kerran tuomioistuimessakin on käsitelty ilman minkäänlaista tuomiota uhrille.
Hän unohtaa täysin että jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan. Yrittää pahoilla puheilla saada uhrin elämän palasiksi kun ei oikeudessa onnistunut. ramawit kirjoitti:
Siinä ei keinoja kaihdeta. Hän luulee olevansa lainkin yläpuolella. Ei tunnusta häviötään vaan levittelee ja panettelee uhriaan asioista jotka jo kerran tuomioistuimessakin on käsitelty ilman minkäänlaista tuomiota uhrille.
Hän unohtaa täysin että jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan. Yrittää pahoilla puheilla saada uhrin elämän palasiksi kun ei oikeudessa onnistunut.hm...
- homon kosto on
ramawit kirjoitti:
Hän unohtaa täysin että jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan. Yrittää pahoilla puheilla saada uhrin elämän palasiksi kun ei oikeudessa onnistunut.Näinhän se menee. Henkilö X on ikuisesti syyllinen asioista, jotka sanoi vuonna 1834 ja joiden merkitykset ja sanamuodot narsisti on tosin korjannut paremmin asiaansa ajamaan, jolloin ne eivät edes vastaa alkuperäisen henkilön ajatuksia miltään osin.
Itse narsisti ei ole syyllinen edes rikoksiin, joita tekee.
- Toivoton!
on pakko korjata jollakin tapaa.. Yhtä vaarallisena pidän narsisteissa sitä kuinka helposti he saavat ajan kuluessa vankankin mielen horjumaan. Eräs vahvimmista tuntemistani ihmisistä teki itsemurhan jota narsistin toiminta ainakin avusti suunnattomasti! Ketään ei tällaisesta teosta voi syyttää mutta on täysin selvää että suurin tekijä oli tämä kyseinen narsisti ja hänestä johtunut useiden kymmenien vuosien epävarmuus ja piina.. Narsisti voi jo pelkällä lyhyellä läsnäolollaan tuhota toisen ihmisen elämän täysin vaikkei mitään fyysistä tapahtuisi! Koska narsistilta puuttuu kyky tuntea syyllisyyttä ovat hänen tekonsa erittäin kamalia ja hän ei kaihda keinoja koston toteuttamisessa. Mielestäni mielenkiintoista näissä asioissa on se että miten eritavalla narsisti loukkaantuu kuin "normaali" ihminen. Narsistin kanssa ei voi olla erimieltä asioista tai se loukkaa häntä. Et voi myöskään olla noudattamatta narsistin tahtoa ilman että hän loukkaantuisi. Mitä uhrille siis jää jäljelle?
Ainut keino taistella narsistia vastaan on pistää välit poikki ja olla välittämättä häiriköinnistä (joka on täysin sietämätöntä ja keinoja kaihtamatonta) ja kestää myös sen tuomat ulkopuoliset paineet kuten esimerkiksi suku joka on siinä uskossa että narsistin uhri on väärässä ja hylännyt narsistin suotta. Välinpitämättömyydestä voi seurata väkivaltaista käytöstä, uhkailua ja kiristystä mihin ei välttämättä aihetta olekkaan mutta uhri voi alkaa ajatella että ehkä on paras olla taas talutusnuorassa niin tältäkin vältyttäisiin. Ja kierre alkaa jälleen alusta. Narsisti on loinen ja kuristajakäärme samassa pakkauksessa. Hän on valmis vaikka tuhoamaan "lähteensä" täysin mikäli tämä vaarantaa hänen toimintansa tai loukkaa häntä antamatta huomiota jota narsisti syvästi kaipaa. Pitkälle jatkunut henkinen ja fyysinen alistus johtavat monesti uhrin (jota jotkut täällä lähteeksi kutsuvat) vastarintaan mistä johtuen narsisti voi kokea itsensä niin syvästi loukatuksi ja asemansa niin uhatuksi että ryhtyy äärimmäisiin tekoihin kuten pahoinpitelyt ja murhat!
Eräs kenen perheeseen kuuluu narsisti totesi kerran että kai hän voi olla tekemisissä kun pitää huolen että narsisti ei hänen elämäänsä kuulu. Tämän lausuman jälkeen on monet kerrat nähty että näin ei ole vaan narsisti ei anna rauhaa ennenkuin kaikki on juuri niinkuin hän haluaa! Hän ei alistu eikä tee kompromisseja. Häntä ei jätetä huomioimatta tai hän vaikka lyö. Tämä tapahtui useasti siten että uhri jätti reagoimatta narsistin naurettavaan räksytykseen ja vain käveli ohi. Seurauksena oli se että uhria hakattiin ja pahoinpideltiin niin paljon mitä ehdittiin ennenkuin uhripolo työnsi narsistin pois. Siitä taas seurasi se että narsisti syytti uhriaan pahoinpitelystä. Kun olet hakannut ja alistanut uhrin ja voit vielä sen päälle kiristää häntä olet voittaja. Tämä on narsistin logiikka!
Tuntemani narsistin perusteella voin sanoa että mikäli murha soisi hänelle riittävästi etua (rahallista tai mitä vain muuta) en epäile hetkeäkään etteikö hän olisi tätä valmis tekemään. Tiedän myös ettei hän tästä tuntisi minkäännäköisiä tunnontuskia sillä hän olisi mielestään tehnyt oikein kun "puollusti itseään ja teki mitä täytyi" Hän ei koskaan tunnustaisi tekoaan ja olisi myöskin omasta mielestään täysin syytön kaikkeen. Itse joudun tällähetkellä elämään pelossa tällaisen narsistin takia joten tiedän täysin mistä puhun ja sanon ihmisille joilla on vielä mahdollisuus paeta: PAETKAA ja kauas kun vielä voitte! Ennen kuin helvetti alkaa!- narsistin miesuhri
Olen narsistinaisen miesuhri. Tämä kirjoitus pitää täysin paikkansa ja on minun elämästäni. Olin eronnut muutama vuosi aikaisemmin. Tapasin ihanan naisen. Ulkonäkö, humoristisuus, huomaavaisuus ja iloisuus hurmasi minut. Olin päättänyt, etten koskaan mene enää avioon ja että minun on hyvä elää omaa elämääni, ei yksin vaan sopivasti ihmisten kanssa seurustellen ja tapaillen.
Rakastuin todella, uskon, että ensimmäistä kertaa elämässäni vaikka olin aikasemmin elänyt pitkän avioliiton.
Tapaamallani ihanuudella oli kova kiire yhteiseen elämään. Otin hänet yritykseeni töihin, hän sai myös tililnkäyttöoikeudet. Menimme naimisiin. Hänelle tuli kova kiire lapsen tekemiseen. Minusta ei ollut miestä sanomaan ei, vaikka sisikunta sanoi, että odotellaan. Kun lapsi syntyi alkoi helvetti hiipiä elämäämme pikku hiljaa. Puolisoni oli mustasukkainen entisestä elämästäni. Hän alkoi lähetellä tekstiviestejä entiselle vaimolleni. Olin yhteisten hyvien hetkien aikaan kertonut elämästäni, entisistä tyttöystävistäni ja yleensä elämästäni. Kaikki sanomiseni oli taltioitu narsistini muistiin ja sieltä ne alkoivat pikku hiljaa purkautua agressioina ja äärettömänä mustasukkaisuutena. Yksi esimerkki, joka pisti vähän miettimään onko kaikki puolisollani "kotona" oli se, että olin ostanut Helsingin toimistooni kahvinkeittimen, jonka mukana tuli hienot logolla varustetut kahvikupit. Puolisoni hävitti ne koska x - vaimoni oli niistä juonut!
Elämä alkoi pikku hiljaa kaventua, oli jatkuvia riitoja. Riita saattoi alkaa ihan mistä vaan, aivan yhtäkkiä. Hän oli impulssiensa vietävissä. Aloin ystäväni kehoituksesta pitämään päiväkirjaa. Noin kahden vuoden aikan oli yli 480 puolisoni aloittamaa riitaa x -vaimoteemalla. Ten sen virheen, että muutin käyttäytymistäni, pyrin välttämään riitoja varomalla sanomisiani. Tämäkään ei auttanut. Riitoja tuli jatkuvasti. Kodin ilmapiiri oli levollinen ainoastaan silloinj kun vaimoni ei ollut paikalla. En pystynyt lukemaan sanomalehteä keskeytyksettä, en pystynyt katsomaan uutisia; aina hänellä oli jokin asia, joka oli juuri silloin akuutisti käsiteltävä. Jos kaverit soittivat minulle, hän tuli kuuntelemaan mitä puhuimme ja kommentoi aina väliin. Jouduin monasti lopettamaan puhelun koska vaimollani oli jotain kiireellistä ja tärkeämpää, joka piti hoitaa heti.
Hän oli myös mustasukkainen lapselleni antamastini huomiosta. Aina sinä tuotaa tyttöä paijjaat, milloin huomaat minut. Komen vuoden henkisen väkivallan seurauksena masennuin. Hakeuduin hoitoon. Meinin ensin kriisikeskukseen juttelemaan kun ahdisti. Kerroin siellä tuoreita kokemuksiani, niitä mitkä minua vaivasivat. Terapeutti sanoi; kuvasit juuri henkistä väkivaltaa!
Aloin perehtymään henkiseen väkivaltaan ja narsismiin. Kuuntelin YLE -arkistosta ohjelman Naamiona Terve mieli. Minulle selvisi mistä todella on kysymys. Luin myös kirjoituksen Narsismin Uhrien tuki -sivuilta, Narsisti kodin valtiattarena. Se oli täydellinen kertomus elämästäni. Narsiisti ei jätä uhriaan, kostaa, manipuloi, on empatiakyvytön, itsekäs, kääntää asiat päälaelleen, ei ole koskaan väärässä, muut ihimiset aiheuttavat ongelmat, ystäväni ovat muka puolueellisia, avaa postini, tutkii kännykkäni tekstarit ja tulleet puhelut, tenttaa kuka on soittanut, mistä puhuitte jne.jne.
EN pysty enää olemaan samassa tilassa hänen kanssaan. Saan mahavaivoja, päänsärkyä ja ahdistusta. Olen ottanut etäisyyttä ja järjestelen itselleni asuntoa. Hän uhkaa, etten enää nää lastani. Haukkuu pakenijaksi, luuseriksi, epärehelliseksi, kyvyttömäksi seksiin ( se pelasi erinomaisesti, mutta ei kiinnosta esim. valtavan riidan jälkeen). Tässä tätä vuodatusta. Tarkoitukseni on kertoa, että narsiteja on sekä miehiä, että naisia. Oli kumpaa sukupuolta hyvänsä, ainoa keino on pelstaa itsensä ja juosta karkuun!
- matti kukkarossa
Narsisti on koston ammattilainen ja hän saa suuria kiksejä ilkeysistään mitä on saanut onnistumaan.
Narsisti ei pysty itseään kotrolloimaan kaikki tehdään eikä rajaa näy,pitää itse se raja vetää silloin se voi onnistua lopettamaan mutta illoinkin naristi jatkaa sitä samaa taustalla..tyhmä kun on. - kiusattu ja loukattu
Voisiko tuosta johtua se, ettei jätä rauhaan? Onko narsisti aina se kostaja, ilkein kostaja? Kierosti väittää, että hänessä roikutaan, mutta onkin roikkuja itse? Onko narsisti myös kilpailija, alkaa siis kilpailla kanssasi jostakin vain osoittaakseen, että on parempi kuin se harmaa hiiri, onko ehkä laskelmoiva?
- Tsemåpiä matkaan
Nostin kanteen esimies-narstistini kohtaan ja neettosin oikeuden päätöksellä 110.000 euroa.
Älkää alistuko, vaan pitäkäkää puolenne.
Mikään ei koskaan muuutu, jos ette pidä puolianne! - Anonyymi
Narsistin logiikka on kyllä mystinen: tekee toisesta ensin uhrinsa ja jos uhri huomaa sen, on sekin kostettava vielä uhrille.
Jos uhri yrittää puolustautua, narsisti tekee vaikka huoli-ilmoituksen sossuun, että on huolissaan uhrin mielenterveydestä.
Kun ilmoituksen voi tehdä nimettömänä, saa sillä konstilla epäilemään kaikkia mahdollisia hovilaisiakin ja heidän verkostojaan.
Näin ei uhri saa tukea edes niiltä, jotka voisivatkin tukea.- Anonyymi
Siitä vaikutuspiiristä pitäisi päästä irti.
Se on totta, että nämä pyrkii mustaamaan "uhrinsa" maineen. Kun uhri on todistettavasti jotenkin vajaa kyvyiltään (sairas tai laiminlyö velvollisuuksiaan), uhriin ei voi enää luottaa. Jos uhri väittää narsistin tehneen jotain, narsisti saa osoitettua sen panetteluksi eli käännettyä omaksi edukseen.
Kaikki on narsistille pelkkää peliä, koko elämä. Kaikki muut ihmiset pitää voittaa, lyödä, päihittää. Myös oma kumppani ja omat lapset.
- Anonyymi
Kyllähän tuosta henkilöstä välittyy myös se, että pohjimmiltaan hän on hovinsakin keskellä yksin.
Ihmissuhteet perustuvat jonkinlaisiin peleihin eikä varmaan aitoa luottamusta tule mistään, ainakaan kauaa.
Mutta niin makaa kuin petaa.
Ja kun hän toistaa sossutemppunsa tarpeeksi monta kertaa, niin kuvio alkaa kyllä selvitä viranomaisillekin.
Poliisi on jo antanut hänen ammatinharjoittamisestaan negatiivisen mielipiteen ennenkuin 1. työvuosi päättyi ja sellainen kuva on, että rikollinen mielenlaatu lopulta paljastuu täydellisessä kukassaan.
Ennustan, ettei ura monta vuotta kestä.
Ja se ura on ilmeisesti ja image ovat kuitenkin hänelle ilmeisesti tärkeitä.
Tällainen henkilö saattaa kuitenkin pahasti aliarvioida ihmisiä, jotka ottaa kohteekseen.
Itseasiassa voi olla, että tässä tapauksessa on koeteltu, jos saataisiin mahdollinen uhka hiljennettyä heti kättelyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 475318
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise913248- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834