neuralginen amytrofia

sserratuspareesi

Hei! Onko kellään neuralgista amyotrofiaa (parvoviruksen aiheuttamaa pleksusneuriittia) tiedän että sairaus on harvinainen siksi haluaisinkin vertaistukea. Aiheuttaa mm. hartiaseudun hermoihin ja lihaksiin pareeseja mm. serratuspareesin, rhomboideuksiin jne. En ole törmännyt kehenkään kaltaiseeni ja olisi kiva keskustella jonkun kohtalotoverin kanssa.

9

2382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sudenkorento84

Puolisollani on todettu tämä melko varmaksi. Lopullinen diagnoosi puuttuu vielä. Luin, että Suomessa tapauksia on n. 100. Että seitsemän vuotta on alkuperäisestä kirjoituksesta kulunut, eikä kukaan ole vastannut...

• Valona00

Hei! Mitkä olivat puolisosi oireet ja missä diagnosoitiin???

• Uusijuttu

Moikka. Vasta pari päivää sitten saimme tietää, että meidän 8 vuotiaalla pojalla on tämä. Puolitoista vuotta meni diagnoosissa.

• Mimmif

Minulla todettiin noin 1.5 vuotta sitten.

• Valona00

Mitkä oli sun oireet ja missä diagnosoitiin?

• Mimmif

Oireena täysin sietämätön särky oikean lapaluun alapuolella. Lopulta koko käsi särki niin, että yöt piti pysyä liikkeessä, jotta kipu oli edes jotenkin mahdollista kestää. Todettiin magneettikuvauksen avulla Turussa. Mehiläisessä, lääkäritalo Pulssissa.

• Anonyymi

Moi minulla ollut 4 v. en osaa elää tämän kanssa mutta pakko.vielä ninimerkki anonyymi...mutta jos keskustelua voin rekisteröityä.

• Anonyymi

Minkä alueen magneettikuva otetaan? Tyyliin olka, kaularanka, rintaranka?

• Anonyymi

Hei minulla 6v. ollut kyseinen oikeassa kädessä,alkaa pikku hiljaa tympimään koko käsi.Mielenterveyden päälle käy kun ei meinaa Voimia tulla ja kun yrittää jumppaa saa kaksin käsin popsia pillereitä....eli ei ollenkaan hyvä yhtälö.Parempi vaan kun ei liikoja rehki eikä mieti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4716
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      396
      1426
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      188
      1085
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1078
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      990
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      922
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    9. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      907
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe