Ostin talvella Suzuki PV:n ja kone toimi tosi tehokkaasti. Sitten kerran kesken ajon jouduin tekemään keskikaupungilla jotain hätäliikkeitä, jotta en olisi törmännyt pariin autoon. Kone lakkasi toimimasta, enkä ole saanut käynnistettyä sen jälkeen. Avasin kaasuttimen, vaikka en ole ennen sitä tehnyt, en löytänyt mitään likaa ainakaan enkä huomannut näkyvää vikaa, joutokäyntisuuttimeen toisessa päässä tosin näytti olevan jonkilainen ahtauma,mutta ei kuitenkaan tukossa,ronkin sitä neulalla,mutta en tiedä paraniko yhtään.Yritin vähän muutakin kuin kaasutinta, mutta en saanut kuntoon.Epäilin,että jossain kohtaa sylinteriä tai kantta voisi olla tiivisteessä vuotoa ja siksi huono puristusteho.Vein korjaamoon ja sanoivat, että puristusteho on huono(ei mistä johtuu),käynnistyy,mutta sammuu kaasua vääntäessä.Mikä vikana?Bensa ei jostain syystä kai kulje sylinteriin saakka.Epäilivät, että minä olisin rikkonut jotain itse korjatessani, tuskin, sillä kokosin kaasuttimen ja muutkin osat hyvin.
Vaihdan kohta YasmahaDT125R:ään, mutta pitäisi PV myös kuntoon.
Ongelmia Suzuki PV:ssä
4
580
Vastaukset
- samuZki
Juu mulla sylinteri lämpökiinnileikkas ja oli ettei lähteni 2-20 polkasulla sen jälkeen käyntiin,niin se niinku sammu yhtäkkiä ajaessa eli löy takarenkaan lukkoon .
Mutta jos sulla on power filtteri ota se irti ja polkase sitte ja onko kaasarissa pääsuutin kunnolla kiini??? - meikä
puristusten katoamiseen voi olla syynä et siit meni männänrengas. sit siihen kaasutukseen se et saa liikaa keittoo esim. pääsuutin ei oo kiinni kunnol. onko sulla virivehe mikä kaasari,pytty???
- manki
Puristuksien äkillisen katoamisen syynä on männän/männänrenkaiden hajoaminen josta johtuu ohivirtausta kampikammioon. Omalle pevetsulleni sattui männän lohkeaminen männänrenkaiden välistä puolen sentin matkalta männänrenkaiden katkoksen kohdilta. Tehon äkillisen tipahtamisen syytä en siis nähnyt männän päästä katsottuna.
Männäntarkastajan kymmenen käskyä (11. kohta vapaehtoinen):
1 Irrota pakoputken lämpösuoja
2 Irrota pakoputki
3 Irrota ilmanpuhdistimen suoja
4 Irrota Ilmanpuhdistin
5 Irrota kaasuttimen bensaletku
6 Irrota kaasutin
7 Irrota sytytystulppa
8 Avaa sylinterikansi
9 Irrota sylinteri
10 Tutki ovatko männänrenkaat ja mäntä ehjä
(11) Korvaa rikkoutunut mäntä ehjällä tehomännällä- janne
varsinkin paljon ajetuissa mopoissa kampiakselin stefat vuotaa paineet pihalle=käynnistyy huonosti ja on tehoton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241