kalastus kanarialla

kiitooosss

tarvitseeko lupia rannalta heitellessä, mistä niitä saa ja paljon maksaa? entä sisämaassa, jos läytyy joku paikka vaan..kokemuksia miltä tahansa saarelta otetaan vastaan

9

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm...

      Vaikea sanoa...

    • +=?

      kaikki vetää vaan pään sekaisin eikä kalasta siellä? vai sekä että ja ei muistikuvia?

    • kalaton

      Ajattelin aloittaa keskustelun kalastuksesta, mutta aihetta olikin jo käsitelty.
      Kalastusta ei taida turistit liiemmälti harrastaa, koska keskustelua ei syntynyt.
      Ajattelin kuitenkin käydä heittelemässä pienellä virvelillä koukkua syötteineen.
      Teneriffalla paikalliset onkii pitkillä vavoilla ja syötti kai oli jokin taikinapallo.
      Vapoja heiluu myös gran Kanariankin kalliorannoilla.
      Olen miettinyt ottaako joitakin kastematoja vai muutaman jikin.
      Onko kenelläkään kokemuksia moisesta ?

      • kalaa tulee

        Kyllä kalaa saa jo rannaltakin. Itse kävin kokeilemassa Las Palmasissa Canterasin päästä vähän matkaa.2,5 metriä tapsia ja 3-haarakoukkuun kirjolohelle tarkoitettuja keltaisia silikonipalloja vaan 3 koukkuun ja heittopainolla aaltoihin. Sargoja tuli ja hyviä olivat normaalisti paistettuina. Varmaan toimii missä vaan.


      • kalaton1
        kalaa tulee kirjoitti:

        Kyllä kalaa saa jo rannaltakin. Itse kävin kokeilemassa Las Palmasissa Canterasin päästä vähän matkaa.2,5 metriä tapsia ja 3-haarakoukkuun kirjolohelle tarkoitettuja keltaisia silikonipalloja vaan 3 koukkuun ja heittopainolla aaltoihin. Sargoja tuli ja hyviä olivat normaalisti paistettuina. Varmaan toimii missä vaan.

        Kiitos vastauksesta !
        Reissu oli liian lyhyt ehtiäkseni kalalle. Yritän syksyllä uudelleen.
        Googletin Sarga-nimistä kalaa, ei löytynyt. SARDA-kala löytyi,
        tarkoittanet sitä.


    • 85555555555555555555

      Moi
      Lähden pikapuoliin kanarialle ja ajatelin yrittää rannalta jotain petokaloja.
      Poppereilla ja nopeilla lusikkauistimilla ajattelin kokeilla auringon nousu ja lasku aikoihin. Eikös sieltä voi saada vaikka barracudan tai jonkun muun sardiineja syövän pedon ? oisko tietoo ja onko jotain myrkyllisiä varottavia kaloja?

      Joo, kyllä petoja on jos pikkukalaakin siellä pyörii. Viimeksi kun olin kanarialla siellä satama-altaassa pyöri 2-3 kg kaloja jotka hakivat leipää kädestä.
      Näyttivät sellaisiltä säyneen ja karpin sekoituksilta.

    • 85555555555555555555

      Jups
      Youtubessa on paljon videoita kun vetävät kalaa rannalta vaappuja heittelemällä.
      Hakuna vaikka spinning las palmas, yms
      Tonnikalaa, barracudaa ja jotain nokkahauen näköistä.
      Lähden tällä viikolla ja kirjoittelen kokemuksista kun palaan.

    • 85555555555555555555

      Kanarian saarilla on rannaltakalastus lupa 25€ 3 vuotta. Lupa on ilmeisesti vaikea itse hankkia ja vaatii eri virastoissa jonottamista.
      15 € maksusta grancanariabeaches.com hoitaa luvan hakemisen ja tulee sitten sähköpostii tulostamista varten. Todella hyvää palvelua, kun ostin lupani vasta päivää ennen lähtöä niin lupasivat toimittaa luvan hotelliini.
      Sain myös pari vinkkiä kalapaikoista. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä, itse maksoin paypalilla ja luottokortilla menee ilmeisesti enemmän aikaa.
      Nettikirjoitusten mukaan ilman lupaa kalastavia sakotetaan ja on se kiva kalastaa kun on lupa taskussa;)

    • 85555555555555555555

      Reissu tuli tehtyä, sain yhden meribassin, joitain 30cm tokkoja ja nokkahaukea oli noin 70cm siiman päässä. Muutenkin seuraili ja karkaili kaloja ihan mukavasti.

      Ei ollut mahdollista uhrata aikaa kalastukseen juuri paljoakaan joten pitää ensikerralla jotenkin päästä paremmille paikoitte joko vuokra-autolla tai taxilla.

      Kalastelin lähinnä hiekkarantojen päistä löytyvillä kallio rannoilla, ensikerralla otan päiväksi pyörän tai auton jolla pääsen vähän maaseudulle josta voisi löytyä parempia paikkoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe