ÂuŸpº•v‘ÞøZ¾Pitäis saada joku ohjelma, mikä lukee/tekee tollasta koodia. Onko kellään tietoa? T..."/> ÂuŸpº•v‘ÞøZ¾Pitäis saada joku ohjelma, mikä lukee/tekee tollasta koodia. Onko kellään tietoa? T..."/>

Mikä ohjelma tekee tällaista koodia?

483583

?$‡ÍÛ‚-"•Ôp%
‹ÒÕŒKC¹iÙûÖá›×Ý‹¾òº¡%éÄ__„6¶’ékö9ª–ïûþ>ÂuŸpº•
v‘ÞøZ¾

Pitäis saada joku ohjelma, mikä lukee/tekee tollasta koodia. Onko kellään tietoa? Tuo on siis wordbadilla luettua.

10

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpommin sen selvittäisi, jos tietäisi mikä on sen tiedoston pääte. Siansaksaa ole ennenkään aina ymmärretty

      • 357357

        Pääte on .plr eli ''player''. Pelin muissakin tiedostoissa on samaa koodia. Jos muutat sen txt-päätteeksi, on teksti edelleen samaa.


      • 357357 kirjoitti:

        Pääte on .plr eli ''player''. Pelin muissakin tiedostoissa on samaa koodia. Jos muutat sen txt-päätteeksi, on teksti edelleen samaa.

        No sitä tiedostoa tekee se peli, ja sitä luetaan myös sillä pelillä.


      • 246247
        M-Kar kirjoitti:

        No sitä tiedostoa tekee se peli, ja sitä luetaan myös sillä pelillä.

        Sinäpä sen sanoit! Näin asia on kun rupee tarkemmin tutkimaan! No tuota pistän pahemman kysymyksen: pystyykös sitä koodia mitenkään muuttamaan ilman, että peli menee paskaks? :)


      • 246247 kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit! Näin asia on kun rupee tarkemmin tutkimaan! No tuota pistän pahemman kysymyksen: pystyykös sitä koodia mitenkään muuttamaan ilman, että peli menee paskaks? :)

        Peli kohtaista. Jos pelin lähdekoodit löytyy niin siitähän sen voi tutkia miten se tieto tallennetaan. Muuten pitää harrasta reverse engineeringiä ja tutkia vaikka heksaeditorilla mitä muutoksia tulee.

        Tietysti se tieto voi olla tarkoituksella piilossa ja ajettu jonkun salauksen läpi ja jos pelin lähdekoodia ei ole saatavilla niin homma on käytännössä mahdotonta.


      • 135135
        M-Kar kirjoitti:

        Peli kohtaista. Jos pelin lähdekoodit löytyy niin siitähän sen voi tutkia miten se tieto tallennetaan. Muuten pitää harrasta reverse engineeringiä ja tutkia vaikka heksaeditorilla mitä muutoksia tulee.

        Tietysti se tieto voi olla tarkoituksella piilossa ja ajettu jonkun salauksen läpi ja jos pelin lähdekoodia ei ole saatavilla niin homma on käytännössä mahdotonta.

        Nyt sitten pitäis opetella koodikieliä ja ohjelmien käyttämistä xD Taitaa jäädä minun kohalta tähän...


      • 2624624624624
        135135 kirjoitti:

        Nyt sitten pitäis opetella koodikieliä ja ohjelmien käyttämistä xD Taitaa jäädä minun kohalta tähän...

        Kyllä tuosta idioottikin (minä alottaja) selvää ottaa :) Käytän winhexiä. Sitä en kyllä tajua, että voiko tuolla editorilla kirjottaa ihan tavallisia kirjaimia noiden 00-FF merkkien avulla sinne tiedostoon, vai onko sillä jotain erityissääntöjä? Siis voiko sinne pistää vaikka merkin A, joka ilmestys sitten sinne peliin jonnekin? Mistä tietää, minne se ilmestyy? Oisko jotain hyvää sivua, jossa neuvottas tuota sillä tavalla, että ymmärtäs?


      • 262464624845684
        2624624624624 kirjoitti:

        Kyllä tuosta idioottikin (minä alottaja) selvää ottaa :) Käytän winhexiä. Sitä en kyllä tajua, että voiko tuolla editorilla kirjottaa ihan tavallisia kirjaimia noiden 00-FF merkkien avulla sinne tiedostoon, vai onko sillä jotain erityissääntöjä? Siis voiko sinne pistää vaikka merkin A, joka ilmestys sitten sinne peliin jonnekin? Mistä tietää, minne se ilmestyy? Oisko jotain hyvää sivua, jossa neuvottas tuota sillä tavalla, että ymmärtäs?

        Siis ekassa pystylokerossa on Offsetit, toisessa 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F, ja kolmannessa sitä sotkuista tekstiä. Miten pystyn analysoimaan, mitä kolmannessa lokerossa lukee?


      • 2446
        262464624845684 kirjoitti:

        Siis ekassa pystylokerossa on Offsetit, toisessa 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F, ja kolmannessa sitä sotkuista tekstiä. Miten pystyn analysoimaan, mitä kolmannessa lokerossa lukee?

        Mistä muuten sen lähdekoodin pitäis löytyä, jos se löytyy?


      • 13535
        2446 kirjoitti:

        Mistä muuten sen lähdekoodin pitäis löytyä, jos se löytyy?

        Tuolla oli joku teksti, jossa luki Ogg Vorbis library ja siinä oli jotain source codesta, mutta ei mitään merkittävää tietoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe