Kuhmoisten Sanomat kehittyneet

lehenlukija

Huimasti, kiitos suurelta osin kuuluu päätoimittaja Vesa Koivulle.
Nykyisin lehdessä on haastatteluja tavallisista ihmisistä esim 80v. ym. kirjoitukset ovat erittäin tärkeitä heille joita haastatellaan paikalliseen lehteen. Milenkiintoista on havaita kuinka hyvin oleellisen "elämänkerran" Koivu on nyhtänyt, vaikeaselkoisesta jo hiukan demontoituneesta 80 vuotiaasta sukulaisestani.

Oli eritäin mielenkiintoista lukea kalastajien Juhani Käävän ja hänen poikansa pitkään jatkuneista ja maailman toiselle puolelle saakka suuntautuneista merimies matkoista.

Minulla oli vain sellainen väärä olettamus, että Juhani ja (Jorma?) Kääpä olisivat olleet vain makeanveden miehiä.
Vaikka Vihtori k'ääpä ei löytänyt Laatokan veroista, niin olihan Päijänne jotakin.

Mukava, että aina ei tarvita ministeriä etusivulle. Riittää paikallisetkin, ja K-kaupan Pirkkapiratti ja silakkamainokset ovat nyt siellä takasivulla, mihin ne kuuluvatkin.
Ikävä, että Armi ja Untamo, on lykätty syrjään. Narsistit ovat eniten turkulla aina etusivulle, kuviin ja haastateluihin.
Mutta lukijoille ja ympäristölle ovat pitemmänpäälle melko tympeitä.
Vesa Koiuvulla on tasoa ja ennakkoluulottomuutta. Yläasteen Tet-oppilaat ja lukiolaiset toimittajan työssä. Tosi hienoa. Kuhmoisten Sanomista en luovu.

6

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuhma-Manta

      Kuhmoisen Sanomat on pikemminkin ainekirjoituskokoelma kuin toimitettu lehti. Tuoreimmassa numerossa Koivu valittaa vuolassanaisesti kun toimittajat eivät ehdi joka paikkaan. Niinhän se on muissakin medioissa. On tehtävä valintoja ja karsittava joutavuudet, mutta KuSan valinnat ovat joskus vähintään omituisia. Voisi kysyä mikseivät viivyttely LW-teknologiassa ja onnettomat saavutukset Hiilineutraali kunta -hankkeessa ole saaneet palstatilaa?
      Mutta jos sukulaisen elämäkerrat kelpaavat niin mikäs siinä...

      • Että hiilineutraali

        Vaikutat tosi pätevältä!

        Omalla nimellä rohkeasti esille. Kukaties levikki siitä Sinun myötä kasvaa.

        Eipä liene tosiaan Kuhmoisten osalta paljoa hiilijalanjäljen minimointitalkoista paljoa kertomista.
        Kirjoitukselle naurais naurismaanaidatkin.
        Vesiperä on suuri häpeä.
        Aina aivan kaikkien lukijoiden mielen mukasesti ole palstatilaa käytetty.
        Minun mieleni mukaan on toimittu. Tilasin lahjaksi KS nyt kolemelle tuttavalleni jotka viettää vaapaa-aikaa Kuhmoisissa.


      • surasanomaa

        Teidät lehti on nyt hylännyt aivan tunteettomasti. Yrittäkää olla kovasti esillä jos vaikka satuisitte Vesa Koivun kuvaan ihan vahingossa. Ja taas kuva sanomiin. "arja koriseva" on pettynyt myös. Arja horiseva on
        käynny kovast esiintymäs eikä Koivu ollu moksisikaan. No en miekään olis olt.


      • narsistien vihaaja

        etää pääset lehteen. kirjoita joku tarina mielenkiintoisesta elämästäsi.

        Sinun on päästävä kuvaan ja koko aukeman juttu. etusivulle. Kaik muu onnii joutavata.

        Metsästyksen Jumala Untamo ja hänen koiransa Vakkuli-Munakas ei enää ketään kiinostaa.


    • J0nnu

      Juhani ja Jorma ovat kalastaneet vain makeilla vesillä. Vihtori ei kalastanut laatokalla vaan suomenlahdella. T: suvun nuorin kalastaja

    • Paavonpoikamatti

      Käävät olivat isäni tuttuja, olin isäni kanssa joskus 60 luvulla Kuhmoisissa heidän vieraana. Olin silloin niin nuori etten paljoakaan muista siitä.
      Olimme heidän saaressa noin viikon verran.
      Vikin, Jussin ja hänen vaimonsa muistan, sekä Jussin pojat. Päijänteellä olen ollut enemmänkin moottoripyörällä kiertäen, mutta on se purjehdittu monesti päästä päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe