APUA!!KOKEMUSTA???

ida.mi

Oon 17 vuotias.. en ole käynyt lääkärillä asialla, oikeastaan hieman vältellytkin sitä mutta kestänyt oireet jo pari vuotta joten olen tässä alkanut miettimään että on jotain vakavempaa kysymyksessä... minulla on aina ollut vähän masennusta, todettu jo 7 - luokalla ylä-asteella, jolloin olinkin stressinhallintaryhmässä.. mutta kuitenkin, masennus pahentunut, ja olen nykyään aika masentunut.. minulla esiintyy myös hengenashdistusta, välillä kun kävelen ylämäkeä alkaa ahdistaa hengittäessä, välillä en saa happea kunnolla, ja joskus kun nukun herään siihen kun huomaan etten hengitä. poikaystäväni huomannut saman.. Olen myös jatkuvasti väsynyt olen sitten nukkunut paljon tai vähän.. SITTEN minulla on ajoittain Todella kova migreeni.. se on otsan yläpuolella ja ohimoiden kohdalla oleva Kova kipu.. silloin voi joskus silmissä sumentua, aina silloin huimaa ja pyörryttää, välillä ei pysty edes seisomaan kun tuntuu että pyörtyy.. Huimausta myös joskus vaikka ei olisi migreeniä.. kenelläkään samanlaista kokemusta?????? mikä tämä voisi olla???? huomenna varaan lääkärille ajan saas nähdä mitä ne siellä sanoo.. varmaan vaa että ulkoilua enemmän.. -.-

3

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monioireilu...

      Eihän lääkäriin kannattaisi mennäkään, jos tietäisi mitä siellä VARMAAN VAA SANOTAAN!
      Ei ole kokemusta ihan vastaavista jutuista, migreenitaipumus on vähäisin näköoirein, hengenahdistusta sekä astman että sydämen takia on koettu ja ne on hoidettu.

      Sinulla on migreeni, hengenahdistusta, jonka kuvailet minkälaisessa tilanteessa aina tai toisinaan. Jaksatko juosta d, tms. liikunnallista haittaa. Lisäksi yöllinen ahdistus; jos hengitys on vinkuvaa ja yskit, se voisi viitata astmaan tuon hengästymisen kanssa, tai uniapneaan, koska sinulla on väsymystä, eli nukut huonosti ja pinnallisesti.

      Kerrot tietysti kaikki mainitsemasi oireet, jos vaan saat suunvuoron.

      Viimeiseksi kerrot masennuksestasi, sitä sinulla tuskin sentään on ollut AINA, siis syntymästä lähtien. Kerrot myös, jos se EDELLÄMAINITUISTA oireistasi johtuen on nyt alkanut vaivata enemmän. Koska epätietoisuus on rasittavaa.

      Tsemppiä lääkärikäynnille! Kerro miten kävi positiivista/negatiivista

      • ida.mi

        Joo, juttelin tänään lääkärin kanssa ja hän veikkasi että astma ei oo kyseessä kun ei oo ollu yskimistä. anto mulle ajan VASTA joulukuun 12. päivä, kun ei ollut aikasemmin, ellei tilanne ole kriittinen. Kun juoksen, tietenkin hengästyn, mutta ei tule silloin hengenahdistusta. Se on melkein lähestulkoon jokapäivästä, makuuasennossa todella huono hengittää, joten yöllä joskus vaikeuksia nukkua. Lääkäri kyseli onko ollut koskaan paniikkikohtausta, ja joo on kyllä ollut, mutta silti ei katsota asiaa kriittiseksi, vaikka mielestäni pitäisi koska jos on päivittäin todella vaikeaa hengittää, tuo migreeni. ei auta miranax, burana, panadol, ei edes vahvemmat.


      • paha astma
        ida.mi kirjoitti:

        Joo, juttelin tänään lääkärin kanssa ja hän veikkasi että astma ei oo kyseessä kun ei oo ollu yskimistä. anto mulle ajan VASTA joulukuun 12. päivä, kun ei ollut aikasemmin, ellei tilanne ole kriittinen. Kun juoksen, tietenkin hengästyn, mutta ei tule silloin hengenahdistusta. Se on melkein lähestulkoon jokapäivästä, makuuasennossa todella huono hengittää, joten yöllä joskus vaikeuksia nukkua. Lääkäri kyseli onko ollut koskaan paniikkikohtausta, ja joo on kyllä ollut, mutta silti ei katsota asiaa kriittiseksi, vaikka mielestäni pitäisi koska jos on päivittäin todella vaikeaa hengittää, tuo migreeni. ei auta miranax, burana, panadol, ei edes vahvemmat.

        keuhkolääkäri, jonka kanssa sitten juttelet enemmän.. saattaa olla, että syykin selviää ihan tutkimuksin, eikä arvaten. Paniikkia nyt tarjotaan jokaiselle ja jos se ei osu niin mielialalääkkeitä. Ehdottomasti keuhkolääkäri, jos on vaikea hengittää ja erityisesti ei edes pysty nukkumaan sen takia kunnolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe