Miksei kirkko hyväksy ja yhdistä jos homoperhe on tehnyt Jumalan kanssa sopimuksen, josta liiton merkkinä on sateenkaari. Merkki Jumalan ja ihmisen välisestä sopimuksesta ettei Jumala heitä tuhoaisi?
Sateenkaari
12
485
Vastaukset
- HP
Tuo sateenkaari on tosi kaunis vertaus. Kiitos siitä! Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Siunausta sinulle!
- Hei hei hihhulit
Tässä hyvä esimerkki kuinka raamatun sanaa sateenkaari käytetään räikeästi väärin.
Raamatussa sateenkaari oli merkkinä siitä, ettei Jumala tuhoaisi kaikkea elävää vedenpaisumuksella kuten voitte lukea 1 Moos. 8:14-16.
Todellinen irvikuva uskonnollisuuden harjoittamisessa on homojen "Sateenkaari"-messut, jolla loukataan todellista Pelastajaa sekä Vapahtajaa."Raamatussa sateenkaari oli merkkinä siitä, ettei Jumala tuhoaisi kaikkea elävää vedenpaisumuksella"
Sehän on siis merkkinä siitä, ettei jumala tuhoaisi UUDELLEEN lähes kaikkea elollista maapallolta.
No, satuahan se ensimäinen kertakin oli.
Hei!
En ihan tiedä millä tavalla tarkoitat Jumalan antaneen sateenkaaren homoperheelle, mutta vastaan tuohon hyväksymisasiaan.
Kirkossa päätöksenteko on hidasta. Vielä hitaampaa kuin yhteiskunnassa, eikä sielläkään lakeja ihan viikossa laadita.
Kirkossa päätetään asioista kirkolliskokouksessa, johon edustajat valitaan vaalilla. Kirkolliskokousvaalissa äänestävät papit ja seurakuntien luottamushenkilöt, jotka puolestaan valitaan seurakuntavaaleissa (ihan kohta, marraskuussa). Jos srkvaalien äänestysprosentti on vaikka 4, on turha odottaa, että valtuustoissa istuisi enemmistön mielen mukaisia edustajia.
Siispä kaikki äänestämään ja vaikuttamaan kirkon sisällä!
Maria S. - pappi- vuosia.vaan
papilta täysin poliittinen vastaus.
Mitä jos kaikki papit hakisittekin eduskuntaan. Teiltä tuo politiikka tuntuu luontuvan. Tai no siis tämä liibelaarimpi aines. Tai vaikka kunnanvaltuustoon aluksi.
Jättäisitte sitten papin hommat niille, jotka nyt vielä hoitelee ne pappien tavoin.
Sateenkaari homojen mainoksissa nyt tuskin viittaa mihinkään Jumalan liittoihin.
Parisuhteensa rekisteröineille on nyt rukoushetki. Nimenomaan siis parisuhteessa eläville homoseksuaaleille. Tämä osoittaa kirkon hyväksynnän. Asiassa edetään pienin askelin hitaasti, kuten monessa muussakin asiassa kirkossa, mutta ymmärtäväisempään suuntaan olla menossa. :)
Siunauksin
pappi SonjaAnnettu vastauksia, Jumalan ja Lutherinkin esittämistä käskyistä. Vastaat varmaan pian. Tästä aiheesta sen verran, että jos kirkko "osoistta hyväksyntää asiassa", - Raamatussa ilmoitettu Jumala ei kuitenkaan ole sanassaan samaa mieltä tämä "maailmanajan menon mukaan" orjentoutuvan "kansandemokraattisen" (Laodikean) kirkon kanssa.
- risa rammari
Onko papin auktoriteetti kirkko vai Jumala? Ymmärrän, että työnantajaa on kumarrettava ettei työt lopu, mutta siinä tuo papin viran hoidon vastuu onkin kinkkinen. Epäilen, että kirkkomme tulee yhä enemmän tekemään päätöksiä maailman hyväksi ja sivuuttaa Jumalan ja koska raha on tärkeää työntekijällekin voimme ihan rehellisesti puhua leipäpapeista.
risa rammari kirjoitti:
Onko papin auktoriteetti kirkko vai Jumala? Ymmärrän, että työnantajaa on kumarrettava ettei työt lopu, mutta siinä tuo papin viran hoidon vastuu onkin kinkkinen. Epäilen, että kirkkomme tulee yhä enemmän tekemään päätöksiä maailman hyväksi ja sivuuttaa Jumalan ja koska raha on tärkeää työntekijällekin voimme ihan rehellisesti puhua leipäpapeista.
Minä en maallista työnantajaa kumartele. Teen työtä Jumalan seurakunnan parhaaksi niin hyvin kuin suinkin pystyn ja rukoilen, että työlläni olisi siunausta.
Oletteko siis sitä mieltä, ettei Jumalamme hyväksy ihmisiä, jotka hän on luonut? Eikö Hän rakastakaan kaikkia? Pitäisikö kirkon siis toimia jossain muualla kuin maailmassa? Siinä tapauksessa palvellen ketä? Minä palvelen Kristuksen kirkkoa, seurakuntalaisia, jotka elävät tässä maailmassa, kaikessa sen kauneudessa ja kauheudessa.
Voisitte jo lopettaa rahasta puhumisen. Minä teen tätä työtä täysin muista syistä kuin rahasta. Kirkon viroissa ei kukaan rikastu. Piispoilla on hyvät palkat, mutta nekin häviävät bisnesmiesten ja -naisten palkoille.
pappi Sonja- sivusta seuraaja
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Minä en maallista työnantajaa kumartele. Teen työtä Jumalan seurakunnan parhaaksi niin hyvin kuin suinkin pystyn ja rukoilen, että työlläni olisi siunausta.
Oletteko siis sitä mieltä, ettei Jumalamme hyväksy ihmisiä, jotka hän on luonut? Eikö Hän rakastakaan kaikkia? Pitäisikö kirkon siis toimia jossain muualla kuin maailmassa? Siinä tapauksessa palvellen ketä? Minä palvelen Kristuksen kirkkoa, seurakuntalaisia, jotka elävät tässä maailmassa, kaikessa sen kauneudessa ja kauheudessa.
Voisitte jo lopettaa rahasta puhumisen. Minä teen tätä työtä täysin muista syistä kuin rahasta. Kirkon viroissa ei kukaan rikastu. Piispoilla on hyvät palkat, mutta nekin häviävät bisnesmiesten ja -naisten palkoille.
pappi SonjaKari Mäkinen ilmoitti ennen valintaansa hyväksyvänsä homot ja homoliitot. Ehkäpä siksi juuri tuli valituksi. Noh, mutta kun Päivi avasi KD:n puheenjohtajana sanaisen arkkunsa homoja vastaan,ja eroajia tuli ja Kari kutsuttiin TV:n rauhoittelemaan kiukkuisia eroajia niin yllätys, Kari ei voinut kuin levitellä käsiään avuttomana, ja sanoa ettei hän voi mitään millekkään tehdä, kun on vain yksi ihminen.
Nih. Ei voinut Kari kertoa sitä ennen vaaleja. Että ei hän pysty mitään päättämään, vaan että homofoobikot päättävät.
Mutta luksusasunto kyllä kelpasi. Tyypillistä kirkontouhua. - Kössönöm
sivusta seuraaja kirjoitti:
Kari Mäkinen ilmoitti ennen valintaansa hyväksyvänsä homot ja homoliitot. Ehkäpä siksi juuri tuli valituksi. Noh, mutta kun Päivi avasi KD:n puheenjohtajana sanaisen arkkunsa homoja vastaan,ja eroajia tuli ja Kari kutsuttiin TV:n rauhoittelemaan kiukkuisia eroajia niin yllätys, Kari ei voinut kuin levitellä käsiään avuttomana, ja sanoa ettei hän voi mitään millekkään tehdä, kun on vain yksi ihminen.
Nih. Ei voinut Kari kertoa sitä ennen vaaleja. Että ei hän pysty mitään päättämään, vaan että homofoobikot päättävät.
Mutta luksusasunto kyllä kelpasi. Tyypillistä kirkontouhua.Kovasti muuttui puheet vaalien jälkeen.
- risa rammari
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
pappi SonjaJuuri niin, olenko sitä mieltä, ettei Jumala hyväksy ihmisiä jne, eikö hän rakastakaan kaikkia? Hyvä pappi kysyn vaan, että onko tullut luettua Raamattua. Kysymys ei ole kaikkien rakastamisesta vaan synnistä. Ain niin, mutta siitähän ei saa kirkossa puhua! Tiedän, olen ollut kirkon luottamustehtävissä ja nähnyt sen miten Raamattu vesitetään! Jumala rakastaa luotujaan, kyllä! Mutta syntiä hän vihaa. Eli kaikki ei ole ihmiselle suotavaa, siis syntiä tulee meidän varoa tekemestä ja kun teemme niin todella katua ja tehdä parannus. Kirkon tehtävä ei ole ymmärtää maailmaa, kuten tämän hetken ilmiöt ja trendit. Tarkoitan muunmuassa homouden siunaamista. On vain hirvittävää, että täällä jonain pelastavana pappina puuhaa henkilö joka autaallisesti antaa ihmisten ymmärtää, että siitä vaan, kyllä kirkko ymmärryksellä tulee perästä. Kirkon tehtävä ei ole ensisijaisesti palvella ihmistä vaan Jeesusta. Kun kunnioitus Jumalaa ja hänen Sanaansa säilyy, voi kirkko myös terveenä huolehtia ihmisistä. Se on Jumalan tahtokin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?144662Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3614054Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223630Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja373530Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122821- 2812467
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3231910- 1001852
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi481566Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111203