Kattoremontin hinta

Rakentamaan???

Osaatteko kertoa suuntaa antavan hinnan, mitä tulisi maksamaan noin (alle) 200m2 vesikaton uusiminen sekä aluskatteen laitto?
Työ on tarkoitus tehdä itse, materiaalina joko pelti taikka tiili. Kattotuolit on 70-luvun rakennustavan mukaisesti matalat niinkuin katon viistekin.

Pankki arvioi asuntolainahakemuksen yhteydessä kattoremontin hinnaksi n.40000e, mikä tuntuu todella hurjalta. Hinnassa on tietysti mukana töiden osuus, jotka on laskettava vaikka työ tehtäisiinkin itse.

4

1972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VY96TSE578DRHU9+KO

Jos et ole aivan varma taidoistasi ,palkka ammatti timpuri kaveriksi, työ joutuu eikä paljoa maksa. Kustannukset tarvikkeiden osalta helppo laskea. Kate materiaali, siitä neliöhinta, runko ja ruoteet laske määrät mitä menee. aluskate kustannus, läpimenot ilmastoinnille ja muille. Lisäksi laske mukaan muita kuluja vaikka 15 %. Hyvät rakenne suunnitelmat tietysti pitää olla. Tiilikatto paljon parempi, jos vain kantavuus alla olevilla rakenteilla riittää. Kevät voisi olla toteutuksen paras ajankohta.Toivottavasti oli jotain apua tästä.

• hinta-arvio

noin 100 ----120/ m2, riippuu aikas paljon siitä missä kunnossa alusrakenne on ??
      hinta on pellikaton hinta jos teetät sen jollakin firmalla avaimet käteen.

• sadsazfd

Kuinka matala se viiste on? Sekä peltillä että tiilellä on minimikallistukset, joita pienemmillä kallistuksille katto vuotaa normaalia enemmän. Bitumikatteilla voidaan tehdä jopa tasakattoja. Ota huomioon kaustannuksia arvioidessa myös kattoturvatuotteet, koska pelti vaatii lumiesteet kulkupuolille. Tikkaita ei mielellään räystään puolelle, koska lumi voi viedä ne ja särkeä seinän mennessä.

• tarjous meille

Meillä kävi kattofirma tekemässä tarjouksen 70 luvulla tehdyn talon 160m2 katosta.Urakkaan laskettu vanhan pellin purku,aluskate,uudet koolaukset,piipunpellit,huippuimurin pellit ja tiilikuvioinen kattopelti,eli urakkaan olisi sisältynyt kaikki.Avaimet käteen periaattella hintatarjous 15 000 euroa josta sais kotitalousvähennykseen 9 000 e,käytännössä 6000 euroa kahdelta.
      Teen tosin itse jolloin jätän vanhan pellin aluskatteeksi ja ostan uuden pellin päälle,jolloin hintaa tulisi n.2000 e.Pellin hinta on 8-10 euroa m2.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe