Aggressiivisuus...

3DHamster

Hamsterineidistäni on tullut 'yhtäkkiä' aggressiivinen. Sillä meinaan sitä, että hän on alkanut puremaan kovaakin, tai joskus tarttunut sormeen niin, että on sitä pitänyt sitten hampaat irvessä irrottaa. Neidillä on ikää nyt noin puolitoista vuotta, eli aika vanha hamsteri kyseessä. Aina on ollut sellainen rauhallinen ja 'ystävällinen' persoona. Mistäköhän tämä nyt johtuu?

10

2022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plöp2

Onkohan sillä kipuja? Kun on jo vanha. Hamsteri saattaa myös stressaantuessaan muuttua aggressiiviseksi. Esim. jos häkki on liian pieni. Syitä voi olla useita mutta hamsterit eivät yleensä pure ilman syytä. En usko että se ois yhtä-äkkiä muuttunut. Kannattee selvittää onko se kipeä jostakin kohti.

• 3DHamster

Noh dunahan missä hän asustaa on reilun kokoinen 8-) Meillä asustaa samassa huoneessa myös kaksi gerbiiliä. Kyseessä on olohuone. Mutta dunat on kaukana toisistaan. Tarkistanpa sen kunnon tässä kun se herää illalla, kiitos avusta :)

• Jyliä

Kun kommentoit tuohon, että hamsterillasi on ihan reilun kokoinen häkki, niin olen kuullut että jos se on tarpeeksi suuri niin hamsteri voi alkaa puolustaa isoa elintilaansa. En ole aivan varma voiko sinun tapauksessasi johtua häkistä mutta ainahan sitä voi kokeilla vaihtaa pienempään häkkiin tai jtn :)

• 3DHamster

Pienepään dunaan en vaihda, & hamsteri ei ole enää aggressiivinen . Kiitos avusta.

• hamsu fani

minun uffe niminen syyrian hamsteri on ollu alusta asti aggressiivinen mutta sain sen ajan myötä siit vähä rauhallisemman mutku vaihoin mökkiä siit tuli taas aggressiivinen mistä voi johtua?

• grobo

Varmaan johtuu just siitä että vaihdoit mökkiä. Jotkut hamsut stressaantuu helposti noinkin pienistä muutoksista ja se saattaa näkyä sit aggressiivisuutena :P

• Anonyymi

Mulla ihan sama mun hamsteri on tollanen kans ja ennen ollu kiltti

• Anonyymi

Minun hamsterilla on myös samoja oireita. Ennen hän on ollut kiltti ja rauhallinen, mutta tänään se puri kerran sormeen oikein kunnolla ja sitten kävi kiinni jalkaan. Mistä tässä on oikein kyse?🐹

• Anonyymi

Kivusta tai/ja sairaudesta on voinut muuttunut käytös johtua.

• Anonyymi

Kivusta ja/tai sairaudesta on muuttunut käytös voinut johtua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      282
      4150
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2365
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe