neotigason kaps

tiedoton äityli

Hei,onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeesstä,olen 31 vuotias nainen ja sain lääkäriltäni tähän reseptin.pakkausselostetta lukiessani jäi kuitenkin kaiveleen se että siellä sanottiin että hedelmällisessä iässä olevat naiset ei saisi käyttää alkoholia kuurin aikana....miksihän?siis siinä kyllä myös lukee että aiheuttaa sikiön epämuodostumia mut mulla on ainakin kuparikierukka eli raskaaksi en voi tulla hoidon aikana!!!!! Neuvoja uskaltaako sitä ottaa sillon tällön saunakaljan tai kaks?????

6

3141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psoria vuod.-87

      turhaan ole.
      Ja muistanet ettei mikään, ei edes sterilisaatio ole 100%:n varma ehkäisykeino!

      "mut mulla on ainakin kuparikierukka eli raskaaksi en voi tulla hoidon aikana!!!!!" Sisarellani on 4 v tyttö joka sai alkunsa kuparikierukasta huolimatta.

      "Raskaus ja imetys

      Lääkettä ei saa käyttää raskauden eikä imetyksen aikana, eikä kahteen vuoteen lääkityksen lopettamisen jälkeen saa tulla raskaaksi. Raskauden ehkäisy on aloitettava viimeistään neljä viikkoa ennen hoidon aloittamista, ja ehkäisykeinoa tulee käyttää erityisen tarkasti ohjeiden mukaan. Minipillereiden teho voi lääkityksen aikana heiketä, joten ne on vaihdettava toisenlaiseen valmisteeseen."

      Eli olethan tietoinen ettet saa raskautua kahteen vuoteen lääkkeen lopettamisen jälkeenkään?????!!!


      Itse ottaisin käyttöön ehdottomasti kondomin tuon kuparikierukan lisäksi.





      Kirjoita tuotenimi tai hakusana

      * Tuotteet A-Ö

      * Itsehoitotuotteet
      o Allergia
      o Apua arkeen, testit ja mittarit
      o Eläimet
      o Haavanhoito ja sidetarvikkeet
      o Iho ja hiukset
      o Intiimituotteet
      o Irti tupakasta
      o Jalat, kädet ja nivelvaivat
      o Kipu ja flunssa
      o Lapset
      o Makeiset ja sokeritasapaino
      o Painonhallinta
      o Silmät, korvat ja nenä
      o Suu ja hampaat
      o Sydän
      o Terveyskirjat
      o Uni ja mieli
      o Vatsa
      o Vitamiinit, hivenaineet ja lisäravinteet

      * Tarjoustuotteet

      * Reseptilääkkeet

      Paluu ‹ NEOTIGASON 10 MG KOVA KAPSELI 100 fol
      NEOTIGASON 10 MG KOVA KAPSELI 100 fol
      NEOTIGASON 10 MG KOVA KAPSELI 100 fol

      Normaalihinta 89,85 € (0,90 €/kpl)

      Reseptilääke
      Korvattavuus

      Lääke on peruskorvattava.
      Lääkkeestä maksetaan ylempi erityiskorvaus sairaudennumeroilla:
      134
      Myyntiluvan haltija/markkinoija

      Actavis
      Lääkeopas
      Lääkemuoto

      Kapseli, joita on kahta eri vahvuutta: niissä on vaikuttavaa ainetta 10 tai 25 milligrammaa.
      Vaikuttava aine

      Asitretiini, joka on sukua A-vitamiinille.
      Käyttötarkoitus

      Lääkettä käytetään vaikean hilsetystaudin eli psoriaasin hoitoon. Lisäksi se soveltuu eräiden muiden ihosairauksien hoitoon, kun oireet ovat vaikeat eivätkä ne lievity muilla lääkkeillä.
      Vaikutustapa

      Valmiste hidastaa hilsetystaudille ominaista ihosolujen nopeaa jakautumista ja sarveistumista. Lääke on tehokas, mutta sen haittavaikutusten mahdollisuuskin on tavallista suurempi.
      Annostus

      Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus sovitetaan mm. oireiden vaikeuden ja potilaan yksilöllisten ominaisuuksien mukaan, ja pyritään mahdollisimman pieneen, mutta silti hyvin tehoavaan annostukseen.
      Lääkkeen ottaminen

      "Kapselit niellään runsaan nesteen kera kerran päivässä aterian yhteydessä tai maidon kanssa. Hedelmällisessä iässä olevien naisten tulee aloittaa lääkitys normaalien kuukautisten toisena tai kolmantena päivänä. Hoidon aikana ja vuosi sen jälkeen ei pidä luovuttaa verta. Hedelmällisessä iässä olevien naisten ei pidä käyttää alkoholia hoidon aikana eikä kaksi kuukautta hoidon loputtua sikiön epämuodostumariskin vuoksi. Alkoholia olisi muutenkin vältettävä, koska se lisää haittavaikutusten ilmaantumisen vaaraa. "


      "olevat naiset ei saisi käyttää alkoholia kuurin aikana....miksihän?" Oletko katsonut lääkkeen vaikuttavaa ainetta??!!! Plus;"Alkoholia olisi muutenkin vältettävä, koska se lisää haittavaikutusten ilmaantumisen vaaraa. ""

      • ed.vast.

        itse käytin kys.valmistetta 2 viikkoa, sain niin kovat sivuv. että se lopetettiin, tulehdusoireita tuli niin runsaasti.


      • asiantuntija nro 1

        Minkäs takia miehiltä ei sitten ole kiellytty alkoholia hoidon aikana,ei ainakaan pakkausselosteesa mitään mainittu,eihän ne tietysti raskaaksi voi tulla,mutta vetosit lääkkeen vaikuttavaan aineeseen!!!!Yhtälailla se aine miehiinkin vaikuttaa!!!Ja eikös miehille samanaikaisesta alkoholinkäytöstä tule lisää haittavaikutusten ilmaantumisen vaaraa?????????????? Mulle ainakin ihotautilääkäri sanoi kun reseptin kirjoitti että ei kannata kauheesti lueskella sitä pakkausselostetta,että siinä on vähän liioteltu asioita!!!!!


      • nivelps.
        asiantuntija nro 1 kirjoitti:

        Minkäs takia miehiltä ei sitten ole kiellytty alkoholia hoidon aikana,ei ainakaan pakkausselosteesa mitään mainittu,eihän ne tietysti raskaaksi voi tulla,mutta vetosit lääkkeen vaikuttavaan aineeseen!!!!Yhtälailla se aine miehiinkin vaikuttaa!!!Ja eikös miehille samanaikaisesta alkoholinkäytöstä tule lisää haittavaikutusten ilmaantumisen vaaraa?????????????? Mulle ainakin ihotautilääkäri sanoi kun reseptin kirjoitti että ei kannata kauheesti lueskella sitä pakkausselostetta,että siinä on vähän liioteltu asioita!!!!!

        ei ole mitään syytä liioitella.
        Lääkkeen vaikuttava aine kuormittaa maksaa, samoin alkoholi. Ja naisen maksa polttaa alkoa tunnetusti heikommin kuin miehen maksa....


      • testatu on
        nivelps. kirjoitti:

        ei ole mitään syytä liioitella.
        Lääkkeen vaikuttava aine kuormittaa maksaa, samoin alkoholi. Ja naisen maksa polttaa alkoa tunnetusti heikommin kuin miehen maksa....

        Hyvin on toiminut Psorin, eli sinanssa suosetelen. Mutta naisille vahan hankalla...


      • tööööööööööööööt
        testatu on kirjoitti:

        Hyvin on toiminut Psorin, eli sinanssa suosetelen. Mutta naisille vahan hankalla...

        oliskos sun pitänyt ottaa muutama kalja vähemmän ennen kun alat kirjotteleen.....?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1828
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1261
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1174
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    10. 10
      980
    Aihe