Aggressiivisuus...

3DHamster

Hamsterineidistäni on tullut 'yhtäkkiä' aggressiivinen. Sillä meinaan sitä, että hän on alkanut puremaan kovaakin, tai joskus tarttunut sormeen niin, että on sitä pitänyt sitten hampaat irvessä irrottaa. Neidillä on ikää nyt noin puolitoista vuotta, eli aika vanha hamsteri kyseessä. Aina on ollut sellainen rauhallinen ja 'ystävällinen' persoona. Mistäköhän tämä nyt johtuu?

10

1777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plöp2

      Onkohan sillä kipuja? Kun on jo vanha. Hamsteri saattaa myös stressaantuessaan muuttua aggressiiviseksi. Esim. jos häkki on liian pieni. Syitä voi olla useita mutta hamsterit eivät yleensä pure ilman syytä. En usko että se ois yhtä-äkkiä muuttunut. Kannattee selvittää onko se kipeä jostakin kohti.

      • 3DHamster

        Noh dunahan missä hän asustaa on reilun kokoinen 8-) Meillä asustaa samassa huoneessa myös kaksi gerbiiliä. Kyseessä on olohuone. Mutta dunat on kaukana toisistaan. Tarkistanpa sen kunnon tässä kun se herää illalla, kiitos avusta :)


    • Jyliä

      Kun kommentoit tuohon, että hamsterillasi on ihan reilun kokoinen häkki, niin olen kuullut että jos se on tarpeeksi suuri niin hamsteri voi alkaa puolustaa isoa elintilaansa. En ole aivan varma voiko sinun tapauksessasi johtua häkistä mutta ainahan sitä voi kokeilla vaihtaa pienempään häkkiin tai jtn :)

      • 3DHamster

        Pienepään dunaan en vaihda, & hamsteri ei ole enää aggressiivinen . Kiitos avusta.


    • hamsu fani

      minun uffe niminen syyrian hamsteri on ollu alusta asti aggressiivinen mutta sain sen ajan myötä siit vähä rauhallisemman mutku vaihoin mökkiä siit tuli taas aggressiivinen mistä voi johtua?

      • grobo

        Varmaan johtuu just siitä että vaihdoit mökkiä. Jotkut hamsut stressaantuu helposti noinkin pienistä muutoksista ja se saattaa näkyä sit aggressiivisuutena :P


    • Anonyymi

      Mulla ihan sama mun hamsteri on tollanen kans ja ennen ollu kiltti

    • Anonyymi

      Minun hamsterilla on myös samoja oireita. Ennen hän on ollut kiltti ja rauhallinen, mutta tänään se puri kerran sormeen oikein kunnolla ja sitten kävi kiinni jalkaan. Mistä tässä on oikein kyse?🐹

    • Anonyymi

      Kivusta tai/ja sairaudesta on voinut muuttunut käytös johtua.

    • Anonyymi

      Kivusta ja/tai sairaudesta on muuttunut käytös voinut johtua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe