tuote idea puukosta.

tosi junkkari

moi.

olen ollut kalamies ammattilainen useita vuosia ja pääasiallinen työkaluni on puukko.
puukon pääasiallinen käyttö on puukon kärki joka on kaareva muodoltaan koska se on paremmin sahaava eli leikkaava pinta.
ideani olisi innovatiivinen suomi-puukko jonka terä on pyöreä ja vaikkapa kaksi teräinen kuin tikari.
eli puukossa ei tarvitsisi olla suoraa terän pintaa. riippuen käyttö kohteesta voi suorakin olla käytännöllinen mutta myös kupera ja kovera terä on erittäin käytännöllisiä työmies puukko muotoja kuten taltat on.
ennen vanhaan on ollut käytössä pyöreä teräisiä välineitä esimerkiksi puun parkitsemiseen eli kaarnan toisin sanoen puun kuoren irroittaimiseen.
tässä puukon terän muotoilussa olisi loistava vientituote idea ulkomaillekkin.
käytännöllistä eikö totta.

2

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi junkkari

tietysti terä voi olla myös puolipyöreä siten että terän kärjen pyöreys jatkuu kahvaan saakka.
      variaatioita on monia.

• lkljpo oijnhmpn pjnm

Onhan se tuoteidea kehnokin tuoteidea. Kuvailemallisen kaltaisen veitsen käyttäjistö voipi olla että ää ihan itseesi, ei tuollaisia kukaan tarvitse. Eli alappas opetella puukon tekemistä. Siihen tarvitaan ahjo ja sepänvehkeet, se puuntyöstölaitteet. Ikinä kukaan ei ala teollisesti valmistamaan tuollaista. Syy, ei markkinoita.

Katos. Puukko tai veitsi on yksi ihmisen suurimmista innovaatioista tulen käsittelemisen jälkeen. Veitsijä on valmistettu miljoonia vuosia, ihan kivikirveestä alkaen. Eli kyllä siitä variaatioita löytyy.

Laskin nopeasti päässä, erilaisia veitsiä löytyy useita kymmeniä, maalipurkin aukaisemiseen käytetystä morasta japanilaiseen kokinveitseen. On muuten Marttiinin kalapuukkokin. Se on aavistuksen kaareva, selässä suomustusta varten sahalaita, teräväkärki kalan mahanaukaisemiseksi ja kärjessä hahlo koukun irrottamiseksi kalan suusta. Visapuinen kahva ja messinkinen teräsuoja. Puukkoa valmistettiin rajallinen määrä parikymmentä vuotta sitten. Ihan hyvä kampe. Hyvin suunniteltu ja toimii. Sille vaan ei ole markkinoita. Niitä tosiaan ei enää valmisteta, vaikka urheilukalastus onkin valtavan suosittu harrastus. Urheilukalastajia on satoja tuhansia, ammattikalastajia maassa ei liene kovinkaan montaa sataa.

Suumaus. Kyllä sulla ihan varmasti on hyvä idea. Se vaan on markkina-arvoton. Eli idea on hyvä hyvin rajalliselle määrälle ihmisiä, lähinnä otsellesi. Jos teet matkkina-analyysit, kuluttajatutkimukset kustannusarviot jne, voit tietenkin koittaa hakea yhteistyökumppania tuotantopuolelta, siis jos et itse ala niitä tekemään. Suomessa muuten perkeleesti puukkoseppiä. Lapissa kurssitetaan vuosittain kymmenittäin puukkkomiehiä, kortistoon. Ja kävin muuten joku kuukausi sitten naapurin vanhaa isäntää jutututtamassa. Silläkin oli hieno puukkotuote. Sillä oli attaseasalkullinen puukkoja, itse tehtyjä, osan oli tosin taotuttanut ammattilaisella. Mutta siis parinkymmenen puukon sarja. Erikoispuukkoja. Kaikilla yksi funkitio. Hirven metsästys. Mikäkö on hirvenmetsästäjän tärkein kampe? No puukko tietenkin. Sillä aukaistaan makkarapaketit nuotiolla. Kaikki puukot oli suunniteltu makkarapaketin aukaisemista varten. Ja tämä juttu on tosi. Se tekee niitä omaksi ilokseen ja ajankulukseen. Joskus antaa lahjaksi puukon jollekin kaverilleen, mutta mitään kaupallista se ei edes suunnittele. Ei makkarapaketin aukaisemiseen hirvimiehille tarkoitetulle puukolle ole olemassa kaupallisia markkinoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe