Yksi miespuolinen, hieman alle 60-vuotias vanha tuttavani, joka oli erittäin hyvä nuoruudenkaverini, ja jonka kanssa pidimme yhteyttä pitkän tauon jälkeen. Tällä välillä kaveri, vaikka muuten oli oma itsensä, oli alkoholisoitunut ja nykyään sairauseläkkeellä. Joskus tapasimme viime vuosina ja aina meillä oli hyvät välit, joskin kaveri olisi halunnut vipata minulta pikkuisen rahaa olueen ym. Vuosi sitten hän sai häädön asunnostaan, jonka jälkeen soittelimme muutaman kerran. Kaveri oli ilmeisesti päässyt asumaan jonkin, niinikään alkoholisoituneen naishenkilön luokse. Meidän piti tavatakin, jota yritimme sopia, mutta joka jäi tekemättä. Kaverin puheissa aloi olla luovuttamisen makua, ja yritin rohkaista häntä. Viime keväänä kun yritin soitella hänelle, puhelin oli ensin aina kiinni, ja sitten ilmoitti, että kyseinen numero ei ole käytössä jonka jälkeen en ole kuullut hänestä mitään. Numerohakupalvelussa on hänen vanha osoittensa ja puhelinnumeronsa, jotka eivät ole enää voimassa. Mistä voisin kysellä hänestä? Poliisilta, mistä sieltä? Maistraatista, kirkkoherranvirastosta? Olisi hyvä tietää, että onko edes hengissä. Huolissani olen ollut, vaikka tiedän, että en voi häntä juuri auttaa, koska oman tiensä on valinnut. Sääli hienoa miestä, jonka elämä lähti jo nuorena menemään alamäkeä. Kaverin faija hukkui, kun oli pikkupoika, äiti oli lähes kuuro, jota kiusattiin, kaveri yritti olla naimisissa, lapsi oli kehitysvammainen, vaimo lähti törkeästi toisne miehen matkaan jne jne.
Vanha tuttava kadonnut, mistä kysellä?
3
690
Vastaukset
- ----
Iha hiton paljo jos kertoisit tyypin nimen?
Lasse. Helsingin Vuosaaressa asunut viimeksi, pitkään, suunnilleen koko ikänsä. Tumma kihara tukka, partaa. Viimeksi kun soiteltiin sanoi, että olisi ajanut kaljuksi päälakensa. Tuossa ylempänä oli sen verran privaattijuttua, etten mielelläni koko nimeä kertoisi tässä. Tarkoitus oli tässä kysellä, että minkälaisilta viranomaislta tällaisia kyselyitä tehdään. Eli jos kaveri vain viettelee yksinäistö elämää kuppia ottaen, en voi ilmoittaa häntä kadonneeksi, koska en ole lähiomainen eikä minulla ole häneen mitään holhoamisvelvollisuutta. Jos menen poliisiasemalle, sanovatko, etteivät ole osoitetoimisto?
- 66543
PenaL kirjoitti:
Lasse. Helsingin Vuosaaressa asunut viimeksi, pitkään, suunnilleen koko ikänsä. Tumma kihara tukka, partaa. Viimeksi kun soiteltiin sanoi, että olisi ajanut kaljuksi päälakensa. Tuossa ylempänä oli sen verran privaattijuttua, etten mielelläni koko nimeä kertoisi tässä. Tarkoitus oli tässä kysellä, että minkälaisilta viranomaislta tällaisia kyselyitä tehdään. Eli jos kaveri vain viettelee yksinäistö elämää kuppia ottaen, en voi ilmoittaa häntä kadonneeksi, koska en ole lähiomainen eikä minulla ole häneen mitään holhoamisvelvollisuutta. Jos menen poliisiasemalle, sanovatko, etteivät ole osoitetoimisto?
Kokeile VRK:n osoitepalvelua:
http://www.vrk.fi/vrk/home.nsf/pages/C042B908B66FB566C22571FB0027DAAC?opendocument
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453