tuote idea puukosta.

tosi junkkari

moi.

olen ollut kalamies ammattilainen useita vuosia ja pääasiallinen työkaluni on puukko.
puukon pääasiallinen käyttö on puukon kärki joka on kaareva muodoltaan koska se on paremmin sahaava eli leikkaava pinta.
ideani olisi innovatiivinen suomi-puukko jonka terä on pyöreä ja vaikkapa kaksi teräinen kuin tikari.
eli puukossa ei tarvitsisi olla suoraa terän pintaa. riippuen käyttö kohteesta voi suorakin olla käytännöllinen mutta myös kupera ja kovera terä on erittäin käytännöllisiä työmies puukko muotoja kuten taltat on.
ennen vanhaan on ollut käytössä pyöreä teräisiä välineitä esimerkiksi puun parkitsemiseen eli kaarnan toisin sanoen puun kuoren irroittaimiseen.
tässä puukon terän muotoilussa olisi loistava vientituote idea ulkomaillekkin.
käytännöllistä eikö totta.

2

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi junkkari

      tietysti terä voi olla myös puolipyöreä siten että terän kärjen pyöreys jatkuu kahvaan saakka.
      variaatioita on monia.

    • lkljpo oijnhmpn pjnm

      Onhan se tuoteidea kehnokin tuoteidea. Kuvailemallisen kaltaisen veitsen käyttäjistö voipi olla että ää ihan itseesi, ei tuollaisia kukaan tarvitse. Eli alappas opetella puukon tekemistä. Siihen tarvitaan ahjo ja sepänvehkeet, se puuntyöstölaitteet. Ikinä kukaan ei ala teollisesti valmistamaan tuollaista. Syy, ei markkinoita.

      Katos. Puukko tai veitsi on yksi ihmisen suurimmista innovaatioista tulen käsittelemisen jälkeen. Veitsijä on valmistettu miljoonia vuosia, ihan kivikirveestä alkaen. Eli kyllä siitä variaatioita löytyy.

      Laskin nopeasti päässä, erilaisia veitsiä löytyy useita kymmeniä, maalipurkin aukaisemiseen käytetystä morasta japanilaiseen kokinveitseen. On muuten Marttiinin kalapuukkokin. Se on aavistuksen kaareva, selässä suomustusta varten sahalaita, teräväkärki kalan mahanaukaisemiseksi ja kärjessä hahlo koukun irrottamiseksi kalan suusta. Visapuinen kahva ja messinkinen teräsuoja. Puukkoa valmistettiin rajallinen määrä parikymmentä vuotta sitten. Ihan hyvä kampe. Hyvin suunniteltu ja toimii. Sille vaan ei ole markkinoita. Niitä tosiaan ei enää valmisteta, vaikka urheilukalastus onkin valtavan suosittu harrastus. Urheilukalastajia on satoja tuhansia, ammattikalastajia maassa ei liene kovinkaan montaa sataa.

      Suumaus. Kyllä sulla ihan varmasti on hyvä idea. Se vaan on markkina-arvoton. Eli idea on hyvä hyvin rajalliselle määrälle ihmisiä, lähinnä otsellesi. Jos teet matkkina-analyysit, kuluttajatutkimukset kustannusarviot jne, voit tietenkin koittaa hakea yhteistyökumppania tuotantopuolelta, siis jos et itse ala niitä tekemään. Suomessa muuten perkeleesti puukkoseppiä. Lapissa kurssitetaan vuosittain kymmenittäin puukkkomiehiä, kortistoon. Ja kävin muuten joku kuukausi sitten naapurin vanhaa isäntää jutututtamassa. Silläkin oli hieno puukkotuote. Sillä oli attaseasalkullinen puukkoja, itse tehtyjä, osan oli tosin taotuttanut ammattilaisella. Mutta siis parinkymmenen puukon sarja. Erikoispuukkoja. Kaikilla yksi funkitio. Hirven metsästys. Mikäkö on hirvenmetsästäjän tärkein kampe? No puukko tietenkin. Sillä aukaistaan makkarapaketit nuotiolla. Kaikki puukot oli suunniteltu makkarapaketin aukaisemista varten. Ja tämä juttu on tosi. Se tekee niitä omaksi ilokseen ja ajankulukseen. Joskus antaa lahjaksi puukon jollekin kaverilleen, mutta mitään kaupallista se ei edes suunnittele. Ei makkarapaketin aukaisemiseen hirvimiehille tarkoitetulle puukolle ole olemassa kaupallisia markkinoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe