alkuraskaus ja kahvi

kmmm

Onko runsaasta kahvinjuonnista (noin 3 mukia/ päivä) haittaa alkuraskaudessa ennenkuin kuukautiset myöhässä?

10

4581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+20

      Sikiöllä ja äidillä on yhteinen verenkierto n rv6 lähtien.. Eli siis voit vaikka vetää kunnon perseetkin, tuskinpa se siihen raskauteen vaikuttaa mítenkään jos menkkojenkaan ei pitäisi vielä edes alkaa!! Itse ainakin olen elänyt ihan normaalisti siihen asti kunnes se plussa on siinä testissä! Ja raskauden aikana saa juoda kahvia! Määrä on n 3,5 desiä, eli n. 3 kupillista kahvia! Riippuu tosin millaisesta sangosta sitä juot...

      • Nurse33

        äidillä EI ole missään vaiheessa raskautta yhteistä verenkiertoa!!! Ihan perustietoa.,


      • 19+19
        Nurse33 kirjoitti:

        äidillä EI ole missään vaiheessa raskautta yhteistä verenkiertoa!!! Ihan perustietoa.,

        Tällä verenkierto jutulla nyt tarkoitin lähinnä sitä että kun n. 6 viikolla istukka alkaa toimia niin sen kautta siirtyy äidin "nauttimista" aineista jne. niitä aineita sinne sikiön verenkiertoon!!! Totta on että verenkierto ei missään vaiheessa ole yhteinen äidillä ja lapsella mutta istukan kautta kaikki paska mitä äiti vetää siirtyy myös sikiön verenkiertoon!! :)


    • '''''''''

      Lisää niitä aivan alkuraskauden keskenmenoja. Mutta ei se kehitystä haittaa.

      Mä yritän raskautua ja olen jo vähentänyt kahvinjuontia. Kannattaa asteittain vähentää hyvissä ajoin. Voi tulla sellainen pahoinvointi raskauduttua, että se kahvi ei mene lainkaan alas ja sitten tulee tosi rajut vieroitusoireet. Mulle kävi näin viime raskaudessa. Tuli monen päivän yrjömigreeni. Nyt yritän välttää. Juon aamulla yhden kupin kahvia ja iltapäivällä teetä. Yöunet ovat ainakin parantuneetjos ei muuta.

      • No ei..

        todellakaan lisää! Eikä se kahvin juonti muutenkaan ole niin kupillisen päälle raskauden aikana kunhan ei ylenmäärin juo päivittäin.


      • ^^^^

      • Joojoo..
        ^^^^ kirjoitti:

        Voi kuule, kyllä se lisää, siitä on monta tutkimusta tehty. http://www.tiede.fi/uutiset/3136/pienikin_maara_kofeiinia_lisaa_keskenmenoja
        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Yhdysvaltalaistutkimus Kofeiini lisää keskenmenon riskiä/1135233439943

        kofeiini myös estää raskautumista koska aiheuttaa nestehukkaa.

        ja kännykkä aiheuttaa syöpää jne. Ei ihan kaikkea kannata ottaa ihan niin tosissaan mitä netistä löytää.

        Kyllä narkkikset ja alkoholistitkin saa terveitä lapsia, että kyllä se kahvi on aika pieni paha.


    • ..

      join koko raskauden aivan normaalisti kahvia.. ja poika 4kk, terve.

      • geikfrt

        Minä join lähes koko raskauteni ajan, siis jonnekkin viikolle 35 asti varmaan 7 isoa mukillista kahvia päivässä! En ollut koskaan edes kuullut mistään rajoituksesta, ja kun rupesin itse miettimään kofeiinia ja sen vaikutuksia, kysyin neuvolasta että miten on. Terveydenhoitaja sanoi että voin juoda kahvia ihan niin paljon kuin ikinä haluan, koska verenpaineeni oli niin hyvä! Samaa sanoi kun kysyin salmiakista. Sitten tulin lukemaan tätä palstaa ja törmäsin ensimmäistä kertaa siihen että kahvia saa juoda vain 3,5dl! Kun ei sitä lukenut myöskään siinä lapussa missä piti lukea kaikki rajoitukset... Kai se riippuu sit neuvolasta ja työntekijästä... No, pääasia on että tyttö on terve! :)


      • Anonyymi

        4kk ikäisestä ei vielä voi sanoa, onko terve. Mitä sitten ”terve” edes tarkoittaakaan. Monet keskushermostoon vaikuttavien aineiden vaikutukset näkyvät vasta myöhemmin, esim. ylivilkkautena, korostuneena ahdistuksena tai muina käyttäytymisen säätelyn haasteina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe