PAASTO

Oletteko kokeilleet paastoa sieni-infektion taltuttamiseksi.

Kokemuksia ja aatoksia tähän.

10

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sattumoisin olin koko eilisen päivän syömättä enkä ole syönyt vielä tänäänkään mitään.

      Ei tämä tämmöinen mistään pidemmästä paastosta käy, mutta voi olla kenraaliharjoitusta ensi kevättä varten.

      • Tuli sitten tankattua taas ja molemmat poskiontelot ovat "hengissä" jälleen, vasemman lisäksi myös oikea ja nenän välissäkin tuntuu.


      • sanasinko kirjoitti:

        Tuli sitten tankattua taas ja molemmat poskiontelot ovat "hengissä" jälleen, vasemman lisäksi myös oikea ja nenän välissäkin tuntuu.

        Söin jälkiuunileipää, jonka päällä juoksevaa Beceliä, makkaraa ja juustoa, ja sitten pari paksua suklaapiparia ja kahdeksan marsipaanipalaa kahvin kera. Greippituoremehu ainoaa oikeansorttista joukossa ja siinäkin sokeria. Muttei ole edes voimia noudattaa mitään oikeaoppista ruokavaliota nyt. Pitäisi saada kerättyä voimia niin paljon, että voisi ottaa poravasaran käteen ja alkaa laittaa paikkoja kuntoon. Se oli tavoitteena jo viime jouluksi, mutta koulun kiusan takia aikataulu meni uusiksi ja ollaan vuoden jäljessä. Poika ei poravasaraa uskalla käyttää, jää mun hommaksi ja pitäisi olla vähän poweria. Vaarallista, jos liian heiveröisenä ote lipsuu.


    • suklaa ei maistu

      Paleli oli huono olo, sitten rupesi tukka lähtemään, kuukautiset meni sekaisin ja kynsiin tuli kuoppia ja vakoja. EN ole vieläkään toipunut. :(

      • Paastositko pitkäänkin, kun noin kävi?

        Paasto on aika raju juttu elimistölle vähänkin pidempänä ja suunniteltava tarkkaan.

        Lyhyet päivän ja puolen päivän paastot ovat taas melko helppo nakki. Oma poskeni on paljon mukavampi aina, kun olen muutamankin tunnin syömättä - huomasin taas, kun vatsani kurnii ja ajattelin juuri mennä syömään.


      • sanasinko kirjoitti:

        Paastositko pitkäänkin, kun noin kävi?

        Paasto on aika raju juttu elimistölle vähänkin pidempänä ja suunniteltava tarkkaan.

        Lyhyet päivän ja puolen päivän paastot ovat taas melko helppo nakki. Oma poskeni on paljon mukavampi aina, kun olen muutamankin tunnin syömättä - huomasin taas, kun vatsani kurnii ja ajattelin juuri mennä syömään.

        "Oma poskeni on paljon mukavampi aina, kun olen muutamankin tunnin syömättä - huomasin taas, kun vatsani kurnii ja ajattelin juuri mennä syömään."

        - Eipä tarvinnut olla kummoisempi ennustajaeukko... Nyt sitten pää särkee taas, ja särky on siirtynyt posken lisäksi enemmän myös otsaan, jossa vasemmallekin on tullut joku kipupiste.

        Hinta syömisestä: särkyä... Mutta yritän keskittyä muihin asioihin. Seuraan tässä ohessa TV7:n nettilähetystä, jossa James Jordan puhuu. Näin Jamesin luonnossakin viime sunnuntaina Kallion kirkossa ja tiistaina tuolla TV7:ssä, jossa kävin ensi kertaa. Symppis ihminen niin kuin vaimonsakin.


      • .....

        ja vaoista. Itselleni sellaisia tuli vasta homealtistuneena. Liittyykö kynsien vaot ja kuopat mihin ongelmaan?


      • sanasinko kirjoitti:

        "Oma poskeni on paljon mukavampi aina, kun olen muutamankin tunnin syömättä - huomasin taas, kun vatsani kurnii ja ajattelin juuri mennä syömään."

        - Eipä tarvinnut olla kummoisempi ennustajaeukko... Nyt sitten pää särkee taas, ja särky on siirtynyt posken lisäksi enemmän myös otsaan, jossa vasemmallekin on tullut joku kipupiste.

        Hinta syömisestä: särkyä... Mutta yritän keskittyä muihin asioihin. Seuraan tässä ohessa TV7:n nettilähetystä, jossa James Jordan puhuu. Näin Jamesin luonnossakin viime sunnuntaina Kallion kirkossa ja tiistaina tuolla TV7:ssä, jossa kävin ensi kertaa. Symppis ihminen niin kuin vaimonsakin.

        "Hinta syömisestä: särkyä..."

        - Onpa vaan kolkkoa särkyä, ja menin syömään vielä uudestaan. Otin äsken Nasonexiakin, jos auttaisi.

        Särkylääkkeitä en viitsisi käyttää, mutta kaikki poskiontelot ovat kipeät. Kliffaa hei...


      • sanasinko kirjoitti:

        "Hinta syömisestä: särkyä..."

        - Onpa vaan kolkkoa särkyä, ja menin syömään vielä uudestaan. Otin äsken Nasonexiakin, jos auttaisi.

        Särkylääkkeitä en viitsisi käyttää, mutta kaikki poskiontelot ovat kipeät. Kliffaa hei...

        Meikän uusi elämä alkoi 6.11.2010.

        Voin syödä nyt mitä vaan, päänsärkyä ei ruoasta enää tule.

        Vasemmalla poskiontelossa tuntuu kyllä vielä jotain, muttei se häiritse, kun ei särje enää.

        B3- ja D3-vitamiinitabut eivät vain saa päästä loppumaan, sillä paraneminen on luultavasti niiden varassa kokonaan.

        Ruokasoodaakin käytän kyllä yhä edelleen, mutta sen vaikutus on ollut vähän toisenlainen, happojen neutralointia.


    • Oliivi.

      jo parikymmentä vuotta kerran vuodessa, olen yleensä 7-10 pv mehupaastolla.
      En ole siinä ajatellut niinkään sieni-infektiota, vaan se tuli parikymmenta vuotta sitten esille ravinto- ja paastoterapian kurssin yhteydessä, jolloin kokeilin sitä ensimmäisen kerran ja koin sen hyväksi.

      Minulle se on sopinut, olo on aina kevyt ja hyvä sen aikana. Yleensä minulla ei ole ollut mitään ongelmia paaston aikana. Olen tehnyt aina myös asiaan kuuluvat suolihuuhtelut kerran-pari päivässä.
      Nyt viime aikoina, kun olen kärsinyt homasltistumisen aiheuttamista pään ja poskionteloiden oireista, niin paaston alussa on päänsärkyä enemmän, mutta olo paranee paaston jatkuessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe