Lasittamaton parveke

ja talvi tulee

Asun nyt ekaa kertaa asunnossa, jossa parvekkeella ei ole laseja. Haluaisin parvekkeen kuitenkin oleva nätti talvellakin, vaikka en siellä tietenkään silloin paljoa oleile. Parveke näkyy olohuoneeseen, joten haluan että se näyttää viihtyisältä.
Nyt siis kyselen vaihtoehtoja, kannattaako laittaa puulaattoja, matto varmaan kärsisi kosteudesta, lumesta ja jäätymisestä.
Milla tavoin olette hoitaneet lasittamatonta parveketta? Luotteko lumet? Jos, niin minne? Ei 6.kerroksesta voi kadullekaan lumia heittää. Pitääkö jättää lumet kevään sulatettavaksi?
Minkälaiset kasvit mahtaisivat kestää? Tuija ruukussa?

Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia :)

2

2258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eetunpoltsi

Onhan se valitettvasti niin, että näissä ilmasto-olosuhteissa parvekkeen somistaminen täytyy pitää pelkistettynä ja säätä sietävänä.

Valaise parvekkeesi lyhdyillä ja led-valoilla. Lyhtyjähän löytyy pienistä jättisuuriin, joista osa voi roikkua, osa olla lattialla tai korotettuna lattiasta. Isoihin lyhtyihin voit niiden sisälle sykertää led-valot ja pienissä pitää kynttilöitä. Etsi kauniita, isohkoja kiviä. Jo muutama riittää. Toiset tykkäävät kukkalaatikoista tai telineistä, joissa voi yhtä lailla olla kynttilälyhtyjä tai säätä sietävä kulho täynnä metsästä poimimiasi männyn käpyjä.

Kestävin ratkaisu lattialle ovat puulaatat tai puumatot, joita saat parhaiten keväisin. Samoin voit ostaa purjekangasta, sään sietävää markiisia ja jos osaat ommella, niin reunusta sillä osa parveketta tai tee peräti tuulensuoja jollekin parvekkeesi reunalle (pyydä joku tuttusi poraamaan koukut yläkerran parvekkeen alapuolelle).

Vähäisen lumen voit lapioida ämpäriin ja ämpäristä vessanpönttöön, joten lumitöistä kyllä selviät.Lumi sulaa sisällä ja on helppo hävitettävä.

• Aloittaja kiittää

Kiitos, eetunpoltsi, tosi hyvistä vinkeistä! Tosiaan laatat taitavat olla kestävin ja siistein ratkaisu ja lyhdyt ym. valaistus todella kiva idea. Ajattelinkin lumien luomista pienissä erissä ja kylppäriin sulamaan.
        Poraamisessa en tarvitse apua, se kyllä sujuu hyvin itseltäkin, niin tyttö kuin olenkin ;) Käpy-ja kivi-ideatkin tosi kivoja! Täytyypä mennä metsälenkille ja etsiä käpyjä sun muita koristeeksi. Kiitos vielä kerran!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1269
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1057
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1020
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      969
    5. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      943
    6. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      154
      939
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      846
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      771
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      705
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      704
    Aihe