Aggressiivisuus...

3DHamster

Hamsterineidistäni on tullut 'yhtäkkiä' aggressiivinen. Sillä meinaan sitä, että hän on alkanut puremaan kovaakin, tai joskus tarttunut sormeen niin, että on sitä pitänyt sitten hampaat irvessä irrottaa. Neidillä on ikää nyt noin puolitoista vuotta, eli aika vanha hamsteri kyseessä. Aina on ollut sellainen rauhallinen ja 'ystävällinen' persoona. Mistäköhän tämä nyt johtuu?

10

2038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plöp2

Onkohan sillä kipuja? Kun on jo vanha. Hamsteri saattaa myös stressaantuessaan muuttua aggressiiviseksi. Esim. jos häkki on liian pieni. Syitä voi olla useita mutta hamsterit eivät yleensä pure ilman syytä. En usko että se ois yhtä-äkkiä muuttunut. Kannattee selvittää onko se kipeä jostakin kohti.

• 3DHamster

Noh dunahan missä hän asustaa on reilun kokoinen 8-) Meillä asustaa samassa huoneessa myös kaksi gerbiiliä. Kyseessä on olohuone. Mutta dunat on kaukana toisistaan. Tarkistanpa sen kunnon tässä kun se herää illalla, kiitos avusta :)

• Jyliä

Kun kommentoit tuohon, että hamsterillasi on ihan reilun kokoinen häkki, niin olen kuullut että jos se on tarpeeksi suuri niin hamsteri voi alkaa puolustaa isoa elintilaansa. En ole aivan varma voiko sinun tapauksessasi johtua häkistä mutta ainahan sitä voi kokeilla vaihtaa pienempään häkkiin tai jtn :)

• 3DHamster

Pienepään dunaan en vaihda, & hamsteri ei ole enää aggressiivinen . Kiitos avusta.

• hamsu fani

minun uffe niminen syyrian hamsteri on ollu alusta asti aggressiivinen mutta sain sen ajan myötä siit vähä rauhallisemman mutku vaihoin mökkiä siit tuli taas aggressiivinen mistä voi johtua?

• grobo

Varmaan johtuu just siitä että vaihdoit mökkiä. Jotkut hamsut stressaantuu helposti noinkin pienistä muutoksista ja se saattaa näkyä sit aggressiivisuutena :P

• Anonyymi

Mulla ihan sama mun hamsteri on tollanen kans ja ennen ollu kiltti

• Anonyymi

Minun hamsterilla on myös samoja oireita. Ennen hän on ollut kiltti ja rauhallinen, mutta tänään se puri kerran sormeen oikein kunnolla ja sitten kävi kiinni jalkaan. Mistä tässä on oikein kyse?🐹

• Anonyymi

Kivusta tai/ja sairaudesta on voinut muuttunut käytös johtua.

• Anonyymi

Kivusta ja/tai sairaudesta on muuttunut käytös voinut johtua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      273
      2495
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    4. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      9
      1589
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      50
      1506
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1387
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe