mitä fisuja??

200l omistaja

minulla 227l akvaario jossa oli ennen kilpikonna se on nyt täytetty pohjana on hiekkaa se haettiin merestä ja siinä tuli matoja (laakamatoja?). Haen perjantaina kaloja kokkolan petshop liikkeestä en tiedä mitä pitäisi voisiko joku neuvoa minua! olen ajatellut siirtää kiilakyljet (6kpl) pienemmästä akvasta(50l) isoon ja niiden seuraksi ajattelin ....?
2xlehtikalaa
4xkiilakylkeä
1xparttis
3xtäplä.-kirjomonnis
pienestä ajattelin siirtää myös 2xtäplä.-kirjomonnista? isoon! sinne jäisi vain neontetran mitä niiden seuraksi
Ison mitat: leveys:45cm korkeus:45cm pituus:111cm. faunattaressa luki et lehtis tarvii min.200l

5

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 200l omistaja

odotan vastauksia mahdollisimman nopeasti

• hoitsukki

Lehtikalat tarvitsee vähintään 50 senttiä korkean akvaarioon ja sinulla on 45 senttiä ja vuosikausia suositus on ollut 250 litraa, eli eivät sovi sinulle. Ota jotain muuta tilalle, esim. avainkirjoahvenia ? Ja monniset on parvikaloja, vähintää 6 kipaletta, tuohon menisi useampikin kyllä.

• Laakamadot on niitä vaarattomampia salamatkustajia siinä hiekassa, pahimmillaan sen mukana on tullut bakteereja, jotka sairastuttaa kaikki tulevat kalat. Hiekka olisi pitänyt kuumentaa ennen akvaan laittoa.
      Millaiset vesiarvot akvassa on? Sen mukaan on helpompi suositella kalalajeja.
      Lehtikalat on ainakin liian isoja sun akvaan, kuten jo kerrottiinkin.
      Kiilakylkiä kannattaa ostaa kunnon parvi, vaikka 15 yksilöä lisää. Monniset tykkää myös isommasta parvesta (esim. 10 yksilöä).
      Montako neonia sulla on? Niiden parviminimihän on 6 yksilöä. Mä siirtäisin kyllä nekin tonne isoon ja ottaisin kunnon parven niitäkin.
      Pääkalaksi tuohon isompaan mahtuu vaikka jokin rihmakala, tai kääpiöahvenpari.

• 200l omistaja

okeip. no jos kuitenkin jätän nuo neontetrat kun ne on hienoja niitä on 6 kpl. eli jos otan rihmakaloja 1u 2n
        ja no kalt tullee huomenna kiitos neuvosta kiitooossss!!Q!

• 200l omistaja
        200l omistaja kirjoitti:

okeip. no jos kuitenkin jätän nuo neontetrat kun ne on hienoja niitä on 6 kpl. eli jos otan rihmakaloja 1u 2n
        ja no kalt tullee huomenna kiitos neuvosta kiitooossss!!Q!

niin siis jos teen näin nekut jää pieneen kiilat menee isoon siirrän 2x monniset isoon ne sai eilen munia ne varmaan kuoriutuu lähipäivinä. kannataako ne poikaset siirtää isoon vai jätänkö ne kasvaan pieneen (munat tällä hetkellä poikasakvassa,? Ja vesi arvoja en tiiä vien veden samalla sinne kun ostan kalat tippatestit oli vähän oudot niistä en saanut selvyyttä :( minä en ole tekniikanihmelapsi.
        voiko rihmiksii laittaa 2 natua ja 1 urkki ?? vastauksii äkkiiiiiii-i ....???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      21
      3498
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      83
      1732
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      82
      1198
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      156
      1152
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      48
      989
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      52
      967
    7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      180
      916
    8. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      902
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      856
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      139
      795
    Aihe