Kattoremontin hinta

Rakentamaan???

Osaatteko kertoa suuntaa antavan hinnan, mitä tulisi maksamaan noin (alle) 200m2 vesikaton uusiminen sekä aluskatteen laitto?
Työ on tarkoitus tehdä itse, materiaalina joko pelti taikka tiili. Kattotuolit on 70-luvun rakennustavan mukaisesti matalat niinkuin katon viistekin.

Pankki arvioi asuntolainahakemuksen yhteydessä kattoremontin hinnaksi n.40000e, mikä tuntuu todella hurjalta. Hinnassa on tietysti mukana töiden osuus, jotka on laskettava vaikka työ tehtäisiinkin itse.

4

2007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VY96TSE578DRHU9+KO

Jos et ole aivan varma taidoistasi ,palkka ammatti timpuri kaveriksi, työ joutuu eikä paljoa maksa. Kustannukset tarvikkeiden osalta helppo laskea. Kate materiaali, siitä neliöhinta, runko ja ruoteet laske määrät mitä menee. aluskate kustannus, läpimenot ilmastoinnille ja muille. Lisäksi laske mukaan muita kuluja vaikka 15 %. Hyvät rakenne suunnitelmat tietysti pitää olla. Tiilikatto paljon parempi, jos vain kantavuus alla olevilla rakenteilla riittää. Kevät voisi olla toteutuksen paras ajankohta.Toivottavasti oli jotain apua tästä.

• hinta-arvio

noin 100 ----120/ m2, riippuu aikas paljon siitä missä kunnossa alusrakenne on ??
      hinta on pellikaton hinta jos teetät sen jollakin firmalla avaimet käteen.

• sadsazfd

Kuinka matala se viiste on? Sekä peltillä että tiilellä on minimikallistukset, joita pienemmillä kallistuksille katto vuotaa normaalia enemmän. Bitumikatteilla voidaan tehdä jopa tasakattoja. Ota huomioon kaustannuksia arvioidessa myös kattoturvatuotteet, koska pelti vaatii lumiesteet kulkupuolille. Tikkaita ei mielellään räystään puolelle, koska lumi voi viedä ne ja särkeä seinän mennessä.

• tarjous meille

Meillä kävi kattofirma tekemässä tarjouksen 70 luvulla tehdyn talon 160m2 katosta.Urakkaan laskettu vanhan pellin purku,aluskate,uudet koolaukset,piipunpellit,huippuimurin pellit ja tiilikuvioinen kattopelti,eli urakkaan olisi sisältynyt kaikki.Avaimet käteen periaattella hintatarjous 15 000 euroa josta sais kotitalousvähennykseen 9 000 e,käytännössä 6000 euroa kahdelta.
      Teen tosin itse jolloin jätän vanhan pellin aluskatteeksi ja ostan uuden pellin päälle,jolloin hintaa tulisi n.2000 e.Pellin hinta on 8-10 euroa m2.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13